Beste kredietkaart, met verzekering?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
D

Deleted member 451

Guest
Ik heb de search gedaan op "kredietkaart en krediet kaart", maar vond niet meteen iets terug. Misschien was dit op 9lives dat deze thread bestond?

In elk geval: Ik zit al jaren bij AXA (omdat dit ook mijn hoofdbank is) met mijn kredietkaart (premium plus) met verzekering. Deze komt binnenkort te vervallen.

Nu is het zo dat ik geen nieuwe meer kan aangaan aan 4,40 euro per maand, gekoppeld aan mijn gratis zicht rekening.
(Sinds de fusie crelan axa?) nu verplichten ze me ook een betalende zichtrekening te nemen. Zonder betalende zicht rekening kan je simpelweg geen kredietkaart meer krijgen.
Dan zit je toch nog eens met 4,50 per maand extra, dat is dan al 9 euro per maand... Is dat niet wat veel? Heb echt voor niets anders zo'n betalende zichtrekening,
maar wil per sé wel een kredietkaart met bescherming op (tegen oa internet fraude etc...)


Zijn er nog goede alternatieven?

thx
 
Ik heb zelf een mastercard gold via ING, maar in combinatie met een ING Assistance verzekering (reisverzekering + autobijstand voor 2 auto's). Was toen 150 euro per jaar en ik blijf nu al 10 jaar aan die prijs verzekerd, wss een product dat ze vergeten zijn :). Ik zie dat je momenteel al aan 341 euro zit als je die 2 apart wil. Maar op zich is die ING Mastercard gold wel ok. Geen idee of je een (sinds kort altijd betalende) zichtrekening nodig hebt.

Mijn vrouw heeft ook een gratis KBC mastercard, weliswaar een gewone, maar je kan daar ook goedkoop een extra aankoopbescherming bijkrijgen (1,5 euro per maand).

Sinds kort, omwille van reis buiten EU (wisselkoersen) een revolut metal gekocht. Biedt toch nog wat extra verzekering die niet of niet goed gedekt zijn via de mastercard gold en het wisselkoersvoordeel dekt de kosten wel. Maar standaard is dat mss wat te duur alhoewel ze ook wel wat cashback-mogelijkheden hebben.
 
Heb hier Keytrade als mijn tweede bank en dat is volledig gratis qua rekeningen. Heb daar ook een VISA (kan tem Platinum) en dat is (als ik mij niet vergis) het eerste jaar gratis en blijft gratis zolang je gemiddeld 1 transactie per maand doet met de kaart.
 
Kunnen jullie de kostprijzen in totaliteit er bij zetten aub (zichtrekening plus die kreditcard met cashback)?

Want als deze duurder dan 8.80 euro zijn, dan ga ik gewoon bij AXA blijven denk ik hoor.
Een eigen bank kan vaak nog een extra duwtje geven bij chargeback als er eens iets mis loopt.
 
Een eigen bank kan vaak nog een extra duwtje geven bij chargeback als er eens iets mis loopt.
Wishful thinking, die hebben dat bijna allemaal uitbesteed aan Worldline. Uitzonderingen zijn o.a. Beobank en Europabank.

Chargeback, dat is trouwens bij iedere kredietkaart mogelijk en daar heb je in principe geen extra verzekering voor nodig.
 
Kunnen jullie de kostprijzen in totaliteit er bij zetten aub (zichtrekening plus die kreditcard met cashback)?

Want als deze duurder dan 8.80 euro zijn, dan ga ik gewoon bij AXA blijven denk ik hoor.
Een eigen bank kan vaak nog een extra duwtje geven bij chargeback als er eens iets mis loopt.
Belfius star: 7,50 € in combo met star rekening of 4,18 € als je enkel de kaart neemt in combinatie met hun gratis rekening.
 
of 4,18 € als je enkel de kaart neemt in combinatie met hun gratis rekening.
Hola,

das wel de interessantste denk ik .

4.18 euro is min of meer hetzelfde als ik nu betaal bij axa 4.40 voor dezelfde service, als ik het goed heb? ook incl. verzekering.

Maar het voordeel hier is wel dat ik die losstaand kan hebben, zonder zichtrekening bij belfius?
Dus ik kan deze zomaar koppelen aan mijn AXA zichtrekening dan? :eek:
 
Bij Beobank geen zichtrekening nodig, zie productfiche.
Tarieven zijn blijkbaar aangepast, komt nu op 20€/jaar.

Meer info hier:
https://www.beobank.be/nl/particulier/betalen/kredietkaarten/extra-mastercard

In plaats van dat dit ons geld kost, krijgen wij elk jaar geld terug door deze kredietkaart te gebruiken...
Ja dat wel, maar hun "verzekering" op die kaart is wel niet zo uitgebreid; ik lees:

Bij de Extra Mastercard kredietkaart geniet u automatisch van 3 exclusieve verzekeringen: een Aankoopverzekering, Verlengde garantie en Safe online. Zo kunt u zorgeloos uw aankopen doen.

Dus annulatieverzekering voor uw vliegtuig bv zit daar dan al niet in?
De nieuwe KBC kredietkaart is ook gratis. Kan zelfs gekoppeld worden aan hun gratis basisrekening. Meer info op https://www.kbc.be/particulieren/nl...rten/kbc-kredietkaart.html?zone=more-services . Bijkomende verzekeringen zijn wel betalend, maar misschien komt het zo wel goedkoper voor je uit als je enkel de verzekeringen bijneemt die je nodig hebt.
Hmm op die website word ik alvast niet veel wijzer.... Lijkt allemaal nogal wat vaag en goed verstopt te zitten.
Geen idee of je hiervoor een rekening bij Belfius moet hebben hoor.
Ja dus. (enkel geldig bij classic rekening) lees ik.....
 
Bij Beobank geen zichtrekening nodig, zie productfiche.
Tarieven zijn blijkbaar aangepast, komt nu op 20€/jaar.

Meer info hier:
https://www.beobank.be/nl/particulier/betalen/kredietkaarten/extra-mastercard

In plaats van dat dit ons geld kost, krijgen wij elk jaar geld terug door deze kredietkaart te gebruiken...
Ik vind de dekking toch wel wat magertjes:

Safe online

Met uw Beobank kaart winkelt u veilig via uw PC, tablet of smartphone.

Wordt een nieuw product ter waarde van minimaal 50 euro dat online (maar niet via een veilingsite) werd gekocht op een in de Europese Unie of in de Verenigde Staten gehoste site niet of beschadigd geleverd, dan gaat de verzekering met de verkoper op zoek naar een bevredigende oplossing.

De verzekering Safe online komt tussen:

-wanneer geen oplossing werd gevonden;
-tot 1.250 euro per schadedossier en per jaar.


Dus stel dat ik en mijn vriendin 2 vliegticketten kopen naar haar thuisland, via Turkish airlines
(heel passend voorbeeld),
dan komen ze al niet tussen omdat Turkije niet bij de EU hoort én omdat de ticketten wellicht +2000 euro gaan zijn.
 
Dus stel dat ik en mijn vriendin 2 vliegticketten kopen naar haar thuisland, via Turkish airlines
(heel passend voorbeeld),
dan komen ze al niet tussen omdat Turkije niet bij de EU hoort én omdat de ticketten wellicht +2000 euro gaan zijn.
Als dat belangrijk is voor jou dan neem je die best inderdaad niet.
Ik heb tot nu toe nog nooit een annulatieverzekering nodig gehad, voor mij is de cashback belangrijker. ;)
 
ik snap wel dat Beo bank voor de meesten
Als dat belangrijk is voor jou dan neem je die best inderdaad niet.
Ik heb tot nu toe nog nooit een annulatieverzekering nodig gehad, voor mij is de cashback belangrijker. ;)
Dat begrijp ik.

Maar ik vind het allemaal zeer dubbelzinnig hun "verzekeringsbeleid".
Als het op een USA server is, dan zou het wel gedekt zijn.

Maar hoe kan je nu weten dat vluchten van Qatar, Etihad, Emirates etc.... op zo'n server staan :)

En ja, vliegticketten zijn zowat mijn grootste uitgaves,dus al er iets gedekt moet zijn, is het toch wel zeker dat (bij mij).


Ik twijfel tussen Argenta Gold.
Lijkt me eigenlijk nog de interessantste van allemaal te zijn: 5.35 euro per maand, en ongelofelijk uitgebreide verzekering op deze mastercard.
En dat is de totaalprijs van zichtrekening en gold card.

Al is dat dan maar 3,5 euro goedkoper dan wat Axa mijn huidige bank me voorstelt voor betalende zichtrekening (4.5 euro) + premium card (4.40 euro).

Dus moet ik dan echt voor 3,5 euro per maand weer klant worden bij andere bank denk ik dan :p ... (al heb je dan ook weer meer spaarboek opties).

Ik laat het even bezinken :)
 
Ik heb de volgende:


60 euro per jaar (5 per maand), geen verplichte zichtrekening. Heel uitgebreid qua verzekeringen.
 
Ik vind de dekking toch wel wat magertjes:

Safe online

Met uw Beobank kaart winkelt u veilig via uw PC, tablet of smartphone.

Wordt een nieuw product ter waarde van minimaal 50 euro dat online (maar niet via een veilingsite) werd gekocht op een in de Europese Unie of in de Verenigde Staten gehoste site niet of beschadigd geleverd, dan gaat de verzekering met de verkoper op zoek naar een bevredigende oplossing.

De verzekering Safe online komt tussen:

-wanneer geen oplossing werd gevonden;
-tot 1.250 euro per schadedossier en per jaar.


Dus stel dat ik en mijn vriendin 2 vliegticketten kopen naar haar thuisland, via Turkish airlines
(heel passend voorbeeld),
dan komen ze al niet tussen omdat Turkije niet bij de EU hoort én omdat de ticketten wellicht +2000 euro gaan zijn.

Die Safe online verzekering gaat nooit tussenkomen in de aankoop van vliegtickets. Mij lijkt het aankopen van vliegtickets via de website van de luchtvaartmaatschappij ook een nulrisico op het niet leveren van die tickets.
 
Die Safe online verzekering gaat nooit tussenkomen in de aankoop van vliegtickets. Mij lijkt het aankopen van vliegtickets via de website van de luchtvaartmaatschappij ook een nulrisico op het niet leveren van die tickets.
Kan best,
maar ik heb in het verleden ook al via "brokers" gekocht op skyscanner en dergelijke.

Dat is dan niet rechtstreeks bij de maatschappij, maar kan wel veel goedkoper zijn.

Echter als er iets optreed, is het moeilijk contact te hebben voor refunds en dergelijke. Maar als je een goede verzekering/chargeback optie op je CC hebt, dan kunnen die dat wel oplossen voor je. (al meegemaakt)
 
Terug
Bovenaan