Beker van België 2024-2025

Welk spelleke? Ik bekijk het hier gewoon als neutrale supporter. Voor de goede orde, ik hoop zelf dat hij gewoon gecheckt heeft welke nummer die bal gooide.

Oerdom trouwens he van Odoi en dus ook een terechte kaart.
Het is Leoni denk ik maar nog altijd domme reactie .
Toch ook vrij belachelijk dat een wedstrijd zou moeten herspeeld worden omdat er gecommuniceerd werd , zijt gvd blij want de arbitrage trekt nu toch op niks :oi22:
Meantime in Holland : 12 man opt veld en goals uit corners worden afgekeurd voor buitenspel hahaha

Allee het spelleke begint weer ...
Ja dat is makkelijk te zeggen als je altijd in het kamp zit die iedereen naait. Vorig jaar Hazard, nu dit weer.. Nu goed herspelen ben ik akkoord dat dat een brug te ver is. Ik zou wel gewoon heel het scheidsrechterkorps volgend jaar vervangen door random mensen op straat, de kans dat het meer slaagkansen heeft dan deze bende is groot.

Ja dat is makkelijk te zeggen als je altijd in het kamp zit die iedereen naait. Vorig jaar Hazard, nu dit weer.. Nu goed herspelen ben ik akkoord dat dat een brug te ver is. Ik zou wel gewoon heel het scheidsrechterkorps volgend jaar vervangen door random mensen op straat, de kans dat het meer slaagkansen heeft dan deze bende is groot.
Vorig weekend Gent - Anderlecht niet gezien zeker?

Ik zien vooral veel buik en dij bij controle van Yari waarbij hij zen armen tegen zen lichaam houd , toch helemaal iets anders dan hem is als slidend meegraaien met u hand .
Een aanvaller die de bal raakt met de hand, ook al is dit een milliseconde of per ongeluk is altijd hands als daar een goal uit voorkomt. Die regels zijn heel duidelijk dus je moet niets meegraaien. Ik zelf had het niet gezien in het stadion en op beelden zie je het ook niet 100% maar 95%, die goal had dus afgekeurd moeten worden naar mijn mening maar dat zijn vijgen na pasen.

Een aanvaller die de bal raakt met de hand, ook al is dit een milliseconde of per ongeluk is altijd hands als daar een goal uit voorkomt. Die regels zijn heel duidelijk dus je moet niets meegraaien. Ik zelf had het niet gezien in het stadion en op beelden zie je het ook niet 100% maar 95%, die goal had dus afgekeurd moeten worden naar mijn mening maar dat zijn vijgen na pasen.

Nee. Ofwel lees je de regels niet goed.
Het is niet altijd hands als er een goal uitkomt

Als de speler die scoort de bal met de hand raakt is het hands.
Als de speler die de assist geeft of in de opbouw de bal met de hand raakt is het niet altijd hands en afgefloten

Je kan de goal niet voor 95% afkeuren. Ofwel ben je 100% zeker dat het hands is en dan afkeuren ofwel is het geen hands.

Zou me sterk lijken, al weet je nooit hier in deze competitie :lol: . Mij leek het dat hij wilde verifiëren wie die bal op het veld had gegooid van Anderlecht. Want dat kon hij nooit opgemerkt hebben

Ref kwam wel meteen aangelopen en de 4e ref had ook goed zicht.
Er staat ook nergens in het reglement dat die kaart binnen 3 seconden getoond moet worden, bij Sardella duurde het ook al zo lang

Tja die doet een kopstootbeweging die er eigenlijk geen is zoals Wijndal vorig jaar. Hazard won toch nog net de beker van theatraal neergaan tov mitrovic zelfs. Karma is a b*tch
Het jaar daarvoor Stengs die rood pakt nadat Diawara hem twee keer bij de keel grijpt. Onze spelers laten zich toch keer op te keer te makkelijk vangen.

Gisteren in het stadion gezien, heel frustrerend match. Ontzettend veel inconsistentie in de scheidsrechterlijke beslissingen. Fouten langs de ene kant werden niet op dezelfde manier bestraft aan de andere kant. Als ik dat vergelijk met het niveau in Engeland als ik eens een match'ke Premier League zie...

Over de rode kaart van Odoi kan je vooral zeggen dat het oerdom is maar ik vind beide gele kaarten toch aan de lichte kant. Zeker gezien de identieke fout op een speler door Vazquez enkele minuten voor de eerste gele kaart. Ook wat betreft mekkeren tegen de scheids: correct dat ze daar geel voor geven maar ook hier was er geen énkele consistentie.

Om maar te zwijgen over de vele schwalbes om fouten uit te lokken op het einde van de eerste helft. Trek dan in godsnaam geel en neem die match opnieuw in de hand. Triestig.

De handsballen vanuit mijn plek niet duidelijk kunnen zien - maar oké - de ene week is het wél hands en de andere week is het géén hands. Opnieuw... Frustrerend...Wij zijn echter niet de enige ploeg die hierover kan klagen.

Eerste half uur tot aan de rode kaart was het beste voetbal dat ik de afgelopen maanden heb gezien op den Bosuil. Vooral Benites was absolute klasse. Wat een ongelooflijk sterke match totdat hij op rechtsback moest spelen.

Het instituut dat Anderlecht ooit was is het al even niet meer maar wat ze voetballend gisteren (voor de zoveelste keer) op de mat legden. Ontstellend zwak als je vergelijkt met hoe Club ons dit weekend eigenlijk 85 minuten compleet kwam domineren.

Het Referee Department is niet te spreken over de houding van Antwerp na de bekerwedstrijd van gisteren. Dat meldt Het Nieuwsblad. Een officiële reactie kwam er (nog) niet, maar volgens het scheidsrechtersorgaan was het niet de VAR die scheidsrechter Jasper Vergoote (foto) influisterde om Denis Odoi een tweede geel te geven.

Volgens het Referee Department kreeg Vergoote hulp van zijn assistenten op het terrein. Zij lichtten hem in over de actie van Odoi, waarna Vergoote een tweede gele kaart trok. Het Referee Department zou zich dan ook weinig zorgen maken over een mogelijke klacht van Antwerp en hun eis om het duel te herspelen.

Hubert: “Die actie van Leoni? We wisten dat we lucide moesten blijven en dat we geen zotte dingen mochten doen. Dat we geen reacties moesten uiten ofzo. Dit was een slimmigheid van Leoni, waarna zij reageren op felle manier en in de val trappen. De beker draait om zulke dingen, bij ons was’t vooral kwestie van het hoofd koel te houden. En we hebben de momenten die we moesten pakken ook gepakt.”
Dat je dat niet publiekelijk afkeurt maar een slimmigheid noemt is tekenend voor wat er mis is met voetbal 🙄

Ik hoop in ieder geval dat we die Vergoote een tijdje niet meer zien. Dat is dezelfde scheids die Wijndal rood gaf na die matennaaierij van Hazard, dat is dezelfde die Alderweireld geel gaf nadat een "gekwetste" Vetlessen terug het veld in rolde om tijd te winnen en Alderweireld er als kapitein iets van zei.

Laatst bewerkt:
Dat je dat niet publiekelijk afkeurt maar een slimmigheid noemt is tekenend voor wat er mis is met voetbal 🙄
Belachelijk om dit even te komen uitleggen met een interview. Eigenlijk staat er: we kunnen het sportief niet aan dus proberen we ze te naaien. Het zit natuurlijk al jaren in hun dna maar er zo openlijk voor uitkomen. Zondag hopelijk sportieve wraak met een scheidsrechter die het spel wel aanvoelt.

Dit.
Louder for those in the back please.

Begin volgend seizoen eens met de aanstokers ook altijd geel te geven. Of de reageerder nu geel of rood krijgt, eender wat. Aanstoker ook geel. En laat die kwezels in de pers met Pater Vandenbempt vooraan dat eens beginnen af te keuren.

Belachelijk om dit even te komen uitleggen met een interview. Eigenlijk staat er: we kunnen het sportief niet aan dus proberen we ze te naaien. Het zit natuurlijk al jaren in hun dna maar er zo openlijk voor uitkomen. Zondag hopelijk sportieve wraak met een scheidsrechter die het spel wel aanvoelt.
Jarenlang in het dna nog wel :laugh:

Ik hoop in ieder geval dat we die Vergoote een tijdje niet meer zien. Dat is dezelfde scheids die Wijndal rood gaf na die matennaaierij van Hazard, dat is dezelfde die Alderweireld geel gaf nadat een "gekwetste" Vetlessen terug het veld in rolde om tijd te winnen en Alderweireld er als kapitein iets van zei.
Je moet eens naar jeugdwedstrijden gaan kijken van onder de 12 jaar, daar leren ze al al die troep van laten vallen, roepen en dergelijke. Die sport is echt degoutant op dat vlak

Terug
Bovenaan