besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Ik ben al regelmatig verschoten, maar gisteren toch vrij hard in Delhaize. Ok, niet de goedkoopste winkel, maar op 1km van de deur.

Ik had: 12 eieren (365), 1l yoghurt van Delhaize, 2x 100 gr ontbijtspek (Delhaize), 600 gr kipfilet (was wel maiskip want de "gewone" was op), 4 inex yoghurtjes voor de dochter, klein broodje, 4 pistolets, zakje slamix, flesje sojasaus, 1 rode paprika, 2 bananen, 800 gr gehakt, 1 potje tonijnsla (Delhaize), zak ajuinen, 6 tomaten, 1 bol mozarella (Delhaize), ziz cheddar kaas voor op hamburger, 2 pastinaken en stukje gember.

62 euro. Mijn dubbele fietstas zat niet eens vol.

We doen regelmatig een foodbag, en voor 5 volwaardige maaltijden (waar de dochter eigenlijk ook van eet) betalen we 78 euro ofzo. Als je dat in perspectief zet is dat eigenlijk niet eens zo duur...
 
Wat koffie gescored :laugh: in verhouding met de graindor van colruyt die we normaal kopen heb ik een besparing van 129 euro gedaan voor de komende maanden. Met de koffie alleen al heb ik de brandstof naar Aachen al driedubbel terugverdiend. Voorraad frisdrank ook weer aangevuld, zot hoeveel goedkoper cola zero is in DE. Ook wat specialekes mee die hier ni te krijgen zijn (spezi, schwipschwap of mezzomix). De Espace zat weer tot de nok vol :laugh:

qghcxhW.jpeg
 
En dan in Aachen wat gaan eten. Geen menu genomen, gewoon a la carte, met drank bij en een dessertje genomen, met 4 hadden we om 62 euro.

Dat hebben mijn vrouw en ik nog niet als we met 2 in een gewone brasserie gaan hier in Be.
 
En dan in Aachen wat gaan eten. Geen menu genomen, gewoon a la carte, met drank bij en een dessertje genomen, met 4 hadden we om 62 euro.

Dat hebben mijn vrouw en ik nog niet als we met 2 in een gewone brasserie gaan hier in Be.
Inderdaad deze week aan de Moezel. (Straks ook nog eens naar de winkel om de auto vol te laden.) 65€ om iets te gaan eten met 4. Een goeie schnitzel waar je 2 dagen kan van eten aan een prijs waar je bij ons nog geen spaghetti voor hebt.
 
En dan moet je nog denken dat het een jaar geleden nog goedkoper was in DE.
Wij gaan normaal maandelijks, maar moeten dit toch eens frequenter gaan doen. Is ook maar 20min rijden tot in Tüddern.
(Lidl, Aldi, Rewe, DM, Netto,.. bijna allemaal op een plein)

Hello Fresh ook eens uitgeteld, dat is niet 'duurder' dan dat je het zelf bij elkaar gaat kopen
 
En dan moet je nog denken dat het een jaar geleden nog goedkoper was in DE.
Wij gaan normaal maandelijks, maar moeten dit toch eens frequenter gaan doen. Is ook maar 20min rijden tot in Tüddern.
(Lidl, Aldi, Rewe, DM, Netto,.. bijna allemaal op een plein)

Hello Fresh ook eens uitgeteld, dat is niet 'duurder' dan dat je het zelf bij elkaar gaat kopen

Er is idd wat bij. Mijn koffie bv is van 1,79 naar 2,29 gegaan sinds vorige keer. Toch wel een aardige percent erbij.
 
Ben je daar zeker van? Want de portie's vlees zijn wel redelijk klein
Lijkt me ook straf, die boxen zijn toch redelijk duur? 12€/box of zo? Boxen in AH zijn rond de 6€, maar daar zit geen vlees bij. Maar bij HF zit bij de veggieboxen ook geen vleesvervangers, dus voor ons is AH toch een pak goedkoper
 
67€ betaald bij de Delhaize. 30% cashback via ING (klantenlokkertje om je opnieuw naar de winkel te krijgen)= 20€ dat ik terugkrijg op de rekening.
+ 120 punten ingewisseld (60+€ gespendeerd) = 1.2€ aan punten

Dus al bij al een dikke 45€ gespendeerd in de Delhaize vandaag.
 
67€ betaald bij de Delhaize. 30% cashback via ING (klantenlokkertje om je opnieuw naar de winkel te krijgen)= 20€ dat ik terugkrijg op de rekening.
+ 120 punten ingewisseld (60+€ gespendeerd) = 1.2€ aan punten

Dus al bij al een dikke 45€ gespendeerd in de Delhaize vandaag.
Als je weet dat je 30% terug krijgt zou ik toch meer kopen. 🙈 Wel dingen dat ik zou kunnen gebruiken natuurlijk.
 
Als je weet dat je 30% terug krijgt zou ik toch meer kopen. 🙈 Wel dingen dat ik zou kunnen gebruiken natuurlijk.
Als het elders 30% goedkoper is dan ..
En zoveel koop ik ook weer niet in de Delhaize .. had ik geen 30% korting verkregen dan had ik daar in april niet of amper geweest.

Maar het was wel een goeie deal ja. :) Ik heb vooral de dingen gekocht die ik vroeg of laat toch zou kopen en die extra voorraad staat nu in de garage.
 
Maar ook daarin kan je zoeken. Het brood van Delhaize vind ik bijvoorbeeld heel lekker, maar bij een Lidl of Colruyt: bah!
De slager snap ik ook, maar ik haal het in promo op de markt waardoor de prijs eerder naar die van de supermarkt zakt.
Qua groenten en fruit is ook de markt weer aan te raden. 😁
Maar dan moet je het wel zien zitten om in het weekend naar de markt te gaan natuurlijk, tenzij je zoals ik vroeg gaat, is dat vaak een aanslag op je levenskwaliteit. 🙈
Het brood van Delhaize (dat van Loraine of zoiets) is beter dan het brood van de warme bakker hier...
 
92 euro voor een grijze kunststof bloempot van 60cm in den brico planit. Wtf?
Lekker ecologisch wel!


Moest je maar voor gerecycleerd plastic gaan. Lekker stevig en robuust!

 
Is DE nog goedkoper dan NL qua supermarkt? Ik woon dichtbij beide landen (aken, Maastricht, Sittard, ...)
 
Terug
Bovenaan