Beste kredietkaart, met verzekering?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
voet breken (zonder dat je in een vervoersmiddel zit) is gewoon een medische kost, hé.

Bij keytrade zal dan dit wel tellen: Reisannulering en –onderbreking
Een reis betaald met uw VISA Gold wordt voorzien van een reisannulatie- en -onderbrekingsverzekering. U en uw gezin (zelfde samenstelling als bij Reisbijstand) zijn tot EUR 5000 gedekt in geval van ziekte of ongeval (franchise van EUR 100).

Idem voor beobank:
2 – Voorwerp van de waarborg In geval van reisannulatie van een Verzekerde Reis die volledig werd betaald met de Beobank Kaart, zal de Verzekeraar de niet terugbetaalbare kosten die ten laste van de verzekerde blijven en die werden veroorzaakt door de annulatie terugbetalen. In geval van reisonderbreking van een Verzekerde Reis die volledig werd betaald met de Beobank Kaart, zal de Verzekeraar de ongebruikte en niet recupereerbare reis- en verblijfskosten, de andere door u contractueel voorbetaalde kosten en de bijkomende redelijke reiskosten terugbetalen. Een reis die enkel gedeeltelijk met de Beobank Kaart betaald werd is niet door dit contract gedekt.
• In geval van belangrijke materiële schade binnen de limiet van 6.000 EUR taksen inbegrepen als de annulatie voorkomt binnen de 10 dagen voor de vetrekdatum. • In geval van ziekte, gewaarborgd ongeval, overlijden of verlies/diefstal van papieren binnen de limiet van 6.000 EUR taksen inbegrepen per Verzekerde. In alle gevallen is de interventielimiet beperkt tot 6.000 EUR taksen inbegrepen per Verzekerde en per jaar onafhankelijk van het aantal door de Verzekerde aangegeven schades. • In alle gevallen zal een vrijstelling van 50 EUR per schadegeval worden toegepast.

Wil je de hospitalisatiekosten terugbetaald zien, dan heb je een andere verzekering nodig.

Ik heb zelf (voor niet-EU doeleinden) een combinatie Revolut Metal (ook voor de specifieke bankfuncties die interessant zijn) met een Belfius reisverzekering genomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Idem als JPV, een reisverzekering bij Belfius die wel heel veel biedt voor een schappelijke prijs. Ook enkele voordelen in Belgie trouwens.
Reisannulering via de Keytrade Gold kaart die gratis is.
 
Bedankt JPV voor de informatie. Ik was met mijn voorbeeld misschien niet duidelijk genoeg dat ik mijn voet zou breken buiten de EU.
Dus een voet breken buiten de EU valt niet binnen de reisverzekering van Beobank en Keytrade?

Bij Revolute lijkt me die hospitalisatieverzekering er wel in te zitten?
We will cover up to £10,000,000 for your emergency medical expenses (oremergency dental treatment up to a financial limit of £300) if you suffer a seriousillness or abodily injury or are quarantined (onthe ordersof your treatingmedicalpractitioner),during your trip for:
- Emergency medical treatment, including the costs of transport to take youto a hospital, which is outside your country of residence.
 
Buiten de EU is het belangrijk om het max bedrag te checken die de verzekering biedt, zeker als je naar de USA reist.

Het is ook belangrijk om de achterliggende verzekeraar te bekijken en voor Revolut is dat XCover.
Die heeft niet direct een geweldige reputatie.
 
ik zou nu ook een REVOLUT kaart willen nemen, omdat die erg goede wisselkoersen geeft.

En ik binnenkort naar Singapore vertrek, en daar geen of zo weinig mogelijk cash geld wil gebruiken.
(voor de MRT bv raden ze ook revolut aan).


Ik heb net een account gemaakt.

Als ik het goed begrijp moet je eerst geld op je "litouwse rekening" zetten.
En pas daarna kan je dat geld gebruiken, door bv met je kredietkaart aankopen (bv in het buitenland aan voordelige revolut koers) te betalen.

Correct?


EDIT: en moet ik dan vanaf nu ook dat aangeven op mijn belastingsbrief? dat ik bankrekening heb "in het buitenland" ?
 
Laatst bewerkt:
ik zou nu ook een REVOLUT kaart willen nemen, omdat die erg goede wisselkoersen geeft.

En ik binnenkort naar Singapore vertrek, en daar geen of zo weinig mogelijk cash geld wil gebruiken.
(voor de MRT bv raden ze ook revolut aan).


Ik heb net een account gemaakt.

Als ik het goed begrijp moet je eerst geld op je "litouwse rekening" zetten.
En pas daarna kan je dat geld gebruiken, door bv met je kredietkaart aankopen (bv in het buitenland aan voordelige revolut koers) te betalen.

Correct?


EDIT: en moet ik dan vanaf nu ook dat aangeven op mijn belastingsbrief? dat ik bankrekening heb "in het buitenland" ?
Alternatief is een WISE rekening. Heel tevreden van, en is Belgisch bijkantoor dus geen melding nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Alternatief is een WISE rekening. Heel tevreden van, en is Belgisch bijkantoor dus geen melding nodig.
Maar hebben die ook zo'n gunstige wisselkoers als overal wordt aangegeven, als Revolut?

:(
Zeker? in de algemene voorwaarden lees ik:

ons, Revolut Bank UAB (een bedrijf opgericht in de Republiek Litouwen metondernemingsnummer 304580906 en met maatschappelijke zetel te Konstitucijos ave. 21B,08130 Vilnius, de Republiek Litouwen) handelend via Revolut Bank UAB Belgian Branch, haarBelgische bijkantoor met maatschappelijke zetel te Silver Square, Sq. de Meeûs 35, 1000Brussel, België.
Yes, niet enkel op je belastingbrief. Maar ook spontaan melden aan het CAP (via NBB).
:(

Daar ben ik dan allemaal weer geen zo'n fan van.
Ik heb wel de Revolut app geinstalleerd, en mijn paspoort ingescand . Maar daarna ben ik gestopt bij "plan selecteren". Nu moet ik een ofwel gratis, ofwel betalend "plan" (lees: soort account) kiezen. Dus ik neem aan dat ik voorlopig nog geen rekening heb. Dus ik kan nog alle kanten uit, toch?

Ik ga me eens inlezen op die wise rekening...
 
Laatst bewerkt:
Maar hebben die ook zo'n gunstige wisselkoers als overal wordt aangegeven, als Revolut?


:(
Zeker? in de algemene voorwaarden lees ik:

ons, Revolut Bank UAB (een bedrijf opgericht in de Republiek Litouwen metondernemingsnummer 304580906 en met maatschappelijke zetel te Konstitucijos ave. 21B,08130 Vilnius, de Republiek Litouwen) handelend via Revolut Bank UAB Belgian Branch, haarBelgische bijkantoor met maatschappelijke zetel te Silver Square, Sq. de Meeûs 35, 1000Brussel, België.

:(

Daar ben ik dan allemaal weer geen zo'n fan van.
Ik heb wel de Revolut app geinstalleerd, en mijn paspoort ingescand . Maar daarna ben ik gestopt bij "plan selecteren". Nu moet ik een ofwel gratis, ofwel betalend "plan" (lees: soort account) kiezen. Dus ik neem aan dat ik voorlopig nog geen rekening heb. Dus ik kan nog alle kanten uit, toch?

Ik ga me eens inlezen op die wise rekening...
in de nabije toekomst zou Revolut Belgische IBAN nummers gaan aanbieden. Misschien dat ze idd al gestart zijn met de oprichting van dat bijkantoor. Ik kan me niet herinneren dat toen ik een rekening opende dat dit hier al was.
 
Maar hebben die ook zo'n gunstige wisselkoers als overal wordt aangegeven, als Revolut?
Bij mijn weten wel. Ze zijn heel vergelijkbaar.
Je kan via beiden hun Currency Exchange calculators best eens checken hoeveel USD/SGD/GBP/… ze geven voor elke EUR. Dan weet je het meteen.
 
:(
Zeker? in de algemene voorwaarden lees ik:

ons, Revolut Bank UAB (een bedrijf opgericht in de Republiek Litouwen metondernemingsnummer 304580906 en met maatschappelijke zetel te Konstitucijos ave. 21B,08130 Vilnius, de Republiek Litouwen) handelend via Revolut Bank UAB Belgian Branch, haarBelgische bijkantoor met maatschappelijke zetel te Silver Square, Sq. de Meeûs 35, 1000Brussel, België.
Als dat er effectief is, dan is het geen buitenlandse rekening meer en hoeft code 1075 + melding bij CAP van NBB niet meer.

In het verleden wel al Revolut-rekeningen gezien op CRS-fiches, toen werd het alvast beschouwd als een buitenlandse rekening.
Zoals hier ook vermeld wordt: https://www.beyondgaming.be/threads/crs-2020-revolut-rekening.11164/
 
Hmmm ik vind het niet terug.

Ik ga op zeker spelen en toch voor Wise gaan. (zeker een belgische IBAN).


Hoe zeg ik nu mijn revolut op? ik heb gemaild naar: [email protected] maar daar zeggen ze dat ik de app moet gebruiken om hen te contacteren.

Maar in de App wil ik niet verder gaan , met "plan kiezen". telkens ik in de app ga, wil ik niet verder gaan met "plan kiezen" omdat ze dan een rekening wellicht gaan aanmaken? En dat wil ik niet. Ik kan wel op "overslaan" klikken, maar dan vragen ze of ik een fysieke of digitale kaart wil. Ook dat wil ik niet. En daar kan ik niet meer op overslaan klikken.

Of zouden jullie het gewoon zo laten, en de app verwijderen uit je telefoon, en verder niets meer doen?
(wellicht lijkt mij dat er gewoon een revolut account is aangemaakt en geverifieerd, aangezien ik die algemene voorwaarden heb ontvangen. Maar dat er nog geen rekeningnummer is aangemaakt).
 
Hmmm ik vind het niet terug.

Ik ga op zeker spelen en toch voor Wise gaan. (zeker een belgische IBAN).


Hoe zeg ik nu mijn revolut op? ik heb gemaild naar: [email protected] maar daar zeggen ze dat ik de app moet gebruiken om hen te contacteren.

Maar in de App wil ik niet verder gaan , met "plan kiezen". telkens ik in de app ga, wil ik niet verder gaan met "plan kiezen" omdat ze dan een rekening wellicht gaan aanmaken? En dat wil ik niet. Ik kan wel op "overslaan" klikken, maar dan vragen ze of ik een fysieke of digitale kaart wil. Ook dat wil ik niet. En daar kan ik niet meer op overslaan klikken.

Of zouden jullie het gewoon zo laten, en de app verwijderen uit je telefoon, en verder niets meer doen?
(wellicht lijkt mij dat er gewoon een revolut account is aangemaakt en geverifieerd, aangezien ik die algemene voorwaarden heb ontvangen. Maar dat er nog geen rekeningnummer is aangemaakt).

het lijkt mij dat je nooit in het stadium geraakt om een rekening te hebben bij Revolut? Wacht gewoon af op een herinneringsmail binnen hier en een maand van Revolut :p
 
Keytrade gold of platinum visa kaart om uw reis te boeken (voor de verzekeringen) en dan ginder alles betalen met de Wise-kaart. Zo heb ik dat gedaan in de 3 maand in Zuidoost-Azië.

Wise is echt extreem handig, en ook nog iets voordeliger dan Revolut.
 
het lijkt mij dat je nooit in het stadium geraakt om een rekening te hebben bij Revolut? Wacht gewoon af op een herinneringsmail binnen hier en een maand van Revolut :p
Dat denk ik ook.

Ondertussen toch een mail terug gehad, al denk ik dat het een AI mail is die me heeft beantwoord, want die negeert mijn vraag of ik nu wel degelijk een rekeningnummer heb of niet. Die zegt enkel dat "een slapende account hebben gratis is" .
En als ik die echt wil verwijderen moet ik het via de APP doen, maar zoals ik zopas al aangaf: ik geraak niet in de user interface, omdat de app niet verder wil gaan vooraleer ik eerst "een plan moet kiezen" (met de quasi zekerheid dat ze dan een rekeningnummer gaan aanmaken).

Dusja. Gewoon de app verwijderen dan maar?
 
Dat denk ik ook.

Ondertussen toch een mail terug gehad, al denk ik dat het een AI mail is die me heeft beantwoord, want die negeert mijn vraag of ik nu wel degelijk een rekeningnummer heb of niet. Die zegt enkel dat "een slapende account hebben gratis is" .
En als ik die echt wil verwijderen moet ik het via de APP doen, maar zoals ik zopas al aangaf: ik geraak niet in de user interface, omdat de app niet verder wil gaan vooraleer ik eerst "een plan moet kiezen" (met de quasi zekerheid dat ze dan een rekeningnummer gaan aanmaken).

Dusja. Gewoon de app verwijderen dan maar?

Rekeningnummer is natuurlijk iets heel gevoelig. Ik denk wel dat het standaardprocedure zal zijn om die info niet via een gewone e-mail te verspreiden.

Daarom dat ze je altijd leiden via de app omdat de app ontgrendelt wordt via je gekozen authentificatie :p.

Ik zou verwachten dat ze na X maand de "mislukte" registraties schoonmaken.
 
Deze week een (zicht)rekening bij Keytrade geopend, 1000 EUR erop gezet en Visa (Gold) aangevraagd. Vandaag boodschap dat de kaart geweigerd werd, zonder vermelding van de redenen. Contact opgenomen met helpdesk waar ik na een eerste contact verkeerd geïnformeerd werd en bij een tweede contact al iets beter (maar nog steeds geen concrete redenen gehad voor weigering). Op zoek naar een andere bank dan maar met een gratis Visa of Master!
 
Hmmm ik vind het niet terug.

Ik ga op zeker spelen en toch voor Wise gaan. (zeker een belgische IBAN).


Hoe zeg ik nu mijn revolut op? ik heb gemaild naar: [email protected] maar daar zeggen ze dat ik de app moet gebruiken om hen te contacteren.

Maar in de App wil ik niet verder gaan , met "plan kiezen". telkens ik in de app ga, wil ik niet verder gaan met "plan kiezen" omdat ze dan een rekening wellicht gaan aanmaken? En dat wil ik niet. Ik kan wel op "overslaan" klikken, maar dan vragen ze of ik een fysieke of digitale kaart wil. Ook dat wil ik niet. En daar kan ik niet meer op overslaan klikken.

Of zouden jullie het gewoon zo laten, en de app verwijderen uit je telefoon, en verder niets meer doen?
(wellicht lijkt mij dat er gewoon een revolut account is aangemaakt en geverifieerd, aangezien ik die algemene voorwaarden heb ontvangen. Maar dat er nog geen rekeningnummer is aangemaakt).
Als je een buitenlandse rekening hebt gehad, zelfs maar 1 dag, moet je die aangeven btw. Dus snel verwijderen zorgt er niet voor dat die plicht vervalt. Dat is de theorie, in de praktijk kan je jaren één of meerdere buitenlandse rekeningen hebben zonder ze aan te geven en als ze er na die jaren eens achterkomen sturen ze enkel een herinnering om die wel aan te melden. Zolang je niet moedwillig buitenlandse rekeningen met miljoenen op probeert achter te houden, moet je niet veel schrik hebben voor een boete. ;)
 
Deze week een (zicht)rekening bij Keytrade geopend, 1000 EUR erop gezet en Visa (Gold) aangevraagd. Vandaag boodschap dat de kaart geweigerd werd, zonder vermelding van de redenen. Contact opgenomen met helpdesk waar ik na een eerste contact verkeerd geïnformeerd werd en bij een tweede contact al iets beter (maar nog steeds geen concrete redenen gehad voor weigering). Op zoek naar een andere bank dan maar met een gratis Visa of Master!
De gratis kredietkaart die het goedkoopst is qua wisselkoersen is die van Keytrade, dan die van Argenta en die van Europabank is het duurst maar daar heb je tenminste wel een limiet van 2500 euro. Keuze genoeg qua gratis kredietkaarten. Als je graag reist en nogal eens een auto huurt, zou ik voor minstens 2 kredietkaarten gaan. Een auto huren en dan een franchise laten blokkeren zorgt er vaak voor dat je al tegen de limiet van één kredietkaart zit.
 
Terug
Bovenaan