Ik ontken toch niet dat hij schuldig is? Heb het nu al een aantal keer _letterlijk_ gezegd.
Maar ik ben er niet tegen dat die dingen veranderen. Alleen de manier waarop staat mij niet aan. Het is niet omdat vroeger de klepel helemaal naar links was doorgeslagen dat je hem nu helemaal naar rechts moet doorslagen om dat recht te trekken? Dat is het probleem dat ik wil aankaarten.
En wat is dan helemaal naar rechts, in dit geval, waar de klepel nu zou zitten? Dat mannen helemaal geen grensoverschrijdend gedrag mogen plegen, en dat vrouwen dat stilletjesaan meer en meer durven toegeven?
Je wilt niet zeggen dat hij niet schuldig is. Maar in al je posts minimaliseer je het wel.En om terug te komen naar het topic van BDP: Ik stel alleen maar vast dat meer klachten werden verworpen dan aanvaard. En ik haal dat aan als een concreet voorbeeld om aan te tonen dat mensen tegenwoordig soms voor het minste in overdrive gaan zonder dat er soms een gegronde reden is. Verschiet er eigenlijk van dat er omwille van dit proces weer geen betoging geweest waar half Brussel werd afgebroken zoals tegenwoordig de mode is.
En nog eens voor de zekerheid: Ik wil hiermee niet zeggen dat BDP niet schuldig is he!
- meer klachten verworpen dan aanvaard
- mensen gaan in overdrive ( = grensoverschrijdend gedrag aanklagen bij je baas is in overdrive gaan)
- zonder gegronde reden (er waren meer dan een paar gegronde redenen, vandaar zijn veroordeling, niemand had het specifiek op één aanklacht)
En daarbij gooi je er nog even bovenop dat er "normaal" altijd gewelddadig betoogd werd. En dat het opmerkelijk is dat dat hier niet gebeurt. Dus zelfs als er niet gewelddadig betoogd wordt, versterkt dat alleen maar je vooroordeel dat de twee met elkaar te maken zouden hebben. Beetje een no-win situation, hè. En niet eerlijk om iets wat niet is gebeurd toch nog in de schoenen te schuiven (zoals je zelf zegt ivm BDP).
: Ik wil hiermee niet zeggen dat BDP niet schuldig is he!