Als iemand die ooit aan zelfmoord gedacht heeft en diep in de put zat kan ik u zeggen: Voor sommige mensen maakt dit weldegelijk uit. Ik kan alleen voor mijzelf spreken en niet voor BDP.
Het issue is: BDP voelt zich nu effectief, ne looser die zichzelf beter, van kant kan maken. Veel van zijn familie, vrienden en ex-collega's, laten hem plots vallen gelijk ne baksteen en als hij toch eens durft vragen aan een ex-goeie vriend: Spring ik niet beter? Dan brult die ex-vriend, aan de telefoon: Ja, je bent ne fucking looser! Spring van de brug gast en laat mij nu fucking met rust! .. En KLIK die ex-vriend gooit zijn telefoon op de haak.
Steun? Zijn gezin, max 1 of 2 echte vrienden misschien, als ie geluk heeft, anders is dat aantal nu gewoon NUL. (men zegt wel eens je echte vrienden leer je in nood kennen, en dat is gewoon zo, ik heb dit zelf ook meegemaakt, wel voor veel minder zware feiten ..)
Misschien nog een enkeling in de familie die hem steunt ..? Voor de rest is hij gewoon massaal gedumpt he. Door familie, vrienden, ex-collega's, de publieke opinie en hij moet 100 emails per dag lezen waarin staat: Ben je nu nog steeds niet van de brug gesprongen? Fucking looser! Spring dan? Waar wacht je nog op! En dreigtelefoons .. continue lastig worden gevallen op straat .. enzovoorts .. dat hoort er dan allemaal bij.
Ik klink, nu misschien wreed, maar dat is gewoon de bittere realiteit waarin Bartje nu leeft he. En of het terecht is dat hij nu al die shit over zich krijgt daar spreek ik mij niet over uit, maar de mensheid kan op dat vlak gewoon heel wreed zijn.