Belgische Stadionprojecten

Als ze er niet uit komen ivm die gronden, zal hij bekijken om een geheel nieuw stadion te bouwen ( letterlijk zijn woorden van gisteren )
 
Nieuw stadion in Belgie, hehe, succes ermee.

Yep, dat is 27 jaar wachten op 101 vergunningen. Zou ook niet hetzelfde zijn, de Bosuil staat al 100 jaar op de huidige plaats. En de Bosuil zou ook niet meer Bosuil (aan de Bosuilbaan) zijn als het verhuist een paar kilometer verder.
 
Tania Mintjens heeft haar kant van het verhaal eens gedaan en de bal bij Gheyssens gelegd.. Ben eens benieuwd hoe hij nu gaat reageren want ik snap haar ergens wel en haar voorstel ziet er toch niet slecht uit. Toch voor Antwerp, Gheyssens gaat moeten laten zien dat het niet puur voor het het geld is bij hem.

1. Er wordt een nieuwe erfpachtovereenkomst afgesloten met een looptijd van 99 jaar.
2. Er dient geen financiële vergoeding te worden betaald voor de grond.
3. Ghelamco engageert zich om als aannemer de tribunes te bouwen met een normale, marktconforme commerciële marge.
4. De Ghelamco-groep zorgt voor de financiering van de bouw aan normale, marktconforme voorwaarden (zonder bijkomende marge).
5. Alle opbrengsten van het stadion (rechtstreeks en onrechtstreeks) komen ten goede van de club.
6. De supporters krijgen één vertegenwoordiger in de raad van bestuur.
7. Bij de eventuele verkoop van de club en/of het stadion, heeft de grondeigenaar een right to match. Wanneer dat niet wordt uitgeoefend, zal wel een vergoeding van de grond verschuldigd zijn.
 
Tania Mintjens heeft haar kant van het verhaal eens gedaan en de bal bij Gheyssens gelegd.. Ben eens benieuwd hoe hij nu gaat reageren want ik snap haar ergens wel en haar voorstel ziet er toch niet slecht uit. Toch voor Antwerp, Gheyssens gaat moeten laten zien dat het niet puur voor het het geld is bij hem.

1. Er wordt een nieuwe erfpachtovereenkomst afgesloten met een looptijd van 99 jaar.
2. Er dient geen financiële vergoeding te worden betaald voor de grond.
3. Ghelamco engageert zich om als aannemer de tribunes te bouwen met een normale, marktconforme commerciële marge.
4. De Ghelamco-groep zorgt voor de financiering van de bouw aan normale, marktconforme voorwaarden (zonder bijkomende marge).
5. Alle opbrengsten van het stadion (rechtstreeks en onrechtstreeks) komen ten goede van de club.
6. De supporters krijgen één vertegenwoordiger in de raad van bestuur.
7. Bij de eventuele verkoop van de club en/of het stadion, heeft de grondeigenaar een right to match. Wanneer dat niet wordt uitgeoefend, zal wel een vergoeding van de grond verschuldigd zijn.
Ik was net hetzelfde aan het posten :woohoo: Inderdaad een zeer redelijk voorstel in het belang van de club, minder in het belang van Gheysens zelf natuurlijk. Blij dat ik die achterlijke petitie niet ondertekend heb als ik dit allemaal lees.
 
Die brief leest gewoon als een schaakmat to be honest.

Gheysens heeft zijn hand overspeeld. De Wever te kakken zetten voor de pers in zijn eigen stadhuis, en dan nu dit voorstel dat pure win is voor de club (maar niet voor zijn eigen zakken)? Good luck om nog medestanders te vinden.
 
Op zich perfect voor Gheysens en z'n zoon hé. de komende 50 jaar, zullen we zeggen, kunnen beiden de inkomsten binnenrijven zonder zich iets te moeten aantrekken van de grond. 't is zoals het in dat artikel van HLN vorige week stond: Gheysens wil zekerheid dat hij en z'n zoon als opvolger kunnen cashen met dat nieuwe stadion. De huidige pacht liep nog maar dik 20 jaar en dat vond hij niet voldoende om te cashen, zeker niet als z'n zoon de zaak overneemt en nog eens 30 jaar erbij wil lappen. Als ge nu goed zit voor de komende 99 jaar, dan denk ik dat ge die deal met beide handen moet grijpen en de problemen van de grond moet aanpakken wanneer ze zich stellen, namelijk binnen 100 jaar als er van Gheysens, zijn zoon en Mintjens geen sprake meer is.
 
Het is wel grappig dat Gheysens hier zelf de schijnheiligraad uithangt. Hij heeft zelf gronden zitten opkopen om Club Brugge dwars te liggen bij de bouw van hun nieuw stadium. Nu overkomt hem hetzelfde. Het zou me niet verwonderen mocht Tania Mintjens een strooman zijn voor Bart Verhaeghe of iemand anders van Club Brugge.
 
Tania Mintjens heeft haar kant van het verhaal eens gedaan en de bal bij Gheyssens gelegd.. Ben eens benieuwd hoe hij nu gaat reageren want ik snap haar ergens wel en haar voorstel ziet er toch niet slecht uit. Toch voor Antwerp, Gheyssens gaat moeten laten zien dat het niet puur voor het het geld is bij hem.

1. Er wordt een nieuwe erfpachtovereenkomst afgesloten met een looptijd van 99 jaar.
2. Er dient geen financiële vergoeding te worden betaald voor de grond.
3. Ghelamco engageert zich om als aannemer de tribunes te bouwen met een normale, marktconforme commerciële marge.
4. De Ghelamco-groep zorgt voor de financiering van de bouw aan normale, marktconforme voorwaarden (zonder bijkomende marge).
5. Alle opbrengsten van het stadion (rechtstreeks en onrechtstreeks) komen ten goede van de club.
6. De supporters krijgen één vertegenwoordiger in de raad van bestuur.
7. Bij de eventuele verkoop van de club en/of het stadion, heeft de grondeigenaar een right to match. Wanneer dat niet wordt uitgeoefend, zal wel een vergoeding van de grond verschuldigd zijn.
Wat een slecht mens zeg! Onteigen die grond
 
Het is wel grappig dat Gheysens hier zelf de schijnheiligraad uithangt. Hij heeft zelf gronden zitten opkopen om Club Brugge dwars te liggen bij de bouw van hun nieuw stadium. Nu overkomt hem hetzelfde. Het zou me niet verwonderen mocht Tania Mintjens een strooman zijn voor Bart Verhaeghe of iemand anders van Club Brugge.
Als je je een beetje had ingelezen dan weet je dat de clan Mintjens al langere tijd meegaat bij Antwerp. Nog voor er sprake was van Verhaeghe-Gheysens dus je schrijfsels over stromannen en dergelijke slaat nergens op
 
Als je je een beetje had ingelezen dan weet je dat de clan Mintjens al langere tijd meegaat bij Antwerp. Nog voor er sprake was van Verhaeghe-Gheysens dus je schrijfsels over stromannen en dergelijke slaat nergens op
Correct. Vroeger werkte Antwerp ook regelmatig oefenmatchen af op de terreinen van Mintjens in Westmalle.
 
Als ze effectief kunnen bouwen heeft antwerp alles om de topclub in belgie te worden. Hebben een trouwpubliek ( gent publiek laat het altijd wat hangen als de resultaten minder zijn )
Wij al Club kunnen niet meer groeien wij zitten op onze top, en binnen paar jaar mogen we CL/EL in lille gaan spelen
 
Als ze effectief kunnen bouwen heeft antwerp alles om de topclub in belgie te worden. Hebben een trouwpubliek ( gent publiek laat het altijd wat hangen als de resultaten minder zijn )
Wij al Club kunnen niet meer groeien wij zitten op onze top, en binnen paar jaar mogen we CL/EL in lille gaan spelen
Bwa, trouw publiek. In 2e zat daar ook geen kat. Nu surfen ze mee op de wolk.

Ook een probleem bij ons in Genk. Op een bepaald moment zaten daar 13.000 man op een stadion voor 24.000.
 
Bwa, trouw publiek. In 2e zat daar ook geen kat. Nu surfen ze mee op de wolk.
Klopt net zo min als mensen die claimen dat we elke match in tweede klasse voor 12.000 man speelden. Laatste twee seizoenen toen er eindelijk een nieuwe wind door de club waaide, zat het elke match vol. In de periode Wauters (en nadien Hofmans) waarin het halen van de licentie het jaarlijkse hoogtepunt was, zaten we tussen de 5.000 en 7.000 toeschouwers gemiddeld.
 
Idd, was gewoon triest dat Antwerp met zoveel toeschouwers zolang in 2de zat. Maar dat verdienden ze toen ook. Jarenlang wanbeleid.
 
Tania Mintjens heeft haar kant van het verhaal eens gedaan en de bal bij Gheyssens gelegd.. Ben eens benieuwd hoe hij nu gaat reageren want ik snap haar ergens wel en haar voorstel ziet er toch niet slecht uit. Toch voor Antwerp, Gheyssens gaat moeten laten zien dat het niet puur voor het het geld is bij hem.

1. Er wordt een nieuwe erfpachtovereenkomst afgesloten met een looptijd van 99 jaar.
2. Er dient geen financiële vergoeding te worden betaald voor de grond.
3. Ghelamco engageert zich om als aannemer de tribunes te bouwen met een normale, marktconforme commerciële marge.
4. De Ghelamco-groep zorgt voor de financiering van de bouw aan normale, marktconforme voorwaarden (zonder bijkomende marge).
5. Alle opbrengsten van het stadion (rechtstreeks en onrechtstreeks) komen ten goede van de club.
6. De supporters krijgen één vertegenwoordiger in de raad van bestuur.
7. Bij de eventuele verkoop van de club en/of het stadion, heeft de grondeigenaar een right to match. Wanneer dat niet wordt uitgeoefend, zal wel een vergoeding van de grond verschuldigd zijn.
Benieuwd hoe dat valt bij de diehard Antwerp sups, want die zaten enkel nog maar ‘kapitaalverhoging’ te roepen alsof dat teniet doet dat Gheyssens 3 mil (?) in zijn zak steekt per jaar, zonder mee te rekenen wat de bouwkosten zijn geloof ik ook.

Dat wordt nu wel een beetje exposed.

Nu, Gheyssens heeft wel nog zelf genoeg voordeel te doen bij deze deal. Publiekelijk een beetje schaakmat gezet, benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
 

Die mail van Antwerp was echt wel triestig. Kreeg die vanochtend binnen en dacht eerst dat het een grap was. Triestige communicatie.
Volgens mij proberen ze de fans richting een nieuw stadion op een nieuwe site te sturen.
 
Terug
Bovenaan