Ben jij besneden of niet? (ervaringen/waarom)

Ben jij besneden?

  • ja

    Stemmen: 35 21,0%
  • nee

    Stemmen: 119 71,3%
  • vrouwelijk dus nee

    Stemmen: 13 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    167
Ik vraag me toch af wie er er ooit mee begonnen is, met besnijden. Dat was vroeger om religieuze redenen, maar hoe kom je er in godsnaam bij?

"Onze God is precies boos, zullen we anders ons velleke ne keer afsnijden om hem content te maken?"
*TSJAK!*
"Aha, 't heeft precies wel geholpen".

Het is nooit begonnen omwille van religieuze redenen. Het is onbekend waar de besnijdenis historisch zijn oorsprong heeft, maar veel volkeren kenden dit al. Mogelijks is het overgenomen van de Egyptenaren die het waarschijnlijk om hygiënische redenen hadden ingevoerd. Woestijn, hitte en gebrek aan moderne hygiene zorgden voor ontstekingen, vuil ,...

Omwille van die hygiënische redenen werd een voorhuid vermoedelijk als onrein gezien. Voor welke God dan ook is onreinheid iets wat vermeden moet worden (zo ook bij bijvoorbeeld maandstonden), dus werd er een link gemaakt tussen besnijdenis en reinheid. Dit groeide dan verder uit en het werd steeds symbolischer. In het Christendom spreken ze nu dan ook over de besnijdenis van het hart.

Het heeft dus nooit iets te maken gehad met een God die boos zou zijn.
 
Ook besneden om medische redenen als klein kind. Maar ik kan niet zeggen om welke reden omdat ik het niet weet?
Mijn herinnering is onhygiënische redenen/vervuiling maar ben niet zeker.
 
Ik ben 100% belg en besneden. Rond mijn 15de moeten laten opereren want voorhuid was te strak. Twas dat of in de problemen komen met mijn tweede vriendinnetje . Solo was er geen probleem maar mijn eerste vriendin deed hem toch nog dat tikje groter worden waardoor ik merkte dat het op springen stond. Letterlijk ...nu ook redelijk ongevoelig. Voordeel is dat ik lang kan doorgaan, nadeel is dat ik geen vluggertje kan doen.
 
Een hele grote factor die ik nog niet vermeld zie…
Masturberen of jezelf aftrekken of je laten aftrekken is toch een heel ander gegeven wanneer je besneden bent?
Kan een besneden man toelichting geven?

Je pakt u hand, links of rechts, en je gaat op en neer.

Bij onbesneden masturberen schuif je met je voorhuid over je eikel.

Als je besneden bent gaat dat niet (of moeilijker) waardoor je met je hand rechtstreeks aan je eikel komt, waarbij dat meer schuurt en je dus best glijmiddel gebruikt.
 
Bij onbesneden masturberen schuif je met je voorhuid over je eikel.

Als je besneden bent gaat dat niet (of moeilijker) waardoor je met je hand rechtstreeks aan je eikel komt, waarbij dat meer schuurt en je dus best glijmiddel gebruikt.
Nog nooit glijmiddel nodig gehad tbh.

Om te antwoorden op het topic, ik ben besneden als kleuter omdat voorhuid te klein was. Ik heb daar nooit enig nadeel van ondervonden en al zeker niet op seksueel vlak. Ik snap dan ook totaal niet de vooroordelen van niet besneden mensen hierover, die mijn inziens allemaal fout zijn. Trouwens vind ik die van mij er veel beter en netter uitzien 😎.
 
Laatst bewerkt:
Vermoedelijk omdat er medische problemen waren die zo verholpen werden en dan is dat zo uitgelegd of verbasterd.

Beetje gelijk geen varken eten waarschijnlijk zijn oorzaak vond in een varkenspest of iets dergelijks.
Welke medische oorzaak zou vrouwenbesnijdenis in gang gezet hebben?
 
Ik ben besneden vanwege medische redenen. Ergens rond de leeftijd waarbij ik erecties begon te krijgen. Dat liep niet zo goed aka was pijnlijk. Toen was m'n zwelling te groot. Wat het vandaag de dag betreft heb ik geen idee.

Soit, heel pijnlijk ongemak weggewerkt.

Vergelijken? Moeilijk tot onmogelijk aangezien het net op de grens gebeurde qua veranderingen.

Nadeel? Geen idee, iemand waarmee ik dit kan ontdekken?

Wel één opmerking is dat de gaatjes veroorzaakt door 't naaien niet goed zijn dichtgegroeid. Niet dat dat een praktisch probleem oplevert tho.
leuke_gieters_voor_in_de_tuin.jpg


:unsure:
 
In onze voetbalploeg zijn er toch wel enkele besneden, allen voor medische reden en 1 puur uit “gemak”.
 
Volgens mij zijn we (de mannen) allemaal getest of onze voorhuid groot genoeg was door het PMS/CLB. Anders was het door de pediater, maar ik herinner me vaagweg toch zoiets, om dan als kind geen idee te hebben van waarom ik ooit mijn voorhuid naar achter zou willen trekken.
 
Het is nooit begonnen omwille van religieuze redenen. Het is onbekend waar de besnijdenis historisch zijn oorsprong heeft, maar veel volkeren kenden dit al. Mogelijks is het overgenomen van de Egyptenaren die het waarschijnlijk om hygiënische redenen hadden ingevoerd. Woestijn, hitte en gebrek aan moderne hygiene zorgden voor ontstekingen, vuil ,...

Omwille van die hygiënische redenen werd een voorhuid vermoedelijk als onrein gezien. Voor welke God dan ook is onreinheid iets wat vermeden moet worden (zo ook bij bijvoorbeeld maandstonden), dus werd er een link gemaakt tussen besnijdenis en reinheid. Dit groeide dan verder uit en het werd steeds symbolischer. In het Christendom spreken ze nu dan ook over de besnijdenis van het hart.

Het heeft dus nooit iets te maken gehad met een God die boos zou zijn.

Ja heb me dat ook ooit laten vertellen. Zou op zich verklaren waarom dat een geschiedenis heeft in het Midden-Oosten (bv. bij joden, maar ook traditie in Turkije enzo).
Minder water, meer hitte, dus kan sneller problemen geven qua hygiëne.

Volgens mij zijn we (de mannen) allemaal getest of onze voorhuid groot genoeg was door het PMS/CLB. Anders was het door de pediater, maar ik herinner me vaagweg toch zoiets, om dan als kind geen idee te hebben van waarom ik ooit mijn voorhuid naar achter zou willen trekken.
Inderdaad.
 
Maar religie gaat over controle van mensen :p
Er is geen enkele religie waar vrouwenbesnijdenis wordt "geadverteerd" als nodig als je een goed gelovige wil zijn. Het is een culturele interpretatie die gelinkt wordt aan religie.
Net zoals de niqab een culturele interpretatie is.
 
Er is geen enkele religie waar vrouwenbesnijdenis wordt "geadverteerd" als nodig als je een goed gelovige wil zijn. Het is een culturele interpretatie die gelinkt wordt aan religie.
Net zoals de niqab een culturele interpretatie is.
Wat is het praktische verschil tussen iets dat "voorgeschreven is door een religie" en "een interpretatie is uit een religie"?
 
Wat is het praktische verschil tussen iets dat "voorgeschreven is door een religie" en "een interpretatie is uit een religie"?
Voor de slachtoffers waarschijnlijk geen enkel. 😔

Maar als je kijkt naar de cijfers van de landen waarin vrouwenbesnijdenis wordt toegepast, is het duidelijk dat dat daar een cultureel iets/eigen interpretatie is, anders zouden de cijfers voor alle moslimlanden hoog liggen hè.
 
De verhouding is toch groter als ik dacht. Ik ging uit van misschien een aantal enkelingen. En ook meer mensen met medische problemen als verwacht.
 
Simple question.

We hadden het er onlangs over op het werk, en tot onze grote verbazing is er 1e van bij ons, (100 % belgische afkomst overigens) die besneden is.
Door alle hilariteit er rond heb ik vergeten te vragen waarom.
Er zijn veel Belgische mannen besneden. Maar de meesten zijn besneden wegens medische redenen. (waaronder ikzelf)

Ik vind daar niets hilarisch aan. In tegendeel, een kort toompje en een te strakke voorhuid is helemaal geen fun. Ik heb mij pas vorig jaar laten besnijden, maar ik had dit 25 jaar eerder al moeten doen.

Maar ja, je kent dat hé. Dat is nog zo'n beetje in de taboe sfeer.

Ik vraag me trouwens af, bij besneden mensen, is die eikel dan nog wel echt gevoelig?
Ja de eikel blijft een beetje gevoelig hoor.

En ivm minder snel klaarkomen? Ik kom even snel langzaam klaar. Mindere gevoelige eikel vs minder last = Even snel langzaam klaarkomen. (Ik kan alleen voor mijzelf spreken). Ja ik kan klaarkomen, maar voor een man gewoon traag, gemiddeld 5-10 minuten, mss zelfs langer ik gebruik geen stopwatch, maar dat mag je dus ook niet zeggen want ELKE man komt extreem snel klaar volgens de boekskes en al je vrienden
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn we (de mannen) allemaal getest of onze voorhuid groot genoeg was door het PMS/CLB. Anders was het door de pediater, maar ik herinner me vaagweg toch zoiets, om dan als kind geen idee te hebben van waarom ik ooit mijn voorhuid naar achter zou willen trekken.
Dit deed mij opeens iets herinneren. In het eerste jaar unief kreeg ik een uitnodiging voor (vrijwillig) medisch onderzoek. De dokter was een jonge blonde vrouw die volgens mij nog maar ergens in de 20 leek. Ik herinner mij nog hééél goed dat die zei: 'en nu gaan we eens kijken of je voorhuid goed naar achter gaat'. Ik maakte mij klaar om dat zelf te doen, toen die hem opeens vastpakte en zachtjes de voorhuid naar achteren begon te doen :unsure: het was toen net een paar maanden uit met mijn lief en ik had niet veel nodig, dus hij begon zo wat schokkend en aan sneltempo groter en groter te worden. Eerste keer in mijn leven dat een dokter dat zelf doet ipv mij zelf de voorhuid naar achter te laten doen.

Meer on topic: ik ken mensen die om medische redenen zich hebben laten besnijden. Denk dat iedereen wel iemand kent of het zelf heeft moeten laten doen zoals dit topic aantoont.
 
Wel één opmerking is dat de gaatjes veroorzaakt door 't naaien niet goed zijn dichtgegroeid. Niet dat dat een praktisch probleem oplevert tho.
Ik had daar ook last van. Het heeft even geduurd voor ik iemand vond die luisterde (ene zei gewoon er is NIKS aan te doen, helaas ... ahum ..) en die arts zei dat het "misschien" een schimmelinfectie was, waardoor het niet dichtgroeide. En inderdaad, na een middeltje tegen schimmels, is het allemaal dicht gegaan.

Soms scheurt het nog wel eens terug open, maar veel minder dan daarvoor.
 
Terug
Bovenaan