Ben jij besneden of niet? (ervaringen/waarom)

Ben jij besneden?

  • ja

    Stemmen: 35 21,0%
  • nee

    Stemmen: 119 71,3%
  • vrouwelijk dus nee

    Stemmen: 13 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    167
Uwe poll is niet volledig, er zijn ook mensen die deels besneden zijn.

De jas ingekort, zeg maar
Idd. Ik heb gewoon "ja" geantwoord.

Ik heb zo een gedeeltelijke besnijdenis laten doen toen ik 17-18 was.

Vrijen zonder condoom kon ik niet. Dat deed enorm veel pijn. En ik had constant infecties aangezien ik mijn voorhuid niet naar beneden kreeg. Mijn "toompje" was veel te kort.

1x waren we veel te hitsig en probeerden we het toch zonder condoom (vriendin zat aan de pil, condoom was enkel voor mijn "probleem") en bij het naar binnen gaan is m'n toompje half gescheurd.

Daarna toch maar eens naar een uroloog geweest en die heeft dan een gedeeltelijke besnijdenis aangeraden en uitgevoerd.
Die vroeg zich wel af waarom m'n ouders dat nooit laten doen hebben bij me als kind. En eigenlijk vroeg ik me het ook wel af. Want dat was toen, als opgroeiende puber een serieus probleem voor m'n zelfvertrouwen.


Dus in slappe toestand ziet het eruit als niet besneden, in stijve toestand wel. Best of both worlds vind ikzelf.
 
Een hele grote factor die ik nog niet vermeld zie…
Masturberen of jezelf aftrekken of je laten aftrekken is toch een heel ander gegeven wanneer je besneden bent?
Kan een besneden man toelichting geven?
 
Idd. Ik heb gewoon "ja" geantwoord.

Ik heb zo een gedeeltelijke besnijdenis laten doen toen ik 17-18 was.

Vrijen zonder condoom kon ik niet. Dat deed enorm veel pijn. En ik had constant infecties aangezien ik mijn voorhuid niet naar beneden kreeg. Mijn "toompje" was veel te kort.

1x waren we veel te hitsig en probeerden we het toch zonder condoom (vriendin zat aan de pil, condoom was enkel voor mijn "probleem") en bij het naar binnen gaan is m'n toompje half gescheurd.

Daarna toch maar eens naar een uroloog geweest en die heeft dan een gedeeltelijke besnijdenis aangeraden en uitgevoerd.
Die vroeg zich wel af waarom m'n ouders dat nooit laten doen hebben bij me als kind. En eigenlijk vroeg ik me het ook wel af. Want dat was toen, als opgroeiende puber een serieus probleem voor m'n zelfvertrouwen.


Dus in slappe toestand ziet het eruit als niet besneden, in stijve toestand wel. Best of both worlds vind ikzelf.
Ik toen ik ergens 5-7 jaar was denk ik.

Ben er zelf ook wel tevreden mee
 
Nee, geen medische reden hiervoor, dus voor mezelf zou ik niet weten waarom ik dat zou laten doen.

In de loop der jaren is het mij wel opgevallen met wat voor gemak vrouwen hier soms over praten (ok, het is anekdotisch, ik weet het). Want besneden is (zogezegd) properder, want het is esthetisch mooier, ... We zouden als mannen eens met zo'n gemak moeten spreken over een schaamlipcorrectie :unsure: (voila, klein bommetje gedropt om de discussie wat aan te zwengelen :tongue:)
Schaamlipcorrectie voor medische redenen (kan fysiek ongemak geven bij het dagdagelijks leven bv) is dan ook perfect ok. Net zoals besnijdenis.

Voor de rest zijn die vrouwen waar gij over praat vooral wat ge ziet op tv vermoed ik? In Amerika leeft dat idee inderdaad sterk(er). Ik denk niet dat dat in Europa of België zo is.


En bravo Trump, ffkes mensen liggen uitlachen en nog niet beseffen dat besnijdenissen voor medische redenen kunnen gebeuren.
 
Schaamlipcorrectie voor medische redenen (kan fysiek ongemak geven bij het dagdagelijks leven bv) is dan ook perfect ok. Net zoals besnijdenis.

Voor de rest zijn die vrouwen waar gij over praat vooral wat ge ziet op tv vermoed ik? In Amerika leeft dat idee inderdaad sterk(er). Ik denk niet dat dat in Europa of België zo is.
Voor medische redenen perfect ok idd, dat geldt voor iedere ingreep.

Ik heb de voorbeelden hierboven gegeven. Vooral van de verzorgster in de crèche toen was ik wel 'verbaasd' en dacht ik idd meteen 'dat zou ik als man eens moeten zeggen :tongue: .

Zoals ik in mijn eerste post al zei: anekdotisch natuurlijk. Zoals je zelf al aangeeft, zal het in andere landen, zoals de VS, idd wel sterker leven.
 
Een hele grote factor die ik nog niet vermeld zie…
Masturberen of jezelf aftrekken of je laten aftrekken is toch een heel ander gegeven wanneer je besneden bent?
Kan een besneden man toelichting geven?
Tikkeltje meer methodisch. Maar geen problemen mee. Op voorhand(hand haha) al vrede met genomen dat dit problematisch kon zijn maar heb nog net genoeg speelruimte overgelaten. Uroloog vraagt overigens ook wel hoe strak de besnijdenis gewenst is en laat ook wel weten, dat speelruimte belangrijk is.

En bravo Trump, ffkes mensen liggen uitlachen en nog niet beseffen dat besnijdenissen voor medische redenen kunnen gebeuren.
Waar haalt ge eigenlijk uit dat Trump zijn collega aan het uitlachen was?
Het voordeel daarvan is dan wel dat ik niet na 2 minuten kom zoals vroeger.
Waar is den tijd. Vragen voor een blowjob en nog voor hij goed en wel uit de broek kwam de vriendin al half gedoopt. Schoner compliment kunt ge eigenlijk niet geven.
 
Wel, hilariteit is dus de sfeer rond het onderwerp en de context rond zijn nieuwsgierigheid. Zegt bij mij dus helemaal niet dat hij die mens aan het uitlachen was.
 
Hier gedaan om medische redenen denk ik rond mijn 5~6~7 jaar denk ik.

Ben er erg blij mee, de mevrouw ook. Win~Win situatie.
 
Getrouwd met een besneden man. Die wist dat dat in zijn kleuterjaren gedaan werd, maar daar is bij hem nooit over gepraat geweest en hij wist dus niet goed waarom. Ik heb het (het onderwerp, niet de penis) dan zelf eens op tafel gegooid en was ook gewoon voor medische redenen. Dat was te nauw ofzo? Ik vond het vooral raar dat hij dat nooit gaan vragen is, of dat zijn ouders heb zelf dat niet verteld hebben. Niet dat ie daar complexen rond heeft maar het is wel zo fijn om ingelicht te worden over waarom je er misschien anders uitziet down under dan uw maten onder de douche na de voetbal.

Daar zijn bij hem geen nadelen aan verbonden. Nog steeds gevoelig, nog steeds plezierig (ook solo). Enfin hij heeft niet echt de vergelijking natuurlijk gezien de jonge leeftijd op moment van de ingreep. Maar hij klaagt er niet van. Ik ook niet. Het maakt me ook weinig uit denk ik? Moest ik nu na al die jaren een andere partner hebben, zou ik misschien wel moeten wennen aan een onbesneden penis. Maar ook dat zal wel prima zijn zeker.
 
Ik ben besneden vanwege medische redenen. Ergens rond de leeftijd waarbij ik erecties begon te krijgen. Dat liep niet zo goed aka was pijnlijk. Toen was m'n zwelling te groot. Wat het vandaag de dag betreft heb ik geen idee.

Soit, heel pijnlijk ongemak weggewerkt.

Vergelijken? Moeilijk tot onmogelijk aangezien het net op de grens gebeurde qua veranderingen.

Nadeel? Geen idee, iemand waarmee ik dit kan ontdekken?

Wel één opmerking is dat de gaatjes veroorzaakt door 't naaien niet goed zijn dichtgegroeid. Niet dat dat een praktisch probleem oplevert tho.
 
Ik vermoed dat hij den enige was die het uitproestte van het lachen en nu na de uitbarsting online ff komt checken waarom de rest niet zo hard meelachte.
Je bent nu al de 2e die fout veronderstelt dat IK daarmee heb gelachen.

En dat is hier al weerlegd door iemand anders.


Voor de rest: stel je zo niet aan.
 
Men ouder broer is besneden om medische reden. Dokter/moeder had toen gezegd, da velleke af en toe naar achter trekken anders moet dat bij u ook.
En het masturberen om medische redenen was begonnen 🙄
 
Laatst bewerkt:
Precies nog wel veel mensen met een besneden piemel. Medisch begrijp ik dat perfect maar vrijwillig of om religieuze redenen snap ik écht niet :unsure:

Raar volkje toch altijd die Amerikanen trouwens, ook die spleten tussen toiletdeuren...
 
Ik vraag me toch af wie er er ooit mee begonnen is, met besnijden. Dat was vroeger om religieuze redenen, maar hoe kom je er in godsnaam bij?

"Onze God is precies boos, zullen we anders ons velleke ne keer afsnijden om hem content te maken?"
*TSJAK!*
"Aha, 't heeft precies wel geholpen".
Vermoedelijk omdat er medische problemen waren die zo verholpen werden en dan is dat zo uitgelegd of verbasterd.

Beetje gelijk geen varken eten waarschijnlijk zijn oorzaak vond in een varkenspest of iets dergelijks.
 
Terug
Bovenaan