Bart De Pauw

Ik versta ook niet wat zo een mannen bezielt eigenlijk.

Allee, uw doel is toch om te poepen/een affaire te beginnen. Dan pakt ge dat toch op een normale manier aan als ge uw doel wilt bereiken.
Een normale mens snapt dan toch dat als er geen reactie of een afwijzing komt dat het net de moment is om gas terug te nemen ipv bij te geven.
Ik wil echt wel eens weten wat zo een mensen bezielt en hoe die denken.

Denken die nu echt dat dat werkt?
Ik denk Kay dat sommige mensen hun denkproces reeds gevormd is tijdens hun tienerjaren. Weinig succesvol, veel tegenslagen op relationeel vlak.
Ineens worden die bekend of rijk of 'het lelijke eendje' syndroom. Dan kan ik me wel voorstellen dat die echt wel moeilijkheden hebben om met die nieuwe aandacht om te gaan.

Ik denk Kay dat sommige mensen hun denkproces reeds gevormd is tijdens hun tienerjaren. Weinig succesvol, veel tegenslagen op relationeel vlak.
Ineens worden die bekend of rijk of 'het lelijke eendje' syndroom. Dan kan ik me wel voorstellen dat die echt wel moeilijkheden hebben om met die nieuwe aandacht om te gaan.

Goh ja ok maar dan nog moet ge toch een beetje inzicht hebben.
Enfin, ik ben de eerste 18 jaar van mijn leven ook gepest, stond vol met puisten, lang haar,...

Ik vond net dat dat mij geleerd heeft wat gedrag met anderen kan doen op dat vlak en toen ik wat meer aandacht kreeg en ik al es wat contact had hield ik net nog altijd in mijn achterhoofd om niet te creepy od over te komen.
Denk net dat ge die onzekerheid blijft meedragen in plaats van als ne bullebak u op te dringen, enfin zo beleef ik dat toch vanuit mijn beperkte ervaring.

Goh ja ok maar dan nog moet ge toch een beetje inzicht hebben.
Enfin, ik ben de eerste 18 jaar van mijn leven ook gepest, stond vol met puisten, lang haar,...

Ik vond net dat dat mij geleerd heeft wat gedrag met anderen kan doen op dat vlak en toen ik wat meer aandacht kreeg en ik al es wat contact had hield ik net nog altijd in mijn achterhoofd om niet te creepy od over te komen.
Denk net dat ge die onzekerheid blijft meedragen in plaats van als ne bullebak u op te dringen, enfin zo beleef ik dat toch vanuit mijn beperkte ervaring.

Maar hij dringt zich niet op gelijk een bullebak hé, dat maakt het voor die vrouwen ook zo moeilijk (en het feit dat hij hun baas is natuurlijk).
Ik denk dat zijn patroon van omgaan met vrouwen wel enorm gestoeld is op die onzekerheid rond vrouwen die hij duidelijk heeft gehad, en tuurlijk is dat een leerproces als vrouwen dan opeens wel geïnteresseerd zijn. Er is gewoon geen excuus waarom hij daar niet uit geleerd heeft. Hij bleef (en blijft) zich vooral focussen hoe HIJ zich voelt in al die interacties. Hij wilt dat ze hem leuk/lief/tof/sexy vinden, zonder daarbij te kijken naar hoe die vrouwen zich eigenlijk leken te voelen bij het aangaan of opdringen van die interacties.

Ik begrijp niet waarom hij claimt ASS te hebben. Iemand met ASS zou nooit een carriere zoals De Pauw hebben opgebouwd, vooral in die sector en rond die thema's.

Het kan zijn dat ik me vergis, maar heb ik hier onlangs niet gelezen dat jij zelf op het spectrum zit? Hoe je dan zo'n uitspraken kan doen ... het heet 'spectrum' voor iets he. Ik word al standaard kregelig als mensen generaliserende uitspraken doen over wat 'autisten' al dan niet zouden kunnen en niet kunnen, maar iemand die zelf in het spectrum zit zou toch écht beter moeten weten.

Soit. Ik geloof het best. De gedachte is mij de laatste dagen ook al te binnen geschoten, als je die sms'en leest. Maar uiteindelijk maakt het geen verschil he. Het is niet omdat je in dat spectrum zit dat je je daar per definitie achter kan verstoppen wanneer je grensoverschrijdend gedrag stelt. Zeker gezien in het geval van De Pauw hij er in het verleden wel al op aangesproken is geweest, en de 'ik wist het niet' toch met een serieuze korrel zout genomen moet worden.

Maar hij dringt zich niet op gelijk een bullebak hé, dat maakt het voor die vrouwen ook zo moeilijk (en het feit dat hij hun baas is natuurlijk).
Ik denk dat zijn patroon van omgaan met vrouwen wel enorm gestoeld is op die onzekerheid rond vrouwen die hij duidelijk heeft gehad, en tuurlijk is dat een leerproces als vrouwen dan opeens wel geïnteresseerd zijn. Er is gewoon geen excuus waarom hij daar niet uit geleerd heeft. Hij bleef (en blijft) zich vooral focussen hoe HIJ zich voelt in al die interacties. Hij wilt dat ze hem leuk/lief/tof/sexy vinden, zonder daarbij te kijken naar hoe die vrouwen zich eigenlijk leken te voelen bij het aangaan of opdringen van die interacties.

Maar is hij effectief onzeker? Want daar hebben wij natuurlijk enkel maar het gissen naar.
En het is ook niet dat zijn manier van aanpakken niet werkte hé, het werkte wel degelijk. Alleen werkte het niet bij iedereen en is hij meerdere keren over de schreef gegaan.

Wat wij zien van berichten zijn enkel maar de vettigste. Maar de normale, lieve en tedere berichten die hebben we niet gezien. Berichten die misschien wel gewoon goed in de smaak vielen. Want zoals een Maaike Cafmeyer en Liesa Naert ook zeggen, BDP is echt geen slechte man. Beide hebben ze gewoon veel respect voor hem en namen ze zelfs het woord vriend en houden van in de mond.

Het patroon is dat hij driemaal een nee nodig had voor hij het besef had dat het nee was. Eerst de niet uitgesproken nee, de uitgesproken nee en dan de harde en duidelijke nee. En je kan dat misschien tweemaal voorhebben, maar bij de zevende keer moet wel het besef komen dat het zo niet werkt.
Neem ook mee acht dat de veelvuldigheid van dat flirten met verschillend vrouwen meespeelt, als het u overkomt dan kan je nog een soort van “ik ben speciaal” gevoel hebben. Maar als je hoort dat hij het met veel mensen doet dan vervalt dat en wordt je één van de zovele en is dat gevoel van speciaal te zijn valt dan weg.

Ik denk als vrouw dat je in deze verschillende fases doormaakt. In eerste instantie kan dat allemaal wel tof en vriendschappelijk zijn. En dat zal het ook geweest zijn. En vanaf dat het dan wat meer werd is het ook niet zo evident om dan ineens alles af te breken. Natuurlijk speelt dan mee dat het ook nog eens uw baas is, waar ik oprecht van overtuigt bent dat hij zelf niet doorhad dat dit meespeelde, wat het extra complex maakt.

Het valt mij toch elke keer op hoe mensen alles praktisch bedekken met de mantel der liefde want het "is toch zo nen toffe op teevee". Moest het hier over een politicus of een financieel directeur gaan met exact dezelfde feiten, zou er dan nog zo gezocht worden naar wat zijn slachtoffers misschien wel van aanleiding hadden kunnen geven, of hij het wel echt zo bedoelde, enz.?

Het valt mij toch elke keer op hoe mensen alles praktisch bedekken met de mantel der liefde want het "is toch zo nen toffe op teevee". Moest het hier over een politicus of een financieel directeur gaan met exact dezelfde feiten, zou er dan nog zo gezocht worden naar wat zijn slachtoffers misschien wel van aanleiding hadden kunnen geven, of hij het wel echt zo bedoelde, enz.?
iets bedekken met de mantel der liefde is natuurlijk te gemakkelijk. maar aanleiding en intentie lijken mij wel cruciale vraagstukken op zo'n proces. en ik hoop dat een politicus of financieel directeur hetzelfde voordeel van de twijfel wordt gegund.

iets bedekken met de mantel der liefde is natuurlijk te gemakkelijk. maar aanleiding en intentie lijken mij wel cruciale vraagstukken op zo'n proces. en ik hoop dat een politicus of financieel directeur hetzelfde voordeel van de twijfel wordt gegund.
Een eerlijk proces, voordeel van de twijfel (onschuldig tot schuld bewezen) lijkt me inderdaad de bedoeling. Mijn post doelde eigenlijk op de initiële reactie in deze thread (en elders) maanden terug, waar mensen dat gewoon niet leken te aanvaarden als mogelijkheid gebaseerd op...ja op wat eigenlijk, zijn tv-optredens? Ook de laatste dagen in deze thread zie ik posts passeren die voor mij onder minimaliseren of gewoon apologisme vallen hoor.

Niemand zegt hier volgens mij dat het over een kernpsychopaat gaat die levenslang de gevangenis in moet. Enkel lijkt er geen schuldbesef aanwezig waardoor het tot dit punt (een proces) is gekomen.

Het kan zijn dat ik me vergis, maar heb ik hier onlangs niet gelezen dat jij zelf op het spectrum zit? Hoe je dan zo'n uitspraken kan doen ... het heet 'spectrum' voor iets he. Ik word al standaard kregelig als mensen generaliserende uitspraken doen over wat 'autisten' al dan niet zouden kunnen en niet kunnen, maar iemand die zelf in het spectrum zit zou toch écht beter moeten weten.

Soit. Ik geloof het best. De gedachte is mij de laatste dagen ook al te binnen geschoten, als je die sms'en leest. Maar uiteindelijk maakt het geen verschil he. Het is niet omdat je in dat spectrum zit dat je je daar per definitie achter kan verstoppen wanneer je grensoverschrijdend gedrag stelt. Zeker gezien in het geval van De Pauw hij er in het verleden wel al op aangesproken is geweest, en de 'ik wist het niet' toch met een serieuze korrel zout genomen moet worden.
Ja, maar op een gegeven moment kan een spectrum zo breed geïnterpreteerd wordt dat iedereen onder het spectrum valt, zeker omdat als je je laat testen, je meestal wel de diagnose krijgt.

Zelfs al zit hij op het spectrum - en ik zou dat heel opvallend vinden, niet alleen omwille van zijn succes maar ook de manier hoe hij met de media en dergelijk omgaat en zijn charisma - stoort niet dat hij het spectrum zou hebben. Ik vind het jammer dat indien hij effectief ASS heeft, hij zich niet eerder heeft ge-out, en dit nu moet gebeuren. Dat komt enorm ongeloofwaardig en onsympathiek over. Ook kan het de perceptie gaan creeren dat alle mensen met ASS sexual predators zijn. Een v/d grootste moeilijkheden in mijn leven (en één v/d weinige domeinen waar de ASS zo duidelijk naar voorkomt) is hoe ik contact leer maken met vrouwen of hoe ik een diepere connectie / band kan maken. Het is niet dat Bart De Pauw daar moeite mee heeft: het is een getrouwde man die repetitief van vrouwen misbruik heeft gemaakt met 13 vrouwen + 3 die naar de rechtbank gaan, en tal van vrouwen die zich minder stoorden aan zijn gedrag en ook interacties met BDP hadden. Het zijn van een bekend figuur zal de drempel inderdaad effectief wel verlagen, ja. Vreemd ook dat de vrouw van BDP zich niet zo stoort aan zijn ontrouw. Dat vind ik nog het meest opvallende aan die beschuldigingen van de laatste 20 jaar.

Misschien dat ik ook onhandig ben met vrouwen, maar ik ben wel in staat om in te zien als ik fout was, en me daarvoor te excuseren. Maar dat je niet in staat ben om de emotionele impact van je handelingen in te zien. Sorry maar voor iemand als mij is dat 100% duidelijk en ben het ook 100% eens op dat vlak met Tom Lenaerts. Als iemand met een functie en aanzien zoals BDP met jarenlange media-ervaring (die daar ook op is aangesproken) in een voorbeeldsfunctie, moet je dat ook inzien.

Als mensen op het spectrum zo onderling variëren, wat is dan nog het nut van "een spectrum". Ik vind het ook niet correct dat dit als excuus gebruikt wordt. Zelfs als zit hij op het spectrum, dan nog betekent niet dat je een dom iemand bent die niet in staat is om de impact op een ander in te zien. Het doet hetgeen wat foutliep niet ongedaan. Een moordenaar moet ook niet afkomen met: "maar meneer de juge, ik heb autisme".

Is het niet tot een proces gekomen, zodat de slachtoffers zich bekent moesten maken?
Nee. Dat was de bedoeling van BDP, maar er zijn wel degelijk vrouwen die anoniem blijven (al weet BDP in die gevallen in de praktijk natuurlijk waar de klepel hangt).

Hoewel hij het recht heeft om het te vragen op zich, is de ganse poging van BDP om inzage te krijgen in vertrouwelijke stukken (dat verslag van de preventieadviseur) wel mogelijks een poging om de slachtoffers te intimideren en zo net die burgerlijke partijstelling (en de getuigenissen van afgelopen week) te vermijden.

Ik vind het flauw omdat ik het ook zo een omslachtige overgebruikte diagnose vind. Waar mensen met ASS schreeuwen dat bepaalde mensen zich openlijk uiten omdat ze nood hebben aan een voorbeeldsfiguur of iets om zich aan op te trekken, zijn de enigen die zich uiten wanneer ze zodanig in het nauw gedreven worden dat ze het als een last resort gebruiken. Bewijs nummer zoveel dat zo een diagnose absoluut niet behulpzaam is, en je gewoon iemand als individu moet gaan beoordelen. Als die inderdaad problemen heeft om bepaalde zaken in te zien, moet daar toch niet altijd een label voor gebruikt worden, om dat aan anderen in te laten zien. Voor de natuur bestaat er niet iets zoals ASS of is het geen afwijking. Het is een spectrum aan afwijkingen die niet gekwantificeerd kan worden. Het is hetzelfde met al die persoonlijkheidstesten zoals Big Five, maar zo zit het niet elkaar. Een persoonlijkheid is te complex om die vervolgens te gaan onderverdelen in allerlei types. Je bent niet geboren "als een type". Ik vind dat zo een diagnoses eigenlijk niet behulpzaam voor onze samenleving of de dagelijkse gang van zaken. Het zet aan tot stigmatisering, en zet je voor altijd in een hoekje van de samenleving.

Ja, maar op een gegeven moment kan een spectrum zo breed geïnterpreteerd wordt dat iedereen onder het spectrum valt, zeker omdat als je je laat testen, je meestal wel de diagnose krijgt.
1) jij weet langs geen kanten wie getest wordt
2) wie zich laat testen heeft natuurlijk meestal uiteindelijk een ASS-diagnose, omdat je je anders meestal niet laat testen.

Verder vergelijk je best je vorm van ASS en je bijhorende problemen qua relaties niet met andere gevallen. Door contact op school zie ik verschillende kinderen waarvan ik weet dat ze ASS gediagnosticeerd zijn en die hun problematieken zijn gigantisch uiteenlopend. Betekent dat dan dat het mss niet allemaal ASS'ers zijn? Mogelijks, maar daarvan ken ik de ballen van ASS. Ik weet enkel dat de dokters niet zo vaak fout kunnen zijn en dat er dus wel een grote variatie zal zitten in de problematieken.

1) jij weet langs geen kanten wie getest wordt
2) wie zich laat testen heeft natuurlijk meestal uiteindelijk een ASS-diagnose, omdat je je anders meestal niet laat testen.

Verder vergelijk je best je vorm van ASS en je bijhorende problemen qua relaties niet met andere gevallen. Door contact op school zie ik verschillende kinderen waarvan ik weet dat ze ASS gediagnosticeerd zijn en die hun problematieken zijn gigantisch uiteenlopend. Betekent dat dan dat het mss niet allemaal ASS'ers zijn? Mogelijks, maar daarvan ken ik de ballen van ASS. Ik weet enkel dat de dokters niet zo vaak fout kunnen zijn en dat er dus wel een grote variatie zal zitten in de problematieken.
Als de uiteenlopende problematieken zo uiteenlopend zijn, dan zie ik het nut niet van een umbrella term als ASS. Elk mens heeft moeilijkheden op een bepaald vlak in zijn leven, de éne al wat meer dan de andere. Dat is geen aanwijzing voor een inhoudsloze term als ASS.

Ik vind het flauw omdat ik het ook zo een omslachtige overgebruikte diagnose vind. Waar mensen met ASS schreeuwen dat bepaalde mensen zich openlijk uiten omdat ze nood hebben aan een voorbeeldsfiguur of iets om zich aan op te trekken, zijn de enigen die zich uiten wanneer ze zodanig in het nauw gedreven worden dat ze het als een last resort gebruiken. Bewijs nummer zoveel dat zo een diagnose absoluut niet behulpzaam is, en je gewoon iemand als individu moet gaan beoordelen.
bullshit. Want je hebt persoonlijkheidskenmerken waar iemand niet aan kan doen door een stoornis (of die een speciale aanpak vereisen om te behandelen), je hebt ook persoonlijkheidskenmerken waar mensen wél wat aan kunnen doen.

Als je die verschillen niet zou mogen benoemen, heb je een groot probleem.

bullshit. Want je hebt persoonlijkheidskenmerken waar iemand niet aan kan doen door een stoornis (of die een speciale aanpak vereisen om te behandelen), je hebt ook persoonlijkheidskenmerken waar mensen wél wat aan kunnen doen.

Als je die verschillen niet zou mogen benoemen, heb je een groot probleem.
Maar hoe zijn in andere mensen in staat om te zien aan welke persoonlijkheidskenmerken men wel iets kan doen en aan welke men niets kan doen. Voor mij is het verschil tussen ASS en "normaal" te omslachtig en te zwart/wit.

Als de uiteenlopende problematieken zo uiteenlopend zijn, dan zie ik het nut niet van een umbrella term als ASS. Elk mens heeft moeilijkheden op een bepaald vlak in zijn leven, de éne al wat meer dan de andere. Dat is geen aanwijzing voor een inhoudsloze term als ASS.
miljoenen vrouwen hebben een diagnose zwangerschap. Miljoenen vrouwen hebben wel verschillende gevolgen ervan. Nochtans is de zwangerschap wel duidelijk dezelfde aandoening.

Terug
Bovenaan