besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Ik zie er niet meteen een opmerking over: tothiertoe waste ik altijd met merken, is merkloos voor jullie hetzelfde?
Ik koop zelf merkwasmiddel, maar enkel in solden. Minstens 2x per jaar komen poets- en wasproducten wel ergens in hoge korting (supermarkt, bol, ...) en dan sla ik gewoon een jaarvoorraad in.

Denk dat er nog heel wat mensen binnenkort in de miserie gaan belanden.
Kennis die het minimumloon verdient, heeft besloten een auto te leasen. Incl verzekering, maar excl brandstof +600€/maand :oink:.
Persoon huurt zelf ook nog.
Ik vroeg of dat bedrag over de tijd heen nog geindexeerd werd.. antwoord: "wat betekent indexeren?"
Er mag toch ni veel mis gaan of die zit in de problemen
Tja een minimumloon verdienen en 600€ per maand aan een wagen geven is gewoon dom, dat geven aan een leasewagens is nog een trapje erger. Dat heeft weinig met de situatie van vandaag te maken.

Ik zie rond mij ook wel hoe weinig men bezig is met de situatie. “Het is allemaal wat duurder maar ik merk er niet zoveel van”. Dan vraag ik hen eens naar hun energiecontract en voorschot dat ze hebben en dan merk dat er veel niet doorhebben dat er daar een kleine bom gaat vallen als de factuur komt. Ook dat mensen gewoon niet weten aan wat ze hun geld geven…
“Ik kan dat toch moeilijk allemaal bijhouden” Eum das 5 minuten werk per week, en opt einde van de maand ga je veel geleerd hebben…

Waren gisteren de bol 3-daagse aan het bekijken. -50% op mijn douchegel , wou dus bestellen. Ga je even op de site van Colruyt kijken en staat het daar nog goedkoper… Niet altijd afgaan op de reclame van bulk-kortingen op zo een sites.

Idd ik zag op iBood ook dreft vaatwas tabletten staan aan 70 percent korting. Ik dacht ik koop er ineens 20 pakken ofzo. Maar als ik dan de prijs per tablet vergeleek met hoeveel ik per tablet betaal momenteel bij de boni witte producten van Delhaize, dan was dat nog altijd duurder dan huidige tabletten + nog verzendkosten. En die zijn goed genoeg dus heb me niet laten vangen. Anderen zullen dan denken dat ze de koop van hun leven gedaan hebben.

Idem hier, zat ook op die Ibood Hunt, stond daar een pot nutella van 3 kg, kgeloof aan kleine 20 euro; ik al int winkelmandje gestoken want ik dacht; kan niet anders dan goedkoper zijn dan de potten van 400 of 800 (of wat het ook is) gram in de supermarkt. Toch snel gecheckt op AH en daar kwam het op 4.09 euro voor 825 gram. Dus stuk goedkoper dan de pot van 3kg van iBood...

Idd ik zag op iBood ook dreft vaatwas tabletten staan aan 70 percent korting. Ik dacht ik koop er ineens 20 pakken ofzo. Maar als ik dan de prijs per tablet vergeleek met hoeveel ik per tablet betaal momenteel bij de boni witte producten van Delhaize, dan was dat nog altijd duurder dan huidige tabletten + nog verzendkosten. En die zijn goed genoeg dus heb me niet laten vangen. Anderen zullen dan denken dat ze de koop van hun leven gedaan hebben.
Dat is natuurlijk ook wel geen 1-op-1 vergelijking.

Ik koop zelf merkwasmiddel, maar enkel in solden. Minstens 2x per jaar komen poets- en wasproducten wel ergens in hoge korting (supermarkt, bol, ...) en dan sla ik gewoon een jaarvoorraad in.
Er waren 2 dagen geleden nog grote kortingen op Robijn. Vandaag precies ook nog goeie korting, maar toen stonden deze aan 16,35€. Gisteren stonden ze aan de volle prijs.

Gewoon bij elk product de eenheidsprijs (per tablet of 100 g) vergelijken, dat lijkt me toch standaard als je wakker ligt van de beste deal te doen?

Voor was- en afwasmiddelen ga ik normaal gezien ook standaard voor huismerken.

Al zijn dat relatief kleine besparingen als je per (af)wasbeurt telt he

Bij de specificaties van mijn Wifi Powerline staat er dit :

Verbruik:

Actief: max 10,3 W

Stand-bymodus: max 7,8 W

Is dit dan het verbruik per uur of per dag?

Bij de specificaties van mijn Wifi Powerline staat er dit :

Verbruik:

Actief: max 10,3 W

Stand-bymodus: max 7,8 W

Is dit dan het verbruik per uur of per dag?
W (Watt) is vermogen en Wh (WattUur) is het verbruik.
Als je wil weten hoeveel iets verbruikt per uur moet je het vermogen vermenigvuldigen met de tijd in uren. In dit geval is het 10,3W x 1h = 10,3Wh. Voor 1 dag zal dit dan 24 x 10,3 = 247,2Wh zijn of 0,25kWh zijn.

Voor was- en afwasmiddelen ga ik normaal gezien ook standaard voor huismerken.

Al zijn dat relatief kleine besparingen als je per (af)wasbeurt telt he

Awel, ik koop voor de afwas te doen altijd dreft.
Ik merk dat ik met zo een grote bus maanden en maanden toekom. Herinner me dat ze op tv ook eens een test gedaan hebben en ook bleek dat die duurder is maar in verhouding ook veel langer zou meegaan omdat je minder moet gebruiken.

Awel, ik koop voor de afwas te doen altijd dreft.
Ik merk dat ik met zo een grote bus maanden en maanden toekom. Herinner me dat ze op tv ook eens een test gedaan hebben en ook bleek dat die duurder is maar in verhouding ook veel langer zou meegaan omdat je minder moet gebruiken.
Voor de afwas met de hand zweer ik ook bij de groene dreft, maar qua vaatwastabletten merk ik dan weer geen verschil tussen die van lidl of Dreft bvb.

Ja hebt het denk ik niet goed gelezen 😊

Wasverzachter + droogrek.
Dan moet je de droogkast niet gebruiken
Ik dacht dat die wasverzachter vooral de functionaliteit had om :

1) bij hard water, de impact ervan te beperken voor de was. Dus op het moment dat je vb regenwater gebruikt voor uw was, dan heb je geen nood aan wasverzachter om de was aangenaam te doen voelen. Waardoor Cege dan ook bij zijn opmerking Droogrek uitkomt.

2) extra geurtje dat de wasverzachter toevoegt.

Ik dacht dat die wasverzachter vooral de functionaliteit had om :

1) bij hard water, de impact ervan te beperken voor de was. Dus op het moment dat je vb regenwater gebruikt voor uw was, dan heb je geen nood aan wasverzachter om de was aangenaam te doen voelen. Waardoor Cege dan ook bij zijn opmerking Droogrek uitkomt.

2) extra geurtje dat de wasverzachter toevoegt.
Niets gaat boven de zachtheid van warme was net uit de droogkast! 🥰

Terug
Bovenaan