Beste kredietkaart, met verzekering?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
Dat kan natuurlijk, maar is omslachtig. Ik ga niet speciaal nieuwe telefoon daarvoor kopen, plus batterij is dubbel zo snel leeg, omdat telefoon 2 signalen moet ontvangen.
Bovendien is net het idee van buitenlandse simkaart interessant om geen buitenlandse oproepen te moeten ontvangen (VACATION MODUS ;) )
Een groot aandeel smartphones is tegenwoordig dual sim of e-SIM volgens pricewatch. Bij je volgende toestel misschien een optie dan.

Uw batterij gaat daarvan tegenwoordig niet dubbel zo snel plat en je kunt die per simkaart als default zetten en op en afzetten.

In het slechtste geval activeer je uw sim dan 5 minuten..

Er zijn misschien betere opties, K geef gewoon maar wat extra perspectief.


Itsme kan ik onmogelijk doen, omdat ik maar 1 telefoon heb, en daar staat de itsme van mijn baas (zaakvoerder) op, van het werk. Je kan geen 2 itsme of accounts hebben op 1 telefoon.
Ik heb het nog niet getest maar je kan in de laatste versie van Android meerdere user profielen maken.
Als je 2 sim kaarten hebt (zelfs misschien met gewoon te switchen tijdens registratie) kan je dan 2 verschillende ITSME's draaien in 2 verschillende user sessies (profielen).

Je zou bijvoorbeeld een werk user en privé user kunnen maken met elk hun eigen sets aan apps.

Persoonlijk zou ik als baas m'n itsme op m'n eigen phone zetten maar kom :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit met hetzelfde als Trump.
Via axa start2bank betaal ik nu 2,5 euro / maand voor een visa kaart. Dit komt te vervallen eind deze maand en moet ofwel mijn kaart annuleren ofwel overschakelen naar comfort2bank wat 4,5 euro / maand kost.
Op zich "slechts" een meerprijs van 24 euro / jaar maar doet me toch nadenken naar de alternatieven.

Hoe ik het hier lees is de Beobank de beste / goedkoopste optie?
 
Ik zit met hetzelfde als Trump.
Via axa start2bank betaal ik nu 2,5 euro / maand voor een visa kaart. Dit komt te vervallen eind deze maand en moet ofwel mijn kaart annuleren ofwel overschakelen naar comfort2bank wat 4,5 euro / maand kost.
Op zich "slechts" een meerprijs van 24 euro / jaar maar doet me toch nadenken naar de alternatieven.

Hoe ik het hier lees is de Beobank de beste / goedkoopste optie?

Hangt er vanaf wat voor kredietkaart je wil. Wil je gewoon een 'basic' kaart zonder verzekeringen dan zijn er veel die gratis zijn (Argenta, KBC, ...) of bijna gratis (Beobank). Je hebt ook kredietkaarten met heel wat verzekeringen die ook bijna gratis zijn, zoals die van Keytrade (gratis) of Cofidis.
54€ (4,5*12) per jaar is weggesmeten geld als je alleen bij Axa blijft voor een kredietkaart.
 
Ik blijf niet alleen bij Axa voor een kredietkaart hoor, alles zit daar bij ons: lening, autoverzekering, beleggingen, zichtrek, spaarrek, etc.
Vergeten vermelden: momenteel betalen we ook al maandelijks 1,25 euro voor een 2e bankkaart van onze rekening. Als je dat optelt met de 2,5 euro die we betalen voor de visa kaart kom je op 3,75 euro. kosten per maand Dus het wordt eigenlijk maar een 75 cent duurder per maand. Om alles simpel te houden, zal ik waarschijnlijk gewoon de visa bij axa houden...
 
Ik zit met hetzelfde als Trump.
Via axa start2bank betaal ik nu 2,5 euro / maand voor een visa kaart. Dit komt te vervallen eind deze maand en moet ofwel mijn kaart annuleren ofwel overschakelen naar comfort2bank wat 4,5 euro / maand kost.
Op zich "slechts" een meerprijs van 24 euro / jaar maar doet me toch nadenken naar de alternatieven.

Hoe ik het hier lees is de Beobank de beste / goedkoopste optie?
Het gevaarlijke aan de axa hun voorstel is:

ééns je bent overgeschakeld aan hun comfort2bank , houd niets hun tegen om pakweg volgend jaar die tarieven op te trekken opnieuw.
En dan ben je geringeld.


Ik zit nu al 2 maand met mijn BEOBANK travel elite kaart. heel tevreden van .
60 euro per jaar (of 5 euro per maand), en die is gekoppeld aan mijn gratis zichtrekening van axa.

Bovendien enorm veel verzekeringen voor travellers en online aankopen. google maar eens.
Ik kan dit echt aanraden. (via de BEO app kan ik alles mooi opvolgen, en aankopen online verifieren. Heel handig als je op reis bent, en je hebt uw kaartlezertje niet bij...)
 
Ervaring mee? Ik overweeg keytrade omdat alle verzekeringen van mijn Mastercard gold bij thuisbankieren kbc betalend worden. Loon op keytrade account storten is geen optie.

Alleen 1x 5000€ storten zoals @Nick28 zal niet genoeg zijn, dus dat is onzin. Als je een cc aanvraagt zal je moeten bewijzen dat je over voldoende inkomsten bezit en een aantal loonbrieven moeten doorsturen. Loon bij hun storten moet niet, is bij mij ook niet.

Ze zijn wel relatief 'mild'. Ik zit rond de 3600 netto inkomsten per maand (werk + andere inkomsten, heb geen leningen en lage vaste kosten of andere kredietkaarten), een aantal 10k's aan spaargeld en effecten bij hen en heb een aantal weken terug hun "visa platinum" met limiet 6k aangevraagd. Vorige week dan antwoord gekregen dat m'n aanvraag is goedgekeurd (verschoot ervan, ik ging er al vanuit dat ik hoogstens een Gold met 3k limiet kon krijgen). Iets wat misschien wel sterk in m'n voordeel heeft gespeeld is dat mijn werkgever geen kredietkaart heeft en ik de afgelopen maanden een aantal zeer dure softwareprogramma's moest aankopen in vreemde valuta/dollar (met m'n eigen geld en dat zij dan terugbetaalden).
Een Gold zal je dus wrs zonder veel problemen krijgen.

Verschil tussen de Visa Gold en Platinum is verwaarloosbaar. Het enige voordeel voor mij is die ticketannulering aangezien ik wel wat concertjes en festivals meepak op een jaar. Voor gewoon op reis te gaan is de Gold ook al tamelijk goed (als je daarnaast ook een hospitalisatieverzekering hebt).
Grootste voordeel aan die cc's van Keytrade is vooral de lage fx-commissie (het verschil tussen pakweg 1,40% en 2,10% is al snel tientallen euro's op duizenden euro's).
 
Laatst bewerkt:
Alleen 1x 5000€ storten zoals @Nick28 zal niet genoeg zijn, dus dat is onzin. Als je een cc aanvraagt zal je moeten bewijzen dat je over voldoende inkomsten bezit en een aantal loonbrieven moeten doorsturen. Loon bij hun storten moet niet, is bij mij ook niet.

Ze zijn wel relatief 'mild'. Ik zit rond de 3600 netto inkomsten per maand (werk + andere inkomsten, heb geen leningen en lage vaste kosten of andere kredietkaarten), een aantal 10k's aan spaargeld en effecten bij hen en heb een aantal weken terug hun "visa platinum" met limiet 6k aangevraagd. Vorige week dan antwoord gekregen dat m'n aanvraag is goedgekeurd (verschoot ervan, ik ging er al vanuit dat ik hoogstens een Gold met 3k limiet kon krijgen). Iets wat misschien wel sterk in m'n voordeel heeft gespeeld is dat mijn werkgever geen kredietkaart heeft en ik de afgelopen maanden een aantal zeer dure softwareprogramma's moest aankopen in vreemde valuta/dollar (met m'n eigen geld en dat zij dan terugbetaalden).
Een Gold zal je dus wrs zonder veel problemen krijgen.
Je grote geldverschuivingen zullen toch een de doorslag gegeven hebben. Ik heb helemaal in den beginnen van hun aanbod een gold kunnen strikken met minimumlimiet 3k. Dat was voor onze woonlening, maar wel met een pak minder inkomen dan nu. Ik zat daar nog niet als bank, behalve met een gemeenschappelijke rekening waar echt gewoon de boodschappen af gingen, dus geen grote bedragen.

Paar maanden geleden nog een gezamenlijke visa gold geprobeerd maar een dikke niet op het request, terwijl het netto inkomen veel hoger is (ook na aftrek van woonkrediet en evt mijn huidige visa).
Dus echt mild zijn niet hoor...
 
Alleen 1x 5000€ storten zoals @Nick28 zal niet genoeg zijn, dus dat is onzin. Als je een cc aanvraagt zal je moeten bewijzen dat je over voldoende inkomsten bezit en een aantal loonbrieven moeten doorsturen. Loon bij hun storten moet niet, is bij mij ook niet.
Bij Argenta moest ik 10k storten op de spaarrekening en ik kreeg 2 mastergold kaarten met allebei 5k limiet.
 
Alleen 1x 5000€ storten zoals @Nick28 zal niet genoeg zijn, dus dat is onzin. Als je een cc aanvraagt zal je moeten bewijzen dat je over voldoende inkomsten bezit en een aantal loonbrieven moeten doorsturen. Loon bij hun storten moet niet, is bij mij ook niet.
Voor mij was die 5000 nochtans voor een Visa gold voldoende (2 jaar geleden). Ik heb nooit een loonfiche moeten tonen en mijn loon wordt er ook niet gedomicilleerd. Ik werkte toen trouwens nog niet eens.

 
Ervaring mee? Ik overweeg keytrade omdat alle verzekeringen van mijn Mastercard gold bij thuisbankieren kbc betalend worden. Loon op keytrade account storten is geen optie.
Ik heb persoonlijk een Visa gold aangevraagd toen ik net afgestudeerd was 2 jaar geleden. Ik moest éénmalig een deposit van 5000 euro doen op de Keytrade zichtrekening tot de aanvraag was goedgekeurd. Daarna het geld gewoon terug overgeschreven naar de spaarrekening. Nooit één loonfiche moeten tonen.

Best tevreden van de kaart. Goede verzekeringen (al enkele keren geld terug gekregen zonder problemen) en de kaart is gratis als je hem enkele keren per jaar gebruikt.
Enkel bij sommige websites als Amazon werkt de kaart niet omdat er een dubbele verificatie vereist is en dat doet Amazon niet.
Soms ook vervelend om met de gsm te betalen met een QR-code systeem, maar met een hardkey hoef je je laptop er niet bij te nemen.

Mijn spaargeld staat ook wel bij Keytrade, maar ik denk dat 2 jaar geleden nog bijna alles bij een andere bank stond.
 
Soms ook vervelend om met de gsm te betalen met een QR-code systeem, maar met een hardkey hoef je je laptop er niet bij te nemen.

Toevallig juist iets besteld en betaald op mijn gsm en nu word je doorgestuurd naar de app waar je gewoon moet bevestigen moet je pincode.
Dus niet meer prullen met hardkey.
 
Er staat hier al een dikke maand lang een bedrag op de kredietkaart gereserveerd ter waarde van 45€ die niet geclaimd wordt.
Ik heb gebeld met de bank en de bediende zei: Ja zolang dat bedrag niet geclaimd wordt blijft dat staan.

Ik zeg: Dus indien men dat bedrag nooit claimt blijft dat bedrag tot het einde der tijden gereserveerd?
Krijg ik een lachje te horen en als reactie doodleuk: Heu ja zeker? :unsure:

Maar als ik google staat er op de website: Max 21 dagen. Dus die bediende is volgens mij toch wel fout.
Anderzijds is het toch wel vreemd dat dit bedrag na een maand nog steeds gereserveerd is .
 
Er staat hier al een dikke maand lang een bedrag op de kredietkaart gereserveerd ter waarde van 45€ die niet geclaimd wordt.
Ik heb gebeld met de bank en de bediende zei: Ja zolang dat bedrag niet geclaimd wordt blijft dat staan.

Ik zeg: Dus indien men dat bedrag nooit claimt blijft dat bedrag tot het einde der tijden gereserveerd?
Krijg ik een lachje te horen en als reactie doodleuk: Heu ja zeker? :unsure:

Maar als ik google staat er op de website: Max 21 dagen. Dus die bediende is volgens mij toch wel fout.
Anderzijds is het toch wel vreemd dat dit bedrag na een maand nog steeds gereserveerd is .
Een bedrag blijft nooit geclaimd staan. Er is normaal inderdaad een limiet van 21 dagen voor zover ik weet, maar als ik het goed begrijp is het bij jou dus al langer dan 21 dagen?
 
Een bedrag blijft nooit geclaimd staan. Er is normaal inderdaad een limiet van 21 dagen voor zover ik weet, maar als ik het goed begrijp is het bij jou dus al langer dan 21 dagen?
Het is moeilijk in te schatten wanneer het bedrag gereserveerd is maar ergens tussen 28 november en 5 december.
De volgende afrekening is 4 jan. Momenteel is er 110€ geclaimd en 45€ niet geclaimd (dat is een bedrag gespendeerd op reis dus ik weet niet goed van welke locatie. Ik heb zoveel gespendeerd lol). Ik heb echter bewust niks extra nog betaald met de kaart deze maand.

Ik zou dus denken dat in het slechste geval bij de afrekening op 4 jan -als dat bedrag tegen dan nog geclaimd staat- dat het automatisch verwijderd zal worden. Zo niet dat ga ik eens bellen met Mastercard zelf. Want eigenlijk zit dat bij Mastercard en niet bij Argenta (dus dat die noob het niet goed weet kan wel goed zijn hé :D)
 
Laatst bewerkt:
Het is moeilijk in te schatten wanneer het bedrag gereserveerd is maar ergens tussen 28 november en 5 december.
De volgende afrekening is 4 jan. Momenteel is er 110€ geclaimd en 45€ niet geclaimd (dat is een bedrag gespendeerd op reis dus ik weet niet goed van welke locatie. Ik heb zoveel gespendeerd lol). Ik heb echter bewust niks extra nog betaald met de kaart deze maand.

Ik zou dus denken dat in het slechste geval bij de afrekening op 4 jan -als dat bedrag tegen dan nog geclaimd staat- dat het automatisch verwijderd zal worden. Zo niet dat ga ik eens bellen met Mastercard zelf. Want eigenlijk zit dat bij Mastercard en niet bij Argenta (dus dat die noob het niet goed weet kan wel goed zijn hé :D))
Heb ook al gehad dat de baas van het Argenta kantoor hier niet goed wist hoe de kredietkaart werkte. Hij beweerde dat het als een krediet aanzien werd en dus opgenomen werd in het kredietregister van banken (of hoe dat ook heet), terwijl dat niet is bij kredietkaarten die elke maand gewoon afbetaald worden. Hij wou me dus al m'n kredietkaarten laten afsluiten voordat ik een woonlening kreeg. Gelukkig er zelf achter gekomen dat dat niet nodig was.

Maar om terug te komen op jouw verhaal. Ik zou zelf idd ook wachten tot de volgende afrekening vooraleer actie te ondernemen. Zou me er niet te druk om maken, gereserveerde bedragen moet je pas betalen als ze geclaimd worden en als ze niet geclaimd worden, is het je probleem ook niet. Mogelijk een borg voor een hotel?
 
Hier gewoon Mastercard Gold via ING
Eigenlijk enkel voor reis/ annulatieverzekering. (en af en toe online betaling als er niets anders voor handen is)
€51/jaar
 
Heb ook al gehad dat de baas van het Argenta kantoor hier niet goed wist hoe de kredietkaart werkte. Hij beweerde dat het als een krediet aanzien werd en dus opgenomen werd in het kredietregister van banken (of hoe dat ook heet), terwijl dat niet is bij kredietkaarten die elke maand gewoon afbetaald worden. Hij wou me dus al m'n kredietkaarten laten afsluiten voordat ik een woonlening kreeg. Gelukkig er zelf achter gekomen dat dat niet nodig was.

Maar om terug te komen op jouw verhaal. Ik zou zelf idd ook wachten tot de volgende afrekening vooraleer actie te ondernemen. Zou me er niet te druk om maken, gereserveerde bedragen moet je pas betalen als ze geclaimd worden en als ze niet geclaimd worden, is het je probleem ook niet. Mogelijk een borg voor een hotel?
Het is dus verdwenen na +-30 dagen ipv 21 dagen maar de reservering is er nu af gehaald door Mastercard.
Vermoedelijk een tijdelijke reservering (Hotel?) of een bedrag dat nooit geclaimd is door de andere partij en dan is die andere partij dus inderdaad zijn/haar geld kwijt.
 
Ik ben aan het kijken naar 3 verschillende kaarten (beobank travel mastercard, keytrade gold, revolute metal)
Belangrijkste voor ons is de reisverzekering (medisch) en de reisannulatie verzekering.
Het is me niet duidelijk wat/wanneer nu gedekt wordt bij de reisverzekeringen.

Beobank
50 euro/jaar

Vliegtuig, trein, boot: betaal uw vervoertickets met uw Beobank Elite Travel Mastercard .

De verzekering komt tussen:

-bij overlijden of blijvende volledige invaliditeit na een ongeval tijdens het transport;
-voor een bedrag tot 250.000 euro;
-eveneens ten voordele van uw partner en uw kinderen jonger dan 23 jaar die samen met u of apart reizen.
2 Alle verplaatsingen van de kaarthouder, diens partner en kinderen jonger dan 23 jaar naar een buitenlandse bestemming voor een periode van maximaal 90 opeenvolgende dagen, indien alle kosten voor vervoer (en/of voor verblijf in het kader van een reisannulatieverzekering) werden betaald met de kaart

Keytrade
50 euro/jaar
U reist met het openbaar vervoer en hebt dit integraal met uw Visa Gold betaald? In geval van overlijden of permanente volledige arbeidsongeschiktheid opgetreden tijdens de verplaatsing, betaalt Keytrade Bank een schadevergoeding van EUR 100 000.

Revolute
192 euro/jaar
verzekerd tot £10,000,000.

Bij Revolute is het duidelijk dat we volledig gedekt zijn moest er eender wat gebeuren op vakantie. Bij keytrade staat er indien het ongeval met O.V. gemaakt wordt. Bij Beobank staat er vliegtuig, boot, trein. Maar wat als ik mijn voet breek op vakantie ben ik dan verzekerd voor de ziekenhuis kosten bij Beobank of Keytrade?

Wanneer begint de verzekering te werken: Bij aankoopt met de kaart of dien ik enkel in het bezit te zijn van de kaart? Bij Beobank dient alles betaald te worden, bij de andere kaarten is het me niet duidelijk.
 
Terug
Bovenaan