Bart De Pauw

Je negeert de hele machtscomponent.

Gewoon zijn nummer blokkeren, en de volgende dag wel samen op de set moeten staan? Moet je dan ontslag nemen en daarmee je hele carriere op spel zetten omdat je baas zijn manieren niet kan houden?
Je moet helemaal geen ontslag nemen, je negeert gewoon die berichten. Op een vroegere job die ik deed had een medewerkster iets gelijkaardigs voor, avances van haar baas (en dit ging een stuk verder dan hier bij BDP), die heeft gewoon zijn nummer geblokkeerd en klaar. Als dat zou resulteren in problemen op de werkvloer, of dat ze je willen ontslaan kan je nog altijd naar buiten komen met die berichten.
 
Precies, dit valt niet te vergelijken met een echte stalker die je continu opbelt, persoonlijk lastig valt en je overal irl volgt waar je naartoe gaat, ... Als ze hier gewoon zijn nummer hadden geblokkeerd was de kous hiermee ook af geweest.
Daarom zeg ik niet dat BDP zijn gedrag juist is, maar ze maken van die vrouwen in kwestie nu wel veel grotere slachtoffers dan dat ze zijn.

Allee kom

Hij bleef maar berichten sturen. Het was versmachtend en verstikkend. Ik had geen rust meer door die constante ‘ping, ping, ping’ en een scherm dat oplichtte.
Hij was dwangmatig in zijn berichten. Eén keer kreeg ik zelfs 70 berichten achter elkaar waarin hij zei dat hij me wou
In een reeks berichten zou De Pauw ermee gedreigd hebben om de partner van Ongenae te zeggen dat zij zich schuldig gemaakt had aan overspel
Volgens haar verklaringen drong De Pauw ’s nachts haar kamer binnen en ging hij nadien bij haar in bed liggen.
Maar nadien kreeg ik een mitraillette aan berichten. Deze hadden eerder een bedreigende toon. Zo mocht ik niets van het voorval zeggen of anders zou hij mijn partner vertellen dat ik overspel pleegde
De continue sms’en, urenlang en op momenten waarop ze niet kon antwoorden, zoals in aanwezigheid van haar familie of vrienden, wogen op haar.
Maar ondanks de duidelijke stop-signalen — zo stuurde ze dat ze dat niet wou en zette ze haar gsm zelfs uit — ging hij toch naar haar kot. Hij ging er aanbellen en drong, ondanks dat zij hem niet binnenliet, toch naar binnen en begon op de binnendeur van haar kot te kloppen.
Er volgden snel gedichtjes, liedjes en andere complimenten, de berichten waren heel indringend voor Henrard.
“Ze gaf regelmatig aan dat ze er niet mee gediend was. Ze zei meermaals ‘stop’” Soms stuurde hij de ganse nacht berichten. Wanneer ze opstond, had ze soms dertig gemiste oproepen van De Pauw.


Ik weet niet hoe duidelijker het kan zijn dat dit continu lastig vallen is... Dit is gewoon bijna de definitie van stalker-gedrag he.
 
Je moet helemaal geen ontslag nemen, je negeert gewoon die berichten. Op een vroegere job die ik deed had een medewerkster iets gelijkaardigs voor, avances van haar baas (en dit ging een stuk verder dan hier bij BDP), die heeft gewoon zijn nummer geblokkeerd en klaar. Als dat zou resulteren in problemen op de werkvloer, of dat ze je willen ontslaan kan je nog altijd naar buiten komen met die berichten.
Absoluut! En de volgende keer dat ge solliciteert voor een productie waar bdp iets in de pap te brokken heeft, zal dat absoluut niet meespelen in zijn voorstel om u wel of niet aan te nemen!

Laat staan dat regisseurs /productiemakers onderling niet zeggen wie goed/slecht werkt of zelfs onmogelijk is om mee te werken.

Klinkt helemaal gelijk een standaard werkvloer.
 
BDP geschetst in de rechtbank... ook voer voor discussie. Ziet er uit als de grootste psychopaat ooit.

980
 
Absoluut! En de volgende keer dat ge solliciteert voor een productie waar bdp iets in de pap te brokken heeft, zal dat absoluut niet meespelen in zijn voorstel om u wel of niet aan te nemen!

Laat staan dat regisseurs /productiemakers onderling niet zeggen wie goed/slecht werkt of zelfs onmogelijk is om mee te werken.

Klinkt helemaal gelijk een standaard werkvloer.

Het gegeven dat BDP een carrière kon maken of kraken daar heb ik toch ook mijn twijfels bij. Als je op dat moment voor hem aan het werk was, akkoord kans dan groot dat je buitenligt.
Maar als dat gebeurt dan is het in mijn ogen toch ook vrij snel gebeurt dat je uw verhaal doet aan andere collega’s die op dat moment betrokken zijn bij de productie. Als er dan enige vorm van solidariteit is dan dreigt men allemaal op te stappen als de dame in kwestie effectief de laan wordt uitgestuurd.
En een stap verder breng je uw verhaal in de media.

Maar het laten escaleren en vanaf het begin er niet mee gediend zijn (dat is toch wat sommige dames beweren, andere vonden het pas na een tijd niet meer prettig) maar het niet uitspreken, dat is toch toegegeven een heel raar signaal.
 
Laatst bewerkt:
Het gegeven dat BDP een carrière kon maken of kraken daar heb ik toch ook mijn twijfels bij. Als je op dat moment voor hem aan het werk was, akkoord kans dan groot dat je buitenligt.
Maar als dat gebeurt dan is het in mijn ogen toch ook vrij snel gebeurd dat je uw verhaal doet aan andere collega’s die op dat moment betrokken zijn bij de productie. Als er dan enige vorm van solidariteit is dan dreigt men allemaal op te stappen als de dame in kwestie effectief de laan wordt uitgestuurd.
En een stap verder breng je uw verhaal in de media.

Maar het laten escaleren en vanaf het begin er niet mee gediend zijn (dat is toch wat sommige dames beweren, andere vonden het pas na een tijd niet meer prettig) maar het niet uitspreken, dat is toch toegegeven een heel raar signaal.

Je mag de tijdsgeest van de feiten niet over het hoofd zien. Er dateren zaken vanuit de vroeger jaren 2000.
Maaike Cafmeyer ondervond last tijdens 'Het geslacht Depauw - 2004. Liesa Naert bij "Willy's en Marjetten - 2006.
Op dat moment werden die programma's uitgebracht door Woestijnvis, waar BDP ook werkte.
Toen hij vertrok begon hij zelf "Koekentroef" waar zijn volgende reeks vrouwen de revue passeerde.

Ik wil maar schetsen dat hij op dat moment wel een hoge positie in medialand bezat en razend populair was in die periode.
Als jonge twintiger, startende aan uw carriere waar je al zolang van droomt, lijkt het me geen evidentie om op dat moment zo'n populair iemand op zijn plaats te zetten en uw gedacht te zetten.
Ik zit zelf niet in de mediabranche, maar das een maatschappij van hierarchie opzich.
 
Het gegeven dat BDP een carrière kon maken of kraken daar heb ik toch ook mijn twijfels bij. Als je op dat moment voor hem aan het werk was, akkoord kans dan groot dat je buitenligt.
Maar als dat gebeurt dan is het in mijn ogen toch ook vrij snel gebeurd dat je uw verhaal doet aan andere collega’s die op dat moment betrokken zijn bij de productie. Als er dan enige vorm van solidariteit is dan dreigt men allemaal op te stappen als de dame in kwestie effectief de laan wordt uitgestuurd.
En een stap verder breng je uw verhaal in de media.

Maar het laten escaleren en vanaf het begin er niet mee gediend zijn (dat is toch wat sommige dames beweren, andere vonden het pas na een tijd niet meer prettig) maar het niet uitspreken, dat is toch toegegeven een heel raar signaal.

Dat is toch ook wel een potje victim blaming vind ik hoor.
Als het allemaal toen zo simpel was dan had minstens 1 van die 10 (?) vrouwen dat wel gedaan.

Nee, de fout ligt gewoon in het gedrag van BDP en niet dat die vrouwen te inactief zouden gereageerd hebben op de stalking.
Nee zeggen zou gewoon voldoende moeten zijn.

En dat is ook het enige wat die vrouwen initieel wilden hé, dat BDP gewoon toegaf dat hij in de fout ging.
 
Advocaat zijn is toch een vak apart. Pas in 2016 werd stalking met klacht onderzocht. Ergo alle zaken voor 2016 zonder klacht zouden we niet hoeven te behandelen. Hoogstwss volgens de letter van de wet ok maar qua moraliteit kan da toch wel tellen…..
 
Dat is toch ook wel een potje victim blaming vind ik hoor.
Als het allemaal toen zo simpel was dan had minstens 1 van die 10 (?) vrouwen dat wel gedaan.

Nee, de fout ligt gewoon in het gedrag van BDP en niet dat die vrouwen te inactief zouden gereageerd hebben op de stalking.
Nee zeggen zou gewoon voldoende moeten zijn.

En dat is ook het enige wat die vrouwen initieel wilden hé, dat BDP gewoon toegaf dat hij in de fout ging.
Dat is geen victim blaming. Ik geef de dames op dit moment nog nergens de schuld van. Pas op als alle elementen uitgespeeld zijn dan kan dat eventueel nog veranderen. Maar momenteel zeker en vast niet.

Maar je moet je toch luidop de vraag durven stellen waarom het blijkbaar dus onmogelijk was om een hoger geplaatst persoon terecht te wijzen. Als een nee van uw kant niet voldoende is dan moet je toch verdere stappen kunnen zetten?
Als dat niet kan dan is er toch iets grondig verkeerd in uw bedrijf.

En dat alles staat los van of BDP zijn acties goed te praten vallen en dat een nee een nee moet zijn.
Het klopt dat op het moment van de feiten Naert en Cafmeyer nog vrij blue waren in de media. Maar wat ik vooral dan nog straf vindt is dat Cafmeyer dan toch blijft kiezen om samen te werken met hem. Want na het geslacht de Pauw hebben ze nog veel samengewerkt. Wat mag uiteraard.
 
Absoluut! En de volgende keer dat ge solliciteert voor een productie waar bdp iets in de pap te brokken heeft, zal dat absoluut niet meespelen in zijn voorstel om u wel of niet aan te nemen!
Ik denk dat ze daar nu ook niet meer voor in aanmerking komen, maar kom.
Je gaat er hier impliciet vanuit dat hij dat hele aanwervingsproces zou sturen, mocht het zo zijn dan zit de fout bij dat aanwervingsproces.

Het gegeven dat BDP een carrière kon maken of kraken daar heb ik toch ook mijn twijfels bij. Als je op dat moment voor hem aan het werk was, akkoord kans dan groot dat je buitenligt.
Maar als dat gebeurt dan is het in mijn ogen toch ook vrij snel gebeurd dat je uw verhaal doet aan andere collega’s die op dat moment betrokken zijn bij de productie.
Precies, iedereen zou dan al moeten meeheulen (op een systematische wijze) met BDP vooraleer die redenering stand houdt. Lijkt mij niet waarschijnlijk.
 
Het enige wat die bedenkingen van jullie aantonen, is dat jullie geen idee hebben hoe het leven er in de werkelijkheid - zeker in die sector - aan toe gaat.
Ja maar dat kan perfect zo zijn. Hoe jij dat zou weten is mij wel een raadsel maar goed.

Maar ligt aan de basis dan niet de fout bij de media? Dat blijkbaar zulke zaken niet kunnen besproken worden en we maar op het goed fatsoen en het besef van grenzen moeten uitgaan van het individu?
En dus blijkbaar dat je ook geen enkele medestander kan vinden?
 
Dan lijkt het mij ook maar logisch dat af te wachten, ipv bedenkingen hier af te schrijven als foutief.
Tenzij Sir K wél de werkelijkheid kent & hoe het daaraan toe gaat en zich daar kan over uitspreken tov de anderen hier.

Dat geldt uiteraard ook voor de andere comments, waarop hij reageert
 
Dan lijkt het mij ook maar logisch dat af te wachten, ipv bedenkingen hier af te schrijven als foutief.
Tenzij Sir K wél de werkelijkheid kent & hoe het daaraan toe gaat en zich daar kan over uitspreken tov de anderen hier.
Inderdaad, het is puur giswerk of dat een invloed gehad zou hebben, dat kan niemand hier (met zekerheid) weten. Het heeft geen zin om dat als een valabel argument te gaan beschouwen als niet verifieerbaar is.
 
Inderdaad, het is puur giswerk of dat een invloed gehad zou hebben, dat kan niemand hier (met zekerheid) weten. Het heeft geen zin om dat als een valabel argument te gaan beschouwen als niet verifieerbaar is.
Het is gisteren toch al aan bod gekomen?
Stagaires die door BDP lastig gevallen worden en die zich geen houding weten te geven omdat ze hun jaar opnieuw moeten doen als BDP geen voldoende geeft op hun stage?
 
Terug
Bovenaan