Nieuwe Call Super! Heb hem een tijdje uit het oog verloren, maar Suzi Ecto en Arpo zijn nog steeds erg mooie albums. Na een eerste beurt lijkt deze Eulo Cramps van een gelijkaardig niveau (niet zo'n geweldige titel helaas)..
 
Wat recente boenk, vakkundig opgelijst :

Helena Hauff serveert scifi electro goodness voor Fabric. Topmix, zoals zoveel van haar.
Shed, master of drums, doet cultureel en sampled een orkest in zijn techno deze keer. Een paar tracks pikken wel de draad op die Andy Stott ten tijde van Luxury Problems heeft laten liggen. Is stiekem van vorig jaar al, maar nu is er ook een release op vinyl. Wie een woordje Duits spreekt kan hier terecht voor meer achtergrond info: https://www.kulturkaufhaus.de/de/detail/ISBN-4252019300046/Shed-Towards-East-Edition-DUR-04
Hessle Audio-baas Pangaea levert een eclectische 40min aan vanalles af die goed zijn onthaalt in de gebruikelijke outlets. Deze is minder mijn ding persoonlijk , maar liefhebbers van (recente) Four Tet zijn hier normaal wel zoet mee, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf wat op mijn honger zitten met die Pangaea, het is ook zo'n artiest die beter is in single releases dan in albums. Fenomeen dat je wel eens vaker zit bij producer/dj's.

Kwam toevallig deze tegen, begin dit jaar al uitgekomen maar leuke remix van Sleep van Max Richter door Kelly Lee Owens

 

Glasser's Crux is een indrukwekkend muzikaal album dat de luisteraar meeneemt op een sonische reis vol introspectie. Met gelaagde arrangementen, betoverende vocalen en experimentele elektronische elementen, creëert Glasser een unieke soundscape die emoties oproept en de diepten van de menselijke ervaring verkent. Crux is een meesterwerk van muzikale expressie en ontdekking.

bron: https://www.recordsonvinyl.nl/products/glasser-crux-lp-1

Beetje lame om uw texten door chatGPT te laten schrijven ma bon, leuk electro-poppie album wel :)
 
Senegal’s master mbalax drummers are rendered in killer electro dubs and club rub ’n tug by Valentina Magaletti’s Holy Tongue trio, Beatrice Dillon and Lamin Fofana, for an instant Honest Jon’s classic

Brewing since 2020, ‘Labour’ shells eight diffusions and variations on the deadly detonations of traditional mbalax drumming; a scintillating, traditional sound highlighted to the western world in recent years by Mark Ernestus’ work with the ensemble Jeri-Jeri on Ndagga. ‘Labour’ finds mbalax’s thunderous, rolling and swingeing percussion pulled in four distinct movements by a coterie of UK, Euro, and Afro-American artists who all share a rhythmic fascination from varying perspectives, and with incendiary results for discerning dancers and drum fiends who can hear the links to West African drumming disciplines strewn between ‘80s post-punk (23 Skidoo, On-U Sound, the Pop Group), ‘90s jungle, ‘00s post-techno and broken beat mutations, or 2010’s electro-dub deconstructions into 4th world ambient and experiments with rhythm.
Werkelijk elk woord in dit hype tekstje lijkt er op te wijzen dat dit project specifiek voor mij te wereld is gebracht :love:
 
Blijft een van de beste optredens van dit jaar. :drool:

MAAR DUS.

Nieuwe Forest Swords en Evian Christ. Beide fantastisch maar Christ... Die landt mogelijks heel hoog in mijn eindejaarslijstje. :love:
Heb toch moeite gehad om die Evian Christ helemaal uit te luisteren. Laten we het er op houden dat trance nog steeds mijn ding niet is..
 
Heb toch moeite gehad om die Evian Christ helemaal uit te luisteren. Laten we het er op houden dat trance nog steeds mijn ding niet is..
Je bent niet de enige, de fans van Warp zijn not amused.

Ik ben altijd al fan geweest van foute beukschijven, deconstructed beats en cheesy witch house. Dit brengt het gewoon allemaal samen in een killer productie. Maar ik ben er zeker van dat dit voor veel mensen pure bagger is, I don't blame them. :unsure:
 
Trance en Warp. Colour me intrigued. Die Evian Christ ook eens opleggen hoewel ik voor de rest nog niks van zijn muziek gehoord heb. :unsure:
 
Eerste nummer vond ik nochtans nice. Moest direct aan Rabit en Ben Frost denken. Niet verwonderlijk want Christ heeft nog een Tri-Angle verleden? Maar vanaf nr. 2 kwamen de chipmunk vocals :unsure:


Zelf grote fan van Warp die voor verrassingen zorgt en niet tot in het oneindige blijft hangen in de 90s IDM sfeer. De signing van Squid heeft ook veel kritiek gehad bij de oude garde, maar wat mij betreft was dat een schot in de roos. 2023 is algemeen al een heel goed jaar geweest voor het label, ook nog Kelela, Yves Tumor, Kassa Overall...
 
De dinosaurusfans van Warp kunnen gerust blijven luisteren naar hun Artificial Intelligence compilaties. In mijn tijd deed Warp ook al hun ding door artiesten te tekenen die niet per se binnen hun initiële werkgebied opereerden. Zoals Grizzly Bear, Battles, Gravenhurst en Maximo Park.

Evian Christ ook al opgehad, op het eerste gehoor ook niet helemaal mijn ding maar ik ga het nog wat kansen geven. Misschien wat glowsticks vasthouden terwijl ik er naar luister.
 
Terug
Bovenaan