De selftitled en Overgrown vind ik echt top, daarna is het nooit echt slecht geweest maar de nummers grepen de aandacht absoluut niet.

Eens kijken wat deze zegt, de single was alvast veel belovend.

Cover art deed me trouwens aan de Dance Of Death scene in Det Sjunde Inseglet denken, heeft er allicht niets mee te maken maar toch :p

2258663A80544639ABCFFD858B99F94B.JPEG
 
Wat vinden jullie er van? Buiten het feit dat het album niet echt coherent aanvoelt ben ik wel mee, z'n beste sinds de S/T en Overgrown durf ik zelfs stellen (EP's en singles buiten beschouwing gelaten).
 
Wat vinden jullie er van? Buiten het feit dat het album niet echt coherent aanvoelt ben ik wel mee, z'n beste sinds de S/T en Overgrown durf ik zelfs stellen (EP's en singles buiten beschouwing gelaten).
Ik ben altijd al een koele minnaar geweest..

Zeker waar dat dit nieuwe album een beetje een mix van vanalles is. Maar hoewel de online recensies allemaal spreken van een terugkeer naar de beats en de underground, vind ik toch dat de invloed van zijn productiewerk voor grote popnamen sterk zichtbaar is. Het is naar mijn aanhoren allemaal een beetje teveel gepolijst en braaf met niet echt een rauwer kantje, wat ik altijd graag heb in mijn electronica allerhande.
 
Wat vinden jullie er van? Buiten het feit dat het album niet echt coherent aanvoelt ben ik wel mee, z'n beste sinds de S/T en Overgrown durf ik zelfs stellen (EP's en singles buiten beschouwing gelaten).
Ik ben net als @clercqie nooit een grote fan geweest van Blake buiten zijn eerste EP's . De S/T had enkele sterke nummers en Overgrown had die geweldige collab met RZA, erna heb ik zelfs geen moeite meer gedaan om de albums te beluisteren. Het klonk voor mij steeds te traag en te veel hetzelfde. Ik heb hem twee keer live gezien en toen was het ook duidelijk dat de momenten dat hij teruggreep naar CMYK voor mij de hoogtepunten waren.

Nieuwe plaat luistert fijn weg maar zal voor mij denk ik geen materiaal zijn voor de eindejaarslijstjes. :unsure:
 


Nieuw veelbelovend materiaal uit deze week. Straks in bed eens met de oortjes in naar hogere sferen proberen komen :)

Dan nog de nieuwe van K-LONE gemist deze zomer verdraaid. Mooie opvolger voor Cape Cira. Spijtig dat ik hem nu pas leer kennen nu de zomerse avondjes verleden tijd zijn.

 
Laatst bewerkt:

Ghost Box kondigde net een repress aan van het debuut van Belbury Poly. Genoeg reden om deze nog een in de kijker te zetten. :unsure:

Check zeker ook The Belbury Tales.

En doe tegelijkertijd eens een deep dive in Ghost Box Records.
Nieuw album van deze mannen. Had er nog niet eerder van gehoord, dus k ga zeker hun debuutalbum nu eens checken.


sound nice !!! hup in men rotation list.
 
Die Laurel Halo is heel sterk moet ik zeggen. Ik hou van de textuur en tonaliteit van de akoestische instrumenten die ze smaakvol integreert. Zo zit Atlas wat op de grens tussen ambient, jazz en modern klassiek. In die algemene categorie heeft dit jaar al veel uitschieters voortgebracht!

Nieuwe JLin is trouwens ook uit:
Voor de gelegenheid geeft Mike Paradinas (labelbaas van Planet Mu) op RA een feestje hierbij:
Genereus!!


Edit: ge-ninja'd door @Gravetiet zeg!
 
Terug
Bovenaan