PostNL Grrrr

berenod

Well-known member
We hadden op 9 Lives een Bpost hekel thread, hier nog niet blijkbaar, zal wel nog komen :D

Anyway, mijn issue was niet met Bpost maar PostNL, had iets verkocht op Ebay (sommige zaken pakken daar echt wel goede bedragen).
Hoogste bod van een Spanjaard. Supersnel betaald, opgestuurd met PostNL (verzekerde zending, dus 22€ of zo, door koper met plezier betaald).

Enkele dagen later stuurt hij me een bericht dat de track and trace niet meer werkt (de eerste dagen werkte die wel), ik dus naar PostNL gebeld, en blijkbaar heeft PostNL de postcode op hun eigen initiatief veranderd (van 28791 naar 28011). Beide zijn zones rond Madrid, maar elks een andere kant van de stad. Toevallig bestaat de straatnaam in beide postcode zones.
Het originele adres kwam trouwens correct tevoorschijn wanneer je het ingaf in Google Maps!

De veranderde postcode was de reden dat de track en trace niet meer werkte, daar je er ook de postcode van de bestemmeling moet ingeven, en die was dus nu anders.

Met de nieuwe postcode werkte de track en trace wel weer terug, en twee dagen later stond die op "niet afleverbaar wegens persoon niet woonachtig op dat adres". No shit!

Miserie, de koper een refund moeten geven want nog eens afleveren met dan de juiste postcode was niet mogelijk, enkel retour naar afzender. De 22€ is dus nu door mij betaald (want koper integraal bedrag incl. shipping terugbetaald). Ik dacht, daar het pakje op 5 werkdagen in Spanje geraakt was en zonder succes aangeboden aan dat veranderde adres, dat ik het op een week ook wel terug hier zou hebben.

Wishfull thinking!!!

Een pakje retour krijgen is dus blijkbaar niet proiritair, het is aan zijn retour begonnen op 17 december 2020 en gisteren op 19/02/2021 bij mij gearriveerd.
In die dikke 9 weken heb ik PostNL een "onderzoek" laten starten, wat maximum 6 weken duurt zeggen ze.
Inderdaad, 5 weken later weten ze me te vertellen dat het adres fout was (yup, natuurlijk, jullie hebben het veranderd ezels) en dat het retour komt, wat 6 weken kan duren te tellen vanaf de dag dat het onderzoeksresultaat bekend is.
Ze geven zichzelf dus met andere woorden 12 weken om een pakje retour te krijgen. Heeft uiteindelijk net geen 10 weken geduurd, dus snelle levering zullen we maar zeggen???

Nu een claim ingediend om die 22€ van hen terug te krijgen, omdat het pakje onbestelbaar was wegens het veranderen van het adres door PostNL en niet door een fout van mij.

De dame aan de telefoon vond evenwel dat ik geen recht had op die terugbetaling wan "zulke dingen gebeuren nu eenmaal" :scream:

Ben benieuwd, de claim kan tot 3 maanden duren om te behandelen volgens de dame....

'T is maar 22€, maar teruggeven gaan ze het verdorie!
 
Publiekelijk aan de schandpaal nagelen. Enige optie die werkt. Zulke bedrijven hebben een heilige schrik van negatieve publiciteit. Post zo'n dingen op hun facebook & twitter, en jouw zaak escaleert direct om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. Braaf & gedwee wachten is net hetgene zo'n bedrijf wil, en dan spelen ze met je voeten "want hij zal toch niets ondernemen".
 
Ups die met de brexit voor al mijn pakketjes een andere strategie heeft.
De ene keer zit het vast in een douanedepot en moet ik bellen (wtf die klantenservice... ge moet daar mondeling tegen een computer uwe trackingcode, 21 cijfers en letters, zeggen en dan verstaat die... dat... niet).
De maildienst stuurt gewoon een standaardmailtje terug zonder ook maar naar mijn bericht te kijken...

De andere keer leveren ze het in zaak x, dan weer in zaak y, want je moet als klant een beetje variatie hebben he. Natuurlijk betaal je dan in de zaak al die douanekosten.
Maar dan krijg je daarna nog eens een factuur voor datzelfde trackingnummer. Ene keer volle pot, andere keer brandstofkosten. Wtf, ik heb godverdomme al betaald aan de verkoper voor verzending.

En nog een andere keer staat de pakjesbezorger aan de deur en zegt dat ik moet betalen. Cash only en geen wisselgeld mogelijk.
HOE MOET IK U DAN 23EUR30 BETALEN MAN??? Ik heb gezegd: pak maar mee naar een droppoint en ik zal daar wel betalen.
Natuurlijk (zelf ook vergeten) geen referentiebriefke gekregen, dus in die zaak wilden ze het eerst niet meegeven.

ik haat ze. Als de pest.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dan is FedEx voor internationaal ontzettend veel beter.

Kreeg SMSje dat pakket opgehaald was bij de verzender, met een T&T nummer. Dan een SMS dat het pakketje door de douane was, en of ik het voorgeschoten bedrag wilde betalen (FedEx betaalt zelf de douaneformaliteiten, en vordert die dan terug van de ontvanger, om wachttijden te voorkomen), en dan nog een SMS als het pakketje in de bestelbus zat om afgeleverd te worden.

Hier zijn twee pakjes van UPS gewoon zoek. Eentje zou in een afhaalpunt liggen, maar ligt daar niet.
 
Ups die met de brexit voor al mijn pakketjes een andere strategie heeft.
De ene keer zit het vast in een douanedepot en moet ik bellen (wtf die klantenservice... ge moet daar mondeling tegen een computer uwe trackingcode, 21 cijfers en letters, zeggen en dan verstaat die... dat... niet).
De maildienst stuurt gewoon een standaardmailtje terug zonder ook maar naar mijn bericht te kijken...

De andere keer leveren ze het in zaak x, dan weer in zaak y, want je moet als klant een beetje variatie hebben he. Natuurlijk betaal je dan in de zaak al die douanekosten.
Maar dan krijg je daarna nog eens een factuur voor datzelfde trackingnummer. Ene keer volle pot, andere keer brandstofkosten. Wtf, ik heb godverdomme al betaald aan de verkoper voor verzending.

En nog een andere keer staat de pakjesbezorger aan de deur en zegt dat ik moet betalen. Cash only en geen wisselgeld mogelijk.
HOE MOET IK U DAN 23EUR30 BETALEN MAN??? Ik heb gezegd: pak maar mee naar een droppoint en ik zal daar wel betalen.
Natuurlijk (zelf ook vergeten) geen referentiebriefke gekregen, dus in die zaak wilden ze het eerst niet meegeven.

ik haat ze. Als de pest.
It goes on!
Gisteren in de bus; een factuurherinnering voor alle zendingen die ik reeds betaald heb aan de kassa bij het UPS access point.
Wtf mannen, get your shit together?

Gelukkig heb ik al die betaalbewijsjes en afgetekende facturen van de kassamedewerkster bijgehouden. Maar ik mag hun wel weer gaan mailen om dat in orde te krijgen. En UPS kennende gaat dat weer een hele rompslomp zijn met een hoop shit en een hoop werk voor mij.

IK heb betaald voor verzending tot aan mijn deur, JULLIE moeten de rest doen.
Ik heb contractueel al mijn verplichtingen voldaan. Jullie? Geen enkele.

@BG weet er iemand waar ik dit best naartoe mail? Want de gewone klantenservice die je tegenkomt online is echt een ramp.
 
Hier zijn we weer!
Sinds de mail die ik verstuurd heb afgelopen vrijdag, heb ik nog geen enkel antwoord gehad.
Inmiddels wel weer een nieuwe factuur gekregen (mét intresten!!).

Vandaag gebeld naar een andere dienst daar en die wisten van niks. Geen mail gehad en volgens hun kon het zijn dat de betalingen in het systeem niet waren doorgekomen. DAT. INTERESSEERT. MIJ. NIET. Als ge weet dat er een probleem in uw systeem zit, stuur dan geen nieuwe factuur naar uw klanten.

En natuurlijk moest ik het van hun (sprak trouwens héél gebrekkig nederlands) naar een ander emailadres sturen. Ja ZET. DAN. DAT. EMAILADRES. OP. DE. FACTUUR??? Waarom is die inbox waar ik het oorspronkelijk naar stuurde plots niet goed? Want dat adres stond uiteraard wel op die factuur.

Ik ben eens benieuwd. Ik heb het ook in drievoud gestuurd. 1x met link+attached scans, 1x met link en 1x met attached scans.
Morgen bel ik opnieuw om te vragen of ze die email gehad hebben.

En de persoon aan de lijn was, zo had ik de indruk, niet helemaal in orde. Ik denk dat die mentaal moeilijk kon volgen.
Met alle respect voor die mensen, dat is niet de job waar ze u voor moeten inschakelen.
 
Bestelling bij NL fietswinkel is door PostNL retour gestuurd omdat mijn adres fout zou zijn.
WTF?? Is hetzelfde adres als vorige bestelling, die wel goed is toegekomen.
EDIT: volgens de ene medewerker van PostNL zou mijn adres verkeerd gespeld zijn, volgens de andere retour wegens mogelijks beschadigd.
Wie weet het dan wel? De Paashaas?
 
Had een nieuwe monitor besteld en die levering werd vandaag voor de 3e keer uitgesteld. Maandag 4e keer goede keer zeker? :angry:
 
Ondertussen voor de 4e maal uitgesteld. Morgen doen ze leveringspoging nr 5. Allé, poging, volgens mij hebben ze het nog niet geprobeerd.
Ondertussen zeggen die clowns van PostNL dat ik hen niet kan vragen om een onderzoek te starten, maar dat ik Azerty moet vragen dat zij aan PostNL vragen om een onderzoek te starten 🤡
 
Vandaag zouden we een pakje ontvangen van Bol.com, via PostNL.
Volgens de Track & Trace is ze geleverd om +/-14u , maar hier is niets te zien. Geen briefje in de bus ook dat ze bij de buren zou liggen.
Ik heb nu een beetje schrik dan een of andere PostNL pipoo het pakje gewoon aan de voordeur gezet heeft en dat een passant het wel een leuk doosje vond.

:angry:

Onderzoek is ingesteld door bol.com.....

Maar ik ga nu dus een week mogen wachten op response. En ondertussen heb ik mijn product niet in huis.
 
En ik ben tevreden van onze PostNL chauffeur en heeft hij ook een andere huidskleur. Zeer vriendelijke mens, hij is zelfs al eens 's avonds na zijn ronde nog eens langs geweest omdat we de eerste keer niet thuis waren!
In mijn geval verkies ik zelfs PostNL!
 
Nog nooit problemen gehad met Bpost, PostNL, DPD en GLS.

Al 12 jaar worden hier bijna wekelijks pakjes geleverd, af en toe een dag later dan voorzien maar dat is het einde van de wereld niet.

De meeste ook allemaal zeer vriendelijk, ooit een doos Turks fruit gekregen want diegene die rondreed in busje van Post NL was vader geworden en wou zijn "vaste klanten" trakteren.
 
Ghoh. Vorige week toch ff gestrest. Ik had een iwatch via iBood gekocht en PostNL kwam natuurlijk net op een moment dat ik niet thuis was.

Op de foto van de levering stond gewoon "OK" geschreven. Blijkbaar had de koerier de doos gewoon over het hek gegooid. Slecht idee want mijn hond lust wel eens een doos en ik had aangeduid dat het pakket bij de buren mocht achtergelaten worden. Gelukkig was het goed weer en lag onze hond nog lekker te snurken in de zon :)
 
Hier ook geen problemen met PostNL, komen altijd praktisch op hetzelfde moment en is vaak dezelfde koerier. Belt aan, ik zeg altijd via de parlofoon dat ik kom, dan legt hij het gwn in de inkomhal. Als we er niet zijn hang ik een post-it op de deur dat hij het mag achterlaten in de hal. Da's uiteraard op eigen risico.
 
Terug
Bovenaan