Belgische Stadionprojecten

Er is een nieuw voorstel klaar, binnen enkele weken zal men de vergunning was goed keuren.
95% van de buurtbewoners zijn akkoord.
Maar er zijn er die gaan blijven procederen.
Diene mediageile pipo oa (overging een cercle supporter)
Ze hopen in het seizoen 27-28 in het nieuwe stadion te spelen ook cercle zal tijdelijk in het stadion spelen.
 
Er is een nieuw voorstel klaar, binnen enkele weken zal men de vergunning was goed keuren.
95% van de buurtbewoners zijn akkoord.
Maar er zijn er die gaan blijven procederen.
Diene mediageile pipo oa (overging een cercle supporter)
Ze hopen in het seizoen 27-28 in het nieuwe stadion te spelen ook cercle zal tijdelijk in het stadion spelen.
ik zie dat nooit meer in orde komen eigenlijk, ze kunnen beter andere locatie zoeken ver weg van bewoonde wereld.
 
In knokke mochten ze direct bouwen van de burgemeester die zag Club graag komen.
why not, is nu ook weer niet zo belachelijk ver van Brugge hé... er ligt daar toch nog genoeg landbouwgrond in west-vlaanderen waar de boeren binnenkort toch niks meer op mogen telen als het van onze politiekers afhangt...
 
Gewoon ergens langs het Ventilus traject iets kopen. De meeste zullen daar wel gemakkelijk verkopen :unsure:
 
en nu on topic. Sinds Pascal Smet ontslag heeft moeten nemen is er nog maar weinig gebeurd (of toch wat ik kan lezen in de pers) ivm ons stadiondossier 😢 Bormans komt ook niet meer in de pers hieromtrent.

Voor iedere EL match naar Anderlecht moeten gaan maakt dat het telkens wel weer top of mind is bij de supporters. Ongetwijfeld ook bij onze bestuurders.
 

Allé dat wordt een plezante gemeenteraad 🤣
Dat Ecolo als partij vd burgemeester over een 'megastadion' spreekt is toch wel erg.

Denk toch in godsnaam mee. Al die impactstudies en milieurapporten worden als puntje bij paaltje komt toch even makkelijk overboord gegooid, als het hen niet aanstaat. Dit moet politiek beslist worden.

Verbergen en schuilen achter rapporten tot na de verkiezingen, ik zie het al zo voor me.
 
694

Charleroi heeft groen licht gekregen voor de bouw van een nieuw stadion 20.000 zit plaatsen.
Ze hopen 26/27 er al in te spelen
 
het zal er ook wel aan helpen dat de stad Charleroi letterlijk alles zou doen om hun imago op te krikken
 
In de walen toch allemaal veel simpeler dan in arm Vlaanderen. Maar dit kan ons voetbal alleen maar ten goede komen.
Ze hebben er hier in Vlaanderen wel een enorm boeltje van gemaakt ook natuurlijk (lintbebouwing etc).
Ik weet niet waar dat nieuwe stadion van Charleroi exact komt, maar 't zal grote kans niet in een woonwijk zijn wrs.
 
Wel jammer. Dat uitvak is echt geweldig in Charleroi. Daar kunt ge fijn gelijk ge aan de toog staat leunen met een halve liter in uw hand. Heel gezellig.
 
Ze hebben er hier in Vlaanderen wel een enorm boeltje van gemaakt ook natuurlijk (lintbebouwing etc).
Ik weet niet waar dat nieuwe stadion van Charleroi exact komt, maar 't zal grote kans niet in een woonwijk zijn wrs.

De ZebrArena wordt gebouwd op een oude industriële site in Marchienne-au-Pont (waardoor er weinig zorgen zijn rond klachten over omwonenden) en moet plaats bieden aan 20.000 supporters.
 
Aan (half)-verlaten industriezones in Wallonië geen gebrek natuurlijk. Al denk ik dat je in Vlaanderen ook eerder in die richting moet kijken. Alleen heb je hier een groepje bouwmagnaten dat stukken grond opkoopt puur om elkaar een kloot te kunnen aftrekken.
 
Charleroi is nu wel een stad die aan oude (verloederde) industrie geen gebrek heeft, dus niet onlogisch dat het daar inderdaad veel makkelijker is.
 
Terug
Bovenaan