Beker van België 2024-2025

Ik zag gisteren een filmpje van de Amsterdam arena.

Dat veld zit vol sensoren op het gras te analyseren, om het zo correct te behandelen.

Waanzin hoe men in België vaak met hun velden omspringt. Terwijl dat net de essentie zou moeten zijn,
Dat van OHLeuven wordt ook erg professioneel beheerd, niet toevallig door een (ex-)greenkeeper van Leicester.

Vind ik echt een enorm non-excuus. Ja het geldt voor beide ploegen, dat maakt het daarom toch niet aanvaardbaar? Die grasmat, van één van de grootste ploegen van het land, daar moet ge als pro league toch zwaarder tegen op treden? We zijn hier naar een sport aan het kijken waar 100den miljoenen euro's in rond gaan in België en toch is dat de zoveelste wedstrijd op rij waar de grasmat amper bespeelbaar is.

Tegen dergelijke toestanden mogen ze wat mij betreft véél harder optreden dan nu. Die zandbak van Beerschot idem, kan je toch niet goedkeuren?
Anderlecht is er toch volop werk van aan het maken om het op te lossen? Hoe kan je hier nu zwaarder tegen op treden. Ze hebben een nieuwe mat gelegd vorige week. Geef dit nog een paar weken en dan gaat dat veld perfect zijn tot het einde van het seizoen. Is al veel beter dan voor de winterstop.

Waar de pro League dan tegen moet optreden, is tegen hun zelf en de tv. Zij zorgen ervoor dat er geen winterstop is om dergelijke zaken op een goede manier te kunnen oplossen. In het verleden heeft zowel Anderlecht als Club Brugge met een fatsoenlijke winterstop dit steeds mooi klaar gekregen om een nieuw veld te leggen in januari.

In de zomer hebben ze fouten gemaakt om daar niet in te investeren. Dat klopt. Maar nu doen ze toch alles om het op te lossen

Vind ik echt een enorm non-excuus. Ja het geldt voor beide ploegen, dat maakt het daarom toch niet aanvaardbaar? Die grasmat, van één van de grootste ploegen van het land, daar moet ge als pro league toch zwaarder tegen op treden? We zijn hier naar een sport aan het kijken waar 100den miljoenen euro's in rond gaan in België en toch is dat de zoveelste wedstrijd op rij waar de grasmat amper bespeelbaar is.

Tegen dergelijke toestanden mogen ze wat mij betreft véél harder optreden dan nu. Die zandbak van Beerschot idem, kan je toch niet goedkeuren?
Het is gewoon ook geen excuse .

Je ziet direct in de eerste tien minuten wat we weer gaan krijgen. Zeer mak beginnen, overal te laat, en aanvallend slordig. Feit dat men moederziel alleen in de rebound kan scoren zegt dat ze totaal niet geconcentreerd zijn begonnen.

Terug
Bovenaan