Beste kredietkaart, met verzekering?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
Keytrade Gold (0 euro) https://www.keytradebank.be/en/banking/cards/visa-gold. Je gaat wel je loon moeten storten op Keytrade waarschijnlijk.
Wel nog nooit gebruik gemaakt van de verzekeringen dus geen ervaring daarmee.
Bij mijn weten niet nodig (ik doe het alvast niet), maar heb er wel een deel van mijn spaargeld staan.
Enig idee of de terugbetaling kan via een domiciliëring of moet ge dat telkens manueel afbetalen?

Die kaart is wel interessant voor mij, dan zou ik niks betalen en meer in de plaats krijgen.
Heb Belfius Beats New nu.
 
Enig idee of de terugbetaling kan via een domiciliëring of moet ge dat telkens manueel afbetalen?

Die kaart is wel interessant voor mij, dan zou ik niks betalen en meer in de plaats krijgen.
Heb Belfius Beats New nu.
Dat is automatisch gecrediteerd van je zichtrekening van Keytrade..
 
Nu moet ik wel mijn eigen woorden wat inslikken, en iedereen hierop eens attent maken:

De VERZEKERINGEN bij je kaart, staat volgens mij los van de CHARGEBACK mogelijkheden die elke kaart geeft.

Die verzekeringen die ik van sprak dus (waar ik niet van onder de indruk was omdat ze bv enkel gelden van Europees of USA aangekocht materiaal), die vraag je aan door een voorgedrukt document in te vullen. En die zijn veelal maar gedekt tot 1000 euro. (bv niet geleverde of defecte goederen). En dat gebeurt dan via de bank van uitgifte.


Echter, die chargeback gebeurt via mijnkaart.be (en rechtstreeks bij wordline Atos als ik mij niet vergis.)

Verbeter me als ik ongelijk heb.





Dus in dat opzicht is BEO of keytrade creditcard dan toch even goed als een axa of argenta.
EDIT: Keytrade staat wel niet bij de chargeback opties, dus die zou ik al niet nemen.


En al die BEO kaarten zijn wel goedkoop, maar hebben dan weer geen standaard annulatie reis verzekering. (bv als iemand ziek word bv). Is toch wel vrij frappant. Enkel die world traveller van 60 euro per jaar heeft die.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier hebben we de Beobank Q8 World Mastercard:
  • kost €5/jaar
  • 2% korting bij Q8 en 0.5% korting op alle andere aankopen (excl. tanken bij Shell ofzo :biglaugh:)
  • Verzekeringen: aankoop, 1j extra garantie, safe online & schade huurvoertuig (max €1000). Dus geen annulatieverzekering bv.

Vooral door die laatste nemen we vaak geen verzekering meer bij de autoverhuurmaatschappij.
Wel geen idee hoe soepel ze zijn. Voorlopig nog geen schadegeval gehad.
 
Beobank Extra Mastercard en Europabank Visa heb ik. Voor beiden geen zichtrekening nodig. Europabank dacht ik volledig gratis en Beobank een kleine bijdrage (maar je krijgt meer terug via cashbacks als je deze regelmatig gebruikt).

Wise Debit Card voor de goedkoopste cross-border FX tarieven wanneer ik in het buitenland zit en betaal. :)
 
Amex platinum voor de uitgebreide verzekering en extra's die we gebruiken als we familie bezoeken. BTW er is promo gaande:
- platinum geeft 30k punten: https://my-amex.be/nl-be/kaarten/aanvraag/t/CCPX0GJ9
- gold geeft 20k: https://my-amex.be/nl-be/kaarten/aanvraag/main-gold-metal/startpagina?promo=GOLD4FRIENDS2023

Beobank 1% voor de cashback. Omdat ik nog de eersteversie heb betaal ik maar € 5/j.
Is die beobank kaart geen soort van lening die ingeschreven wordt op de kredietcentrale?
Je kan natuurlijk wel alles gewoon elke maand meteen afbetalen en dan betaal je 0% interesten.
 
Is die beobank kaart geen soort van lening die ingeschreven wordt op de kredietcentrale?
Je kan natuurlijk wel alles gewoon elke maand meteen afbetalen en dan betaal je 0% interesten.
Yep. Interesten zijn uiteraard belachelijk hoog dus sowieso via domiciliering iedere volgende maand terugbetalen. Je hebt wel steeds ong een maand er tussen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Yep. Interesten zijn uiteraard belachelijk hoog dus sowieso via domiciliering iedere volgende maand terugbetalen. Je hebt wel steeds ong een maand er tussen.
En is dat dan standaard zo, dat het elke maand er af gaat (van je opgegeven zichtrekening)?

Of moet je dat specifiek instellen?

Want zou anders wel wat smerig zijn, als BEOBANK standaard met dat "gespreide aflossingskrediet" zou werken...Then again: Beobank is de vroegere CITIbank, en die hadden ook al geen te goede reputatie.
 
En is dat dan standaard zo, dat het elke maand er af gaat (van je opgegeven zichtrekening)?

Of moet je dat specifiek instellen?

Want zou anders wel wat smerig zijn, als BEOBANK standaard met dat "gespreide aflossingskrediet" zou werken...Then again: Beobank is de vroegere CITIbank, en die hadden ook al geen te goede reputatie.
Bij openen van kredietkaart gaan ze vragen om dat via domiciliering te doen als ik me goed herinner (is al vele jaren geleden) en dan is dat dus standaard. Zolang je genoeg geld op je rekening hebt staan betaal je geen interesten. Heb de kaart al 6 jaar en nooit problemen gehad of interesten moeten betalen. Hebben ook een vrij hoge krediet limiet, iets van 7.000 euro per maand ofzo bij mij. Dus wel handig voor de wat duurdere vakanties. :p
 
Amex platinum voor de uitgebreide verzekering en extra's die we gebruiken als we familie bezoeken. BTW er is promo gaande:
- platinum geeft 30k punten: https://my-amex.be/nl-be/kaarten/aanvraag/t/CCPX0GJ9
- gold geeft 20k: https://my-amex.be/nl-be/kaarten/aanvraag/main-gold-metal/startpagina?promo=GOLD4FRIENDS2023

Beobank 1% voor de cashback. Omdat ik nog de eersteversie heb betaal ik maar € 5/j.
Over die AMEX platinum:
Ens uitgebreid naar gekeken een maand geleden.
Voor bijna 800 EUR per jaar is het toch helemaal niet interessant voor 99% van de bevolking?
Of heb ik toch iets gemist?
Zeker omdat er in Belgie (en de andere landen waar ik kom) niet veel merchants AMEX aanvaarden.

Mijn redenering bij de voordelen die opgelijst worden:
  • Diner voucher van 300 eur, waarvan de helft in Belgie: Leuk, maar daar zitten alleen peperdure restaurants tussen waar het gros van de mensen normalieter niet naartoe zouden gaan. Dus die 300EUR haal je er eigenlijk niet echt uit. Het is een keer een ervaring zeker...

  • Airport lounge? Ik vlieg pakweg 5x per jaar lange afstand, dus 10 vluchten. Heb al tientallen lounges gedaan corporate en prive. Dat is eens leuk, maar of me dat echt harde cash waard is? Als ik eens een snackje eet of iets drink voor de vlucht, kost me dat misschien 10 a 15 EUR. Die lounge access is mij dus max pakweg 5x2x10 EUR = 100 EUR waard op jaarbasis.

  • Fast Lane = Heel beperkte meerwaarde toch wel. Heel af en toe misschien eens interessant voor snellere paspoortcontrole als er megafile is, als dat deel uitmaakt van de package? EDIT: ik zie dat dit beperkt is tot Brussels Airport, dus inderdaad 0 meerwaarde.

  • Verzekeringen? Heb ik al via andere kredietkaarten. Misschien niet zo uitgebreid weliswaar.

  • Getrouwheidspunten en exclusieve events: dat is het enig punt wat voor mij relatief onduidelijk is. Tot welke events krijg je toegang, en wat houdt dat in? En wat betreft de getrouwheidspunten: stel dat ik 20K per jaar uitgeef met die kaart, wat krijg ik daarvoor in de plaats qua punten (en hoe verhouden die punten zich naar harde EUR)?
 
Laatst bewerkt:
Zelf mastercard gold hier.
Zit aankoopbescherming via webshop, verlengde garantie behalve smartphones en laptop in dacht ik en annuleringsverzekering.

Allen al nodig gehad en nog nooit problemen ermee ondervonden

Je kan de mastercard koppelen aan een gratis zichtrekening. Zou eens moeten kijken wat da kost maar is bij ons aan de gemeenschappelijke rekening gekoppeld ( plus- rekening). 7,25 per maand.
 
Over die AMEX platinum:
Ens uitgebreid naar gekeken een maand geleden.
Voor bijna 800 EUR per jaar is het toch helemaal niet interessant voor 99% van de bevolking?
Of heb ik toch iets gemist?
Zeker omdat er in Belgie (en de andere landen waar ik kom) niet veel merchants AMEX aanvaarden.

Mijn redenering bij de voordelen die opgelijst worden:
  • Diner voucher van 300 eur, waarvan de helft in Belgie: Leuk, maar daar zitten alleen peperdure restaurants tussen waar het gros van de mensen normalieter niet naartoe zouden gaan. Dus die 300EUR haal je er eigenlijk niet echt uit. Het is een keer een ervaring zeker...

  • Airport lounge? Ik vlieg pakweg 5x per jaar lange afstand, dus 10 vluchten. Heb al tientallen lounges gedaan corporate en prive. Dat is eens leuk, maar of me dat echt harde cash waard is? Als ik eens een snackje eet of iets drink voor de vlucht, kost me dat misschien 10 a 15 EUR. Die lounge access is mij dus max pakweg 5x2x10 EUR = 100 EUR waard op jaarbasis.

  • Fast Lane = Heel beperkte meerwaarde toch wel. Heel af en toe misschien eens interessant voor snellere paspoortcontrole als er megafile is, als dat deel uitmaakt van de package? EDIT: ik zie dat dit beperkt is tot Brussels Airport, dus inderdaad 0 meerwaarde.

  • Verzekeringen? Heb ik al via andere kredietkaarten. Misschien niet zo uitgebreid weliswaar.

  • Getrouwheidspunten en exclusieve events: dat is het enig punt wat voor mij relatief onduidelijk is. Tot welke events krijg je toegang, en wat houdt dat in? En wat betreft de getrouwheidspunten: stel dat ik 20K per jaar uitgeef met die kaart, wat krijg ik daarvoor in de plaats qua punten (en hoe verhouden die punten zich naar harde EUR)?

Het is inderdaad erg afhankelijk van je eigen situatie. Voor ons is het met name interessant omdat we familie in de Amerika's (USA en Zuid-Amerika) hebben.

Wij hebben de voordelen al veel gebruikt in het buitenland. De hogere statussen hebben ons al een upgrade gegeven in een resort in Zuid-Amerika. We kregen een Suite dat het dubbele waard was van wat we boekten. Daarnaast hebben we ook al de verzekeringen gebruikt voor de huurwagen ginds. De lounge is best interessant als je (minstens) met 3 bent en elk toch wel wat te eten neemt.

De events variëren per jaar. Zo hebben we al twee maal in Maasmechelen Village VIP-toegang gekregen als de promo liep. Dit was een nuttig voordeel voor ons omdat we sowieso al naar MMV gingen. Het echte voordeel was niet enkel de "VIP behandeling" maar ook de €50-coupon bij een uitgave boven de 200 euro plus een l'occitane giftbox t.w.v. € 80. Wij moesten niets speciaals doen voor die coupon omdat we die uitgaven toch gingen maken.

Nu loopt er een promo om Singular Society te proberen.

Een jaarlijkse verzekering voor 3 personen wereldwijd met de soort monetaire dekking die Amex biedt, kost al snel rond de € 500.

Maar nogmaals, hangt af van je situatie. Dus het kan zeker zijn dat het voor jou niet nuttig is.
 
Laatst bewerkt:
ING
Zichtrekening: gratis (bestaat volgens mij niet meer, ik zie op hun site nu minstens 1,9€/maand, maar mijn kostenafrekening is elke maand 0€)
visa classic: 27€/j

Verzekeringen:
  • Aankoopverzekering: je aankopen met je ING Visa Classic kredietkaart zijn verzekerd tegen accidentele schade of diefstal met geweld of inbraak (tot 90 dagen na betaling, voor maximaal 3000 euro per schadegeval en per jaar). Je aankopen zijn verzekerd als ze volledig met je ING Visa Classic kredietkaart betaald werden en minstens 50 euro per stuk kosten (btw inbegrepen).
  • Verzekering 'Levering van via internet gekochte goederen': beschermt je online aankopen met je ING Visa Classic kredietkaart als ze niet geleverd worden binnen 30 kalenderdagen na de eerste betaling of als de geleverde aankoop of dienst niet overeenstemt met de beschrijving ervan op het bestelformulier (tot 30 kalenderdagen na de eerste betaling, voor maximaal 750 euro per schadegeval en per jaar). Je aankopen zijn verzekerd als ze volledig met je ING Visa Classic kredietkaart betaald werden en minstens 50 euro per stuk kosten (btw inbegrepen).
  • Reisongevallenverzekering: dekt de reizen die je maakt met een openbaar vervoermiddel (bijvoorbeeld vliegtuig, trein of touringcar) of met een huurwagen die je voor 100% met uw ING Visa Classic kredietkaart betaalt. De verzekering geldt enkel voor reizen naar het buitenland die maximaal 60 opeenvolgende dagen duren. Je bent verzekerd voor 100.000 euro bij overlijden of blijvende invaliditeit indien er een ongeval plaatsvindt terwijl van de bovengenoemde openbaarvervoermiddelen gebruik wordt gemaakt. Je krijgt een aanvullende vergoeding van 30.000 euro voor opsporings-, reddings- of repatriëringskosten.

Uw kaart is momenteel het dubbel voor niet veel meer?
ING heeft ook een mastercard gold voor 51€/j met volgende verzekeringen:

  • Aankoopverzekering: je aankopen met je ING Mastercard Gold kredietkaart zijn verzekerd tegen accidentele schade of diefstal met geweld of inbraak (tot 200 dagen na betaling, voor maximaal 4.000 euro per schadegeval en voor maximaal 8.000 euro per jaar). Je aankopen zijn verzekerd als ze volledig met je ING Mastercard Gold kredietkaart betaald werden en minstens 50 euro per stuk kosten (btw inbegrepen)
  • Verzekering 'Levering van via internet gekochte goederen': beschermt je online aankopen met je ING Mastercard Gold kredietkaart als ze niet geleverd worden binnen 30 kalenderdagen na de eerste betaling of als de geleverde aankoop of dienst niet overeenstemt met de beschrijving ervan op het bestelformulier (tot 30 kalenderdagen na de eerste betaling, voor maximaal 1.250 euro per schadegeval en per jaar). Je aankopen zijn verzekerd als ze volledig met je ING Mastercard Gold kredietkaart betaald werden en minstens 50 euro per stuk kosten (btw inbegrepen).
  • De uitbreiding waarborg constructeur: verlengt de oorspronkelijke garantie met 12 maanden voor goederen die je met je ING Mastercard Gold kredietkaart kocht. De waarde van de aankoop moet minstens 50 euro zijn en de basisgarantie 24 maanden.
  • Fietsbijstandsverzekering: heb je pech of een ongeval op de openbare weg in een straal van 50 km rond je woonplaats? Jij en je fiets worden naar huis of een hersteller gebracht. Is je fiets gestolen, dan word je naar huis gebracht. De kaarthouder en zijn of haar gezinsleden die op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn, kunnen een beroep doen op deze verzekering.
  • Reisongevallenverzekering: dekt de reizen die je maakt met een openbaar vervoermiddel (bijvoorbeeld per vliegtuig, trein of touringcar) of met een huurwagen die je voor 100% met je ING Mastercard Gold kredietkaart betaalt. De verzekering geldt enkel voor reizen naar het buitenland die maximaal 60 opeenvolgende dagen duren. Je bent verzekerd voor 200.000 euro bij overlijden of blijvende invaliditeit. Je krijgt een aanvullende vergoeding van 30.000 euro voor opsporings-, reddings- of repatriëringskosten.
  • Reisannulatieverzekering: je annulatiekosten worden terugbetaald als je de reis moet annuleren of onderbreken voor een ernstig ongeval, ziekte of overlijden, voor zware schade aan je onroerend goed of voor diefstal van je reisdocumenten met geweld of inbraak (voor maximaal 6.000 euro per reis, per kredietkaart en per jaar).
  • Verzekering kaartfraude: je bent verzekerd tegen frauduleus gebruik van je ING Mastercard Gold kredietkaart tussen het moment van verlies of diefstal en de blokkering van je kaart door de ING Banking app,
    Home'Bank
    of
    Business'Bank
    of bel Card Stop.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad erg afhankelijk van je eigen situatie. Voor ons is het met name interessant omdat we familie in de Amerika's (USA en Zuid-Amerika) hebben.

Wij hebben de voordelen al veel gebruikt in het buitenland. De hogere statussen hebben ons al een upgrade gegeven in een resort in Zuid-Amerika. We kregen een Suite dat het dubbele waard was van wat we boekten. Daarnaast hebben we ook al de verzekeringen gebruikt voor de huurwagen ginds. De lounge is best interessant als je (minstens) met 3 bent en elk toch wel wat te eten neemt.

De events variëren per jaar. Zo hebben we al twee maal in Maasmechelen Village VIP-toegang gekregen als de promo liep. Dit was een nuttig voordeel voor ons omdat we sowieso al naar MMV gingen. Het echte voordeel was niet enkel de "VIP behandeling" maar ook de €50-coupon bij een uitgave boven de 200 euro plus een l'occitane giftbox t.w.v. € 80. Wij moesten niets speciaals doen voor die coupon omdat we die uitgaven toch gingen maken.

Nu loopt er een promo om Singular Society te proberen.

Een jaarlijkse verzekering voor 3 personen wereldwijd met de soort monetaire dekking die Amex biedt, kost al snel rond de € 500.

Maar nogmaals, hangt af van je situatie. Dus het kan zeker zijn dat het voor jou niet nuttig is.
Bedankt voor de uitleg.
Hotel upgrades zijn inderdaad ook een mooie bonus. Had ik boven het hoofd gezien.

En wat met de punten, is dat een beetje de moeite? Om maar een voorbeeld te geven; als ik 20K uitgeef, krijg ik xx K punten en daarmee krijg ik booking.com voucher voor 3 hotelnachten in een 4*.
Is dat (of iets gelijkaardigs) het geval? Indien wel, overweeg ik het misschien opnieuw.
Zo niet, is dit inderdaad geen interessante kaart in mijn situatie ondanks het feit dat ik vaak naar de VS, Azie en Afrika reis (maar wel als solo reiziger vnl).
 
De punten kunnen omgeruild worden voor air miles of gebruikt worden om korting te krijgen bij je online aankopen. Ze werken niet meer met een eigen shop. Tijdens de validatiefase kan je kiezen om (een deel) met punten te betalen.
De waarde is echter vrij laag. Ik weet echter niet meer exact hoeveel 1 punt waard is voor aankopen. Voor airmiles is het bv. 2 punten per 1 air mile voor Flyingblue.

Hoe dan ook kan een kredietkaart in Europa nooit dezelfde "waarde" bieden als een kredietkaart in landen zoals de Amerika's, Dubai, UAE, Azië, etc. door de strenge limieten die Europa hanteert.
 
Is die beobank kaart geen soort van lening die ingeschreven wordt op de kredietcentrale?
Je kan natuurlijk wel alles gewoon elke maand meteen afbetalen en dan betaal je 0% interesten.
Elke bank gaat (en moet) die kredietkaart inschrijven bij het CKP (excl. prepaid kredietkaarten). Omdat dit inderdaad soort van kredietopening is. Ook bv. een Argenta doet dit.
Het schilt een beetje per bank of ze ook uw achterstand melden (indien je niet het volledige bedrag zou terugbetalen in 1x). Bij Argenta alvast niet, omdat je ze daar elke maand uw kredietkaart afrekenen op uw gekoppelde zichtrekening en dus uw zichtrekening desnoods in de min trekken.
 
Terug
Bovenaan