besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

@:unsure:
Klopt volledig!

Probleem is dat ik een kieskeurig/ambetant persoon ben...

We drinken gemiddeld een 2tal blikjes thuis, de rest is op het werk.
Tegen dat een 1,5 literfles halfleeg is, zou de bruis er al teveel uit zijn en dan vind ik het niet meer lekker.

Dankzij jouw post wel de prijzen bekeken, een halve literfles bij Aldi kost maar 0,26€ per fles.
Dat gaat op het boodschappenlijstje ipv de 25cl-blikjes van 0,29€!

Merci voor de besparingstip! :thumb:

(Besparing dan van 40€/maand. :cool: )
Wat mij betreft gaat iemand die kieskeurig is gewoon nooit cola uit blik drinken. Dat is gewoon niet lekker.
Ik drink niet veel cola, en wanneer ik die drink, is dat uit glazen flesjes, zoveel lekkerder.

Om geen gewoon water te drinken koop ik waterdrops. Ik bestel 8 pakjes van twee lekkere smaken, dat is dan 8* (1-0.2)=6.4 EUR per pakje, en daar zitten 12 drops in. Je komt dus uit op 0.52€ per drop uit, en dat is goed voor 0.8 - 1 l drank.
Kost evenveel als jouw river cola zero en is 100% organisch. Is wel niet bruisend. Maar ik moet niet met flessen sleuren :cool:
 
Laatst bewerkt:
Als je de compost voor een moestuin gebruikt, kan veel koffiegruis wel voor een zuurdere grond zorgen die voor een aantal gewassen minder optimaal is.
Koffiegruis is eigenlijk zeer positief op een composthoop. Hier thuis wordt amper koffie gedronken, ik nam die vroeger mee van 't werk, omdat dat koffiegruis de werking van compostwormen stimuleerde.
 
Ik vind het niet direct, maar was er niet ergens een topic hoeveel mensen spendeerden aan eten/boodschappen per maand?

Die kosten swingen hier precies wat de pan uit tegenwoordig.
 
Ik vind het niet direct, maar was er niet ergens een topic hoeveel mensen spendeerden aan eten/boodschappen per maand?

Die kosten swingen hier precies wat de pan uit tegenwoordig.
Mijn ouders zijn op pensioen en hebben een sadistische huisbank die hen maandelijks informeert hoeveel uitgaven en inkomsten er geweest zijn, in combinatie met een meer en meer digitaal betalingsverkeer voorspel ik dus een groter aantal depressies bij onze ouderen :ROFLMAO:

In het geval van mijn ouders wil dit concreet zeggen dat hun pensioenen voldoende zijn om de eerste 10 dagen van de maand door te komen.
 
Ik vind het niet direct, maar was er niet ergens een topic hoeveel mensen spendeerden aan eten/boodschappen per maand?

Die kosten swingen hier precies wat de pan uit tegenwoordig.
Een lekkere kaas is al snel +4eur voor 5-6 sneetjes. Het geld vliegt hier buiten.
 
In het geval van mijn ouders wil dit concreet zeggen dat hun pensioenen voldoende zijn om de eerste 10 dagen van de maand door te komen.
Doet mij denken aan toen we een tijdje terug bij een bevriend koppel waren. Zijn ouders passeerden effe voor iets en terloops lieten ze vallen "we zijn juist iets klein gaan eten. €50! Voor een kleinigheid te eten en te drinken... das toch niet meer normaal?". De exacte details weet ik niet meer maar ik had al gouw eens gerekend in mijn hoofd met wat ze zei en ik dacht "€45-50 sounds about right". Dus kzeg da zo voorzichtig nadat ze terug vertrokken waren. Mijn maat: "Ja, ksnap het ook niet... ze klagen daarover maar ze gaan wel minstens 3 op de week ergens iets gaan eten..."

Classic boomers zeker die alles nog in Belgische Frank rekenen aan de tarieven van 25 jaar geleden? :unsure:
 
Een lekkere kaas is al snel +4eur voor 5-6 sneetjes. Het geld vliegt hier buiten.
Heb voor maart tot nu toe eens gekeken, daar zit dan nog niet eventuele frituur/restaurantbezoeken in (2 volw, 2 kinderen)

- bakker: €52
- slager: €136
- groenten/fruitkraam: €72
- Colruyt collect & go: €343
- Carrefour: €283

Zo maar even €886 :unsure:

En dan moet je denken dat hier amper snoep, geen frisdrank, etc gedronken wordt.

Prijzig. Nu ook wel groenten, fruit en vlees van de slager/groentewinkel en niet van de supermarkt, is wel duurder, maar ook kwalitatiever.
 
geen besparing maar mijn madam (overheid) heeft sinds 2 maand maaltijdcheques zonder veel netto ingeleverd te moeten hebben. Mooie opslag, en handig in de winkel :D
 
Vrouwlief had tot nu geen maaltijd cheques, van 01/01/2023 tot vandaag iets meer dan 17k uitgegeven aan alles van eten (bakker, fast food, slager, winkel, ...). Dat is meer dan aan onze hypotheek :unsure:
 
Vrouwlief had tot nu geen maaltijd cheques, van 01/01/2023 tot vandaag iets meer dan 17k uitgegeven aan alles van eten (bakker, fast food, slager, winkel, ...). Dat is meer dan aan onze hypotheek :unsure:
Amaai ik las 17k sinds 2024, viel al van mijne stoel, maar dacht direct "tis weer BG zuh". Blij dat ik er een jaartje langs zat.
 
net es gechecked, wij zitten aan 16k boodschappen sinds 1/1/2023, geven idd ook meer uit dan onze hypotheek. In dat geld zit ook geen kost voor electriciteit, die betaal ik apart van mijn rekening.

jawadde dadde.
 
Ik ben dan wel alleenstaande zonder kinderen, maar ik schrik toch ook enorm vaak.

Stom voorbeeld uit de "appie", geraspte worteltjes, 150g waren 2j geleden €0,99. Nu gewoon €2,19. Ja hallowww

En ja er zijn goedkopere alternatieven etc, maar het gaat even om de stijging.
 
Ik verschiet ook elke maand weer van wat wij uitgeven in de supermarkt. Wij letten daar de laatste tijd enorm op en kopen veel meer "witte producten" maar zelfs dan nog is het waanzinnig duur. Ik heb al vaak gedacht om eens naar Auchan te rijden, maar da's van hier direct 1u30.
 
Ik verschiet ook elke maand weer van wat wij uitgeven in de supermarkt. Wij letten daar de laatste tijd enorm op en kopen veel meer "witte producten" maar zelfs dan nog is het waanzinnig duur. Ik heb al vaak gedacht om eens naar Auchan te rijden, maar da's van hier direct 1u30.

bij ons is die 16k inclusief tripjes naar de Auchan om int groot gaan aan te kopen. Ik wil niet weten wat we kwijt zouden geweest zijn moest dat enkel colruyt/delhaize/aldi geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan