Oei, hoffelijk zijn, is ook al vreemdgaan
Ik ga er vanuit dat de meeste sociale interactie geen flirting is hoor... beleefd/vriendelijk/enthousiast/... zijn, noem ik ook geen flirten (dus al zeker ook geen gewone smalltalk over het weer, de kinderen, de hobby's, ...).
En in flirten heb je ook gewoon veel gradaties natuurlijk... groot verschil tussen eens een keertje een flirterige opmerking maken, of voortdurend bij elk gesprek met die persoon 'alles' uit de kast halen.
Het gebeurt ongetwijfeld vaak op de werkvloer, daar twijfel ik niet aan. Op 'mijn' dienst, heb ik daar in al die jaren toch weinig of niets van gemerkt. Ik zou het zelf ook heel vreemd vinden om collega's aan te spreken met een koosnaampje bijvoorbeeld. Ook flirten komt nooit in mij naar boven. Ik zou dat heel vreemd vinden. Het gross van de collega's is ook gewoon gesetteld (vaak met kinderen). Het is waarschijnlijk ook een andere vibe als je samenwerkt met veel twintigers waarvan er veel geen vaste relatie hebben. Maar gesettelde veertigers die iets te veel moeite doen bij andere collega's, dat zou ik altijd heel cringe vinden.