Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Als die mensen daadwerkelijk brave huismoeders/vaders zijn zullen we natuurlijk nooit weten.

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik hoorde dit jaar bijvoorbeeld ook nog dat de dame die 8 jaar geleden toen ze 19 was haar vriend bedrogen heeft, nu 27 en verloofd is, en guess what, nog steeds met andere mannen afspreek achter zijn rug etc.

Sommige mensen veranderen gewoon niet.
Dat is waar. Zo'n mensen ken ik ook, maar de meerderheid is wel rustiger geworden (die ik ken).

Hier twijfel ik toch aan hoor! Als we in de pol kijken is verhouding "nooit in contact gekomen met bedriegen" tot "wel contact" 60/40. Dat is al niet min.
Ik vermoed ook dat het overgrote deel van de mensen die nooit bedrogen zijn/hebben ook gewoon geen nood voelen om dit topic te lezen

Mijn lief heeft haar ex lief bedrogen zo'n dikke 10j geleden. Geen seks gehad maar wel oraal & voorspel. Ze heeft het hem nooit gezegd en hebben dan 10j een relatie gehad.
Was wel ff pittig om te horen. Nu zegt ze wel dat ze zo'n enorme spijt en onbegrip heeft sinds toen, dat ze het nu nooit zou doen. Makkelijk gezegd ofc maar ik vertrouw de mijn wel.

Zelf heb ik tijdens relaties wel eens geflirt zoals iedereen dat doet zeker? Aan het koffiemachien wat lachen en zeveren maar goed wetende dat er ook nooit iets ging uitkomen. Wel paar keer moeten afblokken op bedrijfsfeesten.

Mijn huidige partner is mijn beste lief ooit, ik zou het niet over mijn hart krijgen om haar te bedriegen.

Tijdens mijn relatie van 16 jaar nog nooit bedrogen en hoop ook nooit bedrogen geweest te zijn.

Wel ooit eens "gebruikt" geweest door een meisje om haar toenmalig vriendje te bedriegen:laugh:

Het uitgekozen woord "bedrogen" legt in deze daad een bepaald gewicht dat eigenlijk niet in verhouding staat, vind ik. Vroeger was dat mischien wel zo ja dat je uw partner als een soort bezit ziet en dat iedereen toch met elkaar getrouwd was en een trouwgelofte gemaakt had en ik ben uw bezit en jij bent mijn bezit etc, je bent "locked in" enz. En in die tijd was het een schande voor het hele dorp als er dan eens een "bedrog" was waarin iemand bedrogen is net zoals een oplichter u bedriegt. Ja het is maar een woord en het gaat erom wat de daad achter dat woord is, maar dat woord brengt zo'n duivelse sfeer met zich mee dat je er bijna een bloedwraak of een gevangenisstraf aan zou kunnen hangen. Het geeft ook de indruk dat er altijd maar 1 schuldige is net zoals als je bent opgelicht er ook maar 1 schuldige "bedrieger" is. Er zijn zeker mensen die aan bedrog zwaarder tillen dan ze eigenlijk zouden moeten puur omdat het woord bedrog is, alsof dat ze persoonlijk aangetast zijn in hun eer en echt bedrogen zijn gelijksoortig aan een hypocriete geliefde dat ineens hun bankrekening leefgeroofd heeft, en daar dezelfde woede en drang naar vergelding bij moeten voelen. Het is toch allemaal toch heel wat genuanceerder dan dat en dat heb ik met de jaren zelf toch ook moeten beseffen.

Het uitgekozen woord "bedrogen" legt in deze daad een bepaald gewicht dat eigenlijk niet in verhouding staat, vind ik. Vroeger was dat mischien wel zo ja dat je uw partner als een soort bezit ziet en dat iedereen toch met elkaar getrouwd was en een trouwgelofte gemaakt had en ik ben uw bezit en jij bent mijn bezit etc, je bent "locked in" enz. En in die tijd was het een schande voor het hele dorp als er dan eens een "bedrog" was waarin iemand bedrogen is net zoals een oplichter u bedriegt. Ja het is maar een woord en het gaat erom wat de daad achter dat woord is, maar dat woord brengt zo'n duivelse sfeer met zich mee dat je er bijna een bloedwraak of een gevangenisstraf aan zou kunnen hangen. Het geeft ook de indruk dat er altijd maar 1 schuldige is net zoals als je bent opgelicht er ook maar 1 schuldige "bedrieger" is. Er zijn zeker mensen die aan bedrog zwaarder tillen dan ze eigenlijk zouden moeten puur omdat het woord bedrog is, alsof dat ze persoonlijk aangetast zijn in hun eer en echt bedrogen zijn gelijksoortig aan een hypocriete geliefde dat ineens hun bankrekening leefgeroofd heeft, en daar dezelfde woede en drang naar vergelding bij moeten voelen. Het is toch allemaal toch heel wat genuanceerder dan dat en dat heb ik met de jaren zelf toch ook moeten beseffen.
Klinkt als de uitleg van een... bedrieger?!

Jij zou je partner kunnen vergeven moest ze scheef gaan en er een 'goed' argument voor hebben?
'Jama zoetje, het ging ff minder en Dirk was een schouder om op uit te huilen.' (insert How did that get in there meme)

Ik zou geraakt zijn in mijn eer en vertrouwen, en diep zelfs. Wij zijn redelijk open en spelen ermee om eens naar een club te gaan, maar de dag dat wij iets doen met andere zonder elkaars weten gaan de deuren wellicht ook wel dicht.

Klinkt als de uitleg van een... bedrieger?!

Jij zou je partner kunnen vergeven moest ze scheef gaan en er een 'goed' argument voor hebben?
'Jama zoetje, het ging ff minder en Dirk was een schouder om op uit te huilen.' (insert How did that get in there meme)

Ik zou geraakt zijn in mijn eer en vertrouwen, en diep zelfs. Wij zijn redelijk open en spelen ermee om eens naar een club te gaan, maar de dag dat wij iets doen met andere zonder elkaars weten gaan de deuren wellicht ook wel dicht.
Vergis u niet voor mij zou de relatie ook meteen voorbij zijn nadat de partner seks heeft gehad met een ander. Maar het zou een kortere "jammer, finito" zijn en ik zou mij niet meer voelen alsof iemand een mes in mijn borst gestoken heeft en mijn karakter heeft vermoord, ik zou geen vergeldingsdrang hebben en ik zou niet haar iets aan willen doen of zwart willen maken voor heel de familie en het dorp. In tegenstelling tot een bedrieger die mijn bankrekening leegplundert, daar zou ik dat wel bij hebben. Heel dat gedoe van "ik ben door haar bedrogen mijn eer is geraakt" etc vind ik nogal holbewoner mentaliteit.

En dat vind ik dan weer een rare stelling ….als ze het doet zonder uw medeweten is het bedriegen en ben je geraakt in uw eer en geweten maar als je er kan op staan kijken en het weet is dit een aanvulling op de relatie en vind je het wel kunnen zonder last te krijgen van uw geweten en eer …..

Dus als ik enkele reacties hier bekijk:

Een man die vreemdgaat omdat hij thuis niet aan zijn trekken komt op seksueel vlak -> "wat verwacht die vrouw dan?"

Een vrouw die vreemdgaat omdat ze thuis niet aan haar trekken komt, misschien niet per se omdat de man geen seks wil, maar omdat de emotionele band slecht zit -> schuld zit volledig bij de vrouw.

Het is nochtans duidelijk hoor: de bedrieger is in fout. Uiteraard is fouten maken des mensen, en is de situatie meestal niet zwart-wit, maar jij ging nog steeds over tot een actie waarvan je weet dat deze extreem kwetsend is. Als je wil verder gaan met je huidige relatie is de enige manier imo om uw verantwoordelijkheid te nemen, het op te biechten, en zo de andere de mogelijkheid geven om ofwel mee harder aan de relatie te werken, ofwel er een punt achter te zetten.

En dat vind ik dan weer een rare stelling ….als ze het doet zonder uw medeweten is het bedriegen en ben je geraakt in uw eer en geweten maar als je er kan op staan kijken en het weet is dit een aanvulling op de relatie en vind je het wel kunnen zonder last te krijgen van uw geweten en eer …..
Wat vind je er er raar aan? Kijken vs meedoen zijn ook verschillende dingen ;)

De adrenaline giert door je lichaam, je hebt samen een secret life, zij voelt zich sexy omdat ze quasi staan aan te schuiven.
Er is een reden waarom die clubs vol steken :)

To each his own natuurlijk, begrijp ook dat niet iedereen dit nog maar zou willen overwegen.

Het gaat er hem maar over wat je als koppel als ‘bedrog’ ziet.
Puur voor de lust kan je sex hebben met iemand anders dan met je partner. Bekijk het als gaan fietsen of tenissen met een ander. Als je aan ‘sex’ een andere betekenis geeft dan is het geen bedrog meer.
Niemand is elkaars bezit en elk staat vrij om te doen wat hij wil mits die respect vertoont voor de ander. En door sex meer als een fysieke activiteit of lustbeleving te zien is dit mogelijk.
Uiteraard kunnen hier complicaties bijkomen en is het niet elk koppel gegeven om hier op deze manier in te staan.

Vele die bedrogen worden kunnen er ook niet mee omgaan, maar in veel gevallen heeft het niet met de eigen relatie of tekortkomingen te maken.

Het gaat er hem maar over wat je als koppel als ‘bedrog’ ziet.
Puur voor de lust kan je sex hebben met iemand anders dan met je partner. Bekijk het als gaan fietsen of tenissen met een ander. Als je aan ‘sex’ een andere betekenis geeft dan is het geen bedrog meer.
Niemand is elkaars bezit en elk staat vrij om te doen wat hij wil mits die respect vertoont voor de ander. En door sex meer als een fysieke activiteit of lustbeleving te zien is dit mogelijk.
Uiteraard kunnen hier complicaties bijkomen en is het niet elk koppel gegeven om hier op deze manier in te staan.

Vele die bedrogen worden kunnen er ook niet mee omgaan, maar in veel gevallen heeft het niet met de eigen relatie of tekortkomingen te maken.
In veel gevallen heeft het net wel met tekortkomingen te maken. Zeker wanneer je het doet zonder medeweten van je partner. En dat moet niet altijd de tekortkoming "seks" te zijn. Dat kan vanalles zijn. Dat neemt niet weg dat diegene die vreemd gaat niet de schuldige is, want er zijn heel veel andere manieren om dit aan te pakken. Wilt dat zeggen dat die vreemdgaat ook altijd een klootzak is? Neen, natuurlijk niet. Het kan veel mensen overkomen. Zelfs mensen die dachten dat ze het nooit gingen doen, maar dat spreekt het niet goed natuurlijk.

In veel gevallen heeft het net wel met tekortkomingen te maken. Zeker wanneer je het doet zonder medeweten van je partner. En dat moet niet altijd de tekortkoming "seks" te zijn. Dat kan vanalles zijn. Dat neemt niet weg dat diegene die vreemd gaat niet de schuldige is, want er zijn heel veel andere manieren om dit aan te pakken. Wilt dat zeggen dat die vreemdgaat ook altijd een klootzak is? Neen, natuurlijk niet. Het kan veel mensen overkomen. Zelfs mensen die dachten dat ze het nooit gingen doen, maar dat spreekt het niet goed natuurlijk.
Je kan perfect tevreden zijn binnen de relatie en voldoende goede sex hebben en toch met anderen sex hebben. Dat heeft dan niets met tekortkomingen binnen de relatie te maken. Het betekent gewoon dat je sex graag ook nog met andere mensen beleeft, dat het niet alleen iets exclusiefs binnen de eigen relatie hoeft te zijn.

Het zijn misschien slechte vergelijkingen, maar je gaat toch ook eens graag ergens anders op reis of restaurant. Of je doet niet steeds hetzelfde fiets of loop toertje.

Ik vind al die zaken zoals lust en liefde loskoppelen en open relaties nu wel weinig van toepassing in deze discussie. Dat lijkt me zoals @Archaos zegt soms nogal makkelijk als een oplossing genoemd te worden.

Uiteindelijk is het bedrog als je beiden een zekere verwachting hebt van een relatie en een iemand iets doet dat daar niet mee strookt (zonder dat de ander het weet).

Die verwachting lijkt me in het merendeel van de gevallen nog altijd monogamie te zijn. Moest dat niet zo zijn, en dat is besproken, is dat fair. Maar iemand die monogamie verwacht gaat volgens mij nooit gelukkig zijn in een "open relatie", zeker als dit dan de oplossing is zoals voorgesteld door iemand die al bedrog heeft gepleegd, of het van plan is.

Als je beiden eigenlijk een monogame relatie wil en er wordt bedrogen denk ik ook wel dat er gewoon problemen zijn, en dat de relatie openen uitstel van executie is.

Ohja, en het is seks in het Nederlands.

Je kan perfect tevreden zijn binnen de relatie en voldoende goede sex hebben en toch met anderen sex hebben. Dat heeft dan niets met tekortkomingen binnen de relatie te maken. Het betekent gewoon dat je sex graag ook nog met andere mensen beleeft, dat het niet alleen iets exclusiefs binnen de eigen relatie hoeft te zijn.

Het zijn misschien slechte vergelijkingen, maar je gaat toch ook eens graag ergens anders op reis of restaurant. Of je doet niet steeds hetzelfde fiets of loop toertje.
Ja, dat kan, meestal is dat dan in samenspraak met je partner. Dat gaf ik al aan. Dan spreken we niet over bedriegen, maar over afspraken. Een groot verschil.

Ja, dat kan, meestal is dat dan in samenspraak met je partner. Dat gaf ik al aan. Dan spreken we niet over bedriegen, maar over afspraken. Een groot verschil.
Maar in kader van bedrog bedoel ik dit ook. Hoe vaak gebeurt bedrog niet in een opwelling en heeft bedrieger spijt. Heel vaak komt die niets tekort in een relatie en gaat het hem over de lust op dat moment met die persoon.

Terug
Bovenaan