Bandentopic

Met mijn winterwissel een maand terug wist de garage mij te vertellen dat mijn voorste banden ook aan de binnenkant meer aan het afslijten zijn i.v.m. de achterste. Ze vroegen of die recent uitgelijnd is geweest. Ik zei dat de wagen een tijdje terug was uitgelijnd doordat ik Keuring Wielgeometrie moest laten doen. Dat is ook al een goeie 3 jaar geleden.

Wielen staan wel een beetje camber door de schroefset, dus geen idee of het zou helpen om dit opnieuw te laten doen.
 
Maandag heb ik een afspraak voor het onderhoud, ik ga zien wat ze dan in de garage zeggen.
Het was al de bedoeling om tegen het einde van de zomer de banden te vervangen afgaande op de profieldiepte die er nog was op de rest van de banden (toen ik die binnenkant nog niet gezien had).
 
Van de week van banden gewisseld. Winter-->Zomer

Op de wintervelgen liggen Michelin pilot alpin. Door de zachte winter heb ik uiteraard de banden niet goed kunnen testen. Voor de winter dat we nu hebben gehad was ik wel positief over de banden. Je merkt dat bij koudere temperaturen het meer grip gaf dan de Michelin Pilot sport.

Ik ben plots nog wel een driftdag gaan doen op zolder (nat parcour). Had geen tijd om eventueel van banden te wisselen.
Op eerste zicht dacht ik dat het nog goed mee viel qua sleet. Maar toen ik de banden aan het vervangen was, zal ik toch maar een nieuw set achterbanden bestellen voor volgende winter. :D
 
Van de week van banden gewisseld. Winter-->Zomer

Op de wintervelgen liggen Michelin pilot alpin. Door de zachte winter heb ik uiteraard de banden niet goed kunnen testen. Voor de winter dat we nu hebben gehad was ik wel positief over de banden. Je merkt dat bij koudere temperaturen het meer grip gaf dan de Michelin Pilot sport.

Ik ben plots nog wel een driftdag gaan doen op zolder (nat parcour). Had geen tijd om eventueel van banden te wisselen.
Op eerste zicht dacht ik dat het nog goed mee viel qua sleet. Maar toen ik de banden aan het vervangen was, zal ik toch maar een nieuw set achterbanden bestellen voor volgende winter. :D
Slechts 1 seizoen op je winterbanden gedaan?? Hoeveel pk zit er op je achteras misschien?
 
Slechts 1 seizoen op je winterbanden gedaan?? Hoeveel pk zit er op je achteras misschien?
Dat komt puur door die driftday. Op sommige momenten was ik ook even gestopt omdat ik het parcours te droog vond naar mijn goesting.
Had iets minder slijtage verwacht.

Wagen is stock, dus 410pk.
 
Op mijn nieuwe wagen staan Pirelli banden. Is dit een goed merk?
Één van de beste merken van banden ja.
Ze maken en zijn vooral gekend voor hun high performance banden. Maar ze maken veel verschillende types, dus belangrijker is welk type je hebt.
 
De enige echte.

P zero's, ik blijf erbij, naar mijn mening komen ze niet in de buurt van de 4S'en, op de GTI was dat echt een wereld van verschil. :p
Nog geen P Zero's gehad maar mijn PS4Sen zijn wel al de beste banden die ik tot hiertoe gehad heb.
 
Iemand tips voor wat op de 440i te leggen (xdrive dus)?

Op 1 as hebben ze er blijkbaar bij de vorige bandenwissel Landsail opgelegd. 😂
 
Amai da's unaniem :D

Wat doen die qua levensduur?
Allez, niet dat het mij zoveel interesseert, die gaat geen 10K op een jaar bollen denk ik. Maar toch even navragen.
 
Terug
Bovenaan