Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Hier verschiet ik wel van, ik had u principiëler verwacht wetende wat uw mening over de vrije liefde is.

Mijn beste vriend heeft 1 keer in mijn bijzijn met iemand anders gekust terwijl hij in een (gesloten) relatie zat. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij één week de tijd had om het aan zijn vriendin op te biechten of ik zou het doen. Die relatie is uiteindelijk kort daarna gestrand, hij haalt zo'n stoten niet meer uit en de vriendschap is blijven duren. Ik heb geen goesting om (regelmatig) iemands misstappen geheim te houden en het met de mantel der liefde te bedekken omdat het toevallig nen toffe pé is.

Ik steek er me echt niet tussen eerlijk gezegd. Die eerste was als bevriend koppel, ik wil me daar niet in die wespennest moeien want wie weet hoe draait dat uit. Ik heb t anderen ook nooit verweten dat ze t mij nooit gezegd hebben.
Die andere vrouwen heb ik al helemaal geen band mee dus gaat de relatie met mn kameraad voor die me ook zo dingen in vertrouwen zegt.

Wat ze in de volksmond cock teasing noemen?
Banee, dat moet toch eens kunnen.
Hier opt werkt met mijn vrouwelijke N+1 zitten we soms ook over the top teams gesprekken te houden. Dat is dubbelzinnige praat en we weten beide ook alletwee dat we dat niet menen. Maar tis gewoon eens leuk om onnozel te doen.

e.g. Met nieuwjaar had er een klant een doos pralines geleverd voor mijn N+1.

-Ah Marie (fictieve naam) er is hier een doos voor u geleverd.
Alle woordspelingen op die doos zijn gepasseerd.
-Zwarten... ziet dat er niemand aan mijn doos komt.
-Geen probleem Marie.. ik ben de beschermer van uw doos. Ik heb u doos goed in het oog!
-Goed zo zwarten... mijn doos moet onaangeroerd blijven..

Denk als een externe zoiets leest dat er wel eens gefronst wordt maar das gewoon op zijn engels.. 'banter'

Hier verschiet ik wel van, ik had u principiëler verwacht wetende wat uw mening over de vrije liefde is.

Mijn beste vriend heeft 1 keer in mijn bijzijn met iemand anders gekust terwijl hij in een (gesloten) relatie zat. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij één week de tijd had om het aan zijn vriendin op te biechten of ik zou het doen. Die relatie is uiteindelijk kort daarna gestrand, hij haalt zo'n stoten niet meer uit en de vriendschap is blijven duren. Ik heb geen goesting om (regelmatig) iemands misstappen geheim te houden en het met de mantel der liefde te bedekken omdat het toevallig nen toffe pé is.
1 keer iemand kussen in het uw bijzijn is nu niet regelmatig iemands misstappen geheim houden... Ge kunt hem daar eens over aanspreken maar om direct een relatie daarvoor omzeep te helpen is nu ook wel een stevige reactie.

(nu moest dat elk weekend gebeuren zou ik er ook wel iets op zeggen)

Ik steek er me echt niet tussen eerlijk gezegd. Die eerste was als bevriend koppel, ik wil me daar niet in die wespennest moeien want wie weet hoe draait dat uit. Ik heb t anderen ook nooit verweten dat ze t mij nooit gezegd hebben.
Die andere vrouwen heb ik al helemaal geen band mee dus gaat de relatie met mn kameraad voor die me ook zo dingen in vertrouwen zegt.
Dat je je niet moeit in de relaties van anderen, ok, maar vanaf dat jij 1) telkens al zijn gescharrel moet verzwijgen tegenover zijn huidig lief, 2) opgescheept wordt met zijn ex op vakantie die daar dan mentaal breekt, 3) moet gaan bemiddelen tussen hem & een ex ,4) hij zijn domicilie bij jou moet zetten, 5) er flikken 'snachts aan jou deur staan, ....

Dat is toch al een serieuze lijst waar ik not amused mee zou zijn. Ik zou in dit geval wel bij Eland's reactie scharen.

Het is een beetje zoals ik net in een ander topic postte over misbruik van de ziekenkas: mensen misbruiken maar en de omgeving staat erbij en kijkt ernaar... Als we eens met z'n allen dat soort gedrag duidelijker zouden afkeuren zou het misschien wat minder voorvallen.
Zoals Cege's schoonbroer die blijkbaar letterlijk stoeft met zijn gedrag - in wat voor een droomwereld waant die man zich als hij denkt dat dat normaal is, zelfs stoer is en helpt voor zijn reputatie? Tja, als zijn omgeving zijn gedrag niet duidelijk genoeg afkeurt ...
Als het enkel Cege is die daar wat tegenin gaat terwijl de rest gewoon zwijgt? Hij zal dat zwijgen aanzien als bewondering of jaloezie en doet gewoon voort.

Dat je je niet moeit in de relaties van anderen, ok, maar vanaf dat jij 1) telkens al zijn gescharrel moet verzwijgen tegenover zijn huidig lief, 2) opgescheept wordt met zijn ex op vakantie die daar dan mentaal breekt, 3) moet gaan bemiddelen tussen hem & een ex ,4) hij zijn domicilie bij jou moet zetten, 5) er flikken 'snachts aan jou deur staan, ....

Dat is toch al een serieuze lijst waar ik not amused mee zou zijn. Ik zou in dit geval wel bij Eland's reactie scharen.

Het is een beetje zoals ik net in een ander topic postte over misbruik van de ziekenkas: mensen misbruiken maar en de omgeving staat erbij en kijkt ernaar... Als we eens met z'n allen dat soort gedrag duidelijker zouden afkeuren zou het misschien wat minder voorvallen.
Zoals Cege's schoonbroer die blijkbaar letterlijk stoeft met zijn gedrag - in wat voor een droomwereld waant die man zich als hij denkt dat dat normaal is, zelfs stoer is en helpt voor zijn reputatie? Tja, als zijn omgeving zijn gedrag niet duidelijk genoeg afkeurt ...
Als het enkel Cege is die daar wat tegenin gaat terwijl de rest gewoon zwijgt? Hij zal dat zwijgen aanzien als bewondering of jaloezie en doet gewoon voort.

Goh ja. Dat is ne goeie kameraad die me ook al uit de bres heeft geholpen.

Niemand is perfect, op die 20 jaar dat we mekaar kennen heeft hij me ook al geholpen en ik heb ook zeker mn flaws maar zolang dat niets met onze vriendschap te maken heeft, tja. Ge zijt vrienden voor iets denk ik dan.
Die paar momenten zijn peanuts op die 20 jaar vs de goeie momenten.

1 keer iemand kussen in het uw bijzijn is nu niet regelmatig iemands misstappen geheim houden... Ge kunt hem daar eens over aanspreken maar om direct een relatie daarvoor omzeep te helpen is nu ook wel een stevige reactie.

(nu moest dat elk weekend gebeuren zou ik er ook wel iets op zeggen)
Hij had letterlijk in al zijn (5) relaties tot dan toe wel zoiets (en erger) voorgehad en het steeds verzwegen. Toen ik er een keer getuige van was, had ik het er wel mee gehad. Da's gedrag dat ik niet door de vingers wil zien met de kans dat ik het op den duur maar normaal moet gaan vinden. Als ge zo'n stoten wilt uithalen in mijn bijzijn, heb dan ook de eerlijkheid om dat tegen uw partner te zeggen.

Eén van mijn beste kameraden kan er ook wat van se. Een korte geschiedenis:

- Een jaar of 10 geleden was hij in een relatie met zijn vriendin (toen al een jaar of 12 een relatie).
Ik wist dat hij die al eens bedrogen had met een Griekse en hij had die 1500 euro ofzo betaald voor een abortus, maar vond het niet echt aan mij om dat daar aan de klok te gaan hangen.
Soit, op een bepaald moment loopt dat mis. Ze krijgen ruzie en hij pakt zijn spullen en vertrekt.

1 maand later ging ik met dat koppel samen met mijn toenmalige vriendin samen naar Thailand, hij is dus niet meegegaan. Maar pas daaraan gekomen blijkt dat hij in dezelfde blok is komen wonen met zijn nieuwe vriendin (niet die Griekse) en dat ze bij mekaar konden binnenkijken omdat de tuintjes tegenover elkaar lagen. Natuurlijk was zijn ex daar het hart van in en brak die op vakantie bij ons daar in Thailand.
Dan paar maand later komt zijn ex achter dat verhaal van die Griekse via haar zelf. Blijkt dat die helemaal niet zwanger was, maar hem eigenlijk opgelicht had voor 1500 euro.

Soit, met zijn nieuwe vriendin loopt het ook mis. Ik kan hem dan eens ergens uit de nood helpen want hij had iets met een Thaise die hij bedrogen had en hij mocht niet meer langskomen voor zijn spullen. Ik dus in het Thais kunnen bemiddelen en zijn spullen gaan halen.

Tussendoor had em nog iets gedurende een jaar of 2 met een Iranese waar hem onnoemelijk veel geld aan verspild heeft en een knipperlicht relatie had maar ze had 'the golden pussy'.
Dat was een heftige relatie vol drama en god weet wat. Hij had zijn domicilie bij mij even moeten zetten (ik weet de details niet meer), stonden de flikken 's nachts aan mijn deur want zij had hem beschuldigd van haar in elkaar te timmeren en nu kwamen ze em zoeken. Daar bleek uiteindelijk niets van aan het was gewoon een zéér tumultueuze relatie.

Nu woont hij al een tijd in Brussel bij een meisje (deftig, mooi meisje met kind). Kom ik hem 2 maand geleden ineens in Hasselt tegen met een zwart meisje, dat was zijn "zwarte vlam" die ook van Brussel was. Lief meisje, meende het wel met hem maar wist niet dat hij dus nog inwoonde bij iemand anders.
Soit, daar maakt hij het uiteindelijk mee gedaan want hij kon die twee niet combineren.

Zit em een maand later in Hasselt op restaurant met nog een ander. Hij kon het toch niet laten.

2 weken dan een nieuw hoogtepunt. Was em op date in Brussel met uiteraard nog een ander, komt em zijn vriendin tegen.
Drama op straat, politie erbij en is em zijn spullen moeten gaan halen onder begeleiding. Hij werkt in Brussel dus kan nu elke dag van Limburg pendelen.

Enfin, ik vergeet denk ik nog de helft. Maar hoe die zijn verslaving aan vrouwen zijn leven (en dat van al die anderen) overhoop gooit is toch hallucinant. Ik dacht met het ouder worden dat het zou minderen, maar hij is er ondertussen 42 en het mindert gewoon niet. Hij ligt goed in de markt, maar toch het kan wel allemaal heel wat deftiger.

Voor de rest fijne mens wel se, maar zijn liefdenslevenssage kunde ne boek over schrijven volgens mij.
Dat snap ik dus niet. Als iemands ethische waarden zo ver van die van mij liggen kan ik er gewoon niet in komen dat dat nog mijn kameraad is.
Wat is dan eigenlijk de reden dat ge vrienden zijt?
Ik heb al tegen familie en vrienden die vreemd zijn gegaan gezegd dat ze het moeten vertellen of dat ik het doe. Dat druist gewoon tegen mijn principes in. Ofwel verteld ge het mij niet met de gevolgen voor onze vriendschap, ofwel verteld ge het mij wel maar dan geef ik ook mijn mening er volledig over.

Als ge uw waardes moet verkwanselen om vrienden te blijven met iemand, waarom zijt ge dan vrienden?

Ik ga echt niet een potje liegen tegen iemand die ik ken in iets dat zo hard tegen mijn waardes indruist.
Laat staan dat ik wil geassocieerd wil worden met zo iemand.

één van mijn beste vrienden heeft 1x zijn vrouw gedrogen en ze weet dat 20 jaar later nog steeds niet.
Ik heb dat ingedekt maar ik heb wel gezegd: Doe dit een tweede keer en ik blijf niet zo vriendelijk.

Je bent inderdaad vrienden voor iets en ik weet: Als ik hem zou klikken komt er toch alleen maar (naar mijn mening) 'zinloze' miserie van.

Ik ga echt niet een potje liegen tegen iemand die ik ken in iets dat zo hard tegen mijn waardes indruist.
Bij een 1ste keer is het voor mij een waarschuwing en is het zijn of haar keuze / taak dit op te biechten of niet.
BIj meerdere feiten krijgt hij of zij de keuze: Of te wel zelf opbiechten of te wel zeg ik het.

Ik zou er toch ook moeilijk mee kunnen leven als hij of zij het blijft doen en de partner van niets afweet.

Heel de familie gaat er tegenin, maar dat zijn zijn ouders, en zus en zijn 10y jongere broer. Dus ik ben de enige vent van ongeveer zijn leeftijd.

- Zijn moeder heeft paar weken niet met hem gesproken. Hij kwam altijd af met 'moedertje, de wereld is niet meer zoals 50y geleden. Elke vent doet dat. Je zou eens moeten weten.
- Zijn pa is hopeloos om de vrede in de familie te bewaren en is zelfs bij het wijvetje gaan smeken om hem terug te nemen. Je weet wel, onze self-made ondernemer met de vele chickies stuurt zijn 70 jarige vader naar zijn madam dat hij bedrogen heeft - 1st class loser
- zijn zus (mijn madam) spreekt al 3 maand niet meer met hem. Elke keer als ik hem zie is het 'amai, is die altijd zo lang kwaad'. Waarop ik altijd antwoord 'tegen mij niet, maar ik heb dan ook respect voor vrouwen'. Steeds gevolgd door 'alsof je dat nog nooit gedaan hebt'.
- naar familiefeesten komt hij niet meer want 'hij wil daar niet over babbelen' - 1st class loser blijft 1st class loser
- zijn vrienden (de 3 die er nog van overschieten, over de jaren zijn de iets serieuzere ~10 venten allemaal afgevallen voor evidente redenen) doen dat blijkbaar ook allemaal. Maar je kiest natuurlijk zelf met wie of wat je je omringt.

Hij is er dus nog altijd van overtuigd dat hij het normale doet en dat iedereen rond hem (behalve zijn 3 top vrienden) 'niet mee zijn'. Hij gaat nu ook in therapie alleen EN met zijn madam. En volgens mijn madam zit hij daar de therapeut ook te overtuigen dat ze het niet snappen en dat hij de normale is. Pretty hopeless dus... Gevalletje #delusional

Laatst bewerkt:
Dat snap ik dus niet. Als iemands ethische waarden zo ver van die van mij liggen kan ik er gewoon niet in komen dat dat nog mijn kameraad is.
Wat is dan eigenlijk de reden dat ge vrienden zijt?
Ik heb al tegen familie en vrienden die vreemd zijn gegaan gezegd dat ze het moeten vertellen of dat ik het doe. Dat druist gewoon tegen mijn principes in. Ofwel verteld ge het mij niet met de gevolgen voor onze vriendschap, ofwel verteld ge het mij wel maar dan geef ik ook mijn mening er volledig over.

Als ge uw waardes moet verkwanselen om vrienden te blijven met iemand, waarom zijt ge dan vrienden?

Mijn waarden over een relatie en hoe die te leiden zijn tussen mij en mijn vriendin, niet tussen mij en mijn kameraad he.
Als dat een goede vriend is, dan staat dat daar totaal los van. En een goede vriend is hij.

Mijn waarden over een relatie en hoe die te leiden zijn tussen mij en mijn vriendin, niet tussen mij en mijn kameraad he.
Zolang het dus niet persoonlijk op jou is maakt het voor jou niet uit wat een ander doet? Dat kan dan drug gebruik, diefstal, liegen, mensen scammen, vandalisme, ... whatever zijn?

Pas op het is niet aanvallend bedoelt, ik probeer het echt gewoon te begrijpen he :p . Omdat ik zelf daar klaarblijkelijk heel anders naar kijk.
Vind het verschrikkelijk om deze vergelijking te maken maar: Ik mag Trump niet, ik zou er nooit op stemmen, volledig onafhankelijk van zijn politieke handelingen maar puur omdat zijn persoonlijke ethiek volledig haaks op die van mij staat.

Iedereen zal daar uiteindelijk ook wel zijn eigen grenzen in hebben zeker. Dat mijn vrienden drugs gebruiken zou me bijvoorbeeld weinig doen, vandalisme, diefstal, mensen bedriegen heb ik het dan weer wel moeilijk mee.
Als dat een goede vriend is, dan staat dat daar totaal los van. En een goede vriend is hij.
Interessant, maar als dat voor jullie geen breekpunt is dan good for you guys!

Ik vind loyaliteit tussen vrienden belangrijk en zou dus nooit dreigen om zoiets te gaan klikken. Wel zou ik mijn vriend daarop aanspreken en duidelijk mijn afkeer laten blijken. Maar het blijft wel mijn vriend zijn relatie en daar hoef ik niet de moraalridder over uit te hangen. Er is meer mogelijk dan klikken of met de mantel der liefde bedekken...

Ik vind loyaliteit tussen vrienden belangrijk en zou dus nooit dreigen om zoiets te gaan klikken. Wel zou ik mijn vriend daarop aanspreken en duidelijk mijn afkeer laten blijken. Maar het blijft wel mijn vriend zijn relatie en daar hoef ik niet de moraalridder over uit te hangen. Er is meer mogelijk dan klikken of met de mantel der liefde bedekken...
Maar ik snap het klikken of moraalridder gevoel helemaal niet... Hij is iets fout aan het doen he, zolang zij niet op de hoogte is van het bedrog is het gewoon dat: bedrog en dat is fout? Tis toch de rol van vrienden om er voor te zorgen dat we op het juiste pad blijven ?

Ben ik nu zo simplistisch of onschuldig ingesteld dat ik zo denk?

Maar ik snap het klikken of moraalridder gevoel helemaal niet... Hij is iets fout aan het doen he, zolang zij niet op de hoogte is van het bedrog is het gewoon dat: bedrog en dat is fout? Tis toch de rol van vrienden om er voor te zorgen dat we op het juiste pad blijven ?

Ben ik nu zo simplistisch of onschuldig ingesteld dat ik zo denk?
Daarom: ik zou mijn vriend daar ook over aanspreken hoor, want het is fout.

Echter, ik vind het dan weer niet mijn taak om het vuur aan de lont te steken in zijn relatie. Dus dreigen met 'vertel het haar tegen deze deadline of anders doe ik het' zou ik nooit doen.

Daarom: ik zou mijn vriend daar ook over aanspreken hoor, want het is fout.

Echter, ik vind het dan weer niet mijn taak om het vuur aan de lont te steken in zijn relatie. Dus dreigen met 'vertel het haar tegen deze deadline of anders doe ik het' zou ik nooit doen.
Dat heeft hij, in my honest opinion, al gedaan. Niet ik. Zeker als ik zijn vriendin persoonlijk ook zou kennen, zou ik die gewoon niet meer in de ogen kunnen kijken. Daarom dat ik hem eerst de kans zou geven het zelf te vertellen, maar als hij te laf is om het zelf te doen, ja ok dan hoef ik ook geen vrienden meer te zijn want dan heb ik mij precies flink mispakt aan het type persoon dat ik dacht dat hij was.
Het is niet ik die hier de vriendschap op het spel zet, maar hij.

Dat heeft hij, in my honest opinion, al gedaan. Niet ik. Zeker als ik zijn vriendin persoonlijk ook zou kennen, zou ik die gewoon niet meer in de ogen kunnen kijken. Daarom dat ik hem eerst de kans zou geven het zelf te vertellen, maar als hij te laf is om het zelf te doen, ja ok dan hoef ik ook geen vrienden meer te zijn want dan heb ik mij precies flink mispakt aan het type persoon dat ik dacht dat hij was.

Goh ja, ik heb die keuze gemaakt dat niet te doen.
Heb nog zo een kameraad, die had zijn verloofde bedrogen zei em. Twee weken later zit ik aan de eretafel van zijn trouw....

Heb die keuze gemaakt om dingen die me in vertrouwen gezegd zijn over dat soort zaken niet door te geven en ik blijf daar echt bij.

Je verandert het geweer van schouder hier. Niemand zegt dat je moet vrienden blijven met zo'n persoon.
Als je vindt dat zijn gedrag niet strookt met jouw waardes, zeg je uiteraard de vriendschap op. Dat is vrij normaal.

Het gaat erover dat jij, en Eland, jezelf het recht toeeigenen om tussen twee personen even te gaan beslissen wat er moet gebeuren. Waarom? Wie geeft jou dat recht? (geen aanval overigens)

@Hellsdinner en @Eland het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Door je vriend(in) te gaan verklikken, terwijl hij/zij je in vertrouwen nemen, pleeg je zelf ook een vorm van bedrog in je relatie met die vriend(in).

Terug
Bovenaan