En heb je daar dan ook de beschikbare statistische data voor?Waarom denk je dat ik dat denk en niet gewoon _weet_ op basis van alle beschikbare statistische data over groene investeringen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En heb je daar dan ook de beschikbare statistische data voor?Waarom denk je dat ik dat denk en niet gewoon _weet_ op basis van alle beschikbare statistische data over groene investeringen?
Iedereen heeft daar de beschikbare statistische data voor. Dit topic gaat daar niet over, dus als je van mijn terloopse opmerking 'een heel ding' wil maken, ga ervoor. Maar om een hint te geven: Je kunt simpelweg kijken naar statistieken over inkomensverdeling en huiseigenaarschap, daar de conclusie over trekken dat rijkere burgers disproportioneel hun eigen woning hebben, en vervolgens gewoon verder gaan met statistieken over investeringen in de eigen woonst, want dan filter je de onderste percentielen er al grotendeels uit.En heb je daar dan ook de beschikbare statistische data voor?
En waar staat die dan? Google geeft mij niet direct een dataset met verdeling van groene investeringen verdeeld over inkomenscategorieën....Iedereen heeft daar de beschikbare statistische data voor.
Ik heb even wat je geëdit hebt na @anders. zijn reply in het vet gezet, zodat hij het niet mist.Iedereen heeft daar de beschikbare statistische data voor. Dit topic gaat daar niet over, dus als je van mijn terloopse opmerking 'een heel ding' wil maken, ga ervoor. Maar om een hint te geven: Je kunt simpelweg kijken naar statistieken over inkomensverdeling en huiseigenaarschap, daar de conclusie over trekken dat rijkere burgers disproportioneel hun eigen woning hebben, en vervolgens gewoon verder gaan met statistieken over investeringen in de eigen woonst, want dan filter je de onderste percentielen er al grotendeels uit.
Wacht, worden er meer groene investeringen gedaan in eigen woningen, of in huurwoningen? Want als dat eigen woningen is, dan bewijs je met die statistiek dat rijke mensen disproportioneel veel investeren in groene technologie.Iedereen heeft daar de beschikbare statistische data voor. Dit topic gaat daar niet over, dus als je van mijn terloopse opmerking 'een heel ding' wil maken, ga ervoor. Maar om een hint te geven: Je kunt simpelweg kijken naar statistieken over inkomensverdeling en huiseigenaarschap, daar de conclusie over trekken dat rijkere burgers disproportioneel hun eigen woning hebben, en vervolgens gewoon verder gaan met statistieken over investeringen in de eigen woonst, want dan filter je de onderste percentielen er al grotendeels uit.
Wacht, worden er meer groene investeringen gedaan in eigen woningen, of in huurwoningen? Want als dat eigen woningen is, dan bewijs je met die statistiek dat rijke mensen disproportioneel veel investeren in groene technologie.
Want jij zegt dat "de rijken" die investeringen niet doen, maar dat kan jij uit die cijfers helemaal niet afleiden?
Daarnaast zeg je hier dat "huiseigenaren" per definitie "de rijken" zijn, nochtans vind je jezelf daar niet bijhoren (want ITT de rijken investeer jij wel) en ben jij toch huiseigenaar?
Alleen slaagt men er blijkbaar niet in om de ultra-sterke schouders te raken. Dat is uiteraard een grote frustratie van die middenklasse.
Ok. Reset. Even terugvallen.Wacht, worden er meer groene investeringen gedaan in eigen woningen, of in huurwoningen? Want als dat eigen woningen is, dan bewijs je met die statistiek dat rijke mensen disproportioneel veel investeren in groene technologie.
Want jij zegt dat "de rijken" die investeringen niet doen, maar dat kan jij uit die cijfers helemaal niet afleiden?
Daarnaast zeg je hier dat "huiseigenaren" per definitie "de rijken" zijn, nochtans vind je jezelf daar niet bijhoren (want ITT de rijken investeer jij wel) en ben jij toch huiseigenaar?
Welke test?
En daar zijn we bij het punt. Je zegt investeren in groene dingen, maar het feit dat je het hier hebt over "maatschappelijke plicht" ipv "opbrengst" impliceert al dat het helemaal geen investering is.4) Waar het wel om gaat is dat er -ondanks positieve evoluties die vooral getriggerd zijn door vader staat die in de nek komt hijgen- veel mensen zijn die nog steeds geen prioriteit maken van het uitgeven van hun geld aan zaken die (naar mijn mening) een maatschappelijke plicht zijn, en het liever uitgeven aan andere dingen, zoals horeca, vrije tijd (samen 15% van het gemiddeld huishoudelijk budget, tov van 30% voor wonen, electriteit, gas, brandstof -daar jammer genoeg geen statistieken per inkomenscategorie over gevonden, al is het geen onrealistische aanname dat uitgaven aan horeca en vrije tijd percentueel het hoogst zal zijn bij de middenklasse)
Buiten verdere uitspraken te doen in eender welke richting, waarom zou 'investeren in de toekomst', 'investeren in milieu', of hoe je het ook wilt noemen geen investering kunnen zijn?En daar zijn we bij het punt. Je zegt investeren in groene dingen, maar het feit dat je het hier hebt over "maatschappelijke plicht" ipv "opbrengst" impliceert al dat het helemaal geen investering is.
De definitie van investeren is "het opofferen van middelen met als doel daar een toekomstig voordeel uit te halen". Je kan dan zeggen "investeren in het milieu" maar daar is de investering dan ook helemaal niet uit te drukken in geld. Een veganistisch persoon zonder kinderen in een huis met gasverwarming, investeert meer in het milieu dan omgekeerd.Buiten verdere uitspraken te doen in eender welke richting, waarom zou 'investeren in de toekomst', 'investeren in milieu', of hoe je het ook wilt noemen geen investering kunnen zijn?
Investeren is niet altijd met financiële doeleinden.
Buiten dat deze discussie nergens op slaat en ik niet snap waarom je hier op in pikt uit Kas zijn post, kan het voordeel, en ik val in herhaling, ook iets non-tangible zijn.De definitie van investeren is "het opofferen van middelen met als doel daar een toekomstig voordeel uit te halen". Je kan dan zeggen "investeren in het milieu" maar daar is de investering dan ook helemaal niet uit te drukken in geld. Een veganistisch persoon zonder kinderen in een huis met gasverwarming, investeert meer in het milieu dan omgekeerd.
En daar zijn we bij het punt. Je zegt investeren in groene dingen, maar het feit dat je het hier hebt over "maatschappelijke plicht" ipv "opbrengst" impliceert al dat het helemaal geen investering is.
Je kunt dat 'toekomstig voordeel' ook als iets collectiefs beschouwen. Stabiliteit en onafhankelijkheid inzake energievoorziening. Milieu-effecten. Het vermijden van toekomstige klimaatrampen. Een betere wereld nalaten voor je kinderen.De definitie van investeren is "het opofferen van middelen met als doel daar een toekomstig voordeel uit te halen". Je kan dan zeggen "investeren in het milieu" maar daar is de investering dan ook helemaal niet uit te drukken in geld. Een veganistisch persoon zonder kinderen in een huis met gasverwarming, investeert meer in het milieu dan omgekeerd.
In die studie van UA wordt rekening gehouden met de component aandelen in je netto vermogen.Deels omdat die ultra-sterke schouders 0.0 reden hebben om in België te blijven (van je top 5 zitten er minstens 3 in Zwitserland, Monaco of UK als ik me nog goed herinner), maar net zozeer omdat er een gigantisch verschil is tussen percepties over die "ultra-sterken" en realiteit. Dat zijn geen "mensen" met gigantisch veel op hun rekening, dat zijn "bedrijven" met economische activiteit, waar zijn (grotendeels) eigenaar van zijn. Daar spreek je per direct over een heel andere set aan fiscale & economische regels, economische impact en what not als je daar op basis van wat (extreem) linkse symboolpolitiek vanalles wil gaan halen.
Een Coucke, het typevoorbeeld aangezien "die kerel toch wel 1miljard onbelast in zijn zak kon steken", is net wel/net geen miljardair via Alychlo, maar is dat niet als privé-persoon. Op Alychlo ingrijpen, is ingrijpen op de bedrijven en participaties die daaronder zitten, met alle economische gevolgen vandien. Van EnergyVision tot Greenyard, van miDiagnostics tot alles wat zich in Durbuy afspeelt, van Pairi Daiza tot RSCA en nog een hele resem anderen. Die rangschikkingen maken en daarbij privé-personen rechtspersonen op één en dezelfde hoop smijten (wat die 95+% - 99+% groep eigenlijk hoofdzakelijk is), is een heel simplistische benadering van de realiteit. Ideaal voor populistische stellingen, maar ook niet meer dan dat.
Daarom kijk je beter naar netto vermogen he. Als je een woning bezit van 500 en een schuld hebt van 300 dan is je netto-vermogen 200.wat is het nut in godsnaam hier van?
je mag nog in de hoogste klasse zitten, als je nog 30 jaar met een lening zit waar maandelijk 2000 euro moet afbetaald worden, van een gezamelijk inkomsten van 4000 euro,
vind ik dat je toch beter af bent met een lagere middenklasse, met eenzelfde woning af te betalen voor pakweg 500 euro per maand.
en die benamingen kleven op bevolkingsgroepen naargelang inkomen vind ik ook best stigmatiserend en kwetsend voor degene die in de lagere 'klasses" zou vallen.
Achter die bedrijven die je opsomt zitten ook aandeelhouders en dat zijn uiteindelijk mensen.
Alychlo heeft volgens de laatste jaarrekening 2 bestuurders: Marc en Nathalie. Ik vermoed (al kan je dat niet met zekerheid afleiden uit de jaarrekening) dat deze bestuurders ook aandelen van deze vennootschap bezitten. In dat geval bezitten Marc en Nathalie een vermogen dat bijzonder hoog is en hen in de ranking op - gokje - P99 plaatst. Het kan best zijn dat hun vermogen niet bijzonder liquide is maar dat maakt hen volgens de indeling van UA niet minder vermogend.
De ranking van UA is duidelijk en helder wat mij betreft, wel niet helemaal up to date vermits ze van 2017 dateert.
Jij beweert dus dat Warren Buffett niet persoonlijk vermogend is, omdat zijn vermogen voor zowat 100% bestaat uit aandelen van een bedrijf?Wiens vermogen in dat bedrijf/die bedrijven zit, en niet in hun privé-vermogen. Twee heel verschillende zaken, twee heel verschillende types vermogen, al worden ze voltjes door elkaar gehaald in die rankings en analyses, waarna diezelfde rankings en analyses geheel populistisch door politici gebruikt worden (de term misbruikt is beter op zijn plaats), om bij monde van allerlei simplismen de bevolking een rad voor de ogen te draaien.
Het maak de rechtspersoon Alychlo vermogend; het maakt Marc en Nathalie pas persoonlijk vermogend wanneer ze hun aandelen ten gelde maken (wat de facto ook al met een hoopje taksen gepaard gaat). Twee heel verschillende zaken, which was exactly my point.
Ik denk dat hij bedoelt dat bv een Marc Coucke ook énorm veel geld kan verliezen moest er een serie van ongelukken gebeuren op de beurs.Jij beweert dus dat Warren Buffett niet persoonlijk vermogend is, omdat zijn vermogen voor zowat 100% bestaat uit aandelen van een bedrijf?
Enkel de rechtspersoon Berkshire Hathaway is vermogend, en niet Warren Buffett?
En dat in België Marc Coucke geen privé kapitaal heeft want dat is bedrijfskapitaal van Alychlo?
Speciale zienswijze. En ook totaal verkeerd, mijns inziens.
Vele landen heffen successiebelasting en meerwaardebelasting op verkoop van illiquide bedrijven, en dat lukt daar precies wel.
En uw ultrarijken kunnen gemakkelijk belast worden, mits de kiezer dat wenst. (En dat wensen ze momenteel blijkbaar niet).
Niets dat niet opgelost wordt door een stevige exit-taks, een degelijke successiebelasting, of een niet-territoriaal takssysteem (zoals de USA).
In casu: buiten Europa wonen en geen belastingen betalen? Geen probleem, maar ook paspoort afgeven aub.
Veel plezier met uw Panamese nationaliteit indien er geopolitiek iets misloopt in de komende 30 jaar.
Maar heel veel landen hebben heel gunstige successiebelasting regels als het over bedrijven gaat, zeker niet beursgenoteerde. Net om de reden die Ares aanhaalt. Het is wat onhandig om te zeggen dat bezit van bedrijven geen privévermogen is maar ik denk dat ik wel snap wat ie bedoelt: Je kan vaak dat vermogen niet raken zonder aan die bedrijven te raken, de samenstelling van hun vermogen is anders van anderen, da's de reden waarom heel rijke mensen vaak zo weinig belast worden. De fiscale uitzonderingen om economische activiteit te beschermen zijn gunstig voor hen, da's niet de bedoeling van het systeem maar een moeilijk te vermijden bijwerking waardoor niet alleen België maar net zowel de rest van de wereld het moeilijk heeft om rijken de gewenste bijdrage te laten betalen.Jij beweert dus dat Warren Buffett niet persoonlijk vermogend is, omdat zijn vermogen voor zowat 100% bestaat uit aandelen van een bedrijf?
Enkel de rechtspersoon Berkshire Hathaway is vermogend, en niet Warren Buffett?
En dat in België Marc Coucke geen privé kapitaal heeft want dat is bedrijfskapitaal van Alychlo?
Speciale zienswijze. En ook totaal verkeerd, mijns inziens.
Vele landen heffen successiebelasting en meerwaardebelasting op verkoop van illiquide bedrijven, en dat lukt daar precies wel.
En uw ultrarijken kunnen gemakkelijk belast worden, mits de kiezer dat wenst. (En dat wensen ze momenteel blijkbaar niet).
Niets dat niet opgelost wordt door een stevige exit-taks, een degelijke successiebelasting, of een niet-territoriaal takssysteem (zoals de USA).
In casu: buiten Europa wonen en geen belastingen betalen? Geen probleem, maar ook paspoort afgeven aub.
Veel plezier met uw Panamese nationaliteit indien er geopolitiek iets misloopt in de komende 30 jaar.