Bart De Pauw

Het feit dat hij nu dus voor 5 van de 13 zaken is veroordeeld, bewijst wel een beetje mijn stelling van een tijdje geleden, dat niet het totale aantal gevallen de schuld uitmaakt, maar wel de ernst van de individuele feiten op zich.

BDP kan gerust 13 vrouwen hebben zitten versieren via sms, dat wil daarom nog niet zeggen omdat het er zoveel zijn dat hij daarom schuldig is aan stalking. Dat zou hoogstens aantonen dat hij hopeloos op zoek is naar (buitenechtelijke) aandacht.

Naar ik het had begrepen was er bv ook één iemand bij die ooit 1 sms had gekregen van hem, maar ook een verklaring heeft afgelegd "om de slachtoffers een hart onder de riem te steken en de ernst van de feiten duidelijk te maken." Ja zeg?

Soit, uit de veroordeling mogen we opmaken dat het dus bij een aantal vrouwen wel degelijk heel erg problematisch en ongepast was, goed dat hij daarvoor veroordeeld is, hopelijk zorgt dit er in elk geval voor dat het er in die acteurs-, kunst- en BV wereld op dat gebied anders aan toegaat in de toekomst. Kan me best inbeelden dat er nog wel dergelijke gevallen zijn of waren in die wereld vol ego's.

Jammer genoeg zal dit enkel in de hoogste regionen een impact hebben. In de amateur en semi-professionele wereld zal dit weinig of niets teweegbrengen vrees ik.
Gezien niemand anders van zijn of haar sokkel is gevallen sinds De Pauw, durf ik zelfs dat te betwijfelen.

Gezien niemand anders van zijn of haar sokkel is gevallen sinds De Pauw, durf ik zelfs dat te betwijfelen.
Nee inderdaad. Buiten wat ‘lacherig’ gedoe over #metoo en nog wat ander gewauwel over ‘dat het allemaal niet zo erg zal zijn’ is er weinig van te merken op elk niveau.
Fijn dat men nu reclame maakt voor Philine Janssens, maar dergelijke initiatieven zal nooit opgestart worden op de niveau’s en plekken waar men het het hardste nodig heeft.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211122_94792158

Zeker niet de bedoeling deze thread te kapen, maar het proces tegen Jan Fabre is ondertussen ook ingeleid.

Heel wat minder rond te doen (het waarom begrijp ik niet) en wat je ervan leest duidt eerder in een nog ergere richting vind ik, of moet zeker niet onderdoen voor BDP.

Zeker niet de bedoeling deze thread te kapen, maar het proces tegen Jan Fabre is ondertussen ook ingeleid.

Heel wat minder rond te doen (het waarom begrijp ik niet) en wat je ervan leest duidt eerder in een nog ergere richting vind ik, of moet zeker niet onderdoen voor BDP.

het waarom is niet moeilijk hoor.
Bart De Pauw: geliefd door heel vlaanderen vanwege zijn grappen en grollen. de persoon waar ge een avond pinten mee wil pakken. Toffe joviale gast, die ineens van zijn sokkel als ideale schoonzoon valt.

Jan Fabre: euh, Jan Fabre he. Nen omhooggevallen kunstenaar, waar bijna niemand van tv-kijkend vlaanderen ook maar enige voeling mee heeft en ge het misschien al half verwacht dat die zich als een dictator met grijperige handjes gedraagt.

Wat niets zegt over de ernst van de zaken, maar wel welke deining het onder de mensen zal teweegbrengen.

Bij de Pauw is er vooral de hele discussie geweest, en dat kwam idd omdat het altijd als een toffe pé overgekomen is op TV. De meeste van zijn slachtoffers zijn ook bekend geworden, oa door met hem te werken, wat de meningen nog meer verdeelde.
Jan Fabre verdeelt de meningen heel wat minder, zijn slachtoffers zijn minder bekend, en ik denk de feiten ook ernstiger. dus is er minder discussie, en lijkt het alsof niemand er van wakker ligt.

Het verbaast me toch dat hij schuldig is bevonden. Ik ben ergens wel benieuwd op welke feiten het vonnis zich beriep, maar ik veronderstel dat we dat nooit te weten zullen komen.

Ik heb me wel doorheen het proces geërgerd aan die talrijke beweringen en opinies, die nu nog steeds verschijnen, dat als BDP dit of dat had gedaan het nooit tot een proces was gekomen of dat x en y nooit een proces wilden. Wat een hoop schijnheilig gezanik was dat.

Laatst bewerkt:
Het verbaast me toch dat hij schuldig is bevonden. Ik ben ergens wel benieuwd op welke feiten het vonnis zich beriep, maar ik veronderstel dat we dat nooit te weten zullen komen.

Ik heb me wel doorheen het proces geërgerd aan die talrijke beweringen en opinies, die nu nog steeds verschijnen, dat als BDP dit of dat had gedaan het nooit tot een proces was gekomen of dat x en y nooit een proces wilden. Wat een hoop schijnheilig gezanik was dat.
Beetje zoals jij nu zelf gedaan hebt? :coolbrows:

Er vanuit gaande dat het gerecht in eer en geweten handelt, onthoud ik het volgende:

1) Met 5 bewezen zaken kunnen we besluiten dat BDP een vetzakske is en hopelijk brengt deze veroordeling hem tot inzicht. Het feit dat er geen effectieve straf werd uitgesproken, zegt denk ik ook wel we hem niet als een gevaar voor de samenleving moeten beschouwen.

2) De klacht(en) van 62% van de dames werden ongegrond / niet bewezen geacht. Dit geeft voor ook wel eens een objectief zicht op de overdreven heksenjacht die nu toch al een aantal jaar aan de gang is (metoo, blm, woke, gender, ....). Is dit een kleine overwinning voor de blanke man die voor velen de bron van alle kwaad is? Misschien is het allemaal niet zo erg dat men ons wil doen geloven?

2) De klacht(en) van 62% van de dames werden ongegrond / niet bewezen geacht. Dit geeft voor ook wel eens een objectief zicht op de overdreven heksenjacht die nu toch al een aantal jaar aan de gang is (metoo, blm, woke, gender, ....). Is dit een kleine overwinning voor de blanke man die voor velen de bron van alle kwaad is? Misschien is het allemaal niet zo erg dat men ons wil doen geloven?
Dat kan je niet concluderen. Het is niet omdat het juridisch niet bewezen kon worden vanwege het niet bewaard zijn ervan, dat de sms'en nooit verstuurd zijn en de aanklachten op niets gebaseerd waren.

Dat kan je niet concluderen. Het is niet omdat het juridisch niet bewezen kon worden vanwege het niet bewaard zijn ervan, dat de sms'en nooit verstuurd zijn en de aanklachten op niets gebaseerd waren.
Met die insteek kan je dan ook gaan speculeren dat voor de 5 zaken waarvoor hij wél veroordeeld werd, mogelijk ook onschuldig is maar het spijtig genoeg niet kon bewijzen dat de dames hem geile sms'kes terugstuurden.

Dus als ik hier jou nu beschuldig van seksuele intimidatie/verkrachtingen, maar geen fluit bewijs kan aanvoeren voor die beschuldigingen kan je toch best schuldig zijn? Is het dat nu wat je wilt zeggen?

Vooral pijnlijk voor de Cafmeyers van deze wereld die vlot meededen met de SMSen (en evt iets meer hadden dan dat ?) daarna hun kar draaiden tegen hem.

Terug
Bovenaan