Bandentopic

Ik heb jullie advies nodig.

Mijn 2 voorste banden moeten vervangen worden, momenteel liggen hier Pirelli P zero 235/35/R19 op.
Welk merk raden jullie aan? op mijn vorige set velgen lagen er Dunlop Sportmaxx op, was ik hier ook wel tevreden over.

De wagen betreft Audi A3 Berline.
 
Amai da's unaniem :D

Wat doen die qua levensduur?
Allez, niet dat het mij zoveel interesseert, die gaat geen 10K op een jaar bollen denk ik. Maar toch even navragen.
Veel hangt van de rijstijl af natuurlijk dus kan er niet echt een aantal km opplakken maar Michelin gaat over 't algemeen wel vrij lang mee.

Ik heb jullie advies nodig.

Mijn 2 voorste banden moeten vervangen worden, momenteel liggen hier Pirelli P zero 235/35/R19 op.
Welk merk raden jullie aan? op mijn vorige set velgen lagen er Dunlop Sportmaxx op, was ik hier ook wel tevreden over.

De wagen betreft Audi A3 Berline.
Ik heb die maat in de PS4S'en. Dus ja, zoals een paar posts geleden raden we deze aan :)
 
Levensduur lijkt me beter te zijn dan de P zero's tot nu toe, die gingen er bij mij vrij rap door.
 
Amai da's unaniem :D

Wat doen die qua levensduur?
Allez, niet dat het mij zoveel interesseert, die gaat geen 10K op een jaar bollen denk ik. Maar toch even navragen.
Mijn PS4s'en liggen er al 35k km op en hebben nog altijd 4-5mm profiel. Heb die al gemakkelijk 3-4 jaar. Zijn zalige banden.
 
Zonet melding van de garage gekregen.
Banden zijn nog meer dan oké. Achter nog 4mm en ze hebben al bijna 43.000km gelopen

(P-zero's)
 
Heb vanachter al +- 85 000 km de originele Michelin Primacy 3 banden liggen. Zou is moeten checken maar zal nog iets van een 4 a 5 mm profiel op zitten. Vanvoor op 70 000 km vervangen door Michelin Primacy 4.
Niet de meest sportieve banden maar voor dagelijks meer dan goed qua prestaties, duurzaamheid en prijs. Bij testen vaak bij de betere tot beste.
 
Laatst bewerkt:
Heb vanachter al +- 85 000 km de originele Michelin Primacy 3 banden liggen en zit nog steeds profiel op. Vanvoor wel al even vervangen door Michelin Primacy 4.
Niet de meest sportieve banden maar qua totaalpakket van prestaties, duurzaamheid en prijs meer dan goed voor dagelijks gebruik. Bij testen vaak bij de beste.
Die lagen origineel op mijn Civic (de Primacy 3) en ik vond die eigenlijk ook wel zeer goed. Laag verbruik, stil, duurzaam en goede baanligging.
 
Op mijn huidige Volvo liggen ook Michelin Primacy 4, op mijn vorige had ik aanvankelijk de 3 (en dan later de 4).
 
Je zou het moeten uitrekenen. Kan een dure band goedkoper zijn dan een goedkope band? Omdat je er veel langer mee kan rijden?

€50 per band vs €200 per band?
 
Je zou het moeten uitrekenen. Kan een dure band goedkoper zijn dan een goedkope band? Omdat je er veel langer mee kan rijden?

€50 per band vs €200 per band?
Zo lang je er geen Chinese brol op legt zit je normaal gezien wel goed. Besef dat je banden het enigste zijn waarmee je wagen contact maakt op de baan ;)
 
Ik wou vragen of het klopt dat je met een band van €50 10.000km doet en met een van €200 80.000km

Want ik dat geval is de goedkoopste band… de duurste
 
Ik spaar liever xxxx euro kosten uit door met een goede band op de baan te blijven 😊
Zelfde met winterbanden maar die discussie gaan we hier best niet beginnen😁
 
Terug
Bovenaan