Basketbal: USA on top of stunt van Belgian Cats bij de vrouwen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Spanje mist bijna alles (23 gescoord in 2 en half quarter) dus het lijkt zo goed als binnen. Sterke prestatie toch. Toch geschiedenis aan het schrijven, had dit niet meer verwacht na die wedstrijd tegen Duitsland.

EDIT: had het precies niet moeten zeggen. Wij scoren niet meer en de Spanjaarden nu toch 6 punten dichter

Heerlijk. Een week geleden zag het er nog heel slecht uit, maar nu gewoon halve finale :)

Een medaille zal hoe dan ook nog altijd pittig blijven.

Ba wah spannend. Het verschil was toch nog altijd vrij ruim al moesten ze de concentratie er wel bij houden.

Na Duitsland was de kans dat ze naar huis moesten gaan, naar mijn mening toch 95 à 99%.
Dat was echt een blamage.

MAAR die match heeft de Belgen wel wakker geschud. Ze stomen gewoon door. :D

Mss redemption tegen Duitsland, wie weet. Hopelijk valt Becky haar kwetsuur mee, heb het niet zien gebeuren (3e kwart pas ingepikt).

Vandegoor hoort daar inderdaad niet. Echt heel irritant hoe beperkt of fout zijn kennis is.

Wat een geweldige team zijn die Belgian Cats toch ! Als die hun basket spelen en in vorm zijn, gewoon epic. Vanloo, Meesseman, Linskens, Delaere, Ramette, wat een toppers zijn dat (de rest eigenlijk ook wel maar deze toch wel in het bijzonder). Ik hoop ook dat Becky haar blessure niet te ernstig is, ik zie en hoor ze graag bezig.

Ik zou ze wel tegen Duitsland willen zien spelen omdat ik wel denk dat ze nog eens dubbel zo hard gaan vlammen vanwege die blamage tegen hun en omdat er natuurlijk medailles voor het grijpen vallen.

Vandegoor hoort daar inderdaad niet. Echt heel irritant hoe beperkt of fout zijn kennis is.
En springen, blijven springen, ja nog eens keer, zeer goed met die hands up in the air

Ik vind Mestdagh als co commentator ook maar matig. Toen ze uitlegde dat "undersized voor haar position" betekende dat de speelster kleiner is dan de spelers is waartegen ze moest spelen op haar positie voelde ik me als kijker beledigd heb zette ik het op een mute.

Soit, wat een topPLOEG gewoon die cats. Fantastisch. Geniet er al jaren van.

Europese titel vorige olympische spelen op zucht van finaleplek.

Niet echt te veel opgehemeld denk ik gewoon echt is een non match op een zeer belangrijk moment.

Zie ze wel revanche pakken tegen Japan en dan is er nog (een kleine) kans op groepsfase overleven.

Of natuurlijk stunten tegen de VS maar dat wordt lastig... . Zit wel in t stadion dan dus hoop op beter dan tegen Duitsland.
Voila niks overroepen, spelen toch al heel wat jaren goed en op een zeer zeldzame match tegen Duitsland na gewoon genieten om naar te kijken.

Laat nu Duitsland maar komen liefst in de halve ik zie ze daar revanche tegen pakken. :love: .

Mss redemption tegen Duitsland, wie weet. Hopelijk valt Becky haar kwetsuur mee, heb het niet zien gebeuren (3e kwart pas ingepikt).

Ik moest daarstraks bijna luid op lachen toen hij begon uit te leggen wat een time violation is :laugh:

Ik moest daarstraks bijna luid op lachen toen hij begon uit te leggen wat een time violation is :laugh:

Hij zit vaak zelf te veel als gelegenheidssupporter aan de micro.
Enigste reden dat ik het niet op mute zet is om de sfeer in het stadium wat mee te kunnen pikken.

Twas echt verschrikkelijk als commentaar, het toppunt was wel dat de match aan het doodbloeden was met 40 seconden te gaan en 13 punten voorsprong.

Had indertijd enkel de finale van het EK gezien toen ze Europees kampioen speelden en ik dacht van 'dit niveau is amper om aan te zien' - hoorde dan ook van anderen dat dit toevallig een slechte match was, de Spanjaarden hebben het toen volledig weggegeven op het einde.

Nu de laatste drie matchen van de Cats volledig gezien en mijn mening volledig moeten bijstellen: veel inzet, mooi samenspel, snelle balcirculatie met mooie passes en deze match ook enkele lekkere bommen. Echt een plezier om naar te kijken 😍

Redelijk belachelijk dus inderdaad. Zou toch een bepaalde regel moeten inzitten dat je minsten x aantal tijd genaturaliseerd moet zijn of ten minste x aantal wedstrijden al gespeeld moet hebben.
Moeten ze inderdaad gewoon iets aan doen. In het handbal was er enkele jaren geleden WK in Qatar en het thuisland werd zomaar tweede (gelukkig niet gewonnen) omdat ze de jaren ervoor allemaal goede Europese spelers binnengehaald hadden. Sindsdien zijn de regels daar aangescherpt, vermoed dat ze dit hier op termijn ook wel zullen doen.

Van Loo toch veel balverlies deze match zal toch beter moeten maar voor de rest top prestatie hopelijk winnen en dan finale zondag let's gooooo

Tegen Frankrijk aldus. 50/50 denk ik. Het is een sterk team maar als EK moeten ze die op hun best toch de baas kunnen.

De laatste helft was wat minder; veel gemiste kansen langs beide zijdes en het spel lag teveel stil door de vrihworpen en time-outs.

Terug
Bovenaan