Spelen jullie op de loterij ?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum

doe je dit of niet?

  • ja

    Stemmen: 14 16,9%
  • nee

    Stemmen: 34 41,0%
  • soms (bv als er eens een grote pot te winnen valt)

    Stemmen: 35 42,2%

  • Totaal aantal stemmers
    83
Is die mens onnozeler dan de persoon die 3 pakskes per week rookt? Of de persoon die 5 dagen per week op café zit? Of de persoon die elke dag in het treinstation langs de Starbucks gaat?

Ieder zijn keuze natuurlijk, maar om dan te verkondigen dat je daardoor 5 of 10 euro hebt klopt ook voor geen meter.
Die mens die op café zit drinkt pinten met zijn geld. Die mens die naar de Starbucks gaat drinkt een koffie met zijn geld.
Iemand die met de loterij meedoet verspilt (statistisch gezien) zijn geld aan niks.
Daar zit toch imo een verschil tussen.


Mijn ex haar bompa speelt sinds de lotto bestaat elke keer mee en houdt zijn inzet, nummers en winst altijd bij in een boekje. (Typisch oude mensen)
Wij waren serieus verschoten hoeveel geld die daar in zijn leven aan verspild heeft. Dat is echt een heel pak meer dan je zou verwachten. Dat lijkt niet veel omdat je telkens maar voor 5 of 10 euro meespeelt.



Heel soms doe ik ook eens mee als er grote jackpot is.
Elke keer ga ik dan mijn droomwagen configureren op de site van Porsche :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Die mens die op café zit drinkt pinten met zijn geld. Die mens die naar de Starbucks gaat drinkt een koffie met zijn geld.
Iemand die met de loterij meedoet verspilt (statistisch gezien) zijn geld aan niks.
Daar zit toch imo een verschil tussen.
exactly
 
Het is niet omdat ze de hoofdprijs verdelen in 145 verschillende prijzen dat jij 145 maal meer kans maakt om te winnen he.

Statistiek :)
Ja, natuurlijk. Het lijkt mij dan ook redelijk duidelijk dat me die uitspraak impliciet bedoeld wordt dat de trekking gewijzigd wordt waardoor de verdeling (zowel van aantal winnaars per rang als van de prijs per rang) wijzigt.

Gezond verstand 🙂
 
Laatst bewerkt:
Ik doe slechts sporadisch eens mee met euromillions/lotto/kraslot.

Opbrengst tot nu toe:
- Jaren geleden eens 10 000 BEF met kraslot.
- In December 2000 euro met zo'n kerstspel kraslot.
 
Ik heb door de jaren heen waarschijnlijk al een paar 1.000 euro gestoken in Lotto en krasbiljetten.

Ik denk dat mijn hoogste bedrag zo rond de 250€ moet zijn geweest.
 
Rond de 25k euro.

Als je nu een jaar lang elke Lotto trekking meespeelt voor slechts 5 euro ben je al meer dan 500 euro op een jaar kwijt. (Twee trekkingen per week en er zijn nog extra trekkingen zoals bij kerstmis)
Als je op lange termijn kijkt worden bedragen natuurlijk al snel groot hé.
De kost van roken, de kost van regelmatig op café of restaurant te gaan, kosten voor hobby's, enz.
 
Terug
Bovenaan