Bandentopic

Zitten er hier eigenlijk nog liefhebbers of mannen? Het lijkt wel alsof iedereen zijn wielen laat wisselen en er zelfs nog voor betaalt ook.
Daar ga ik mij niet meer mee bezighouden, zo 20"ers wisselen en stockeren is gene cadeau :p

Kheb thans wel kermishoezen erbij gekocht :coolbrows:

mh3DHa9.jpeg

Drie kwartier is dan nog op 't gemak waarschijnlijk. :p
Eigenlijk zot hoe weinig mensen dat nog zelf kunnen. Dat "mobiliteit" op dit forum al jaren dood is qua sfeer zal er niet los van staan.
Daar is toch niks van kunnen aan?
Als het gewoon een volledige set wisselen is dan is dat bouten los, wiel eraf, wiel erop en bouten vast.
Als het op de velg wisselen is dan is het iets anders.

Daar is toch niks van kunnen aan?
Als het gewoon een volledige set wisselen is dan is dat bouten los, wiel eraf, wiel erop en bouten vast.
Als het op de velg wisselen is dan is het iets anders.
Ik vermoed dat het punt nu net is dat als iemand met een platte band naast de weg staat, en een reservewiel heeft, dat ie daar tegenwoordig vaak zal staan alsof zich eens aan zijn achterhoofd krabben het enige is wat ie kan. En dan maar gewoon Touring bellen in plaats van snel zelf dat wiel te vervangen.

Het zal ook eerder te maken hebben met de schrik iets verkeerd te doen, dan effectief het niet kunnen los- en vastdraaien van bouten. Al is het natuurlijk ook handig om te weten dat je niet zomaar overal een krik mag zetten, en dat je best de bouten al lost (niet volledig uiteraard) als de auto nog op de grond staat.

Drie kwartier is dan nog op 't gemak waarschijnlijk. :p
Eigenlijk zot hoe weinig mensen dat nog zelf kunnen. Dat "mobiliteit" op dit forum al jaren dood is qua sfeer zal er niet los van staan.
Ik doe u dat op 20 minuten met een krikske, maar wat dat met de sfeer op het moboliteitsforum te maken heeft is mij wel een raadsel. Misschien dat de gemiddelde leeftijd nu wel hoger ligt hier waardoor er minder tijd wordt gemaakt voor zoiets. Ik heb ook eigenlijk geen deftige plaats voor dat te doen, mijn inrit is bergop. :(

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het punt nu net is dat als iemand met een platte band naast de weg staat, en een reservewiel heeft, dat ie daar tegenwoordig vaak zal staan alsof zich eens aan zijn achterhoofd krabben het enige is wat ie kan. En dan maar gewoon Touring bellen in plaats van snel zelf dat wiel te vervangen.

Het zal ook eerder te maken hebben met de schrik iets verkeerd te doen, dan effectief het niet kunnen los- en vastdraaien van bouten. Al is het natuurlijk ook handig om te weten dat je niet zomaar overal een krik mag zetten, en dat je best de bouten al lost (niet volledig uiteraard) als de auto nog op de grond staat.
Veel mensen hebben zelfs geen reservewiel meer. Laat staan een krik :P
En vaak als uw wagen dat heeft dan is de krik zo gemaakt dat hij enkel op de juiste punten past.
Bouten lossen op de grond heb je snel door :P

Meh, te lui om het zelf te doen :unsure:
Vroeger met mijn S3 deed ik het nog zelf en lag de set altijd in mijn garage. Nu laat ik het doen en liggen ze droog opgeslagen bij de bandencentrale.
Bij mij is het net hetzelfde. Heb geen plaats om die velgen te stockeren en geen plaats om die te wisselen (op straat ga ik dat niet doen).

Veel mensen hebben zelfs geen reservewiel meer. Laat staan een krik :p
En vaak als uw wagen dat heeft dan is de krik zo gemaakt dat hij enkel op de juiste punten past.
Bouten lossen op de grond heb je snel door :p
In die van mij zat standaard een krik, maar geen band. :unsure:
Wel band bijgekocht dan, want die schuimbus gebruik ik liever niet.

Zitten er hier eigenlijk nog liefhebbers of mannen? Het lijkt wel alsof iedereen zijn wielen laat wisselen en er zelfs nog voor betaalt ook.
Ik heb maandag mijn winterbanden zelf gestoken.. :p
Ik heb een set op velgen liggen, is maar een half uurtje werk..

In die van mij zat standaard een krik, maar geen band. :unsure:
Wel band bijgekocht dan, want die schuimbus gebruik ik liever niet.
Ook vrij nutteloos dan :P
Ik kan in mijn wagen zelfs geen reservewiel kwijt, vele nieuwe wagens denk ik zelfs niet.
Dat is een achteruitgang maar goed, voor die enkele keer dat je het eens nodig hebt.

Ook vrij nutteloos dan :p
Ik kan in mijn wagen zelfs geen reservewiel kwijt, vele nieuwe wagens denk ik zelfs niet.
Dat is een achteruitgang maar goed, voor die enkele keer dat je het eens nodig hebt.
't is optioneel geloof ik. In de GTI steekt effectief een 19" reservewiel. Da's dan wel zo een heel smalleke.

't is optioneel geloof ik. In de GTI steekt effectief een 19" reservewiel. Da's dan wel zo een heel smalleke.
Zit er op die plek geen subwoofer?
Of is dat enkel bij bepaalde keuzes van geluidsinstallaties? Dat dacht dit standaard was bij de GTI.

Ook vrij nutteloos dan :p
Bij mij ook enkel een krik.
Reservewiel past niet door de centrale uitlaat. De modellen met de uitlaat niet in 't midden hebben wel zo'n "thuiskomerke".

Ik doe dat ook altijd zelf.

Voordat ik de velgen erop leg, leg ik daar nog een beschermingslaag op en de velgen die eraf gaan poets ik grondig.

Opzich kan het ook bij de dealer en snap ik ook wel waarom mensen dat doen.
Komen binnen voor onderhoud, banden worden ineens mee gewisseld en gestockeerd.

Niet direct veel stockageruimte thuis plus, heel eerlijk, IDGAF.

Ben nu wel aan het overwegen om toch over te stappen op Crossclimates nadat de huidige versleten zijn, gezien de zeer lovende kritieken (ook hier in deze thread). Dan ben ik meteen ook van de wissels af.

Ik ben heel tevreden van de Crossclimates, ik heb dat hier al eerder gezegd.
Maar op een autoforum waar ik zit was er ook iemand die niet zo tevreden was van zijn Crossclimates, het is dus iets dat kan verschillen van persoon tot persoon.

Niet beschikbaar in de maat van mijn zomervelgen (235/35/19).
Uiteindelijk verkies ik toch zomerbanden voor het grootste deel van het jaar. De maanden waar het minder weer en kouder is zou ik ze misschien wel verkiezen boven winterbanden.

Ik ga het gewoon eens proberen, ik zie wel of het me aanstaat of niet. Zolang ik het niet probeer ga ik het ook niet weten.
Het helpt dat mijn wagen er sowieso geen is die op het scherpst van de snee moet rijden :)

Edit: OK, Crossclimate bestaat blijkbaar niet in mijn maat (225/55/18 102V). Continental AllSeasonContact is een directe concurrent, krijgt precies ook goede reviews en bestaat wel in die maat. Misschien die dan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan