Ik geloof toch dat dat niet enkel BDW zijn probleem is.

Hij heeft die oorlog zelf uitgeroepen.
Dom natuurlijk want hij begint er achter te komen dat je deze oorlog nooit kunt winnen.
De helft van de bevolking snuift en slikt en hij wil dat gaan indammen?
 

Hij heeft dus echt wel geluk gehad zo te zien.
Onvoorstelbaar eigenlijk hoe gek in de kop die drugsmafia is :eek:
 

Hij heeft dus echt wel geluk gehad zo te zien.
Onvoorstelbaar eigenlijk hoe gek in de kop die drugsmafia is :eek:
vroeg of laat loopt het toch eens verkeerd . Veel te veel geld mee gemoeid .
 

Hij heeft dus echt wel geluk gehad zo te zien.
Onvoorstelbaar eigenlijk hoe gek in de kop die drugsmafia is :eek:
Knap werk van de inlichtingsdiensten iig...
 
ANALYSE. Waarom zelfs een minister niet meer veilig is voor de drugsmaffia: “Als het moet, wordt er geïntimideerd. Als dat niet lukt, kan het leiden tot het ergste: moord”



Toch heel straf dit.
 
ANALYSE. Waarom zelfs een minister niet meer veilig is voor de drugsmaffia: “Als het moet, wordt er geïntimideerd. Als dat niet lukt, kan het leiden tot het ergste: moord”



Toch heel straf dit.
Imo toont dit echt aan dat BDW helemaal niet overdrijft. Imo moeten we deze praktijken de kop indrukken en pogen de ganse boel op te ruimen vooraleer we met een Belgische of Nederlandse Escobar hebben die de maatschappij controleert.
 
Imo toont dit echt aan dat BDW helemaal niet overdrijft. Imo moeten we deze praktijken de kop indrukken en pogen de ganse boel op te ruimen vooraleer we met een Belgische of Nederlandse Escobar hebben die de maatschappij controleert.
Natuurlijk overdrijft BDW niet... Alleen is het mode om elke boodschap uit zijn mond te labelen als "overdreven" of niet waar..


Geloof mij die drugs kingpins hebben de in antwerpen/Vlaanderen ook al hoor. Het is al te laat...
 
Imo toont dit echt aan dat BDW helemaal niet overdrijft. Imo moeten we deze praktijken de kop indrukken en pogen de ganse boel op te ruimen vooraleer we met een Belgische of Nederlandse Escobar hebben die de maatschappij controleert.
Niemand stelt de drugsproblematiek in België in vraag. De vraag is wel wat de meest efficiënte en minst schadelijke methode is om dit ondergrondse circuit droog te leggen. En afgaande op de evolutie van de afgelopen negen jaar, heb ik er sterk mijn twijfels bij of het drugsbeleid van De Wever in Antwerpen tot een goed einde zal komen. Die verharding zorgt er trouwens net zo goed voor dat drugsbendes hardere tactieken toepassen.
 
Allemaal goed en wel dat drugsgeweld, maar wat doen ze hiermee?

763


Ik heb er de laatste tijd niet veel meer van gezien.
 
Niemand stelt de drugsproblematiek in België in vraag. De vraag is wel wat de meest efficiënte en minst schadelijke methode is om dit ondergrondse circuit droog te leggen. En afgaande op de evolutie van de afgelopen negen jaar, heb ik er sterk mijn twijfels bij of het drugsbeleid van De Wever in Antwerpen tot een goed einde zal komen. Die verharding zorgt er trouwens net zo goed voor dat drugsbendes hardere tactieken toepassen.
Imo is de aanpak van de drugsproblematiek niet iets dat op stedelijk of provenciaal vlak moet beslist worden. Zo'n zaken moeten gewoon federaal besproken en bestreden worden met genoeg geld voor middelen en manschappen. En die verharding van geweld moeten we niet in de schoenen van anderen schuiven maar is volledig de verantwoordelijkheid van de drugsbende's. Of is het beschieten van huizen en granaatontploffingen opeens ontstaan omdat meen harder optreed tegen die bende's mssh? Net de straffeloosheid maakt in mijn ogen die bendes gewelddadiger omdat ze gewoon geloven dat ze boven de wet staan.
 
Zo'n zaken moeten gewoon federaal besproken en bestreden worden met genoeg geld voor middelen en manschappen.
Zelfs dat is een paar niveaus te laag. Nederland, Spanje, Marokko, Colombia, VAE en nog een pak andere landen moeten zonder voorbehoud mee het bad in en dan heel misschien zal je hier en daar een succesje kunnen boeken. Ik heb weinig hoop en ben het eens met @insane01 dat het gewoon veel te laat is om dit onkruid nog met wortel en al te kunnen uitrukken.

Net de straffeloosheid maakt in mijn ogen die bendes gewelddadiger omdat ze gewoon geloven dat ze boven de wet staan.
Vreemde redenering. Als ze echt ongestraft hun gang kunnen gaan, dan ze niks te winnen bij dat extreem geweld. Hun belangen zijn echter zo groot geworden dat ze een hoge prijs op het hoofd van hun tegenstanders kunnen zetten en het vuile werk uitbesteden.

De Pablo Escobar van de Lage Landen is gewoon al lang een feit. Zijn naam is Ridouan Taghi en hij zit al jarenlang opgesloten in de zwaarst beveiligde gevangenis van Nederland, maar zelfs dat houdt hem niet tegen om zijn belangen te blijven verdedigen en terreur te zaaien.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal goed en wel dat drugsgeweld, maar wat doen ze hiermee?

763


Ik heb er de laatste tijd niet veel meer van gezien.
Wat rondrijden vermoed ik. Hoe vaak ik dat ding al ben tegengekomen voor of na een nachtshift terwijl het staat te tanken aan het Total tankstation in Merksem is ongelofelijk.
 
Niemand stelt de drugsproblematiek in België in vraag. De vraag is wel wat de meest efficiënte en minst schadelijke methode is om dit ondergrondse circuit droog te leggen. En afgaande op de evolutie van de afgelopen negen jaar, heb ik er sterk mijn twijfels bij of het drugsbeleid van De Wever in Antwerpen tot een goed einde zal komen. Die verharding zorgt er trouwens net zo goed voor dat drugsbendes hardere tactieken toepassen.
Het probleem is dat die criminelen geen ethiek kennen.
Die harde tactieken die past men ook toe als jij rustig optreedt. Het is net de straffeloosheid en zich koning wanen die hiertoe bijdraagt. Drugscriminelen provoceren zelfs gewoon openlijk, rijden met heel chique wagens en etaleren de grootste luxe, en daar wordt weinig tot niks aan gedaan.
Je kan niet hard genoeg opreden.

Het beleid van BDW is misschien niet 100% correct. Maar het beleid van zijn rode voorganger was lachwekkend, dat was bijna steekpenningen ontvangen uit het milieu.
 
Wat rondrijden vermoed ik. Hoe vaak ik dat ding al ben tegengekomen voor of na een nachtshift terwijl het staat te tanken aan het Total tankstation in Merksem is ongelofelijk.

Het ding slaapt natuurlijk ook op de Noorderlaan dus niet vreemd dat het wordt volgetankt in Merksem.

Verder is het ook nooit goed he. De bearcat werd niet aangekocht voor de war on drugs alleen he... Dit werd aangekocht tijdens de constante dreiging van IS en andere holbewoners. De 1e x dat de bearcat buiten kwam was tijdens nieuwjaar op de kaaien. Omdat er serieuze dreiging en vrees was voor een aanslag. Niet vergeten dat Belgische IS strijders letterlijk gedreigd hebben om dan een aanslag te plegen.

Dus ja is het een lelijk ding? Absoluut... Maar liever een burgemeester die geld steekt in top materiaal dan achteraf de commentaar dat er niet genoeg gedaan is om een aanval te stoppen.


En ivm de drugsproblematiek. Een burgemeester moet roeien met de riemen die hij heeft. En geloof mij die riemen zijn niet voldoende. Een plan/strategie moet van het federaal en Europees niveau komen. Nederland is al verloren en sorry maar België ook.

En strenger bestraffen... Ik weet niet of mensen wel beseffen hoe hoog het "je m'en fous" gehalte Is bij de hedendaagse crimineel... Die gasten hebben niets te verliezen en geven er geen zak om dat ze 10 jaar of langer de bak in moeten hoor. Voor hun familie wordt toch gezorgd.
Die mentaliteit kan enkel gewijzigd worden met een deftige opvoeding en kansenbeleid. Maar dat is een heel andere discussie en zelfs niet meer op toepassing op het drugsgeweld van vandaag.

België moet enkel naar grote broer Nederland kijken om te zien wat het volgende gaat zijn. Liquidaties op straat.... Komt hier ook voor. De volgende stap is bekende mensen en strafpleiters afknallen (advocaten/moord op Peter R De Vries)... Nu er een mislukte ontvoeringspoging heeft plaatsgevonden op onze minister van justitie moet ik geen tekening maken hoe het hier in België gesteld is denk ik dan.
 
Het ding slaapt natuurlijk ook op de Noorderlaan dus niet vreemd dat het wordt volgetankt in Merksem.

Verder is het ook nooit goed he. De bearcat werd niet aangekocht voor de war on drugs alleen he... Dit werd aangekocht tijdens de constante dreiging van IS en andere holbewoners. De 1e x dat de bearcat buiten kwam was tijdens nieuwjaar op de kaaien. Omdat er serieuze dreiging en vrees was voor een aanslag. Niet vergeten dat Belgische IS strijders letterlijk gedreigd hebben om dan een aanslag te plegen.

Dus ja is het een lelijk ding? Absoluut... Maar liever een burgemeester die geld steekt in top materiaal dan achteraf de commentaar dat er niet genoeg gedaan is om een aanval te stoppen.
1 jaar Operatie Nachtwacht: 5 huizen beschoten, 1 auto uitgebrand, 2 aanslagen met brandbommen, 2 granaataanslagen, 1 man neergeschoten, 2 voordeuren opgeblazen en 0 interventies van de Bearcat.

De Bearcat past perfect in de oorlogsretoriek van De Wever maar meer dan een misplaatste PR stunt is het niet.
 
Onze mening is dat als je zegt dat stats niet kloppen, dat je dat moet staven met stats die dan wel zouden kloppen
1 jaar Operatie Nachtwacht: 5 huizen beschoten, 1 auto uitgebrand, 2 aanslagen met brandbommen, 2 granaataanslagen, 1 man neergeschoten, 2 voordeuren opgeblazen en 0 interventies van de Bearcat.

De Bearcat past perfect in de oorlogsretoriek van De Wever maar meer dan een misplaatste PR stunt is het niet.

Bwa uw statistieken kloppen niet dat is al wat ik kan zeggen. Ieder zijn mening.
 
Nou als de mods afkomen rond hun opmerking dat de stats gevraagd worden, mag wel van beide partijen gevraagd worden waar ze dergelijk cijfermateriaal vandaan halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: dee
Nou als de mods afkomen rond hun opmerking dat de stats gevraagd worden, mag wel van beide partijen gevraagd worden waar ze dergelijk cijfermateriaal vandaan halen.
Mijn bron is Apache, wiens bron dan weer GvA is. De relevante GvA artikels zitten achter een betaalmuur en daar heb ik geen abonnement op.


In de nazomer van 2020 ontrolt De Wever dan Operatie Nachtwacht. Die wordt in de markt gezet als “de grootste veiligheidsoperatie van de voorbije twintig jaar”. De politie zal ’s nachts extra controles uitvoeren. De fameuze Bearcats verschijnen in het Antwerpse straatbeeld. De kogelvrije gepantserde voertuigen die in 2017 door de Antwerpse politie voor 800.000 euro werden aangekocht, houden ’s nachts de wacht.

Gazet van Antwerpen merkt op dat de Bearcats tot dan toe nauwelijks werden ingezet.

"De Bearcat rukte in 2019 voor de eerste keer uit voor een mogelijke gijzeling in Mortsel. Het bleek uiteindelijk om een misverstand te gaan. De Bearcat werd ook gebruikt op nieuwjaarsnacht om straten te blokkeren."
Gazet van Antwerpen telt tijdens één jaar Operatie Nachtwacht op het grondgebied van de stad nog “vijf beschoten gevels, een in brand gestoken auto, twee aanslagen met brandbommen, twee granaataanslagen, een neergeschoten man en twee vernielde voordeuren met zwaar vuurwerk”.
 
Allee nu ook nog een pakketje in Quickie zijn straat aangetroffen.
Zou toch straf zij moesten die zoveel ballen hebben om daar nu nog te passeren ofwel ligt 't er al van ervoor of is het vals alarm natuurlijk
 
Mijn bron is Apache, wiens bron dan weer GvA is. De relevante GvA artikels zitten achter een betaalmuur en daar heb ik geen abonnement op.

[UL unfurl="true"]https://www.apache.be/2022/08/29/verslaafd-aan-fronttaal-tienjarige-trip-van-bart-wever[/URL]

Ik denk dat de vraag eerder is waar uw cijfermateriaal juist op slaagt.
1 jaar nachtwacht: x y z.
X y z in vergeljking met wat? In welke context?
De verhoogde controles uitte zich in verhoogde controles waar men tientallen duizenden mensen gecontroleerd met gunstige resultaten.
Eerste google hit https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...akt-balans-op-na-half-jaar-operatie-nachtwac/
In een half jaar tijd heel wat controles, arrestaties en een beter beeld op het komen en gaan van bepaalde soort mensen.
Lijkt me iets minder zwart wit te zijn.
 
Terug
Bovenaan