besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Eten is buiten huisvesting hier ook gewoon de grootste kost. 1000 euro per maand gemiddeld.
Hier is ons budget 300€/week voor 2 personen en daarmee moeten we steeds toekomen.

Dat lijkt misschien veel maar daar zit meer in dan alleen voeding, ook 'kleine' onverwachte kosten. Deze week een nieuw tapijt gekocht en opnieuw gellekes bestelt voor lange duurlopen. Alsook: Een nieuwe balpen, vuilniszakken, een kapotte lamp enzovoorts ..

Dat zit ook allemaal mee in dat bedrag.

En meteen ook de ergernis van de dag: Mijn moeder die niet begrijpt wat we wekelijks zoveel spenderen qua budget. Zei beweert dat haar budget = 20-30€ per week en dat ze daar mee toe komt. :unsure:

Nu goed ze is 78 jaar en ze heeft niet veel nodig. Maar dat budget is wel heel erg laag.
 
Wat mij betreft gaat iemand die kieskeurig is gewoon nooit cola uit blik drinken. Dat is gewoon niet lekker.
Ik drink niet veel cola, en wanneer ik die drink, is dat uit glazen flesjes, zoveel lekkerder.

Om geen gewoon water te drinken koop ik waterdrops. Ik bestel 8 pakjes van twee lekkere smaken, dat is dan 8* (1-0.2)=6.4 EUR per pakje, en daar zitten 12 drops in. Je komt dus uit op 0.52€ per drop uit, en dat is goed voor 0.8 - 1 l drank.
Kost evenveel als jouw river cola zero en is 100% organisch. Is wel niet bruisend. Maar ik moet niet met flessen sleuren :cool:
Wat vitamine c poeder in water is ook best lekker en gezond.
 
Hoe volg je dat op?

Gemeenschappelijk rekening.
Daar gaan 2 dingen vanaf: de hypotheek en boodschappen.
We sparen ook nog gemeenschappelijk voor de grote jaarlijkse kosten, maar dat gaat naar een spaarboekje, en afhankelijk wie de betaling doet voor KI, verzekering, etc schrijft dat bedrag van spaarboek naar gemeenschappelijk zicht naar leverancier, zodat het een 0 operatie is op de zichtrekening.
 
Voor de maand maart zitten we voor boodschappen aan 600 euro. Geen restaurantbezoeken gedaan, alleen 2x frietjes gaan halen. Het budget voor wijn is wel apart, daaraan hebben we 90 euro gespendeerd deze maand.
 
juuuuuust, frietjes gaat ook van de gemeenschappelijke rekening.

sorry jongens, boodschappen sinds 1/1/2023 zijn 318 euro ipv 16000

kidding, frietjes, gaan eten, en zo is elke op toer es betalen, of ik es wat meer, of zij es wat meer.. we houden er geen rekening mee
 
Hier is ons budget 300€/week voor 2 personen en daarmee moeten we steeds toekomen.

Dat is geen eerlijke vergelijking eh. Voeding is voeding, jij geeft een huishoudbudget op.
Wij storten elke maand gezamelijk 3000 naar de gezamelijke rekening voor alle gezamelijke kosten (hypotheek, voeding, kleine aankopen, energie, water, verzekeringen) en daar hebben we lichtjes van over.

Zitten niet de uitstappen, kleding, vervoer etc in.
 
Hier is het gestegen naar €500/maand voor alles van supermarkt (Delhaize & Colruyt), slager en bakker. Promo's kopen is hier een sport binnen ons gezin dus dat verklaart de lagere kost. Gezin met 2 volwassen en 2 kinderen (7 & 5).
 
2 volwassen en 1 kleine. Ik denk dat wij schommelen rond de 350/400 euro per maand voor eten/snoep/alcohol. Dat staat hier nu eenmaal zo gecategoriseerd omdat op die twee laatsten gerust te besparen valt.

We gaan wel 2 keer in de week bij ouders/schoonouders eten. Dat remt ook al wat af.
 
Met 2 volwassenen en een 1-jarige *proberen* we binnen een budget van €600/maand te blijven. Dat lukt soms en soms ook niet.
Daar zit alles in wat met boodschappen ivm voeding te maken heeft: lunch, avondeten, groeimelk, drank, snacks.

Daarbovenop hebben we een budget (edit +- €100) voor alles wat je op dagbasis nodig hebt, maar wat niet onder voeding valt. Een greep uit het assortiment: pampers, douchegel, vuilzakken, ...
Vaak ook zaken die je om de zo veel tijd met mooie korting kan kopen. De laatste keer kwamen ze 2.000 pampers leveren met home delivery, in elk kratje een doos pampers ocharme. Was meteen wel dik €400 goedkoper en de klein kan die maat nog heel het jaar dragen.

Uit eten is categorie apart.
 
Met 2 volwassenen en een 1-jarige *proberen* we binnen een budget van €600/maand te blijven. Dat lukt soms en soms ook niet.
Daar zit alles in wat met boodschappen ivm voeding te maken heeft: lunch, avondeten, groeimelk, drank, snacks.

Daarbovenop hebben we een budget (edit +- €100) voor alles wat je op dagbasis nodig hebt, maar wat niet onder voeding valt. Een greep uit het assortiment: pampers, douchegel, vuilzakken, ...
Vaak ook zaken die je om de zo veel tijd met mooie korting kan kopen. De laatste keer kwamen ze 2.000 pampers leveren met home delivery, in elk kratje een doos pampers ocharme. Was meteen wel dik €400 goedkoper en de klein kan die maat nog heel het jaar dragen.

Uit eten is categorie apart.
Op groeimelk kan je anders fameus besparen. Gewoon niet kopen en vervangen door melk, gezonder en goedkoper.
 
Hier is ons budget 300€/week voor 2 personen en daarmee moeten we steeds toekomen.

Dat lijkt misschien veel maar daar zit meer in dan alleen voeding, ook 'kleine' onverwachte kosten. Deze week een nieuw tapijt gekocht en opnieuw gellekes bestelt voor lange duurlopen. Alsook: Een nieuwe balpen, vuilniszakken, een kapotte lamp enzovoorts ..

Dat zit ook allemaal mee in dat bedrag.

En meteen ook de ergernis van de dag: Mijn moeder die niet begrijpt wat we wekelijks zoveel spenderen qua budget. Zei beweert dat haar budget = 20-30€ per week en dat ze daar mee toe komt. :unsure:

Nu goed ze is 78 jaar en ze heeft niet veel nodig. Maar dat budget is wel heel erg laag.
Mijn budget is meestal 30-40 euro per week als alleenstaande. Met occasioneel een uitschieter van 50 of 60 euro als ik iets specifieks insla. En daar zit eigenlijk alles in wat ik verbruik. Al is het tegenwoordig eerder tegen de bovenkant van die 30. Terwijl dat vroeger eerder de onderkant of bovenkant 20 euro was.

Maar dat is niet enkel het eten. Al komt dat niet zo zeer veel voor dat het iets anders dan eten is. Maar kan wel eens dash, dreft of... zo inzitten. Maar dat zit dan mee in die 50 - 60€ als ik iets insla. Heb zo een maand of 2 geleden dash witter dan wit ingeslagen met -50% korting waarmee ik dan weer even toekom.
 
Ik als alleenstaande zal toch ook eerder tegen de €600 (soms meer ) de maand zitten voor eten en drinken en eten voor de hondjes en konijn ….maar koop niet echt prijsbewust enkel soms vlees of vis met korting omdat ze bijna vervallen …vliegt in de vriezer of is voor de hondjes .(ze hebben hier al een paar keer soepvlees en dergelijke gekregen . ;) )
 
Schoon voorbeeld gezien van het duurder wordende leven.

Wij hebben tijdens corona een speelhuisje gekocht van smoby bij dreamland. Was ergens een kleine 200 euro dacht ik.

Nu worden onze jongens er wat groot voor en dachten we dat te verkopen. Ik wist niet goed meer wat we er toen voor betaald hadden en check rap online. Die dingen beginnen vanaf 350 euro :wtf: dat van ons staat zelfs aan 396-429 euro.

Ben mijn aankoopfactuur gaan opzoeken en wij hebben er dus wel degelijk 199 voor betaald.
 
Schoon voorbeeld gezien van het duurder wordende leven.

Wij hebben tijdens corona een speelhuisje gekocht van smoby bij dreamland. Was ergens een kleine 200 euro dacht ik.

Nu worden onze jongens er wat groot voor en dachten we dat te verkopen. Ik wist niet goed meer wat we er toen voor betaald hadden en check rap online. Die dingen beginnen vanaf 350 euro :wtf: dat van ons staat zelfs aan 396-429 euro.

Ben mijn aankoopfactuur gaan opzoeken en wij hebben er dus wel degelijk 199 voor betaald.
Verkopen aan 201 euro en ze denken nog een dealtje te doen ook. Lekker goedkoop zo. :rofl:
 
Schoon voorbeeld gezien van het duurder wordende leven.

Wij hebben tijdens corona een speelhuisje gekocht van smoby bij dreamland. Was ergens een kleine 200 euro dacht ik.

Nu worden onze jongens er wat groot voor en dachten we dat te verkopen. Ik wist niet goed meer wat we er toen voor betaald hadden en check rap online. Die dingen beginnen vanaf 350 euro :wtf: dat van ons staat zelfs aan 396-429 euro.

Ben mijn aankoopfactuur gaan opzoeken en wij hebben er dus wel degelijk 199 voor betaald.

Amaai speelhuisjes volgen dus de echte vastgoedmarkt

Binnenkort moet je daar ook een lening voor afsluiten :p
 
Schoon voorbeeld gezien van het duurder wordende leven.

Wij hebben tijdens corona een speelhuisje gekocht van smoby bij dreamland. Was ergens een kleine 200 euro dacht ik.

Nu worden onze jongens er wat groot voor en dachten we dat te verkopen. Ik wist niet goed meer wat we er toen voor betaald hadden en check rap online. Die dingen beginnen vanaf 350 euro :wtf: dat van ons staat zelfs aan 396-429 euro.

Ben mijn aankoopfactuur gaan opzoeken en wij hebben er dus wel degelijk 199 voor betaald.

+27% op 3 jaar tijd

BQkNlYH.png
 
Terug
Bovenaan