besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Moet die echt grijs zijn?


anders onze goede vriend bol : https://www.bol.com/be/nl/p/bloempo...Cmlj3pypOW1KsdFMFR2qreVgo-k377IgaAkXlEALw_wcB
site van Kwantum is in maintenance, maar dit ziet er exact dezelfde uit als die van op bol:
 
Artikel in de Standaard, wel voor abonnees. Van A-merken die je eigenlijk nooit aan volle prijs moet betalen omdat ze regelmatig in promo staan. Nu ja, voor sommige producten zijn de huismerken dan nog altijd goedkoper waarschijnlijk maar bon.

Overzicht:
promos.webp
 
Hiervan zijn huismerken of alternatieven vrijwel nog steeds goedkoper. Heel soms komt er op bvb iBood een krat vaatwascapsules voorbij die per wasbeurt goedkoper zijn dan mijn bus waspoeder, maar dan bedenk ik me dat ik minder dan de uitgerekende dosis poeder gebruik per vaatwasbeurt en dat het sommetje dan toch niet opgaat.

Als je sowieso al de merken koopt, tja, niet twijfelen dan he. Promo's in grote hoeveelheden kopen als je het kan opslaan (van dingen die dus geen echte houdbaarheidsdatum hebben) is een no-brainer.
 
Is DE nog goedkoper dan NL qua supermarkt? Ik woon dichtbij beide landen (aken, Maastricht, Sittard, ...)
Normaal wel. We zijn eerder in de week voor de eerste keer geweest in Selfkant. 80% zijn NL-nummerplaten, dus die zullen er wel met een reden zijn. Vooral de dm (drogisterij) is niet normaal goedkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Kleintje misschien maar als wij naar frituur gaan of quick of dergelijke en we weten het op voorhand doen we altijd zelf onze ketchup fles mee in de auto en steken we die in de shakosj van vrouw en doe die daar op de frieten als we uit het zicht van uitbater zitten.

En blikjes cola in auto laten en drinken als we terug buiten komen.
Bespaar je makkelijk 8 euro uit hoor. 2 keer blikje is al 5 euro en 2 keer ketchup is ook al 3 euro samen.

Om nog maar te zwijgen voor de belachelijke kleine potjes saus je krijgt in de Quick. 4 frieten dopen er in en tis op!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kleintje misschien maar als wij naar frituur gaan of quick of dergelijke en we weten het op voorhand doen we altijd zelf onze ketchup fles mee in de auto en steken we die in de shakosj van vrouw en doe die daar op de frieten als we uit het zicht van uitbater zitten.

En blikjes cola in auto laten en drinken als we terug buiten komen.
Bespaar je makkelijk 8 euro uit hoor. 2 keer blikje is al 5 euro en 2 keer ketchup is ook al 3 euro samen.

Om nog maar te zwijgen voor de belachelijke kleine potjes saus je krijgt in de Quick. 4 frieten dopen er in en tis op!
Ow ow ow en frieten in de airfryer, en bam daar bespaar je gemakkelijk 8€ mee per keer.
Gewoon wat meer mayonaise of curry ketchup en dat is allemaal a OK. :p
 
Kleintje misschien maar als wij naar frituur gaan of quick of dergelijke en we weten het op voorhand doen we altijd zelf onze ketchup fles mee in de auto en steken we die in de shakosj van vrouw en doe die daar op de frieten als we uit het zicht van uitbater zitten.

En blikjes cola in auto laten en drinken als we terug buiten komen.
Bespaar je makkelijk 8 euro uit hoor. 2 keer blikje is al 5 euro en 2 keer ketchup is ook al 3 euro samen.

Om nog maar te zwijgen voor de belachelijke kleine potjes saus je krijgt in de Quick. 4 frieten dopen er in en tis op!

Random idee. Eet je frieten thuis op? Ik weet dat niks op kan tegen de romantische setting van een vochtige caravan waar het vet van de ramen druppelt, maar thuis is toch gezelliger.

En dan kun je 4 sauzen over je frieten heen spuiten. En zelfs eventueel een biefstukje erbij bakken.
 
Random idee. Eet je frieten thuis op? Ik weet dat niks op kan tegen de romantische setting van een vochtige caravan waar het vet van de ramen druppelt, maar thuis is toch gezelliger.

En dan kun je 4 sauzen over je frieten heen spuiten. En zelfs eventueel een biefstukje erbij bakken.
Gohja nee dat doen we niet. Als ik enkel maar frituur bezoek om enkel frieten te kopen en thuis op te eten... dan kan ik evengoed zelf diepvriesfrieten in het vet smijten thuis.
 
Gohja nee dat doen we niet. Als ik enkel maar frituur bezoek om enkel frieten te kopen en thuis op te eten... dan kan ik evengoed zelf diepvriesfrieten in het vet smijten thuis.
Je zou denken dat ze u dan voor die prijs ook gewoon 2 - 3 van die potjes laten meenemen. Voor wat dat dat effectief kost... (18 cent per potje)

meh.
 
Kleintje misschien maar als wij naar frituur gaan of quick of dergelijke en we weten het op voorhand doen we altijd zelf onze ketchup fles mee in de auto en steken we die in de shakosj van vrouw en doe die daar op de frieten als we uit het zicht van uitbater zitten.

En blikjes cola in auto laten en drinken als we terug buiten komen.
Bespaar je makkelijk 8 euro uit hoor. 2 keer blikje is al 5 euro en 2 keer ketchup is ook al 3 euro samen.

Om nog maar te zwijgen voor de belachelijke kleine potjes saus je krijgt in de Quick. 4 frieten dopen er in en tis op!
Dat is exact hetzelfde als naar een café gaan en zelf je drankje bijvullen uit je eigen fles, dat doe je toch gewoon niet.
 
Kleintje misschien maar als wij naar frituur gaan of quick of dergelijke en we weten het op voorhand doen we altijd zelf onze ketchup fles mee in de auto en steken we die in de shakosj van vrouw en doe die daar op de frieten als we uit het zicht van uitbater zitten.

En blikjes cola in auto laten en drinken als we terug buiten komen.
Bespaar je makkelijk 8 euro uit hoor. 2 keer blikje is al 5 euro en 2 keer ketchup is ook al 3 euro samen.

Om nog maar te zwijgen voor de belachelijke kleine potjes saus je krijgt in de Quick. 4 frieten dopen er in en tis op!

en als je daar naar het toilet gaat kan je ook een rol wcpapier meepikken, thinkaboutit!
 
Dat is exact hetzelfde als naar een café gaan en zelf je drankje bijvullen uit je eigen fles, dat doe je toch gewoon niet.
Als je je eten en drank zelf mag meenemen vs je moet in de zaak blijven zitten --> Dat vind ik wel een verschil

Bijvoorbeeld: Als ik naar een drive in ga van de McDonalds en ik parkeer een kilometer verder op dan haal ik de ketchup te voorschijn en doe ik dat op de frietjes. Wat is daar mis mee?

Maar in de zaak zelf? Neen dat doe je niet. Dat vind ik er ook wel een beetje over.

Haha, komaan... dat zijn dezelfde mensen die de cinema gaan en hun handtas volproppen met eten en drank. Blijf dan gewoon thuis...
Volproppen is een groot woord ..

Echter je hebt soms ook van die filmmarathons (allé ja toen ik nog dikwijls naar de cinema ging tot enkele jaren geleden)
Dwz 8+ uur lang films met kleine pauzes ertussen (en het enige verkrijgbare was toen snoepgoed en xxx popcorn)

Dan had ik toch echt wel broodjes bij van thuis.

Maar normaal gezien doe ik dit niet.
 
Laatst bewerkt:
Als je je eten en drank zelf mag meenemen vs je moet in de zaak blijven zitten --> Dat vind ik wel een verschil

Bijvoorbeeld: Als ik naar een drive in ga van de McDonalds en ik parkeer een kilometer verder op dan haal ik de ketchup te voorschijn en doe ik dat op de frietjes. Wat is daar mis mee?

Maar in de zaak zelf? Neen dat doe je niet. Dat vind ik er ook wel een beetje over.


Volproppen is een groot woord ..

Echter je hebt soms ook van die filmmarathons. (8+ uur lang films met kleine pauzes). Dan had ik toch echt wel broodjes bij van thuis.
Maar normaal gezien doe ik dit niet.
Tuurlijk is dat een verschil, maar hij kiest in dit geval om in de zaak zelf te eten, dan doe je dat gewoon niet.
 
Terug
Bovenaan