Recent in het universum van Coil gesukkeld en wat een fantastische openbaring was me dat. :love:
Ik ken ze ook nog maar echt twee jaar, maar wat een klik heeft deze muziek bij mij gemaakt. Echt moeilijk onder woorden te brengen hoeveel ik uit hun werk haal. Ze gaan ook zoooo breed, ze moeten toch echt één van de meest unieke bands ooit zijn. Deze Moon's Milk is zeker niet één van de beste instappers, dit is al heel hard hun drone en occulte folk periode (maar aan de durvers, laat u gaan zou ik zeggen).

Binnenkort is er ook nog de heruitgave van de tweede Threshold Houseboys Choir CD:
 
Ik ken ze ook nog maar echt twee jaar, maar wat een klik heeft deze muziek bij mij gemaakt. Echt moeilijk onder woorden te brengen hoeveel ik uit hun werk haal. Ze gaan ook zoooo breed, ze moeten toch echt één van de meest unieke bands ooit zijn. Deze Moon's Milk is zeker niet één van de beste instappers, dit is al heel hard hun drone en occulte folk periode (maar aan de durvers, laat u gaan zou ik zeggen).

Binnenkort is er ook nog de heruitgave van de tweede Threshold Houseboys Choir CD:
Ook al een paar keer Coil een kans gegeven maar bij mij komt de klik er voorlopig niet. In het verleden Horse Rotorvator en The Aple of Naples meermaals beluisterd en dat vond ik wel ok maar nodigde precies nooit uit om naar terug te keren. Is er een ander album dat een betere introductie is? Horse Rotorvator is waarschijnlijk toch de eerste keuze?

Ik heb nog een dikke maand gratis Apple Music en hun discografie staat daar (grotendeels) op dus ik zou nog een deep dive kunnen doen op korte tijd.
 
Laatst bewerkt:
Het intrigeerde me wel maar uiteindelijk toch niet overstag gegaan om tickets te kopen desondanks het unieke karakter van het event.
 
Het intrigeerde me wel maar uiteindelijk toch niet overstag gegaan om tickets te kopen desondanks het unieke karakter van het event.
Mocht je twijfelen, er verschijnen er nog geregeld op ticketswap.

Floating Points komt 30/6 naar Paradise City Festival. Een van de betere selectors dat er rondloopt imo.
 
Ook al een paar keer Coil een kans gegeven maar bij mij komt de klik er voorlopig niet. In het verleden Horse Rotorvator en The Aple of Naples meermaals beluisterd en dat vond ik wel ok maar nodigde precies nooit uit om naar terug te keren. Is er een ander album dat een betere introductie is? Horse Rotorvator is waarschijnlijk toch de eerste keuze?

Ik heb nog een dikke maand gratis Apple Music en hun discografie staat daar (grotendeels) op dus ik zou nog een deep dive kunnen doen op korte tijd.
Het is natuurlijk allemaal een beetje onnozel met die spoken word dus daar ga je in mee of niet. En het is ook zo dat ze veeeeel dingen hebben gemaakt, en dus is niet altijd alles even gepolijst. Maar ik kan wel genieten van het hoge 'we proberen het gewoon en zien wel hoe het eindigt' gehalte op veel albums. Sfeer scheppen kunnen ze als de beste.

Mijn favoriet is Love's Secret Domain, da's echt complete psychedelische weelde. Veel invloeden vanuit de hele acid house en techno van toen, maar het album is wel uniek en voelde voor mij totaal niet gedateerd aan toen ik het eerst hoorde.

Musick To Play In The Dark is naast Horse Rotorvator waarschijnlijk hun bekendste werk, dus ik zou dan daar mee beginnen. De titel geeft al een indicatie van de ideale omstandigheden en stemming om te luisteren. Bij momenten erg raar en creepy maar ik kan ondertussen erg tot rust komen van het album. Vol2 is ook heel goed. Ik ging het misschien mijn AOTW maken, maar ik sta gepland in de volle zomer dus ik doe niemand een cadeau met dergelijke muziek als het 30 graden is en de mensen terrasjes willen doen :p
 
Laatst bewerkt:
Het intrigeerde me wel maar uiteindelijk toch niet overstag gegaan om tickets te kopen desondanks het unieke karakter van het event.
Het was heel indrukwekkend, wat een set, wat een geluid. :love:

Ook totaal niet de muziek die je hoort als ze draaien als 2manydj's. Veel funk, disco, softrock,... maar aan een trager tempo met loepzuiver geluid.
 
Moest eerlijk gezegd wel wennen aan het feit dat de dj's niet zichtbaar waren. Wat onwenning in het begin?
Het geluid was top en indrukwekkend.

Muzikaal niets op aan te merken, ze bewijzen nogmaals wat voor pioniers en puristen het zijn. De opbouw was fantastisch, van heel mellow softrock, ambient naar funk/soul en dan naar electro en disco kleppers. Nu versta ik waarom ze al 10 jaar met die concept de wereld rond reizen.

Doet me herinneren aan hun Cherry Moon on Valium mixtape :woohoo:





Al delen ze bij De Morgen blijkbaar niet dezelfde mening :unsure:
 
Al delen ze bij De Morgen blijkbaar niet dezelfde mening :unsure:

Af en toe moet een reviewer eens tegen de stroom in kunnen zwemmen om z'n ego wat te kunnen opkrikken. :unsure:


Hoe geniaal is dat

Iets anders, wat vinden we van de nieuwe Four Tet? Ik ben precies niet van m'n sokken geblazen, helemaal niet slecht begrijp me niet verkeerd maar ik had de lat precies iets hoger gelegd. Zeker door de single had ik een spirituele opvolger van Rounds verwacht maar dat is het niet echt. Desalniettemin een oerdegelijk album maar zonder meer.

 
Laatst bewerkt:
Ik geraak het denk ik nooit echt beu, nieuwste Teklife releases
Heavee ook sterk "debuut" op Hyperdub.
Gaat wel breder dan enkel Footwork. Heeft al een leuke veelzijdige catalogues op Bandcamp
 
Terug
Bovenaan