besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Ik koop zelf merkwasmiddel, maar enkel in solden. Minstens 2x per jaar komen poets- en wasproducten wel ergens in hoge korting (supermarkt, bol, ...) en dan sla ik gewoon een jaarvoorraad in.
Er waren 2 dagen geleden nog grote kortingen op Robijn. Vandaag precies ook nog goeie korting, maar toen stonden deze aan 16,35€. Gisteren stonden ze aan de volle prijs.
 
Voor was- en afwasmiddelen ga ik normaal gezien ook standaard voor huismerken.

Al zijn dat relatief kleine besparingen als je per (af)wasbeurt telt he
 
Bij de specificaties van mijn Wifi Powerline staat er dit :

Verbruik:

Actief: max 10,3 W

Stand-bymodus: max 7,8 W


Is dit dan het verbruik per uur of per dag?
 
Bij de specificaties van mijn Wifi Powerline staat er dit :

Verbruik:

Actief: max 10,3 W

Stand-bymodus: max 7,8 W


Is dit dan het verbruik per uur of per dag?
W (Watt) is vermogen en Wh (WattUur) is het verbruik.
Als je wil weten hoeveel iets verbruikt per uur moet je het vermogen vermenigvuldigen met de tijd in uren. In dit geval is het 10,3W x 1h = 10,3Wh. Voor 1 dag zal dit dan 24 x 10,3 = 247,2Wh zijn of 0,25kWh zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: herc
Voor was- en afwasmiddelen ga ik normaal gezien ook standaard voor huismerken.

Al zijn dat relatief kleine besparingen als je per (af)wasbeurt telt he

Awel, ik koop voor de afwas te doen altijd dreft.
Ik merk dat ik met zo een grote bus maanden en maanden toekom. Herinner me dat ze op tv ook eens een test gedaan hebben en ook bleek dat die duurder is maar in verhouding ook veel langer zou meegaan omdat je minder moet gebruiken.
 
Awel, ik koop voor de afwas te doen altijd dreft.
Ik merk dat ik met zo een grote bus maanden en maanden toekom. Herinner me dat ze op tv ook eens een test gedaan hebben en ook bleek dat die duurder is maar in verhouding ook veel langer zou meegaan omdat je minder moet gebruiken.
Voor de afwas met de hand zweer ik ook bij de groene dreft, maar qua vaatwastabletten merk ik dan weer geen verschil tussen die van lidl of Dreft bvb.
 
Voor de afwas met de hand zweer ik ook bij de groene dreft, maar qua vaatwastabletten merk ik dan weer geen verschil tussen die van lidl of Dreft bvb.

Ahja afwasmachine heb ik ni 😅
Wasmachine ook gewoon huismerk vloeibaar en alles ruikt altijd top!
 
Ja hebt het denk ik niet goed gelezen 😊

Wasverzachter + droogrek.
Dan moet je de droogkast niet gebruiken
Ik dacht dat die wasverzachter vooral de functionaliteit had om :

1) bij hard water, de impact ervan te beperken voor de was. Dus op het moment dat je vb regenwater gebruikt voor uw was, dan heb je geen nood aan wasverzachter om de was aangenaam te doen voelen. Waardoor Cege dan ook bij zijn opmerking Droogrek uitkomt.

2) extra geurtje dat de wasverzachter toevoegt.
 
Ik dacht dat die wasverzachter vooral de functionaliteit had om :

1) bij hard water, de impact ervan te beperken voor de was. Dus op het moment dat je vb regenwater gebruikt voor uw was, dan heb je geen nood aan wasverzachter om de was aangenaam te doen voelen. Waardoor Cege dan ook bij zijn opmerking Droogrek uitkomt.

2) extra geurtje dat de wasverzachter toevoegt.
Niets gaat boven de zachtheid van warme was net uit de droogkast! 🥰
 
Ik dacht dat die wasverzachter vooral de functionaliteit had om :

1) bij hard water, de impact ervan te beperken voor de was. Dus op het moment dat je vb regenwater gebruikt voor uw was, dan heb je geen nood aan wasverzachter om de was aangenaam te doen voelen. Waardoor Cege dan ook bij zijn opmerking Droogrek uitkomt.

2) extra geurtje dat de wasverzachter toevoegt.
Dan mag je hier eens komen voelen aan mijn broeken die gewassen worden met regenwater en wasverzachter en gedroogd worden op het rekje. Dat is precies karton :p
 
Waarom droogt een "kartonnen" handdoek beter dan een zachte handdoek??
Ben geen kenner want mijn madam doet de was en plas😊 en nee ... het is omdat zij perfectionist is en zij dat wil doen
 
Aangezien ik nogal vrij vaak hetzelfde eet doe ik aan meal prep op zondag. Dit voor 5-6 dagen. Dus ipv dat het vuur elke dag +- een half uur opstaat om te koken staat het op zondag +- een uur op. Spaart ook wat uit op jaarbasis + ik moet ‘s avonds gewoon een bakje 4 minuten in de microgolf zetten en ik heb eten.
 
Aangezien ik nogal vrij vaak hetzelfde eet doe ik aan meal prep op zondag. Dit voor 5-6 dagen. Dus ipv dat het vuur elke dag +- een half uur opstaat om te koken staat het op zondag +- een uur op. Spaart ook wat uit op jaarbasis + ik moet ‘s avonds gewoon een bakje 4 minuten in de microgolf zetten en ik heb eten.

Ga ik hier niet verkocht krijgen dat ze elke dag hetzelfde door hun strot moeten duwen...
Soms eten we 2 dagen hetzelfde, maar dan hebben we het toch gezien.
 
Terug
Bovenaan