Maar dat hebben ze gedaan en De Pauw is daar dan nog los over gegaan.Het kwam terug op ik die vind dat vrouwen hun lijn zelf ook moeten aangeven.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar dat hebben ze gedaan en De Pauw is daar dan nog los over gegaan.Het kwam terug op ik die vind dat vrouwen hun lijn zelf ook moeten aangeven.
En dan is het inderdaad strafbaar en ben ik er volledig mee akkoord.Maar dat hebben ze gedaan en De Pauw is daar dan nog los over gegaan.
Kan zijn. Vragen stellen in het luchtledige lijkt me bijzonder maar ieder het zijn.Niemand, ik vraag dat. Zo werkt een vraag. Dus dat mag toch een antwoord krijgen? Geen onterechte vraag in dit geval ook niet, lijkt me.
Eerst het vanzelfsprekende, ik denk dat we dit gemeen hebben, al verwoord ik soms niet goed. Ik keur BDP's acties niet goed buiten het tv-maken.Ja ok, maar dat zijn toch allemaal zaken waar ge rekening mee houdt en weet dat dat een risico is?
Ik heb onlangs nog een redelijk lang gesprek gehad met een bekend iemand en dat ging deels over diens liefdesleven en hoe die bewust moet omgaan met bepaalde zaken om persaandacht te mijden én hoe ondanks dat toch nog bepaalde zaken naar buiten geraken. (...)
Dus dan ben je je als bekend persoon toch zeker bewust dat als je zulke zaken doet en het uitkomt dat dit het gevolg daarvan kan en zal zijn?
Ik kan me écht waar oprecht niet voorstellen hoe korte termijn je moet denken om uw carrière en leven te vergooien voor zaken die perfect vermijdbaar zijn én ook nog eens heel uw werksfeer verpesten.
Ik zie er echt de meerwaarde niet van in.
Je weet toch dat dat kan uitkomen: dat uw vrouw dat te weten kan komen, uw kinderen en dat je voor heel Vlaanderen te kijk kan gezet worden.
Dat is toch een zéér berekend risico.
Hoe kan iemand met een gezond verstand dat nu allemaal weten en het toch nog doen?
Misschien is hij altijd al zo geweest en heeft hij een deel van zijn echte persoonlijkheid in die rollen en typetjes gestoken? Dat lijkt me toch aannemelijker dan dat hij plotseling enkel die karaktereigenschappen van die karakters (die hij vooral zelf schreef) heeft overgenomen eigenlijk, maar goed: daar kan je enkel naar raden.Veel van z'n werk was ook achteraf gezien seksgrappen en ongemakkelijke situaties met vrouwen. Ik denk niet dat je dat als een losstaand element kan zien. Hij heeft enerzijds dat persona uit die sketches.
Ik wil niet zeggen dat hij het onderscheid niet meer kan maken tussen zijn persona/typetje en zijn echte persoonlijkheid. Maar misschien werd er toch iets overgebracht van zijn typetje en wat hij deed in het echte leven.
![]()
Sihame El Kaouakibi na zelfmoordpoging Bart De Pauw: “Als persoon die zelf gecanceld werd, kan ik meespreken over negatieve impact op iemands leven”
Onafhankelijk parlementslid Sihame El Kaouakibi heeft in een filmpje op sociale media gereageerd op <a href="https://www.hln.be/binnenland/bart-de-pauw-terug-thuis-na-vermoedelijke-zelfmoordpoging-bart-zat-de-laatste-tijd-heel-diep~a5db7e17/" target="_blank">de zelfmoordpoging van televisiemaker...www.hln.be
BARF!
Ook weer hier zoals bij BDP, moest men van in het begin wat meer schuldinzicht tonen dan zou dat cancellen misschien ook niet op de spits gedreven worden.![]()
Sihame El Kaouakibi na zelfmoordpoging Bart De Pauw: “Als persoon die zelf gecanceld werd, kan ik meespreken over negatieve impact op iemands leven”
Onafhankelijk parlementslid Sihame El Kaouakibi heeft in een filmpje op sociale media gereageerd op <a href="https://www.hln.be/binnenland/bart-de-pauw-terug-thuis-na-vermoedelijke-zelfmoordpoging-bart-zat-de-laatste-tijd-heel-diep~a5db7e17/" target="_blank">de zelfmoordpoging van televisiemaker...www.hln.be
BARF!
Ongetwijfeld heeft zo'n uitgebreide media aandacht een grote impact op de mentale gezondheid maar het is inderdaad moeilijk om empathie te voelen wanneer er geen enkele graad van schuldbesef is. Dat geldt voor beide personen denk ik.![]()
BARF!
Eerst het vanzelfsprekende, ik denk dat we dit gemeen hebben, al verwoord ik soms niet goed. Ik keur BDP's acties niet goed buiten het tv-maken.
Maar als ik deze thread een beetje lees, heb ik ergens de neiging om zijn psychologie proberen te begrijpen. Ik snap het ook niet echt, maar ik probeer het te doen. Daarom gaat het onderstaande misschien klinken alsof ik het goedpraat, maar dat poog ik niet.
De risicoinschatting die je aanhaalt is inderdaad slim.
Ik herinner me bepaalde zinnen die BDP gezegd heeft, iets in de trant van: "Ik was 16 jaar toen ik meedeed aan 'Meester, hij begin weer'. Daar was een heel knap meisje, en die vond jou aardig. En daarvoor was je een jongen op school, waar geen enkel meisje je ooit zag zitten." Wat doet dat met iemand van 16 jaar, die vanaf dan in die wereld zit? Dat klinkt alsof dat voor BDP die allures net verbonden waren met het acteren, met de tv-wereld. Hij heeft ook niet verder gestudeerd of een andere stiel geleerd. Klinkt misschien weinig aannemelijk, maar dan kan je het gevoel hebben dat je weinig anders kan dan dit tv-werk.
Veel van z'n werk was ook achteraf gezien seksgrappen en ongemakkelijke situaties met vrouwen. Ik denk niet dat je dat als een losstaand element kan zien. Hij heeft enerzijds dat persona uit die sketches.
Ik wil niet zeggen dat hij het onderscheid niet meer kan maken tussen zijn persona/typetje en zijn echte persoonlijkheid. Maar misschien werd er toch iets overgebracht van zijn typetje en wat hij deed in het echte leven.
Het klinkt alsof dat hij door de lachende goedkeuring van die hij kreeg van die grappen, dat hij het gevoel had dat hij grensoverschrijdend gedrag mocht doen, want hij is 'BDP' en hij mag dat.
Sowieso, volgens mij IS hij gewoon Raf Willems (of is Raf Willems de verpersoonlijking van hoe hij zichzelf toen zag). En dan is de uitkomst niet eens zo verwonderlijk.Ik denk dat het andersom is. Dat zijn typetjes veel dichter bij hemzelf stonden dan hij zelf zou willen toegeven.
Dit 100%. Als hij op het moment dat heel deze zaak naar buiten komt gewoon zegt van: "ik ben véél te ver gegaan en besef ik eigenlijk nu pas". Dan staat hij een paar weken in het oog van de storm en kraait er 2 jaar later geen haan meer naar. Maar hij heeft dit toch wel zelf gezocht.Maar anderzijds was de heisa echt wel te groot voor wat het was. Maar ook daar heeft hij zelf deels schuld aan.
Als vrouw moet je heel kordaat zijn. Duidelijk aangeven waar de lijn ligt, zonder 0 ruimte te laten voor interpretatie. Vind ik tenminste.
Als vrouw moet je kunnen werken/feesten/leven/... zonder constant op uw hoede te moeten zijn dat één of andere overgeile vent u gaat beginnen ambeteren.
Uitgebreide media aandacht + allerhande sociale media. Zijn mijn insziens twee versterkende factoren. Jan met de pet die ongewenste seksuele handelingen treft of hakima met de hoofddoek die wat geld verduisterd van hare werkgever zullen ook wel gestraft worden maar daarna zonder probleem in de anonimiteit kunnen verdwijnen en nog iets van hun leven kunnen maken. Dat hebben bdp en sek opgegeven van de moment ze een publiek figuur werden.Ongetwijfeld heeft zo'n uitgebreide media aandacht een grote impact op de mentale gezondheid maar het is inderdaad moeilijk om empathie te voelen wanneer er geen enkele graad van schuldbesef is. Dat geldt voor beide personen denk ik.
HLN en bij uitbreiding DPG hebben altijd zo over zelfmoord(pogingen) bericht. Niks nieuws, maar blijkbaar wel nodig om nog eens te duiden.![]()
Hoe we berichten over Bart De Pauw
www.hln.be
HLN vindt plots een moreel kompas.
Wat Bart gedaan heeft was echt NOK. Maar mevrouw Kaouakibi is de allerlaatste persoon die iets hierover moet zeggen. Heeft dat mens geen enkele schaamte?Tenenkrommende persoon en persoonlijkheid, ik ben er rotsvast van overtuigd dat menig afdeling psychiatrie hun handen daarmee meer dan vol heeft, moraal kompas, ethisch gevoel, eq zijn beneden alle peil. IQ zal mss nog redelijk zijn.
Toch wel van een hele grote andere grootorde dan en eigenlijk zelfs gewoon niet te vergelijken. Eddy heeft niet meer dan één ongelukkige uitspraak gedaan uiteindelijk, dat valt toch in het niets met wat BDP heeft uitgevreten. Excuses of niet. Bart zijn carrière in medialand was gewoon finito geweest. Hij had zich absoluut kunnen en misschien wel moeten excuseren, maar dat had hem nooit zijn job teruggegeven.Dit 100%. Als hij op het moment dat heel deze zaak naar buiten komt gewoon zegt van: "ik ben véél te ver gegaan en besef ik eigenlijk nu pas". Dan staat hij een paar weken in het oog van de storm en kraait er 2 jaar later geen haan meer naar. Maar hij heeft dit toch wel zelf gezocht.
Vergelijk dat met Eddy Demarez... ok, dat was van een andere grootorde, maar die is direct op non-actief gezet en heeft (al dan niet gemeende) excuses aangeboden aan de personen in kwestie. Als die op dat moment daar de grade A asshole gaat uithangen en der nog een paar scheppen bovenop doet (wat BDP dus wel gewoon deed) dan wordt die ook gewoon buiten gedragen. Maar diejn is slim geweest, heeft effe door de zuren appel gebeten en zit gewoon terug op zijn plaats ondertussen.