Biertopic!

Net de rochefort tripel geopend. Mooie geur en kleur van het bier, fan van de smaak (heerlijk fruitig, proef vooral citrus en wat perzik) en goed bittere afdronk. Alleen inderdaad jammer dat deze snel verdwijnt .

ik ga em in ieder geval nog eens meebrengen 😁
 
is dat zoals Vivino voor wijn?

Ik weet niet of dat hetzelfde is maar Untappd is een beetje als Foursquare maar dan met welke bier je op welke plaats hebt gedronken dus bvb. Duvel in café X.

OT: net nog een Dulle Teve gedronken. Dit blijft toch ook een wonderbaarlijk bier. Mijn favoriete tripel.
 
Ik weet niet of dat hetzelfde is maar Untappd is een beetje als Foursquare maar dan met welke bier je op welke plaats hebt gedronken dus bvb. Duvel in café X.

OT: net nog een Dulle Teve gedronken. Dit blijft toch ook een wonderbaarlijk bier. Mijn favoriete tripel.
Het is idd een beetje de twee. Voor mij het in de eerste plaats een handig logboek om bij te kunnen houden wat ik al gedronken en wat ik er van vond. Daarnaast is het ook leuk om te zien wat je vrienden dronken, wat ze er van vonden en waar ze het vandaan gehaald hebben.
 
Hier al een jaar of vijf, inderdaad handig als logboek en om bepaalde bieren eens op te zoeken voor ik ze koop...
 
Net ook eens geprobeerd voor de Westvleteren.
18:01 in de shop met 1000 andere precies, opeens 2000 in de wachtrij

Om 18:25 alles uitverkocht en webshop gesloten
 
Ik had geluk. Bak Westvleteren 12 besteld. Wel erg duur, maar ga er maar 6 - 12 voor mezelf houden. De rest voor familie.
 
Ook Untappd gebruiker hier.
Heel handig om bij te houden wat je al gedronken hebt en wat je er op dat moment van vond. Je ziet je smaak soms wel evolueren ook.
 
Toch raar soms he. Als ik twee flesjes Westvleteren 12 van 10,2% drink op een avond, voel ik bijna niks. Maar met twee flesjes Oerbier van 9% voel ik het al heel goed.
 
Toch raar soms he. Als ik twee flesjes Westvleteren 12 van 10,2% drink op een avond, voel ik bijna niks. Maar met twee flesjes Oerbier van 9% voel ik het al heel goed.

Ik heb dat met Duvel, ik kan gemakkelijk 6 à 7 Duvels drinken op nen avond en ik voel mij ok, dag erna ook.

Drink ik 3 Rocheforts 8 dan voel ik het ook.
 
Dat heeft toch ook gewoon veel te maken met je "fond"? Wat heb je allemaal gegeten gedronken op voorhand en tijdens?
 
Hetzelfde probleem. Het lijkt ook met de gisting te maken hebben denk ik.

Heel de avond karmeliet, duvel of omer is geen probleem. Maar malheur of delirium tremens en ik krijg een delirium voor de helft van wat er door het keelgat ging.
 
Terug
Bovenaan