Ik denk dat de vraag eerder is waar uw cijfermateriaal juist op slaagt.
1 jaar nachtwacht: x y z.
X y z in vergeljking met wat? In welke context?
De verhoogde controles uitte zich in verhoogde controles waar men tientallen duizenden mensen gecontroleerd met gunstige resultaten.
Eerste google hit https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...akt-balans-op-na-half-jaar-operatie-nachtwac/
In een half jaar tijd heel wat controles, arrestaties en een beter beeld op het komen en gaan van bepaalde soort mensen.
Lijkt me iets minder zwart wit te zijn.
De discussie ging over het nut van de Bearcat. Ik heb niet de indruk dat die veel impact heeft gehad, zoals GvA beaamt.
 
De discussie ging over het nut van de Bearcat. Ik heb niet de indruk dat die veel impact heeft gehad, zoals GvA beaamt.

Tja, 5 huizen beschoten en geen enkel schot was van de politie.
Ik zie de impact niet van al die pistolen die de agenten dragen.
De bearcat is volgens mij nooit voorgesteld als de end-all be-all van een drugsoorlog.
Imo is het ook duur materiaal met voor Belgische normen minimaal tot van geen enkel strategisch nut maar ik vind de kritiek erop niet correct.
 
Mja de haven heeft verbindingen op zowat alle continenten en de douane controleert te weinig. Legaliseren mja er valt over alles wat te zeggen.
 
12 miljoen containers per jaar en 2% daarvan kunnen ze controleren (omdat ze anders hun voordeel van fast Traffic verliezen)

Doet me spontaan denken aan de hooligans in een mega stadion. Je kan daar ook nooit iedereen controleren anders duurt het 4u alvorens je het stadion binnen kan.
 

Als ze weten dat die huizen telkens geviseerd worden, waarom zetten ze daar dan geen agenten om de boel te observeren?
Wat zijt ge nu met een camera... :sarcastic:

Gewoon 1 iemand die het huis permanent in de gaten houdt, anonieme wagens aan beide uiteinden van de straat, en dan 1-2 weken wachten tot het weer zo ver is. Je ziet iemand iets verdacht doen --> auto's blokkeren de straat --> arrestatie.

Of is het zo erg gesteld dat ze in Antwerpen (of desnoods federaal) niet de mankracht hebben om 4-5 agenten in te zetten daarvoor?
 

Als ze weten dat die huizen telkens geviseerd worden, waarom zetten ze daar dan geen agenten om de boel te observeren?
Wat zijt ge nu met een camera... :sarcastic:

Gewoon 1 iemand die het huis permanent in de gaten houdt, anonieme wagens aan beide uiteinden van de straat, en dan 1-2 weken wachten tot het weer zo ver is. Je ziet iemand iets verdacht doen --> auto's blokkeren de straat --> arrestatie.

Of is het zo erg gesteld dat ze in Antwerpen (of desnoods federaal) niet de mankracht hebben om 4-5 agenten in te zetten daarvoor?
Ten eerste is er daar geen budget voor en ten tweede: iemand iets verdacht zien doen, daarvoor kan je die persoon niet arresteren vrees ik. Hoeveel mensen kent men niet die gevaarlijke zaken post op sociale media, maar waar men niets kan tegen doen alvorens er écht iets fout gebeurt? Er moet altijd iets gebeuren, alvorens men kan reageren (opsluiten bv)
 
Ten eerste is er daar geen budget voor en ten tweede: iemand iets verdacht zien doen, daarvoor kan je die persoon niet arresteren vrees ik. Hoeveel mensen kent men niet die gevaarlijke zaken post op sociale media, maar waar men niets kan tegen doen alvorens er écht iets fout gebeurt? Er moet altijd iets gebeuren, alvorens men kan reageren (opsluiten bv)
Met 'verdacht' bedoel ik: een granaat gooien, of een explosief aan de deur bevestigen ofzo.
 
De verbrandingsovens in België kunnen de hoeveelheid cocaïne niet meer aan. Je kan die niet en masse vernietigen omdat de emissienormen dan worden overschreden en de hoeveelheid vergunde ovens is niet zo groot. Dan moeten we de cocaïne maar gaan exporteren zeker? :unsure:
 
De verbrandingsovens in België kunnen de hoeveelheid cocaïne niet meer aan. Je kan die niet en masse vernietigen omdat de emissienormen dan worden overschreden en de hoeveelheid vergunde ovens is niet zo groot. Dan moeten we de cocaïne maar gaan exporteren zeker? :unsure:
Als je dan bedenkt dat een er maar een kleine fractie wordt gevonden, schetst dat een interessant beeld. Ik denk dat er soms ook gewoon een batch wordt "opgeofferd", zodat iedereen zijn "pound of flesh" krijgt.
 
Als je dan bedenkt dat een er maar een kleine fractie wordt gevonden, schetst dat een interessant beeld. Ik denk dat er soms ook gewoon een batch wordt "opgeofferd", zodat iedereen zijn "pound of flesh" krijgt.
Ze kunnen in Antwerpen beter een nieuwjaarssnuif in plaats van een nieuwjaarsdrink geven, dan geraken ze er ook vanaf. Maar het toont aan dat de hoeveelheid cocaïne dat door België wordt versluisd immens is en dat de in beslag genomen hoeveelheid maar een fractie is van de totaalhoeveelheid.
 
De verbrandingsovens in België kunnen de hoeveelheid cocaïne niet meer aan. Je kan die niet en masse vernietigen omdat de emissienormen dan worden overschreden en de hoeveelheid vergunde ovens is niet zo groot. Dan moeten we de cocaïne maar gaan exporteren zeker? :unsure:

Gratis uitdelen aan gebruikers. Dan moet de straatprijs dalen van cocaïne en daalt de winstmarge van de dealers :p.
 

Iedereen wist dat dit eens zou gebeuren. Jammer dat het dan een echt 100% onschuldig slachtoffer moet zijn.

(De rijkste drugsfamilie, maar hun living/keuken staat in een garage...)
 

Iedereen wist dat dit eens zou gebeuren. Jammer dat het dan een echt 100% onschuldig slachtoffer moet zijn.

(De rijkste drugsfamilie, maar hun living/keuken staat in een garage...)

Voor het kind zelf is dat bijzonder jammer.

Voor de familie voel ik weinig empathie. "Eigen schuld, dikke bult" als je een drugsbaron bent en je eigen familie daardoor gevaar loopt.
 
Voor het kind zelf is dat bijzonder jammer.

Voor de familie voel ik weinig empathie. "Eigen schuld, dikke bult" als je een drugsbaron bent en je eigen familie daardoor gevaar loopt.

Je kent Younes? Je weet dat hij een drugsbaron is? Waarom zit hij dan niet vast?

Of lees je ook maar wat je leest?
 
Je kent Younes? Je weet dat hij een drugsbaron is? Waarom zit hij dan niet vast?

Of lees je ook maar wat je leest?

Omdat het moeilijk is iemand in de cel te krijgen als je geen harde bewijzen hebt. Als je alles laat uitvoeren door klaplopers, en er valt niks of te weinig (qua communicatie) terug te vinden over de link tussen de 'baas' en dat voetvolk, dan krijg je die niet veroordeeld eh.
Maar je kan er zeker van zijn dat heel die (familiale) mocro-cirkel rond Othman er mee in zit, ook al kan je ze niet meteen linken aan feiten. De bedragen die rondgaan met de cokehandel zijn te gigantisch om er niet mee in te duiken. Dat corrumpeert altijd, zeker als je e.g. "het broertje van" bent.

Voor de rest, tja, spijtig voor het meisje. Maar het is logisch dat wanneer er effectief geweld gebruikt wordt, de familieleden als eerste in het vizier komen. Een spijtige Antwerpse achteruitgang, maar zolang het blijft bij gangsterfamilies die elkaar viseren/uitschakelen, denk ik dat er niet heel veel publieke belangstelling is om drastische (politionele) maatregelen te nemen (verder dan de 'search & discover' operaties van de federale nu).
 
Voor het kind zelf is dat bijzonder jammer.

Voor de familie voel ik weinig empathie. "Eigen schuld, dikke bult" als je een drugsbaron bent en je eigen familie daardoor gevaar loopt.
Dus mocht je schoonbroer drugs dealen, dan zou je geen empathie kunnen hebben als je vriend(in) gevaar loopt?

Ik versta wel wat je bedoelt, denk ik: als de familie méé in de drugs betrokken is of er (wetende) sterk van profiteert, dan hebben ze het voor een stuk zelf gezocht. Maar vergeet niet dat er in een familie altijd verschillende personen zijn en dat niet iedereen zomaar kan breken met die familie.
 
Dus mocht je schoonbroer drugs dealen, dan zou je geen empathie kunnen hebben als je vriend(in) gevaar loopt?

Ik versta wel wat je bedoelt, denk ik: als de familie méé in de drugs betrokken is of er (wetende) sterk van profiteert, dan hebben ze het voor een stuk zelf gezocht. Maar vergeet niet dat er in een familie altijd verschillende personen zijn en dat niet iedereen zomaar kan breken met die familie.

Eén woord: Sippenhaftung. Alleen nu dan in een Marokkaanse, narcotische context waar de overheid totaal niet bij betrokken is.
 
Terug
Bovenaan