Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Iets wat hier voor zover ik weet nog niet echt aan bod is gekomen maar wat soms ook wel gebeurt.
Wat als je toestemming hebt van je partner om op een ander te gaan?

Overweeg je dit dan als dit mag (je hebt samen afspraken daar omtrend gemaakt) of blijft dit voor velen hier moeilijk om dan effectief die stap te doen?

Je hebt ook zo'n zaken als partnerruil en blah blah ..

In principe vind ik dat wel OK als mensen dit doen want dan is iedereen gewoon op de hoogte hé en dat is dan geen bedrog. Maar hoe staan mensen daar op BG zelf tegen over?
Een open relatie dus 🤷‍♂️

Ik zou het niet aankunnen een ander met mijn vrouw zien...
Maar niet iedereen is hetzelfde en mensen die er voor openstaan waarom niet dan ?

Iets wat hier voor zover ik weet nog niet echt aan bod is gekomen maar wat soms ook wel gebeurt.

Overweeg je dit dan als dit mag (je hebt samen afspraken daar omtrend gemaakt) of blijft dit voor velen hier moeilijk om dan effectief die stap te doen?

In principe vind ik dat wel OK als mensen dit doen want dan is iedereen gewoon op de hoogte hé en dat is dan geen bedrog. Maar hoe staan mensen daar op BG zelf tegen over?
Ik denk niet dat het iets voor mij (ons) zou zijn. Los van dat ik het moeilijk zou hebben dat mijn vrouw met iemand anders in bed ligt, zou ik het zelf ook niet echt kunnen met een "vreemde" in een relatie met mijn vrouw. Maar misschien is dat gewoon een drempel overgaan en gaat het dan wel.

Als er koppels zijn die dat wel doen met goedkeuring van beiden, wie zou ik dan zijn om daar commentaar op te hebben? Dat moeten ze zelf weten denk ik dan.

Er is toch niets mis met wat gezond vertrouwen in uw relatie zoals @cege.
Zoals men hier spreekt is iedereen aan 't scheefpoepen, wat ook geen waar is. Een beetje tegengas mag wel.

Ik zie het bij ons, in de huidige situatie, ook niet gebeuren. Geen glazen bol hier, dus hoe de relatie er binnen 10 jaar zal uitzien weet ik ook niet. Zeg nooit nooit. Maar ik geloof er wel sterk in, anders was ik nooit op de knie gegaan of aan kinderen begonnen.

Wij zijn van zin om naar een club te gaan en dan zien we wel wat er gebeurt. Op dat vlak zijn we meer van 'benut het leven te volle'.
We hebben het nog niet echt gedaan dus wie weet wat speelt er als je bezig bent.

Wij hebben ook hall passes, maar Natalie Dormer of Florence Pugh types hebben we in BE niet veel. :unsure:

Waar ik wel over jaren over spreek is dat er veel mensen al vreemdgaan zonder dat ze het weten. Die flirting talk aan het koffiemachien, de deur eens openhouden voor een knappe en een keer glimlachen, small talk als je ergens aan het wachten bent met andere geslacht, dat kwartier langer staan praten en zwanzen na uw padel match,..

Niet dat elke sociale interactie flirting is, maar ik denk dat veel mensen geen bodycam met gesprekgeschiedenis zouden willen.

Waar ik wel over jaren over spreek is dat er veel mensen al vreemdgaan zonder dat ze het weten. Die flirting talk aan het koffiemachien, de deur eens openhouden voor een knappe en een keer glimlachen, small talk als je ergens aan het wachten bent met andere geslacht, dat kwartier langer staan praten en zwanzen na uw padel match,..

Niet dat elke sociale interactie flirting is, maar ik denk dat veel mensen geen bodycam met gesprekgeschiedenis zouden willen.
Als dat al vreemdgaan is, gaat 90% vreemd. Beetje dollen kan geen kwaad.

Wat versta je onder flirting talk aan het koffiemachien? Vanmorgen toevallig met een collega gesproken die 2 kippen heeft en niet weet wat ze met haar eieren moet doen... Heb gezegd dat ik haar eitjes gerust naar huis wil meenemen, is dat dan ook flirting talk?

Gelieve de grapjes inLounge en Zwam te zetten en het hier serieuzer te houden.
Wat versta je onder flirting talk aan het koffiemachien? Vanmorgen toevallig met een collega gesproken die 2 kippen heeft en niet weet wat ze met haar eieren moet doen... Heb gezegd dat ik haar eitjes gerust naar huis wil meenemen, is dat dan ook flirting talk?
Bij mij zei een collega aan de koffiemachine dat ze m'n eieren in haar mond wilt nemen.

Ik heb haar erop gewezen dat ik helemaal geen kippen heb.

Oei, hoffelijk zijn, is ook al vreemdgaan :unsure:

Ik ga er vanuit dat de meeste sociale interactie geen flirting is hoor... beleefd/vriendelijk/enthousiast/... zijn, noem ik ook geen flirten (dus al zeker ook geen gewone smalltalk over het weer, de kinderen, de hobby's, ...).

En in flirten heb je ook gewoon veel gradaties natuurlijk... groot verschil tussen eens een keertje een flirterige opmerking maken, of voortdurend bij elk gesprek met die persoon 'alles' uit de kast halen.

Het gebeurt ongetwijfeld vaak op de werkvloer, daar twijfel ik niet aan. Op 'mijn' dienst, heb ik daar in al die jaren toch weinig of niets van gemerkt. Ik zou het zelf ook heel vreemd vinden om collega's aan te spreken met een koosnaampje bijvoorbeeld. Ook flirten komt nooit in mij naar boven. Ik zou dat heel vreemd vinden. Het gross van de collega's is ook gewoon gesetteld (vaak met kinderen). Het is waarschijnlijk ook een andere vibe als je samenwerkt met veel twintigers waarvan er veel geen vaste relatie hebben. Maar gesettelde veertigers die iets te veel moeite doen bij andere collega's, dat zou ik altijd heel cringe vinden.

Ik ga er vanuit dat de meeste sociale interactie geen flirting is hoor... beleefd/vriendelijk/enthousiast/... zijn, noem ik ook geen flirten (dus al zeker ook geen gewone smalltalk over het weer, de kinderen, de hobby's, ...).

En in flirten heb je ook gewoon veel gradaties natuurlijk... groot verschil tussen eens een keertje een flirterige opmerking maken, of voortdurend bij elk gesprek met die persoon 'alles' uit de kast halen.
Ook dit is gewoon persoons- en vooral cultuurgebonden. In onze Vlaamse relatief afstandelijke cultuur is iemand die naar zijn/haar culturele normen iets compleet normaal doet zoals de gesprekspartner aanraken al snel aan het flirten.

Zo ook wel wat mensen waar ik werk. Ik weet nog hoe ik de eerste keer, jaren terug, meteen hoopte dat zo'n knappe Turkse interesse had toen die gewoon tegen mij kwam leunen om beter te kunnen zien wat ik aan het demonstreren was, maar op de duur weet je wel dat heel wat mensen fysiek contact normaal vinden.

Laatst bewerkt:

Het gebeurt ongetwijfeld vaak op de werkvloer, daar twijfel ik niet aan. Op 'mijn' dienst, heb ik daar in al die jaren toch weinig of niets van gemerkt. Ik zou het zelf ook heel vreemd vinden om collega's aan te spreken met een koosnaampje bijvoorbeeld. Ook flirten komt nooit in mij naar boven. Ik zou dat heel vreemd vinden. Het gross van de collega's is ook gewoon gesetteld (vaak met kinderen). Het is waarschijnlijk ook een andere vibe als je samenwerkt met veel twintigers waarvan er veel geen vaste relatie hebben. Maar gesettelde veertigers die iets te veel moeite doen bij andere collega's, dat zou ik altijd heel cringe vinden.

Of bezopen 40ers die op bedrijfsfeesten achter de lekkere 20 jarige stagiair zitten. In groep. #cringe.

Ze is 5y ouder dan jullie dochters, gedraag je. :laugh:

Ik zeg toch letterlijk dat niet elke sociale interactie flirten is..?
Ge neemt er 1 voorbeeld uit en trekt het uit context om een relaas te kunnen schrijven

Ik zeg toch letterlijk dat niet elke sociale interactie flirten is..?
Ge neemt er 1 voorbeeld uit en trekt het uit context om een relaas te kunnen schrijven
Je begint je betoog met "Waar ik wel over jaren over spreek is dat er veel mensen al vreemdgaan zonder dat ze het weten", waarna je een hoop zaken opnoemt die ik zelfs niet onder flirten zou catalogeren (behalve dan het letterlijk "flirten aan het koffiemachine" uiteraard), laat staan onder 'vreemdgaan'. Als jij flirten gelijkstelt aan 'vreemdgaan', dan kan ik je nog enigszins volgen, maar de meeste mensen zullen dat daar niet aan gelijkstellen hoor. Toch niet de 'doordeweekse' flirterige opmerking.

Ja, dat er ook genoeg personen zijn die geen kans onbenut laten om constant te flirten met die ene persoon, of het voorbeeld van cege, van de oudere mannen die zich opgeilen aan een jongere collega, ... ja, die voorbeelden zijn er ook inderdaad. En ja, die personen zullen dat in het gross van de gevallen ook niet met medeweten van hun partner doen...

Je begint je betoog met "Waar ik wel over jaren over spreek is dat er veel mensen al vreemdgaan zonder dat ze het weten", waarna je een hoop zaken opnoemt die ik zelfs niet onder flirten zou catalogeren (behalve dan het letterlijk "flirten aan het koffiemachine" uiteraard), laat staan onder 'vreemdgaan'. Als jij flirten gelijkstelt aan 'vreemdgaan', dan kan ik je nog enigszins volgen, maar de meeste mensen zullen dat daar niet aan gelijkstellen hoor. Toch niet de 'doordeweekse' flirterige opmerking.

Ja, dat er ook genoeg personen zijn die geen kans onbenut laten om constant te flirten met die ene persoon, of het voorbeeld van cege, van de oudere mannen die zich opgeilen aan een jongere collega, ... ja, die voorbeelden zijn er ook inderdaad. En ja, die personen zullen dat in het gross van de gevallen ook niet met medeweten van hun partner doen...

Ik heb het nooit gesnapt. a) het werkt niet, b) het is triestig en c) de madam thuis zal het waarschijnlijk apprecieren.

"He, schatteke", tegen de blonde aan de receptie. Waarom, wie zijn ze, wat doen ze. Tis niet dat die spontaan op de knien zal vallen en de perlut van de oudere man afzuigen. Tis niet dat de collega's denken 'ah, de Robert gaat punten scoren'. Tis niet dat zijn madam het weet, best maar. Dus waarom, wie zijn ze, wat doen ze...

Zo moeilijk is het toch niet om je normaal te gedragen en binnen de lijntjes te kleuren, zeker op het werk.

Het record bij ons op het werk was 1 week. Italiaan die alle dametjes <25 zat te spammen via mail om af te spreken na het werk. Kansloos, recht naar de uitgang. En dan het niet snappen...

Je mist duidelijk mijn punt.
Ik ontleed het vreemdgaan, flirten met iemand op een manier dat de partner het niet zou mogen horen is voor mij een vorm van vreemdgaan. Niet zwaarwichtig, miniem en wellicht onschuldig, maar toch.
De voorbeelden die ik geef gaan ook, duidelijk, over de mensen die BEWUST handelen om in goeie gratie te vallen van een knappe en hopen op te vallen.

Er dus zat mensen, en daar gaat het bij mij over, die dus BEWUST flirterige dingen zeggen/doen/whatever net om wat te spelen. Mijn voorbeelden moet je dus van de POV van die mensen zien.

Duidelijker wil ik het echt niet maken gast..

Terug
Bovenaan