Ben jij besneden of niet? (ervaringen/waarom)

Ben jij besneden?

  • ja

    Stemmen: 35 21,0%
  • nee

    Stemmen: 119 71,3%
  • vrouwelijk dus nee

    Stemmen: 13 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    167
D

Deleted member 451

Guest
Simple question.

We hadden het er onlangs over op het werk, en tot onze grote verbazing is er 1e van bij ons, (100 % belgische afkomst overigens) die besneden is.
Door alle hilariteit er rond heb ik vergeten te vragen waarom.


Persoonlijk zou ik het nooit doen. Ik heb graag de rolkraag er over.
Als ik rond wandel ,en ik voel dat mijn eikel 'schuurt' tegen mijn onderbroek, zoek ik zo rap mogelijk een gelegenheid om de rolkraag wat af te rollen.

Ik vraag me trouwens af, bij besneden mensen, is die eikel dan nog wel echt gevoelig?
Daar hebben we het ook over gehad, collega's zeiden tegen hem "allee gij, die moet toch wel zo hard en ongevoelig zijn als een kassei steen".

Ik snap in sommige culturen dat het zo ingeburgerd is, maar zijn er ook effectief nog mensen die los van het culturele/gelovige, dit laten doen. en zoja waarom ??
 

Besnijdenis om medische redenen komt trouwens echt wel vaak voor.
 
Nee, geen medische reden hiervoor, dus voor mezelf zou ik niet weten waarom ik dat zou laten doen.

In de loop der jaren is het mij wel opgevallen met wat voor gemak vrouwen hier soms over praten (ok, het is anekdotisch, ik weet het). Want besneden is (zogezegd) properder, want het is esthetisch mooier, ... We zouden als mannen eens met zo'n gemak moeten spreken over een schaamlipcorrectie :unsure: (voila, klein bommetje gedropt om de discussie wat aan te zwengelen :tongue:)
 
... We zouden als mannen eens met zo'n gemak moeten spreken over een schaamlipcorrectie :unsure: (voila, klein bommetje gedropt om de discussie wat aan te zwengelen :tongue:)
Ik ben wel heel benieuwd hoe en met wie je dat zou bespreken!
Het is namelijk iets dat je, in tegenstelling tot een besneden of onbesneden penis, niet met 1 blik kan constateren he...

En het is niet alsof we als vrouw tegen een seksuele partner doorgaans zeggen: "Ieuw, wat een verschrompeld fluitje is me dat jong, mocht die nu besneden zijn zou die er VEEL beter uit zien!" :unsure:

Dus licht gerust verder toe hoe zo een gesprek zou verlopen, ik ben benieuwd!
 
We hadden het er onlangs over op het werk, en tot onze grote verbazing is er 1e van bij ons, (100 % belgische afkomst overigens) die besneden is.
Door alle hilariteit er rond heb ik vergeten te vragen waarom.
Ik snap niet wat hier zo hilarisch aan is. Ik ben trouwen ook besneden en van 100% belgische afkomst. Bij mij was dit omdat anders mijn voorhuid zou scheuren.
 
Ik ben wel heel benieuwd hoe en met wie je dat zou bespreken!
Het is namelijk iets dat je, in tegenstelling tot een besneden of onbesneden penis, niet met 1 blik kan constateren he...

En het is niet alsof we als vrouw tegen een seksuele partner doorgaans zeggen: "Ieuw, wat een verschrompeld fluitje is me dat jong, mocht die nu besneden zijn zou die er VEEL beter uit zien!" :unsure:

Dus licht gerust verder toe hoe zo een gesprek zou verlopen, ik ben benieuwd!
Meestal start zoiets op zondag bij de bomma tijdens het koffie-uurtje...

Nee serieus. Zo herinner ik me nog een verzorgster in de crèche die er (tegen een andere mama, terwijl ik er bij stond) bezig was over de besnijdenis van haar zoon waarbij de conclusie eigenlijk was: waarom zou je het niet doen, veel beter/properder zo. Het leek wel bijna alsof ze het niet snapte dat je het als man niet zou doen. Ook destijds in de hogeschool nog een mede-studente gehad die er vlotjes voor uit kwam dat ze liefst enkel mannen met een besneden penis wou.

En heb mijn vrouw in het verleden ook wel eens zo'n verhalen horen vertellen van vriendinnen of vrouwelijke collega's (maar goed, daar waren toen misschien geen mannen bij, dan gaat het er wat anders aan toe natuurlijk)
 
Heb hier sinds begin van Corona1 een brief liggen voor mijn vasectomie.
Moet ik eens werk van gaan maken :unsure:

Heb er aan gedacht om ook met mijn voorhuid te laten spelen.
Een uroloog heeft lang geleden eens gezegd dat ik moest opletten met wilde sex. Mijn toompje (frenulum)kan dan scheuren
 
Meestal start zoiets op zondag bij de bomma tijdens het koffie-uurtje...

Nee serieus. Zo herinner ik me nog een verzorgster in de crèche die er (tegen een andere mama, terwijl ik er bij stond) bezig was over de besnijdenis van haar zoon waarbij de conclusie eigenlijk was: waarom zou je het niet doen, veel beter/properder zo. Het leek wel bijna alsof ze het niet snapte dat je het als man niet zou doen. Ook destijds in de hogeschool nog een mede-studente gehad die er vlotjes voor uit kwam dat ze liefst enkel mannen met een besneden penis wou.

En heb mijn vrouw in het verleden ook wel eens zo'n verhalen horen vertellen van vriendinnen of vrouwelijke collega's (maar goed, daar waren toen misschien geen mannen bij, dan gaat het er wat anders aan toe natuurlijk)
Sorry to burst the bubble, maar ik heb welgeteld 1 zo een "roddelmoment" gekend waarbij we effectief met een groep vrouwen urenlang over mannen, seks en piemels hebben gepraat.
Ja, soms wordt er 1 op 1 wel eens over seks met die bepaalde partner gepraat maar net zomin als mannen maandelijks "de vagina van de maand"- verkiezing houden waarbij vorm, geur en kleur worden gequoteerd, behoort dat ook niet standaard tot de "vrouwenklets". 🤷🏼
 
Sorry to burst the bubble, maar ik heb welgeteld 1 zo een "roddelmoment" gekend waarbij we effectief met een groep vrouwen urenlang over mannen, seks en piemels hebben gepraat.
Ja, soms wordt er 1 op 1 wel eens over seks met die bepaalde partner gepraat maar net zomin als mannen maandelijks "de vagina van de maand"- verkiezing houden waarbij vorm, geur en kleur worden gequoteerd, behoort dat ook niet standaard tot de "vrouwenklets". 🤷🏼
Dat heb ik ook nooit beweerd hé :tongue:

Ja, die vagina-van-de-maand-verkiezing is nooit meer hetzelfde geweest sinds corona...
 
Ongeveer 12 jaar geleden mijn hoodie laten verwijderen. Puur voor meer simpel onderhoud of zoals ik het tegen Jim Norton wist te roepen tijdens een comedyshow waarbij hij dezelfde vraag stelde "because i don't like scraping of dick cheese 3 times a day during the summer" .. ahem.

Ik zweet veel ok :unsure:

Geen grote nadelen qua gevoeligheid, enkel houd ge natuurlijk minder vocht vast tijdens het vrijen wat tijdens meer uitgebreide sessies wel eens parten speelt. Eikel is eigenlijk ook even gevoelig(of ongevoelig) als ervoor. Werd mij door de uroloog ook wel verteld dat die ging "uitdrogen" en tikkeltje minder gevoelig worden maar eigenlijk niet veel van gemerkt. Heel wat gevoeliger onder de eikel.

Vrijen met condoom was ook wel een grote verbetering. En het orale spel is natuurlijk ook wel aantrekkelijker voor mijn vrouw. Zo'n afgeleefde miereneter is nu niet meteen sexy.
 
Als je geen medische problemen hebt en een normale hygiëne zie ik het nut van een besnijdenis niet eerlijk gezegd. In de VS of moslimlanden ben je als onbesneden man misschien uitzonderlijk, hier lijkt me dat toch nog altijd de standaard?
 
Als je geen medische problemen hebt en een normale hygiëne zie ik het nut van een besnijdenis niet eerlijk gezegd. In de VS of moslimlanden ben je als onbesneden man misschien uitzonderlijk, hier lijkt me dat toch nog altijd de standaard?
Is dat zo gangbaar in de VS?
 
Nooit gedacht. Er zitten daar mss wel meer Joden dan hier, maar om over de 80% te gaan is wel zot voor een land waarvan ik dacht dat het vrij dicht bij ons ging aanleunen.
De reden is wel interessant:

So what explains America’s fuss over foreskins? A closer look at how this religious rite became a national practice reveals some uncomfortable truths about health care in the US. Apparently, all it takes to popularize an elective preventative surgery with questionable health benefits is a mix of perverse incentives, personal bias, and ignorance.


First, it helps to know a bit of history. Although religious practitioners have been snipping foreskins for thousands of years, the medical practice dates from the late 19th century—a time when the causes of most diseases were poorly understood. Mystified by everything from epilepsy to madness, some physicians in both America and England began to suspect that the real trouble was phimosis, a condition when an overly tight foreskin hinders normal function. By removing the foreskin, surgeons believed they could heal all sorts of maladies, from hernias to lunacy.

Around the turn of the 20th century, American epidemiologists were also trying to explain why Jews lived longer than other groups of people. Jews tended to have lower rates of infectious diseases, such as syphilis and tuberculosis, in part because they had little sexual contact with non-Jews. But some scientists began to suspect their rude health was a product of circumcision.

At the time, surgical interventions of all kinds were becoming more popular, owing to better anesthesia and greater concern over cleanliness, which reduced hospital contagion. Doctors began recommending the operation as part of the neonatal routine. Not only did the procedure prevent phimosis, but it was also believed to make the penis more hygienic and less tempting for wayward masturbating boys (a notion that might have been quashed by something known as the scientific method). As David Gollaher explains in his book Circumcision: A History of the World’s Most Controversial Surgery, a circumcised penis swiftly became a mark of distinction, a sign of good breeding, sound hygiene and the best medicine money could buy.
Het artikel claimt ook dat hetzelfde gebeurde in Groot-Brittannië, maar dat daar de NHS werd opgericht en daar geen consensus kon bereikt worden dat het nuttig was, en het dus niet werd aangeraden. Na WO2 wouden veel mensen daar dan geen geld aan geven.

In het wonderlijke kapitalistische VS met private gezondheidszorg gebeurde zoiets niet en werd het dan de standaard, en nu raadt het CDC het zelfs aan. Brengt ook goed op voor de artsen en ziekenhuizen.

Dit volgens het artikel, natuurlijk.
 
Nooit gedacht. Er zitten daar mss wel meer Joden dan hier, maar om over de 80% te gaan is wel zot voor een land waarvan ik dacht dat het vrij dicht bij ons ging aanleunen.
Pssst, in Amerika laat ook een veel groter percentage hun tanden bleachen. Er zijn nog verschillen!
 
  • Unsure
Waarderingen: 515
Simple question.

We hadden het er onlangs over op het werk, en tot onze grote verbazing is er 1e van bij ons, (100 % belgische afkomst overigens) die besneden is.
Door alle hilariteit er rond heb ik vergeten te vragen waarom.


Persoonlijk zou ik het nooit doen. Ik heb graag de rolkraag er over.
Als ik rond wandel ,en ik voel dat mijn eikel 'schuurt' tegen mijn onderbroek, zoek ik zo rap mogelijk een gelegenheid om de rolkraag wat af te rollen.

Ik vraag me trouwens af, bij besneden mensen, is die eikel dan nog wel echt gevoelig?
Daar hebben we het ook over gehad, collega's zeiden tegen hem "allee gij, die moet toch wel zo hard en ongevoelig zijn als een kassei steen".

Ik snap in sommige culturen dat het zo ingeburgerd is, maar zijn er ook effectief nog mensen die los van het culturele/gelovige, dit laten doen. en zoja waarom ??

Misschien laten we steken vallen in onze seksuele opvoeding... was voor mij altijd duidelijk dat er soms medische redenen zijn waarom dat gedaan wordt. Geen idee over de cijfers, maar het is echt niet zó uitzonderlijk in België hoor. Toen ik als klein manneke voetbalde was er een jongen in de ploeg die besneden was.

In de VS is dat voor een stuk ingebakken in de cultuur. Een Amerikaanse kennis beweerde ooit dat onder andere Kellogg (jawel, van de ontbijtgranen) daar voor iets tussen zat. Volgens zijn wikipedia pagina is het een mythe:
Al was het wel ne speciale op vlak van seksualiteit :unsure:

En hier lees ik dan bv. dit:
Circumcision in Canada followed the pattern of other English speaking countries, with the practice being adopted during the 1900s, to prevent masturbation and other perceived issues of the time.

Indirect dus waarschijnlijk wel een gevolg van religie (maar niet specifiek judaïsme)
 
Een klein jaar geleden gedaan wegens medische redenen en één van de beste beslissingen van mijn leven. Zo stom dat ik daar jaren mee gewacht heb.

Niet alles is positief echter: mijn grootste probleem is dat ik toch wel echt serieus minder gevoel heb. Ik zou denken dat ik 75 % minder voel, het is echt een ongelofelijk verschil. Het voordeel daarvan is dan wel dat ik niet na 2 minuten kom zoals vroeger.
 
Terug
Bovenaan