Boomkat zei:
1997’s range-finding, psychedelic masterwork by members of Spacemen 3, My Bloody Valentine, and Porter Ricks, plus Kevin Martin (The Bug) and Eddie Prévost (AMM), returns to circulation on its 26 year anniversary vinyl reissue

Graced with a who’s who of sound sculptors respectively regarded for some of the heaviest drone-rock, shoegaze, techno, dub and free musics in existence, EAR’s ‘The Köner Experiment’ is a high water mark of contemporary electronic music. Since its original release it has become a touchstone for multiple strands of experimental music, renowned for bridging the gap between studio-as-instrument recording process and live performance via its more-than-handy coterie of collaborators, helmed by Pete Kember aka Sonic Boom ov Spacemen 3. It effectively converges a number of recording disciplines - from Conny Plank’s keening krautrock and kosmische productions, to textured avant-rock, the sensual spatio-temporal fuckery of dub and techno’s aerodynamic pulse - with a hands-on, live momentum that swills head/body in its oceanic moiré of swelling, semi-organic patterning in constant, forward, outward chronics.

‘The Köner Experiment’ would appear as EAR’s 4th release, and, as the title implies, was strongly guided by the radical dub techno principles of the eponymous Thomas Köner, who by this point in ’97 had conjured a stream of definitive deep ambient solo sides, before forging the Porter Ricks duo with Andy Mellwig for a clutch of seminal, subaquatic dub techno excursions on Basic Channel/Hardwax’s legendary Chain Reaction label, surmised in the ‘Biokinetics’ compilation. Köner’s feel for filtered brownian slosh is key to the album’s enduring appeal, as he distills the various inputs such as Prévost’s bowed cymbals, Kevin Shields’ guitar, Kevin Martin’s processed sax, and Sonic Boom’s array of synths, into a holistic, desiccated but ethereally resonant pulse for the ages.
 
Ik ga eerlijk zijn dat ik zelf een complete Spacemen3 neofiet ben, dus die backlog zou ik ook eens moeten wegwerken.

In ieder geval is die EAR een serieus lijstje aan grote namen. Wel geen hapbare kost, meer iets voor late night listening..
 
Ik ga eerlijk zijn dat ik zelf een complete Spacemen3 neofiet ben, dus die backlog zou ik ook eens moeten wegwerken.

In ieder geval is die EAR een serieus lijstje aan grote namen. Wel geen hapbare kost, meer iets voor late night listening..
Een goede kandidaat dus voor een volgende classic artist :biglaugh:.
 
Hudson Mohawke en Tiga hebben samen een album uit. Ik ben benieuwd hoe de twee hun compleet verschillende sounds gaan samenbrengen of misschien iets compleet anders dan wat we van beide gewend zijn?

Ik zie dat dat ook Chanel Tres op de feature lijst staat, ik voorspel alvast een dikke banger voor in de club!
 
Hudson Mohawke en Tiga hebben samen een album uit. Ik ben benieuwd hoe de twee hun compleet verschillende sounds gaan samenbrengen of misschien iets compleet anders dan wat we van beide gewend zijn?

Ik zie dat dat ook Chanel Tres op de feature lijst staat, ik voorspel alvast een dikke banger voor in de club!
Heb je die EP van Hudson Mohawke van eerder dit jaar al beluisterd? Bomvol bangers. :drool:

Nieuwe EP van DJ Europarking is ook crazy. :love:
 

:woohoo:

Nu even wachten tot iemand het in een spotify playlist steekt.
 

:woohoo:

Nu even wachten tot iemand het in een spotify playlist steekt.
Heerlijk lijstje, effe verder klikken naar de albums van de desbetreffende songs loont big time. Die As One - As One2 phoe :clap:
Katapulteert me 20 jaar naar het verleden, naar de afters thuis na een vette nacht stappen.

 
Laatst bewerkt:
Ik was een paar weken geleden met @utred aan het praten en we hebben beide interesse om Shackleton te verkennen. @clercqie of @Bjorn tips? :)
Helden!!!

Starten met de Skull Disco periode, is zeker niet mis, ofwel deze anders (waar ik ooit over twijfelde om voor AOTW te kiezen) :


Zijn Fabric mix is ook essentieel en toegankelijk (voor zijn doen) :

Vanaf dan wordt het met elk album steeds psychedelischer!

Edit: dit is ook een mooie samenvatting
 
Laatst bewerkt:
Ik was een paar weken geleden met @utred aan het praten en we hebben beide interesse om Shackleton te verkennen. @clercqie of @Bjorn tips? :)
Buiten die Villalobos remix van Blood on my hands ben ik een Shackleton leek. Ik heb een 15 a 20 jaar geleden eens in zijn discografie gedoken maar kan me niet meer herinneren wat de aanleiding daarvoor was (Misschien een remix van 1 of andere track tot een clubnummer ofzo ??) en wat ik toen exact allemaal heb zitten beluisteren. Mss iets met Applebim ... durf het niet te zeggen.
 
Terug
Bovenaan