Oh yes! Gisteren al een eerste keer beluisterd en het is precies een combinatie van al zijn eerder werk. Topplaat.
RA beschrijft het mooi

At first, Imagine This Is A High Dimensional Space Of All Possibilities may seem slightly overstuffed. Holden finds a way to incorporate an incredible amount of ideas into every piece. Many tracks end by disintegrating, which would become tough to endure if the album wasn't sequenced so perfectly. It's meant to be experienced in one fell swoop. Once the record works its magic on you, it'll be hard to pull out a single moment. Midway through writing this review, I started the first song to find a reference sound and accidentally listened to the entire thing. James Holden has made a trance masterpiece here, a transformative record full of beauty and joy, equipped to stimulate minds and bodies in equal measure.
 

Super aangenaam en bouncy plaatje, dit. Om onmiddellijk vrolijk van te worden. Uitgebracht op RVNG Intl, hetzelfde label van oa. Lucrecia Dalt, dus mijn interesse was direct gewekt.

Kate NV's vorige album uit 2020 is ook een toppertje:


Straks ook eens die nieuwe James Holden checken.
 
Debuut van Kate NV is idd heerlijk! Ze speelde vorige zomer in Gent maar kon er helaas niet bij zijn. :headshake:
 
In volledig ander nieuws: het album van het jaar is er

verfrissend, klinkt top !
De laatste week weer heel wat lekker uitgekomen. De nieuwe Holden uiteraard, Altin Gun + een nieuwe van Ambassade die ik ook heel erg kan smaken:


En dan ben ik nog niet klaar met luisteren. Lijstjestijd kan wel eens een moeilijke worden dees jaar.
 
Laatst bewerkt:

This should be fun! 😀

Deze is ondertussen gereleased! Doet me pijn om te zeggen, maar ik vond het niet wow. Of althans, Shackleton heeft al betere projecten gehad imo. Majestic Yes EP van vorig jaar met de focus op Senegalese mballax drums vond ik een meer frisse wind in zijn werk brengen.
 
Licht gerelateerd aan James Holden : Waclaw Zimpel heeft ook een nieuw album uit

Serieuze synth workouts.

De man heeft dus al eerder met Holden (en Shackleton ❤️) samengewerkt en opgetreden op oa. LeGuessWho. Zijn vorige solowerk, Massive Oscillations is ook een aanrader.
 

Indrukwekkende performance, ik vind hem soms te cliché house klinken maar deze Tiny Desk is fantastisch.
 
FvI2QMHaEAEyr0k


Komt een co-op aan tussen Fred Again en Brian Eno op het Label van Four Tet. Hyped ? :D
Er is ook een radiostation gemaakt dat blijkbaar elke avond vanaf 22u wat uitzendt:
 
FvI2QMHaEAEyr0k


Komt een co-op aan tussen Fred Again en Brian Eno op het Label van Four Tet. Hyped ? :D
Er is ook een radiostation gemaakt dat blijkbaar elke avond vanaf 22u wat uitzendt:
Zeer benieuwd.

Fred heeft indertijd ook de 2 albums uit 2014 van Eno en Karl Hyde mee geproduceerd. Die zijn toen uitgekomen op Warp en vind ik ook nog altijd de moeite.
 
Terug
Bovenaan