Beker van België 2024-2025

Waarom werd die fase van die fout op Bonsu Baah niet getoond vooraf aan de 1-1? Ik weet zefls niet of dat fout was, maar dat leek me overduidelijk fout en dat wordt dan niet getoond.

Twee ploegen aan elkaar gewaagd, zoveel is duidelijk, en dan komt het op details aan. Zal in de terugmatch niet anders zijn.

Ben er zeker nog niet gerust op alvast, al moet Genk wel komen natuurlijk.

Ja jongens, die Jashari is zo goed! Elke keer als ik in dat stadion zit en die vent zie ballen, word ik er op slag verliefd op 😍
Ik moet bekennen dat ik in Jaren zo’n geen fanboy geweest ben van een clubspeler, als van deze. Mee ten onder op Sclessin in zijn eerste wedstrijd, maar sindsdien nog geen bal verloren of slechte pas gegeven precies.

Waarom werd die fase van die fout op Bonsu Baah niet getoond vooraf aan de 1-1? Ik weet zefls niet of dat fout was, maar dat leek me overduidelijk fout en dat wordt dan niet getoond.
Liep gewoon veel te lang met de bal en ging dan liggen. Daar was niets aan de hand. Als hij normaal doet en een pas geeft, valt de 1-1 daar niet i.p.v. zich dood te lopen. Veel matchen van Genk zie ik niet maar de matchen dat ik heb gezien, heb ik die toch al veel lompe dingen zien doen

Tja... Opnieuw een match op Brugge die aanleiding geeft tot veel discussie. NIet de eerste keer en zeker niet de laatste.

Hoofdzaak is natuurlijk de penalty. Een penalty waarvan Hayen aanhaalt dat ze die recent nog tegengekregen hebben en die dus nu ook op de stip moet? Begrijpelijke uitleg. Al weet ik dat de VAR van gisteren ook degene was die identieke fases met Heynen op Antwerp en Zeqiri op Union niet floot ondanks tussenkomst van de VAR. Dus dat wij dit zeer zuur vinden, zullen de mensen die Hayen's reactie begrijpen ook wel begrijpen. De inconsequentie bij de arbitrage blijft toch voor eeuwig top 3 grootste miserie in het Belgisch voetbal. Zo zijn er nog wel wat dingen die op zijn minst voor discussie vatbaar waren.

Qua spel was Brugge iets beter dan ons, maar niet met een heel grote marge. Op El Ouahdi en Hrosovsky na ook best goede prestaties van iedereen met Tolu en Kayembe als uitblinkers voor mij. De terugmatch wordt alvast een stevige met hopelijk weer het typische "maar 15.000 man maar wel een dikke sfeer" bij zulke midweekmatchen. Als iedereen even goed presteert als gisteren (spelers, supporters en arbitrage) is de finale alvast nog heel haalbaar.

Liep gewoon veel te lang met de bal en ging dan liggen. Daar was niets aan de hand. Als hij normaal doet en een pas geeft, valt de 1-1 daar niet i.p.v. zich dood te lopen. Veel matchen van Genk zie ik niet maar de matchen dat ik heb gezien, heb ik die toch al veel lompe dingen zien doen

Dit zegt ge dus basically op basis van "reputatie". Ik ga over die fase niet oordelen, aangezien dit één van de weinige fases was waar we nooit meer beelden van gezien hebben. Dus niemand kan zeggen of daar al dan niet iets gebeurd is. Dat we die beelden niet meer zagen vond ik frappant alleszins. En "ze hebben niks getoond omdat er niks te tonen viel" is daarin geen uitleg, want andere "niets aan de hand" fases werden wel getoond.

Baah heeft alleszins stappen gezet en speelt een goed seizoen, maar is momenteel niet 100% fit. Ik was alleszins gisteren gestart met Sternberg (waar ik groot fan van ben overigens, die heeft letterlijk enkel goede invalbeurten gedaan dit seizoen).

Blijkbaar al interesse van Atalanta

Edit Vanaken komt op het einde goed weg met zijn slagje en maar geel kreeg.
Das dus het verschil tussen ons en andere clubs, had dit bijvoorbeeld gebeurd op vanaken zelf of pakweg dan ging dieje naar de grond als een baksteen en kreeg de speler rood..

Wij missen smeerlapjes

Ik denk dat als hij echt een slag had uitgedeeld de VAR wel was tussengekomen. Begint daar ook wel omdat Visser niet fluit voor de fout op hem, die er wel duidelijk was.

Ik denk dat als hij echt een slag had uitgedeeld de VAR wel was tussengekomen. Begint daar ook wel omdat Visser niet fluit voor de fout op hem, die er wel duidelijk was.
Was een fout op hem maar moet niet reageren, was eerder een oorveeg maar kom er zouden er zijn die rood trekken.

Niets gezien gisteren helaas, enkel een samenvatting nu maar die penalty fase is toch redelijk duidelijk?

Het is ongelukkig, maar hij tikt toch overduidelijk Jutgla aan (en niet eens zo licht)? Snap de commotie niet zo (tenzij inconsistentie met vergelijkbare fases in andere matchen eventueel).

Niets gezien gisteren helaas, enkel een samenvatting nu maar die penalty fase is toch redelijk duidelijk?

Het is ongelukkig, maar hij tikt toch overduidelijk Jutgla aan (en niet eens zo licht)? Snap de commotie niet zo (tenzij inconsistentie met vergelijkbare fases in andere matchen eventueel).
tja commotie -> is een licht contact en eigenlijk had hij geen kans meer om te scoren dus voelt vermoedelijk oneerlijk aan, maar volgens de regels is er geen discussie mogelijk: contact + bal nog niet over de lijn = penalty (heb nog geen enkele analist of commentator gehoord die een andere mening heeft)

tja commotie -> is een licht contact en eigenlijk had hij geen kans meer om te scoren dus voelt vermoedelijk oneerlijk aan, maar volgens de regels is er geen discussie mogelijk: contact + bal nog niet over de lijn = penalty (heb nog geen enkele analist of commentator gehoord die een andere mening heeft)
Dat telt natuurlijk niet, kon denk ik wel degelijk nog de bal binnen gehouden hebben. Al is het wel Jutgla, dus mss ook niet met zijn "snelheid" :D

Ik vond het vanuit de tribune ook geen penalty en eerder proberen, net zoals Skoras in die andere 2 matchen ... door er een schep bovenop te doen telkens krijg je heel snel de indruk dat het een schwalbe is imo, en dat zie ik gewoon ook niet graag zo'n aanstellerij :sop: - maar goed, ie is wel fluitbaar, al zou ik het eerlijk gezegd niet erg vinden moest dit niet gefloten worden (consequent).

Als je ziet hoe Ordonez & Mechele gisteren aan Tolu aan het sleuren waren, dat daar geen fout(en) voor gefloten werden begrijp ik eerlijk gezegd niet, doe je dat in de 16 is dit mogelijks gewoon penalty (als ie iet wat laat vallen ipv door te zetten).

Dat spelletje met die penalty's is toch ook altijd iets hé, menslief. Penders gaat dan heel op zijn dooi gemakje naar de kant (en terug) tot ie ziet wie er gaat schieten om in te fluisteren (dat neem ik toch aan), dan is het toch Max niet, maar wel Tszolis, surprise :sarcastic: , spelers hangen rond die penaltystip, of pakken de bal af, en al dat kinderlijk gedoe.
Zijt daar toch gewoon eens strenger op, hoe moeilijk is dat eigenlijk, is gewoon kleuterklas hé zoiets. Gele kaarten uitdelen bij dat kleutergedoe, gewoon laten trappen, pech als er geen keeper in staat.

En nogmaals, daar kan je elke match over discussieren uiteraard, doe verdorie eens iets aan ostentatief dat balletje weggooien, trappen, voor de bal staan, ... (aan beide kanten hé!)
Als ik één regel zou mogen invoeren denk ik dat het daarmee te maken zou hebben, zo'n kleuterklas gedoe, gewoon geel, simpel, zal snel gedaan zijn hoor.

Dat spelletje met die penalty's is toch ook altijd iets hé, menslief. Penders gaat dan heel op zijn dooi gemakje naar de kant (en terug) tot ie ziet wie er gaat schieten om in te fluisteren (dat neem ik toch aan), dan is het toch Max niet, maar wel Tszolis, surprise :sarcastic: , spelers hangen rond die penaltystip, of pakken de bal af, en al dat kinderlijk gedoe.
Zijt daar toch gewoon eens strenger op, hoe moeilijk is dat eigenlijk, is gewoon kleuterklas hé zoiets. Gele kaarten uitdelen bij dat kleutergedoe, gewoon laten trappen, pech als er geen keeper in staat.
Uiteindelijk lost Club dit toch prima op -> je duid iemand aan als dummy die de bal bijhoudt (De Cuyper) terwijl de echte strafschopnemer zich kan voorbereiden zonder dat het opvalt. Voor Penders die probeert informatie in te winnen aan de zijlijn wordt het enkel maar meer verwarrend want die hulptrainer gaat info moeten geven à la: bij Vanaken moet je blijven staan, bij Jutgla naar rechts, bij de Cuyper naar links etc.

Van zodra tegenstanders doorhebben dat Club het telkens zo slim aanpakt en roteert met penaltynemers gaan ze ook geen moeite meer steken in dit soort "valsspelen" zoals Penders deed, dus al bij al gewoon slim aangepakt van Club!

Uiteindelijk lost Club dit toch prima op -> je duid iemand aan als dummy die de bal bijhoudt (De Cuyper) terwijl de echte strafschopnemer zich kan voorbereiden zonder dat het opvalt. Voor Penders die probeert informatie in te winnen aan de zijlijn wordt het enkel maar meer verwarrend want die hulptrainer gaat info moeten geven à la: bij Vanaken moet je blijven staan, bij Jutgla naar rechts, bij de Cuyper naar links etc.

Van zodra tegenstanders doorhebben dat Club het telkens zo slim aanpakt en roteert met penaltynemers gaan ze ook geen moeite meer steken in dit soort "valsspelen" zoals Penders deed, dus al bij al gewoon slim aangepakt van Club!
Akkoord, maar blijft belachelijk gedoe telkens die penalty's, daar gaat het mij om.
Je zit in een professionele sport, en moet dan zo'n (en heel veel andere) kinderachtigheden uithalen telkens, ik vind dat zelfs eigenlijk gewoon zielig en heeft niets met het zogenaamde sportmanship te maken.

Als je ziet hoe Ordonez & Mechele gisteren aan Tolu aan het sleuren waren, dat daar geen fout(en) voor gefloten werden begrijp ik eerlijk gezegd niet, doe je dat in de 16 is dit mogelijks gewoon penalty (als ie iet wat laat vallen ipv door te zetten).
Toch een fenomeen die je ook in het buitenland ziet: de verdedigers die op van die beren net iets meer mogen hangen en sleuren. Thiago kon zich daar ook enorm in frustreren, Haaland idem etc.

Kan mij daar ook aan storen.

Laatst bewerkt:
Toch een fenomeen die je ook in het buitenland ziet: de verdedigers die op van die beren niet iets meer mogen hangen en sleuren. Thiago kon zich daar ook enorm in frustreren, Haaland idem etc.

Kan mij daar ook aan storen.

Onuachu heeft daar ooit eens serieus over geklaagd en die kreeg letterlijk de reactie van de ref "you're a big boy".
En het omgekeerde is ook: kleine, vinnige mannetjes krijgen al vlug een fout mee zolang ze geen (al dan niet ingebeelde) reputatie hebben. Ik zie dat (om het ook eens aan onze kant te bekijken) bvb wel bij Karetsas die momenteel wel vlug de fout meekrijgt.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan