Bandentopic

Hoe duurder de band, hoe zachter band en sneller warm.Een Michelin energy saver bv gaat veel langer mee dan een Zachte sportieve band.
 
Ik wou vragen of het klopt dat je met een band van €50 10.000km doet en met een van €200 80.000km

Want ik dat geval is de goedkoopste band… de duurste
Niet perse. Een goedkopere band kan gerust, en dat is ook vaak zo, langer meegaan dan een duurdere qua aantal kilometers.
Maar vaak is het zo dat je dan inboet op grip, remafstand en vertrouwen. Is een afweging die je moet maken.
 
Om het naar mij te reflecteren.
Ik rij op mijn dode gemakje. Aan de rode lichten ben ik geen bompa natuurlijk, maar alles op cruise controle.
Ritje naar huis of werk --> gemiddeld 4,8L/100km (volgens boordcomputer)
Geen autostrade, 8tal rode lichten,.. meestal 90-100km/h
Rest doen we met de andere auto (waar duurdere banden onder liggen)
Aan deze auto wil ik zo weinig mogelijk kosten hebben.
Vandaar de bedenking.
Wat is een deftige allround band (van laat ons zeggen om en bij de €50) die redelijk wat km'ers kan hebben
 
50 € ok maar daar moet dan toch wat info bij zijn
Bandenmaat en welke inch?
In 15" heb je daar een goede band voor maar in 18"of 19" ....
 
Nu ligt er een Michelin Energy Saver op (nog van de lease)
195/65 R15
In u situatie voor 52 euro per stuk kocht ik ne uniroyal rainexpert 5.dan heb je zelfs zl heel goede banden
Komt dan wel nog eens 15 euro per band bij voor opleggen en uitlijnen.

Hier rijden we zelf met michelin ps4s
 
In u situatie voor 52 euro per stuk kocht ik ne uniroyal rainexpert 5.dan heb je zelfs zl heel goede banden
Komt dan wel nog eens 15 euro per band bij voor opleggen en uitlijnen.

Hier rijden we zelf met michelin ps4s
Uniroyals smelten wel als sneeuw voor de zon.

Ps4s nergens meer te krijgen helaas. Goed alternatief daarvoor is Goodyear eagle F1 assymetric 5 - maar dus niet het type band waar de TS naar vroeg..
 
Hier ook heel tevreden van die banden.
Had op het laatste op mijn vorige auto de Crossclimate's en daarna in 2017 bij aankoop direct op mij huidige auto de Crossclimate+ laten plaaten. Nu zijn deze aan vervanging toe en ga ik binnenkort de Crossclimate 2 laten plaatsen.
Mijn vorige wagen ook crossclimate. ( 1 reeks BMW)
Dan op de bazin haar Gran Tourer crossclimate plus laten leggen..
Dus voor mij was het een no brainer om de 2 te laten leggen op men 3 reeks.
Die zou volgens centrale iets minder lang mee gaan dan de plus . Maar wel weer beter zijn. Voor mij geen probleem. Ik vervang sowieso toch te vroeg :unsure:
 
Onder mijn Ford Focus mk3.5 st-line heb ik 2 sets waar ik telkens tussen wissel.

Zomer: Goodyear Eagle F1 Assymetric 5 in 235/40R18
Deze liggen er nu de 3de zomer onder en ben er nog steeds zeer content van. Heb nog nooit een band ervaren die mij zoveel grip en vertrouwen gaf tijdens het rijden. Als negatief punt zijn ze wel iets harder en komt er meer rondgeluid door binnenin de auto. Maar daar heeft de grotere velg ook wel iets mee te maken. Qua slijtage zie ik wel dat ze sneller slijten dan de banden op m'n vorige auto (Conti Ecocontact in 195/55/R15°. Na 2 zomers heb ik achterste een vooraan gelegd, al is het maar om de slijtage wat gelijk te houden.
Indien ik nieuwe zomerbanden nodig zou hebben, zou ik terug deze kiezen.

Winter: Continental Contiwintercontact TS860 in 215/50R17
Van de conti's ben ik ook wel content. Ze doen nog steeds hun taak en zijn wel iets comfortabeler dan de Goodyears.
Deze zijn nu 5 jaar oud en begin wel te merken de het beste er wat vanaf is, alhoewel Ik nog geen enkel moment gevoeld heb waar ze me in de steek lieten. .
Ze zijn nog niet versleten en hebben nog veel profiel over, maar toch merk je dat ze net iets minder zijn dan vroeger.
 
Eens interresant om te zien.
Ik heb de pilot sport 4s steken ,was vooral een keuze door de betere slijtvastheid edan de originele continental sportcontact
 
Heb zelf Michelin Crossclimate 2 gemonteerd vorig jaar en tot nu toe tevreden van. De andere wagen moet ook nieuwe banden hebben. Online vind ik voor deze bandenmaat geen Crossclimate 2, enkel de gewone. Denk dat ik dan ga gaan voor de Goodyear Vector 4seasons gen 3. Deze lijken toch ook goed uit de tests te komen zowel op nat als droog.
 
Heb zelf Michelin Crossclimate 2 gemonteerd vorig jaar en tot nu toe tevreden van. De andere wagen moet ook nieuwe banden hebben. Online vind ik voor deze bandenmaat geen Crossclimate 2, enkel de gewone. Denk dat ik dan ga gaan voor de Goodyear Vector 4seasons gen 3. Deze lijken toch ook goed uit de tests te komen zowel op nat als droog.
Hoe zit dat met slijtage in de zomer van deze banden??
Zelfde als reguliere zomerbanden??
Deze hebben ooit mijn interesse al eens opgewekt
 
Eens interresant om te zien.
Ik heb de pilot sport 4s steken ,was vooral een keuze door de betere slijtvastheid edan de originele continental sportcontact
zijn die dan zo veel beter, ik ben op mijn 2de set Continental sportcontact bezig en de achterbanden gaan bijna vervangen moeten worden.
Ik wou terug voor de conti's gaan maar ben benieuwd achter die pilot sport.
de conti's zijn bijna op na 40K km.
 
zijn die dan zo veel beter, ik ben op mijn 2de set Continental sportcontact bezig en de achterbanden gaan bijna vervangen moeten worden.
Ik wou terug voor de conti's gaan maar ben benieuwd achter die pilot sport.
de conti's zijn bijna op na 40K km.
Ik heb er denk ik nog maar 7k km opzitten.
En heb geen ervaring met de conti's
Op autoforums heb ik genoeg gelezen dat de ps4 superieur zijn tegen de contis in bijna alle dingen en ook met nat weer
 
Terug
Bovenaan