Belgische Stadionprojecten

ik dacht dat veel van die huizen er maar staan nadat JB (Olympia) gebouwd is. Veel van de kritiek is ook gewoon gebaseerd op oude info en bangmakerij, de anti-vax methode

edit: foto van bij de aanleg van Olympia https://zoeken.erfgoedbrugge.be/Beeldbank/FOC02092

Alsook één van de klagers
Screenshot-20211006-202656.png
 
Laatst bewerkt:
ik dacht dat veel van die huizen er maar staan nadat JB (Olympia) gebouwd is. Veel van de kritiek is ook gewoon gebaseerd op oude info en bangmakerij, de anti-vax methode

edit: foto van bij de aanleg van Olympia https://zoeken.erfgoedbrugge.be/Beeldbank/FOC02092

Alsook één van de klagers
Screenshot-20211006-202656.png

Wel niet onderschatten hoe storend het zal zijn voor Janine wanneer haar buurvrouw Thérèse op de koffie komt e! Laat staan als Roger, de man van Thérèse ook mee komt, want hij heeft zijn rust nodig.

Ik blijf dat allemaal toch redelijk hallucinant vinden. Ik weet nu uiteraard niet hoe het er exact in andere landen aan toe gaat, maar als je ziet hoe die nieuwe stadions uit de grond stampen loopt er bij ons toch serieus wat mis. Zijn wij, Belgen, dan echt zo’n moeilijke mensen of zo…
 
Plus hoelang wonen die mensen er al? Woonden ze voor JB er al of kwamen ze erna pas wonen? Indien het tweede moeten ze gewoon zwijgen. Je gaat toch ook niet wonen in Zaventem om dan over de vliegtuigen te klagen. :unsure:
Dat geklaag op vliegtuigen door omwonenden van Zaventem (die hun grond gekocht hebben aan de helft van de gangbare prijs voor die regio nota bene) heeft er indertijd toch schoon voor gezorgd dat DHL zijn basis, incl duizenden jobs, naar Duitsland heeft verhuisd. En ze blijven daar neuten.
Zulke zaken zijn schering en inslag in België. Pand Demonium rockcafé in Antwerpen is moeten sluiten omdat de bovenburen kloegen over lawaai. Die zijn daar komen wonen toen het café al 2 jaar open was... Idem met de Sinksefoor opt Zuid en ga zo maar door.
Zijn wij, Belgen, dan echt zo’n moeilijke mensen of zo…
Ik denk dat wij vooral weten dat klagen hier effectief opbrengt. Mochten ze gewoon zeggen "pech, dan verhuist ge maar" zou dat klagen ook veel sneller stoppen zenne. Maar nu weten ze dat als er ook maar 1 idioot geen zin heeft in iets dat het er gewoon niet komt.
 
Ben ik nu de enige dat die mensen wel snap? Ik zou er ook ni mee lachen mocht er op 10 meter van m'n tuin een stadion gebouwd worden.
De vergelijking met Zaventem gaat niet op imo. In dit geval is er al jaren sprake dat dat stadion weg gaat. En wat gebeurt er? In plaats van te verdwijnen schuiven ze het gewoon dichter naar uwen hof. Ge zou van minder ambetant worden.

Dan heb ik een pak minder begrip voor het protest tegen de plannen van in Loppem. Afaik hadden ze daar geen rechtstreekse buren.
 
Ben ik nu de enige dat die mensen wel snap? Ik zou er ook ni mee lachen mocht er op 10 meter van m'n tuin een stadion gebouwd worden.
De vergelijking met Zaventem gaat niet op imo. In dit geval is er al jaren sprake dat dat stadion weg gaat. En wat gebeurt er? In plaats van te verdwijnen schuiven ze het gewoon dichter naar uwen hof. Ge zou van minder ambetant worden.

Dan heb ik een pak minder begrip voor het protest tegen de plannen van in Loppem. Afaik hadden ze daar geen rechtstreekse buren.
Op de meest kritieke plaats: eerder 50m van de achterzijde van hun tuin, 90m van hun achtergevel.

Die zone is altijd ingekleurd geweest als recreatiegebied, nog voor het overgrote deel van die woningen er stonden, was er al een stadion.
 
Ik ga akkoord dat wij niet weten wat dat is om vlakbij zo'n stadion te wonen, dus echt oordelen is moeilijk.
Maar als ik me goed geinformeerd heb, heb ik wel begrepen dat het stadion er eerder was dan de talloze wijken er rond (op enkele huizen na), dus dat is geen argument om het stadion er nu weg te halen imo.

Oké, het wordt nu verplaatst, en dat is iets waar uiteraard tegenkanting kan tegen komen want dat veranderd plots wel de waarde van je huis, daar zou ik zelf ook niet mee kunnen lachen, zeker als dat pakweg al je zon gaat afnemen (in de winter) - echter geen idee als dat nu het geval zou zijn.

Qua drukte gaat het nu normaal ook minder worden, dus niet tweewekelijks gans je voortuin omgeploegt en ondergepist. En als Cercle er niet meer zit, nog beter, want het aantal matchdagen wordt (los van europees ff) ongeveer gehalveerd. Dan spreken we idd nog maar over 30 dagen ofzo, wat eigenlijk echt niet zo veel is.
 
Ik ga akkoord dat wij niet weten wat dat is om vlakbij zo'n stadion te wonen, dus echt oordelen is moeilijk.
Maar als ik me goed geinformeerd heb, heb ik wel begrepen dat het stadion er eerder was dan de talloze wijken er rond (op enkele huizen na), dus dat is geen argument om het stadion er nu weg te halen imo.

Oké, het wordt nu verplaatst, en dat is iets waar uiteraard tegenkanting kan tegen komen want dat veranderd plots wel de waarde van je huis, daar zou ik zelf ook niet mee kunnen lachen, zeker als dat pakweg al je zon gaat afnemen (in de winter) - echter geen idee als dat nu het geval zou zijn.

Qua drukte gaat het nu normaal ook minder worden, dus niet tweewekelijks gans je voortuin omgeploegt en ondergepist. En als Cercle er niet meer zit, nog beter, want het aantal matchdagen wordt (los van europees ff) ongeveer gehalveerd. Dan spreken we idd nog maar over 30 dagen ofzo, wat eigenlijk echt niet zo veel is.
Om de een of andere manier zie ik dat Stadion van Cercle er niet snel komen. Als je al ziet wat voor een soep het voor Club is om te mogen bouwen...
 
In Vlaanderen is dat beleid toch ook echt om te lachen. Alles loopt hier zo'n beetje door elkaar. Industrie, treinsporen, autostrades, woonwijken, groen, zalen, stadions,... Totaal geen deftige visie over ruimtelijke ordening. In pakweg Nederland bundelt men dat bijeen en zet men stadions aan autostrades of in het midden van shoppingbuurten, en worden woonwijken apart gehouden. Daar heb je zo'n miserie dan veel minder.
 
Behalve de problemen met mogelijke klachten van buren, zijn er ook vraagtekens bij de rendabiliteit van het project, gezien er geen commerciële activiteiten (winkels, concerten,...)in mogen plaats vinden
image001.png.b9061fa68e38dd052acbc8971bab92c8.png
 
Is in Gent vorige keer ook niet al eens iets kapot gegaan? Ghelamco echte kwaliteit.
er zijn idd een paar dakpanelen los gekomen een tijdje terug:
 
Hebben ze op de Bosuil hun oude rommel nu gewoon vervangen door nieuwe rommel? :unsure:

Zo'n Bart Verhaeghe wordt dan toch ook met een 'smile' wakker vermoed ik ...
 
Zou niet hersteld kunnen worden tegen zondag benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.

Waar lees je dat?


De topaffiche van komende zondag tegen Club Brugge, zou volgens Antwerp niet in het gedrang komen. “Een stuk van het dak op tribune 1 kwam vanwege de hevige wind los en deels op het veld terecht. Momenteel is alles onder controle en voorzien we als club geen verdere hinder”, zegt Antwerp in een korte reactie.
 
Waar lees je dat?


De topaffiche van komende zondag tegen Club Brugge, zou volgens Antwerp niet in het gedrang komen. “Een stuk van het dak op tribune 1 kwam vanwege de hevige wind los en deels op het veld terecht. Momenteel is alles onder controle en voorzien we als club geen verdere hinder”, zegt Antwerp in een korte reactie.
Op VTM nieuws half uurke geleden voor wat het waard is natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan