Bandentopic

Ik heb sunny wintermax opliggen op 17 inch velgen (waren de goedkoopste op autodoc). Vorig eindejaar niks van gemerkt, zelfs geen slip.
Nu is mijn abs/esp/asm in storing, uitbreken alle kanten en soms precies gelatine. Wat een verschil de elektronica kan doen op het gevoel van kwaliteit op uw banden.
Sunny. :unsure:

Kan je dan niet gewoon op uw zomerbanden doorrijden, lijkt me veiliger.

Hier ook 2 sets 19”. Snelheid bij plaatsing en afwisseling in looks was voor mij belangrijk.

Zomer: Bridgestone Turanza
Winter: Nokian Snowproof (super banden)

Hier Crossclimate's in 18 inch op mijn Megane GT.
Voor gebruik hier in België is dat echt wel goed genoeg, anderzijds is het strooizout in de winter dan weer niet zo goed voor de velgen.
Normaal gezien doe ik een kleine 15.000 km per jaar, vorig jaar was dat maar een dikke 7.000 km, dit jaar zit ik net over de 8.000 km tot nu toe (ziekenverlof en corona zorgen voor minder kilometers).
Velgen zou ik nog het minst mee inzien als het op strooizout aankomt. Dat slecht voor gans uw auto en zorgt voor snellere roestvorming.

Wielkassen en onderkant regelmatig afsluiten in de winter.

Hier ook crosclimates achter en continental all seasons van voor. Rijd ook maar een 10000 per jaar.

Velgen zou ik nog het minst mee inzien als het op strooizout aankomt. Dat slecht voor gans uw auto en zorgt voor snellere roestvorming.

Wielkassen en onderkant regelmatig afsluiten in de winter.

Hier ook crosclimates achter en continental all seasons van voor. Rijd ook maar een 10000 per jaar.
Ja uiteraard is dat slecht voor heel de auto.
Maar ik moet zeggen tot nu toe zowel met mijn vorige auto's als met de huidige toch geen enkele last van roestvorming gehad.

Ik ga nu richting de 56.000 km en de auto word volgend haar 5 jaar. Ik denk dat de banden volgend jaar ook aan vervanging toe gaan zijn, ik had gehoopt dat ze iets langer gingen meegaan, maar 60.000 km lijkt me niet zo slecht?

Kunnen auto's van tegenwoordig nog wel roesten? Heb dat toch al lang niet meer gezien tbh.

Kunnen auto's van tegenwoordig nog wel roesten? Heb dat toch al lang niet meer gezien tbh.
Uiteindelijk wel, maar 't zal gewoon langer duren. Zomaar beginnen roesten zoals vroeger ga je nu niet meer zien, maar na beschadiging kan het zeker wel.

Bij de bmw 5 series E6X waren er die na een jaar of 4 al begonnen roesten aan de koffer wegens iets die niet klopte met de waterafvoer van het dak ofzo.

Dit jaar nog niet veel setjes winterwielen gewisseld. 5 tal voertuigen en we zitten al volboekt t.e.m. ongeveer half december.
Waarvan, zoals ieder jaar, de laatste week van december inventaris is achter gesloten deuren+ nog een deel personeel in verlof.
Vrees dat veel mensen te laat gaan zijn voor een afspraak te maken, vooral omdat dan nog eens veel setjes op stockage liggen bij ons.

Ben op zoek naar allseason banden voor skoda karoq.
Dit leek me wel een goed deal:

Iemand een verschil tussen die Cinturato P7 tov SF2?

Dit jaar nog niet veel setjes winterwielen gewisseld. 5 tal voertuigen en we zitten al volboekt t.e.m. ongeveer half december.
Waarvan, zoals ieder jaar, de laatste week van december inventaris is achter gesloten deuren+ nog een deel personeel in verlof.
Vrees dat veel mensen te laat gaan zijn voor een afspraak te maken, vooral omdat dan nog eens veel setjes op stockage liggen bij ons.

Eergisteren gebeld naar Q-Team. Eerste vrije moment was 15/12.

Mijn winterbanden liggen er nooit zolang op. Dat hangt toch af van het weer. Waarom zou je met winterbanden rijden als het niet nodig is.
Probleem is vooral dat het niet wilt zeggen dat het begin februari 2 weken goed weer is dat het daarna niet terug kan kelderen en heel maart barkoud kan zijn natuurlijk.
Een fenomeen dat toch wel vaak voorvalt. Na begin april mag je er zeker van zijn dat weken van 3 graden niet meer courant zullen zijn.

Onder de 7 graden presteren winterbanden nu eenmaal beter. Dus ja november tot begin april is echt wel het seizoen.

Probleem is vooral dat het niet wilt zeggen dat het begin februari 2 weken goed weer is dat het daarna niet terug kan kelderen en heel maart barkoud kan zijn natuurlijk.
Een fenomeen dat toch wel vaak voorvalt. Na begin april mag je er zeker van zijn dat weken van 3 graden niet meer courant zullen zijn.

Onder de 7 graden presteren winterbanden nu eenmaal beter. Dus ja november tot begin april is echt wel het seizoen.
Mijn wissel gebeurd meestal rond de periode van zomer/winter uur verandering.

Hier nog mensen die bandenhoezen hebben voor hun zomer/winter set te stockeren?

Heb dat nu eens aangeschaft. Is nog wel leuk dat je per hoes kunt zien welke band erin zit en zal volgens mij altijd beter zijn voor het rubber.

Het omgekeerde geldt evengoed. Dan zit je daar in maart met uw slecht presterende winterbanden te rijden omdat het misschien nog een keer onder de 7 graden gaat. Dat is een afweging die je moet maken maar doen alsof november tot begin april het juiste is klopt toch gewoon niet.

Terug
Bovenaan