besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Tuurlijk is dat een verschil, maar hij kiest in dit geval om in de zaak zelf te eten, dan doe je dat gewoon niet.
Ik doe wat ik wil naturlijk, en moet daar hier geen uitleg over geven.

Maar goed, om nog even te verduidelijken:
in mijn frituur waar ze wél genoeg saus geven, heb ik er geen probleem mee correcte prijs te betalen.


in quick en mcdonalds dan weer, daar krijg je gewoon een miniscuul klein potje, ik heb zeker 4 potjes nodig om al mijn frieten te besprenkelen met ketchup, en dan betaal ik ongeveer 5 euro voor de saus alleen !! dat is duurder dan de frieten zelf.

Nee zo gek ben ik niet.
Dan smokkel ik wel mijn eigen fles mee naar binnen.

En alsof ik veel belang hecht aan "etiquette" in een mcdo of quick tent :rolleyes:
 
Ik doe wat ik wil naturlijk, en moet daar hier geen uitleg over geven.

Maar goed, om nog even te verduidelijken:
in mijn frituur waar ze wél genoeg saus geven, heb ik er geen probleem mee correcte prijs te betalen.


in quick en mcdonalds dan weer, daar krijg je gewoon een miniscuul klein potje, ik heb zeker 4 potjes nodig om al mijn frieten te besprenkelen met ketchup, en dan betaal ik ongeveer 5 euro voor de saus alleen !! dat is duurder dan de frieten zelf.

Nee zo gek ben ik niet.
Dan smokkel ik wel mijn eigen fles mee naar binnen.

En alsof ik veel belang hecht aan "etiquette" in een mcdo of quick tent :rolleyes:

Sinds Covid zijn McDo echt wel vuile koten geworden. No way dat ik daar nog wil zitten en eten. Met wat geluk plakt enkel je poep vast, met wat pech je poep en armen en je schoenen.

Ik ga binnen, naar die booth, zak pakken en thuis eten (of in de auto of een picnic tafel als die in de buurt is).
 
Haha, komaan... dat zijn dezelfde mensen die de cinema gaan en hun handtas volproppen met eten en drank. Blijf dan gewoon thuis...
Dat doen wij nu wel, 4x cinema is al kostelijk genoeg.
Heb zelfs een rugzak die quasi alleen daarvoor gebruikt wordt... 😅

Naar cinema/pretpark/dierentuin is standaard drinken mee in die rugzak en vaak ook eten.

(Eastpak-rugzak is via dit forum ooit gekocht voor 10€. :unsure: :laugh: )
 
Dat doen wij nu wel, 4x cinema is al kostelijk genoeg.
Heb zelfs een rugzak die quasi alleen daarvoor gebruikt wordt... 😅

Naar cinema/pretpark/dierentuin is standaard drinken mee in die rugzak en vaak ook eten.

(Eastpak-rugzak is via dit forum ooit gekocht voor 10€. :unsure: :laugh: )
Cinema doen wij dat voor de drank (dochter lust daar toch niks van drank, drinkt niks bruisend), voor pretpark en dierentuin nemen wij idd ook alles mee, dat maakt het dan nog best goedkoop (zeker gezien we een abo op bellewaerde hebben hier vlakbij).
 
Cinema doen wij dat voor de drank (dochter lust daar toch niks van drank, drinkt niks bruisend)
Gaan jullie naar de cinema in 1995 misschien? :unsure:
Ik drink zelf ook niks met bruis, ik herinner mij dat dat vaak een probleem was als ik veel jonger was maar die tijd ligt nu toch al even achter ons. Op heel veel plaatsen hebben ze ondertussen toch al jaren fruitsap(pen), Aquarius of gewoon plat water of andere alternatieven.

Uiteraard is dat allemaal absuurd overpriced maar das een andere discussie.
 
Net een pakket kinderkleren gekocht, 150€ voor 3 grote dozen vol.
We kopen al jarenlang van dezelfde persoon die ook 2 jongens heeft, maar een paar jaar ouder dan de onze.
Kleren worden telkens gewassen/gestreken meegegeven en kunnen eigenlijk meteen in onze kast.
Qua smaak heel vergelijkbaar met de onze en die van ons gastjes: superhelden, dieren, onesies, ...

Hiermee ligt de volgende kledingmaat voor onze oudste al klaar, voor zowel zomer- als winterkledij.

Mijn vrouw koopt daar dan nog een 20tal truien/broeken/jassen bij die zij of ons gastjes heel mooi vinden.
(+ schoenen worden telkens nieuw gekocht.)

Besparing: zéker 500€ per kledingmaat + enorm veel tijd.
 
Vorig jaar overgeschakeld op cola zero, na een paar weken/maanden aanpassen zijn we die smaak nu gewoon.
Paar weken terug als test River cola zero meegenomen uit Aldi.
Dat smaakte volgens ons een pak beter dan echte cola zero. Vanaf nu kopen we dus die ipv echte.

Omgerekend naar hetzelfde volume kost een blik cola zero 0,51€ met de huidige promotie.
Een blik River cola kost 0,29€.

Ons huishouden zal hiermee op jaarbasis +-300€ besparen.
(Ja, we weten dat we dat teveel drinken :unsure: )
 
Vorig jaar overgeschakeld op cola zero, na een paar weken/maanden aanpassen zijn we die smaak nu gewoon.
Paar weken terug als test River cola zero meegenomen uit Aldi.
Dat smaakte volgens ons een pak beter dan echte cola zero. Vanaf nu kopen we dus die ipv echte.

Omgerekend naar hetzelfde volume kost een blik cola zero 0,51€ met de huidige promotie.
Een blik River cola kost 0,29€.

Ons huishouden zal hiermee op jaarbasis +-300€ besparen.
(En ja, we weten dat we dat teveel drinken :unsure: )
Dus als je 300 euro bespaart, betekent dat ongeveer 4 blikjes per dag.
Ik vermoed dat je het over blikjes van 25 cl hebt, dus 1liter per dag.

Blik river cola = EUR 0.29 = EUR 1.16 per liter


als je fles river cola van 1.5liter koopt, kost dat EUR 0.59 = EUR 0.39 per liter.

waarom niet gewoon flessen inladen dan? Zo kan je nog veel meer besparen :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
@:unsure:
Klopt volledig!

Probleem is dat ik een kieskeurig/ambetant persoon ben...

We drinken gemiddeld een 2tal blikjes thuis, de rest is op het werk.
Tegen dat een 1,5 literfles halfleeg is, zou de bruis er al teveel uit zijn en dan vind ik het niet meer lekker.

Dankzij jouw post wel de prijzen bekeken, een halve literfles bij Aldi kost maar 0,26€ per fles.
Dat gaat op het boodschappenlijstje ipv de 25cl-blikjes van 0,29€!

Merci voor de besparingstip! :thumb:

(Besparing dan van 40€/maand. :cool: )
 
@:unsure:
Klopt volledig!

Probleem is dat ik een kieskeurig/ambetant persoon ben...

We drinken gemiddeld een 2tal blikjes thuis, de rest is op het werk.
Tegen dat een 1,5 literfles halfleeg is, zou de bruis er al teveel uit zijn en dan vind ik het niet meer lekker.

Dankzij jouw post wel de prijzen bekeken, een halve literfles bij Aldi kost maar 0,26€ per fles.
Dat gaat op het boodschappenlijstje ipv de 25cl-blikjes van 0,29€!

Merci voor de besparingstip! :thumb:

(Besparing dan van 40€/maand. :cool: )

En als je nu nog kraantjeswater gaat drinken eventueel met een soort grenadine kan je nog meer besparen!
 
Gewoon geen frisdrank kopen. Nog goedkoper en de diabetes dankt je.
Beweer je nu dat zero frisdrank diabetes veroorzaakt of is het een algemene uitspraak over frisdrank?
Indien het eerste: ga hier gerust op verder in een passender topic, want dat wist ik nog niet.

Het gaat hier over besparingstips 'zonder teveel aan comfort of levensstijl in te boeten'.
Alleen maar water of thee drinken zou ik persoonlijk zien als zwaar inboeten.
 
Het gaat hier over besparingstips 'zonder teveel aan comfort of levensstijl in te boeten'.
Alleen maar water of thee drinken zou ik persoonlijk zien als zwaar inboeten.
Elk maakt daar idd zijn eigen keuzes in. Persoonlijk drink ik bijna alleen maar kraantjeswater en bonenkoffie. Frisdrank of fruitsap wordt hier amper gedronken, ook niet door de kinderen.

Koffie is trouwens ook zo eentje waarop je kan besparen: Sinds ik jaren terug mijn Nespresso heb vervangen door een bonenmachine spaart mij dat enorm veel uit aan capsules en heb ik veel minder afval, dat koffiegruis kan in de compostbak.
 
Koffie is trouwens ook zo eentje waarop je kan besparen: Sinds ik jaren terug mijn Nespresso heb vervangen door een bonenmachine spaart mij dat enorm veel uit aan capsules en heb ik veel minder afval, dat koffiegruis kan in de compostbak.

Als ge veel koffie drinkt is dat idd een no-brainer. De meerkost van een duurdere machine heb je er snel terug uit.
 
Elk maakt daar idd zijn eigen keuzes in. Persoonlijk drink ik bijna alleen maar kraantjeswater en bonenkoffie. Frisdrank of fruitsap wordt hier amper gedronken, ook niet door de kinderen.

Koffie is trouwens ook zo eentje waarop je kan besparen: Sinds ik jaren terug mijn Nespresso heb vervangen door een bonenmachine spaart mij dat enorm veel uit aan capsules en heb ik veel minder afval, dat koffiegruis kan in de compostbak.
Hoe vergelijkt die koffie met gewone filterkoffie qua prijs? Of is dat op vlak van smaak een no-go?
 
Hoe vergelijkt die koffie met gewone filterkoffie qua prijs? Of is dat op vlak van smaak een no-go?
Filterkoffie is goedkoper. Maar ik ben hier in huis de enige koffiedrinker en pakweg twee tassen filterkoffie zetten is nu ook niet ideaal. Qua smaak is zo'n automatische bonenmachine echt wel iets anders al vind ik filterkoffie evengoed lekker.
Als ge veel koffie drinkt is dat idd een no-brainer. De meerkost van een duurdere machine heb je er snel terug uit.
Voor een 300 € heb je het standaard Delonghi model dat lekkere koffie zet, alleen als je allerhande melkspecialiteiten wil heeft een duurdere machine echt meerwaarde. Met de prijs van de originele Nespresso capsules heb ik die aankoopprijs er op een jaar uit, met namaak duurt dat uiteraard wat langer. Maar zo'n bonenmachine is wat mij betreft idd een no-brainer.
 
Koffie is trouwens ook zo eentje waarop je kan besparen: Sinds ik jaren terug mijn Nespresso heb vervangen door een bonenmachine spaart mij dat enorm veel uit aan capsules en heb ik veel minder afval, dat koffiegruis kan in de compostbak.
Als je de compost voor een moestuin gebruikt, kan veel koffiegruis wel voor een zuurdere grond zorgen die voor een aantal gewassen minder optimaal is.
 
Terug
Bovenaan