Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Desondanks zijn dat wel zotte dingen.Zijn dat zotte dingen, niet echt - maar buiten bereik van zeer veel mensen.
IMO zit er weinig extra in een kamer van 500 euro per nacht of 2k per nacht, behalve dat er mss een sauna en jacuzzi in je kamer zit die je dan moet gebruiken. Wij hadden nu ook een luxe kamer genomen in ons laatste verblijf en dat is gewoon een hele grote kamer (wel echt heeeel groot), maarja, wat doe je daar mee?Poeh, vind ik toch ook al behoorlijk allemaal hoor. Wij doen het niet slecht vind ik zelf maar zo'n "uitspattingen" als effe 20k tegen een reis aangooien, zit er toch niet in.

De skireis van de middelbare school kwam op 2000€ per kind hier.10-12k voor een skireis in een "niet high-end" hotel... hoe gaat er uberhaupt nog iemand skien dan?![]()
Ik weet niet wat jij onder high-end verstaat maar dat zijn gewoon bedragen waarmee je lift-passen, drank en alles erbij gerekend in een dik 5-sterren hotel zit in Oostenrijk. En dat zijn toch échte 5-sterren hotels, niet wat ze in Spanje 5-sterren durven noemen.
Tenzij je 2 weken gaat maar wie gaat er langer dan een week skien?![]()
Als het naar verhouding van zijn inkomen is, neen. Maar dan is Bezos zijn superjacht van 500miljoen en het ondersteuningsjacht van 75 miljoen ook geen zotte uitgave. Die kan zich dat rijkelijk permitteren.De skireis van de middelbare school kwam op 2000€ per kind hier.
Met 4 is dat dus 8000€.
Dan vind ik 10000€ zeker niet high-end hoor.
Ik vind al die uitgaven voor iemand met 10M nu zeker niet zot eigenlijk.
Dat is niet echt relevant in een discussie over wie rijk is en middenklasse en weet ik veel wat.Ik vind al die uitgaven voor iemand met 10M nu zeker niet zot eigenlijk.
Uit dit artikel (achter paywall) van begin dit jaar, getuigenis van gezin met 2 kinderen:10-12k voor een skireis in een "niet high-end" hotel... hoe gaat er uberhaupt nog iemand skien dan?
Ik weet niet wat jij onder high-end verstaat maar dat zijn gewoon bedragen waarmee je lift-passen, drank en alles erbij gerekend in een dik 5-sterren hotel zit in Oostenrijk. En dat zijn toch échte 5-sterren hotels, niet wat ze in Spanje 5-sterren durven noemen.
Tenzij je 2 weken gaat maar wie gaat er langer dan een week skien?![]()
De voorbije drie jaar ging het gezin op wintersport via een organisatie die zich richt op families. “De kinderen krijgen dan in de voor- en namiddag les. Dat kwam vorig jaar op 4.294 euro zonder vervoer, lunch en dranken. In totaal zaten we op 5.500 euro. Maar dit jaar was het voor dezelfde periode 6.000 euro. Dat zou een totaal van boven de 7.000 euro geven.
Ik denk dat iedereen graag anderen beoordeelt op een uitgave maar in sé is 500 euro voor kledij niet veel anders dan 500 euro per maand aan een of andere dure hobby. Ik geef zelf ook gemakkelijk 500 euro (en zelfs tot 1000 euro per maand) uit aan kledij en lingerie. Indien ik het niet uitgeef aan kledij dan zijn het andere "luxeuitgaven" zoals restaurant of schoonheidsproducten. Ik heb vorige maand bijvoorbeeld 300 euro uitgegeven aan een luxueuse gezichtscrème. Ok dat is zot maar wat is het verschil met iemand die 300 euro uitgeeft aan autotuning of wijnen. Een paar honderd euro is in deze tijd gemakkelijk uitgegeven maar ik voel mij daarom niet per se rijk. Duizenden euro's uitgeven aan reizen of een tuinman zou ik nu wel niet kunnen.Als het naar verhouding van zijn inkomen is, neen. Maar dan is Bezos zijn superjacht van 500miljoen en het ondersteuningsjacht van 75 miljoen ook geen zotte uitgave. Die kan zich dat rijkelijk permitteren.
Maar op zich blijft het een zotte uitgave. Allez, hoe is 500/maand aan kledij voor zijn vrouw nu een redelijk iets? Dat is gewoon overdreven luxe.
Het draaide dan ook grotendeels over de combinatie van alles.Ik denk dat iedereen graag anderen beoordeelt op een uitgave maar in sé is 500 euro voor kledij niet veel anders dan 500 euro per maand aan een of andere dure hobby. Ik geef zelf ook gemakkelijk 500 euro (en zelfs tot 1000 euro per maand) uit aan kledij en lingerie. Indien ik het niet uitgeef aan kledij dan zijn het andere "luxeuitgaven" zoals restaurant of schoonheidsproducten. Ik heb vorige maand bijvoorbeeld 300 euro uitgegeven aan een luxueuse gezichtscrème. Ok dat is zot maar wat is het verschil met iemand die 300 euro uitgeeft aan autotuning of wijnen. Een paar honderd euro is in deze tijd gemakkelijk uitgegeven maar ik voel mij daarom niet per se rijk. Duizenden euro's uitgeven aan reizen of een tuinman zou ik nu wel niet kunnen.
Dat was de discussie ook niet echt, we zijn hier geraakt omdat sommigen lijken te willen betwisten dat dit soort uitgaven gewoon niet standaard zijn voor de gemiddelde mens, aka de middenklasse. Op zich wel weer heel standaard BG natuurlijkIk denk dat iedereen graag anderen beoordeelt op een uitgave maar in sé is 500 euro voor kledij niet veel anders dan 500 euro per maand aan een of andere dure hobby. Ik geef zelf ook gemakkelijk 500 euro (en zelfs tot 1000 euro per maand) uit aan kledij en lingerie. Indien ik het niet uitgeef aan kledij dan zijn het andere "luxeuitgaven" zoals restaurant of schoonheidsproducten. Ik heb vorige maand bijvoorbeeld 300 euro uitgegeven aan een luxueuse gezichtscrème. Ok dat is zot maar wat is het verschil met iemand die 300 euro uitgeeft aan autotuning of wijnen. Een paar honderd euro is in deze tijd gemakkelijk uitgegeven maar ik voel mij daarom niet per se rijk. Duizenden euro's uitgeven aan reizen of een tuinman zou ik nu wel niet kunnen.

Maar je geeft zelf aan dat het dan een 'dure' hobby is, maw iets zot.Ik denk dat iedereen graag anderen beoordeelt op een uitgave maar in sé is 500 euro voor kledij niet veel anders dan 500 euro per maand aan een of andere dure hobby. Ik geef zelf ook gemakkelijk 500 euro (en zelfs tot 1000 euro per maand) uit aan kledij en lingerie. Indien ik het niet uitgeef aan kledij dan zijn het andere "luxeuitgaven" zoals restaurant of schoonheidsproducten. Ik heb vorige maand bijvoorbeeld 300 euro uitgegeven aan een luxueuse gezichtscrème. Ok dat is zot maar wat is het verschil met iemand die 300 euro uitgeeft aan autotuning of wijnen. Een paar honderd euro is in deze tijd gemakkelijk uitgegeven maar ik voel mij daarom niet per se rijk. Duizenden euro's uitgeven aan reizen of een tuinman zou ik nu wel niet kunnen.
Standaard dat er nu mensen komen voor internet points en wat stoefen over wat ze wel niet kopen.Dat was de discussie ook niet echt, we zijn hier geraakt omdat sommigen lijken te willen betwisten dat dit soort uitgaven gewoon niet standaard zijn voor de gemiddelde mens, aka de middenklasse. Op zich wel weer heel standaard BG natuurlijk![]()
Lijkt me ook wel dat uit al de data rond mediaan of gemiddeld inkomen en vermogen je vrij objectief kan vaststellen waar mensen op die verdeling zitten.Maar je geeft zelf aan dat het dan een 'dure' hobby is, maw iets zot.
Laat me duidelijk zijn: ik veroordeel het niet, he. Ieder doet met zijn geld wat hij of zij wil. Maar zoals je zelf een aantal keren toegeeft: het blijft wel zot en een overdreven luxe. Nogmaals: dat is niet veroordelend bedoeld. Ik heb ook genoeg dingen in huis staan die niet nodig zijn en dus pure luxe zijn.
Maar laten we ook gewoon eerlijk zijn: 500€/maand aan kledij of aanverwanten is gewoon veel.
Dat is 6000/jaar. Dan moet je toch al heel dure hobby's hebben om dat te evenaren. Iemand die 4K aan een pc uitgeeft, doet dat waarschijnlijk niet elk jaar, maar eerder om de 4 jaar. Iemand die een camera met lenzen koopt, zal ook aan 6K komen als hij pro-materiaal koopt, maar gaat dat ook niet elk jaar vernieuwen. Of 5K aan een koersfiets, gaat ook niet elk jaar zijn.
Dat je je niet rijk voelt: tja, dat is ook gewoon moeilijk te bepalen. Wanneer gaat comfortabel leven over naar rijkelijk leven? Je rijk voelen, zal bij de meesten pas zijn als ze zich alles kunnen permitteren wat ze willen zonder eerst te moeten kijken of ze wel genoeg op de rekening hebben staan en het er wel vanaf kan. En dan nog kunnen ze zich vergelijken met nog rijkere mensen en dan zeggen dat ze niet echt rijk zijn.
500€ aan kleren betekent niet dat ze 50 t-shirts kopen he. Bij de 'betere' winkel is dat misschien 3 stuks aan kledij.Standaard dat er nu mensen komen voor internet points en wat stoefen over wat ze wel niet kopen.
Ik geloof er niks van dat iemand 500 euro aan kleren uitgeeft, tbh.
De gemiddelde man geeft minder aan kledij uit per jaar dan wat sommigen op 1 maand uitgevenDe bestedingen voor dameskleding en -schoenen lagen in 2020 8 procent lager dan in 2015, terwijl voor heren 18 procent minder werd uitgegeven. De gemiddelde bestedingen voor dameskleding en –schoenen (725 euro) waren daarmee bijna twee keer zo hoog als voor de heren (413 euro).
![]()
Coronacrisis drukt bestedingen buitenshuis, meer uitgaven voor thuis
De bestedingen van huishoudens zijn in het eerste jaar van de coronacrisis substantieel achtergebleven bij het inkomen. Rekening houdend met prijsstijgingen waren de gemiddelde bestedingen in 2020 bijna 3 procent minder dan in 2015, terwijl het gemiddeld inkomen in 2020 bijna 13 procent hoger was.www.cbs.nl
Allez, ik denk dat het safe is om te zeggen dat het wel een zot ding is als ge dat doet (maar nogmaals: ge moet u niet verdedigen als ge het doet, het is uw leven en uw geld (allez hopelijk, want anders is het wel verkeerd))Mijn vriendin werkt in een klerenwinkel en heeft wel degelijk klanten die minstens 1x per maand voor 500 of meer komen uitgeven. Maar dat zijn wel zeer uitzonderlijke gevallen natuurlijk. Zeggen dat dat geen zotte uitgaven zijn is gewoon bizar.Standaard dat er nu mensen komen voor internet points en wat stoefen over wat ze wel niet kopen.
Waarom vastpennen op 1 artikeltje zoals kledij per maand? voor de ene is dat veel, iemand anders zal er geen euro aan uitgeven.
1 van mijn beste vrienden koopt al zijn kledij in een werkkledijwinkel (blackladder enz..) maar heeft als 1 van zijn auto's wel een nieuwe bentley..)
Ik ben eigenlijk goed vermogend, maar ga nog gewoon elke dag vrolijk werken.
En net omgekeerd aan wat de rest zou denken, net een job zonder verantwoordelijkheid.
Ik ben wel helemaal klaar met vermogen "opbouwen" als trump niet te gek doet en de beurs is wat stabiel brengt dat al jaarlijks de waarde van een woning op.
Rijk <=> arm pff, als je relaxt kan gaan eten af en toe? alle rekeningen kan betalen en nul geldzorgen hebt dan ben je zoals de modale belg goed bezig.
Dan onderschat je wel hoeveel geld sommige mensen hebben vrees ik.Standaard dat er nu mensen komen voor internet points en wat stoefen over wat ze wel niet kopen.