We hadden op 9 Lives een Bpost hekel thread, hier nog niet blijkbaar, zal wel nog komen
Anyway, mijn issue was niet met Bpost maar PostNL, had iets verkocht op Ebay (sommige zaken pakken daar echt wel goede bedragen).
Hoogste bod van een Spanjaard. Supersnel betaald, opgestuurd met PostNL (verzekerde zending, dus 22€ of zo, door koper met plezier betaald).
Enkele dagen later stuurt hij me een bericht dat de track and trace niet meer werkt (de eerste dagen werkte die wel), ik dus naar PostNL gebeld, en blijkbaar heeft PostNL de postcode op hun eigen initiatief veranderd (van 28791 naar 28011). Beide zijn zones rond Madrid, maar elks een andere kant van de stad. Toevallig bestaat de straatnaam in beide postcode zones.
Het originele adres kwam trouwens correct tevoorschijn wanneer je het ingaf in Google Maps!
De veranderde postcode was de reden dat de track en trace niet meer werkte, daar je er ook de postcode van de bestemmeling moet ingeven, en die was dus nu anders.
Met de nieuwe postcode werkte de track en trace wel weer terug, en twee dagen later stond die op "niet afleverbaar wegens persoon niet woonachtig op dat adres". No shit!
Miserie, de koper een refund moeten geven want nog eens afleveren met dan de juiste postcode was niet mogelijk, enkel retour naar afzender. De 22€ is dus nu door mij betaald (want koper integraal bedrag incl. shipping terugbetaald). Ik dacht, daar het pakje op 5 werkdagen in Spanje geraakt was en zonder succes aangeboden aan dat veranderde adres, dat ik het op een week ook wel terug hier zou hebben.
Wishfull thinking!!!
Een pakje retour krijgen is dus blijkbaar niet proiritair, het is aan zijn retour begonnen op 17 december 2020 en gisteren op 19/02/2021 bij mij gearriveerd.
In die dikke 9 weken heb ik PostNL een "onderzoek" laten starten, wat maximum 6 weken duurt zeggen ze.
Inderdaad, 5 weken later weten ze me te vertellen dat het adres fout was (yup, natuurlijk, jullie hebben het veranderd ezels) en dat het retour komt, wat 6 weken kan duren te tellen vanaf de dag dat het onderzoeksresultaat bekend is.
Ze geven zichzelf dus met andere woorden 12 weken om een pakje retour te krijgen. Heeft uiteindelijk net geen 10 weken geduurd, dus snelle levering zullen we maar zeggen???
Nu een claim ingediend om die 22€ van hen terug te krijgen, omdat het pakje onbestelbaar was wegens het veranderen van het adres door PostNL en niet door een fout van mij.
De dame aan de telefoon vond evenwel dat ik geen recht had op die terugbetaling wan "zulke dingen gebeuren nu eenmaal"
Ben benieuwd, de claim kan tot 3 maanden duren om te behandelen volgens de dame....
'T is maar 22€, maar teruggeven gaan ze het verdorie!
Anyway, mijn issue was niet met Bpost maar PostNL, had iets verkocht op Ebay (sommige zaken pakken daar echt wel goede bedragen).
Hoogste bod van een Spanjaard. Supersnel betaald, opgestuurd met PostNL (verzekerde zending, dus 22€ of zo, door koper met plezier betaald).
Enkele dagen later stuurt hij me een bericht dat de track and trace niet meer werkt (de eerste dagen werkte die wel), ik dus naar PostNL gebeld, en blijkbaar heeft PostNL de postcode op hun eigen initiatief veranderd (van 28791 naar 28011). Beide zijn zones rond Madrid, maar elks een andere kant van de stad. Toevallig bestaat de straatnaam in beide postcode zones.
Het originele adres kwam trouwens correct tevoorschijn wanneer je het ingaf in Google Maps!
De veranderde postcode was de reden dat de track en trace niet meer werkte, daar je er ook de postcode van de bestemmeling moet ingeven, en die was dus nu anders.
Met de nieuwe postcode werkte de track en trace wel weer terug, en twee dagen later stond die op "niet afleverbaar wegens persoon niet woonachtig op dat adres". No shit!
Miserie, de koper een refund moeten geven want nog eens afleveren met dan de juiste postcode was niet mogelijk, enkel retour naar afzender. De 22€ is dus nu door mij betaald (want koper integraal bedrag incl. shipping terugbetaald). Ik dacht, daar het pakje op 5 werkdagen in Spanje geraakt was en zonder succes aangeboden aan dat veranderde adres, dat ik het op een week ook wel terug hier zou hebben.
Wishfull thinking!!!
Een pakje retour krijgen is dus blijkbaar niet proiritair, het is aan zijn retour begonnen op 17 december 2020 en gisteren op 19/02/2021 bij mij gearriveerd.
In die dikke 9 weken heb ik PostNL een "onderzoek" laten starten, wat maximum 6 weken duurt zeggen ze.
Inderdaad, 5 weken later weten ze me te vertellen dat het adres fout was (yup, natuurlijk, jullie hebben het veranderd ezels) en dat het retour komt, wat 6 weken kan duren te tellen vanaf de dag dat het onderzoeksresultaat bekend is.
Ze geven zichzelf dus met andere woorden 12 weken om een pakje retour te krijgen. Heeft uiteindelijk net geen 10 weken geduurd, dus snelle levering zullen we maar zeggen???
Nu een claim ingediend om die 22€ van hen terug te krijgen, omdat het pakje onbestelbaar was wegens het veranderen van het adres door PostNL en niet door een fout van mij.
De dame aan de telefoon vond evenwel dat ik geen recht had op die terugbetaling wan "zulke dingen gebeuren nu eenmaal"
Ben benieuwd, de claim kan tot 3 maanden duren om te behandelen volgens de dame....
'T is maar 22€, maar teruggeven gaan ze het verdorie!