Avalon Emerson, geroemde en eclectische DJ, heeft zich toch serieus heruitgevonden voor haar artiest-debuut. Heerlijke (dream)pop plaat! Kijk @utred, het mag dus ook al eens iets met hooks zijn hier!
Fantastische plaat. Ligt heel dicht bij Kelly Lee Owens qua sound maar dat is helemaal niet erg, heeft al veel opgelegen deze week. :love:
 
Zeer benieuwd.

Fred heeft indertijd ook de 2 albums uit 2014 van Eno en Karl Hyde mee geproduceerd. Die zijn toen uitgekomen op Warp en vind ik ook nog altijd de moeite.
Valt me toch wat tegen. Zal er deels ook aan gelegen hebben dat ik wat anders verwachtte.
 
Valt me toch wat tegen. Zal er deels ook aan gelegen hebben dat ik wat anders verwachtte.

Ik had helemaal geen verwachtingen omdat ik Fred Again eigenlijk helemaal niet goed ken. Het is niet slecht maar meer dan dat is het zeker niet.
 
Ik had helemaal geen verwachtingen omdat ik Fred Again eigenlijk helemaal niet goed ken. Het is niet slecht maar meer dan dat is het zeker niet.
Ik kende hem ook enkel van die samenwerking met Eno en Karl Hyde en die 2 albums waren toch iets heel anders dan dit dus.
 
Voor de liefhebbers van de hype


Ben ik de enige die dit een vreemde samenwerking vind? Four Tet gaat hier toch plat de commerciële toer op?
Ivm met zijn samenwerkingen in het verleden met Caribou/Daphni, Madlib, ...Die Coachella set geeft mij groot Tomorrowland gevoel.
Blijft wel een muzikale genie die man.
 
Ben ik de enige die dit een vreemde samenwerking vind? Four Tet gaat hier toch plat de commerciële toer op?
Ivm met zijn samenwerkingen in het verleden met Caribou/Daphni, Madlib, ...Die Coachella set geeft mij groot Tomorrowland gevoel.
Blijft wel een muzikale genie die man.
Ik was ook al aant denken, ze zouden zich beter FFS heten in die line-up.
 
Nah. Het is dansmuziek. Met veel gevoel voor respect aan al de stijlen waar de 3 heren zijn met opgegroeid en uiteindelijk hun eigen muziek hebben uit gemuteerd. Four Tet is eigenlijk ook altijd wel van alle markten thuis geweest dus hem met eender wie gepaard zien is eigenlijk geen verrassing. Het is niet volledig mijn ding, maar zo'n co ops succesvol zien worden zie ik wel graag. Naar mijn oren toch relatief pretentieloze muziek. Echt niet "plat".

Nieuwe Jessie Lanza <3
 
Ben ik de enige die dit een vreemde samenwerking vind? Four Tet gaat hier toch plat de commerciële toer op?
Ivm met zijn samenwerkingen in het verleden met Caribou/Daphni, Madlib, ...Die Coachella set geeft mij groot Tomorrowland gevoel.
Blijft wel een muzikale genie die man.

Om je vertrouwen in Four Tet terug een boost te geven, met dit nummer zul je hem niet op de mainstage van TML zien staan.


En dan nog iets uit Indonesië begot

 
PAN delivers as usual.

Verder de laatste tijd weinig releases die écht mijn aandacht grijpen. Bv die Overmono vind ik op zich competent gemaakt maar is wat te big room house / techno voor mijn smaak. Nieuwe Blawan was ok maar ook weer niet wow..

Meer iets voor de hiphop thread, maar dat billy woods album vond ik wel erg goed!
 
Verder de laatste tijd weinig releases die écht mijn aandacht grijpen.

Nieuwe Blawan vind ik wel cool, stevige bocht ook tegenover zijn pompende techno beats.

Er is ook een nieuwe EP van Martyn, moet ik nog eens checken, ik was indertijd grote fan van Ghost People.

 
De hype is real

FxcncYAXgAEc2EL
 
Autechre ook bijna klaar zag ik onlangs passeren. If so, dan gaat het een dik jaar zijn voor Warp zeg. Hun output voor 2023 is al ijzersterk geweest
 
Garage vibes op het label van Anthony Naples! Aanrader voor degenen die Kelela eerder dit jaar ook goed vonden
 
Nog een aantal recente interessante dingen:

Japanse dub-inspired click&cuts, bestemd als ondersteuning voor fancy moderne dans. Heel cultureel allemaal!

We blijven beetje bij de digitale dub met deze heruitgave van een oude samenwerking tussen Justin Broadrick (Godflesh, Jesu) en The Bug. 2u30min! Zelfs Swans geraakt daar niet aan.. Tis eerder om uit te samplen van tijd tot tijd.

Edit: nog eentje om het af te leren.
Aanrader door Hardwax, voor de liefhebbers van de cinematische noise van Ben Frost

Edit2: en nu echt de laatste
Sounds designs van de bovenste plank, door een producer die nog op Sandwell District heeft gereleased. Kruising tussen state-of-the-art techno en psychedelische drones.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan