Betaalverzoek 2dehands

Crocodino

Member
Ik heb iets verkocht op 2dehands via een betaalverzoek, en dit is de eerste keer dat ik dit doe. De koper beweert dat het geld pas bij mij aankomt wanneer hij het pakje heeft ontvangen. Is een betaalverzoek dan ook een vorm van kopersbescherming?

Over betaalverzoeken vond ik op 2dehands: 'Je ontvangt als verkoper uiterlijk de volgende werkdag om 18.00 uur het geld op je rekening.'
Dus heeft de koper het dan fout, het heeft niks te maken met het ontvangen van het pakket.
 
Je krijgt normaal 2 dingen te zien van zodra er betaald is:
  • het betaalverzoek toont nu "de koper heeft betaald" (verkocht! verstuur het pakket zo snel mogelijk naar de koper")
  • in de chat komt er normaal ook een specifieke melding "verkocht! de koper heeft betaald voor het product
 
Je krijgt normaal 2 dingen te zien van zodra er betaald is:
  • het betaalverzoek toont nu "de koper heeft betaald" (verkocht! verstuur het pakket zo snel mogelijk naar de koper")
  • in de chat komt er normaal ook een specifieke melding "verkocht! de koper heeft betaald voor het product
Yes, beide deze meldingen zijn te zien in de chat
 
Yes, beide deze meldingen zijn te zien in de chat
Dan zal het wel koosjer zijn. Maar dat het geld na aankomst van het pakje pas bij op jouw rekening komt, dat klopt niet. Er is immers geen link tussen het betaalplatform en de tracking van je pakje, dus betaalplatform kan dat niet weten.

Mijn laatste verkoop met betaalverzoek was in maart: daar stond het geld op mijn rekening 1 dag voor het pakje bezorgd werd.
 
Dan zal het wel koosjer zijn. Maar dat het geld na aankomst van het pakje pas bij op jouw rekening komt, dat klopt niet. Er is immers geen link tussen het betaalplatform en de tracking van je pakje, dus betaalplatform kan dat niet weten.

Mijn laatste verkoop met betaalverzoek was in maart: daar stond het geld op mijn rekening 1 dag voor het pakje bezorgd werd.
Dan is dat goed idd. Maar het dient niet als kopersbescherming dan? Simpelweg een betaalmethode.
 
Dan is dat goed idd. Maar het dient niet als kopersbescherming dan? Simpelweg een betaalmethode.

Lijkt me idd weinig extra nut voor de koper te leveren, tenzij dat het pakje zo wel 1-2 dagen sneller verstuurd kan worden doordat de verkoper zeker is dat het geld effectief is betaald.
Ook wel handig dat verzendlabel etc automatisch wordt aangemaakt zodat je daar minder voor moet doen.
 
Wel oppassen met 2dehands.
Paar jaar geleden wou ik iets verkopen op 2dehands.
5 Min na plaatsing had ik al een koper.
Hij begon te zeveren dat 2de hands een nieuwe betaalmethode had (Weet niet meer goed waarover hij het had) en hij stuurde me een link door.
Ik kwam op een site die op 2 druppels als 2de hands leek.. t was iets van www.tweedehands.be/xxx.ru

Natuurlijk niet verder gegaan..
 
Wel oppassen met 2dehands.
Paar jaar geleden wou ik iets verkopen op 2dehands.
5 Min na plaatsing had ik al een koper.
Hij begon te zeveren dat 2de hands een nieuwe betaalmethode had (Weet niet meer goed waarover hij het had) en hij stuurde me een link door.
Ik kwam op een site die op 2 druppels als 2de hands leek.. t was iets van www.tweedehands.be/xxx.ru

Natuurlijk niet verder gegaan..
Yes, maar is tot nu toe gewoon via de wizards van 2dehands gegaan. Dus dat is wel oke
 
Ze betalen ook 0,40 cent meer via die manier. Is meer voor de koper als soort van 'ok, die persoon zijn rekeningnummer is erkend', maar in realiteit biedt het 0 garantie als koper.
 
Ze betalen ook 0,40 cent meer via die manier. Is meer voor de koper als soort van 'ok, die persoon zijn rekeningnummer is erkend', maar in realiteit biedt het 0 garantie als koper.
Ja klopt, ik heb het geld al ontvangen maar nog niks verzonden. Weet niet waar deze koper het vandaan haalde dat ik het geld pas zou ontvangen bij levering.
 
op het nederlandse marktplaats bestaat die functie ook dacht ik, wie weet gaan ze dat dus in belgië ook nog implementeren
 
Terug
Bovenaan